Tegen verjaardag opzien

22-02-2016 13:23 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Hebben jullie dat ook wel eens dat je onwijs tegen een verjaardag opziet... Maar dat je denkt als ik gewoon chill ben, had ik het veel leuker gehad. Ik heb dat heel vaak. Weet niet hoe ik die zenuwen in bedwang hou
Gewoon niet vieren, geen stress, geen huis vol, geen rotzooi.
verba volant, scripta manent.
Nee. Je kiest zelf voor waar je er aan doet
Waar zie je dan zo tegenop?
Ik vier al jaren mijn verjaardag niet.

Ik denk ook niet dat de meeste mensen zitten te wachten op weer een verplichte verjaardag,we zien elkaar al veel(kinderverjaardagen etc)

Ze vragen het elk jaar,wanneer ik het vier,en meld dan zoals altijd dat ik het niet echt vier.

Haal dan ook niets extra in huis ofzo.

De mensen die het echt leuk vinden om te komen,die komen dan toch wel.Niet uit verplichting.

En dat vind ik dan ook extra leuk.

Ongedwongen.

En meestal eindigt het ook met eten bestellen🤗
Bedoel je je eigen verjaardag of die van een ander?
Ik bedoel naar een verjaardag gaan. Al die mensen, maar stiekem hou ik er wel van maar vind het altijd eng
quote:dropje1979 schreef op 22 februari 2016 @ 13:32:

Ik bedoel naar een verjaardag gaan. Al die mensen, maar stiekem hou ik er wel van maar vind het altijd eng

Oh,dacht eigen..

🤓
Ben mij altijd heel bewust van al die mensen... Wil gewoon relaxt erbij zitten maar voel veel onrust terwijl er niks aan de hand is
Zet je het op een zuipen.
Wij gaan één keer per jaar naar de afgrijselijke kringetjesverjaardag van een eningszins vreemde tante, dat is dan weer genoeg. We komen als laatste en vertrekken zo snel als de beleefdheid dat toelaat.
verba volant, scripta manent.
Waar ben je precies bang voor? Dat alle ogen op jou gericht zijn als je binnen komt?

Dat is niet zo
Van wie zijn die spannende verjaardagen dan?
Ik heb vrienden waar ik vroeger heel graag kwam.

Nu hebben ze net een baby en kleuter.

Als we er nu op verjaardag komen,zit het huis vol met jonge moeders,baby's en kleintjes.

Ik ben dol op kleintjes,maar mijn kinderen zijn pubers/volwassen.

Ik voel me daar ook heel onzeker en misplaatst,want ik kom er niet tussen,heb geen gesprekspartners.

Net wat MarianneDavids..laat erheen..en na uurtje weer weg.

Ik moet van mezelf er maar even doorheen.Heb geen keus.
je moet je zenuwen niet verstoppen, je moet ze er laten zijn. juist omdat je dat gedeelte van jezelf er niet laat zijn, speelt het op.

als je het toelaat, merk je dat het afneemt.
very metal
quote:-KING- schreef op 22 februari 2016 @ 13:49:

je moet je zenuwen niet verstoppen, je moet ze er laten zijn. juist omdat je dat gedeelte van jezelf er niet laat zijn, speelt het op.

als je het toelaat, merk je dat het afneemt.Kun je dit toelichten? Want als zij zenuwachtig binnenkomt en de kringt roept "haaaaaaai hoe is 't?!" kan ze slecht antwoorden dat ze zo zenuwachtig is. Je probeert dan toch om ook gezellig en vrolijk over te komen.
Ik zie er meestal ook tegenop. Niet omdat ik het eng vind, maar omdat ik gewoon helemaal geen zin heb. Van die verplichte nummertjes met familie van de jarige die ik amper ken en waar ik niks mee heb. Meestal valt het wel mee als ik ga, maar ik had mijn tijd liever ergens anders aan besteed. Een leuk feestje 's avonds thuis of in een kroeg is meestal wel een stuk leuker dan overdag in een kringetje zitten.
quote:Joni_de_tweede schreef op 22 februari 2016 @ 14:29:

[...]

Kun je dit toelichten? Want als zij zenuwachtig binnenkomt en de kringt roept "haaaaaaai hoe is 't?!" kan ze slecht antwoorden dat ze zo zenuwachtig is. Je probeert dan toch om ook gezellig en vrolijk over te komen.

ze hoeft ook niet te antwoorden dat ze zo zenuwachtig is. maar lichamelijke reacties zoals trillen, blozen, stotteren, en de angst dat anderen je kritisch beoordelen moet je er laten zijn. zodat anderen ze kunnen zien. (dat lijkt heel eng, maar in de praktijk word je er rustig van)

dat is ook onderdeel van je menselijkheid en door het weg te stoppen ben je incompleet.

en je moet er helemaal zijn om goed te kunnen functioneren.

als je dat toepast, en steeds in gedachten herhaalt (ik moet er helemaal zijn) merk je dat je kan ontspannen.
very metal
ik vind het zelf ook leuker als mijn gesprekspartner zijn/ haar onzekerheden laat zien, en niet perfect over probeert te komen.

dan durf ik het zelf namelijk ook.
very metal
quote:kiddootje schreef op 22 februari 2016 @ 13:45:

Ik heb vrienden waar ik vroeger heel graag kwam.

Nu hebben ze net een baby en kleuter.

Als we er nu op verjaardag komen,zit het huis vol met jonge moeders,baby's en kleintjes.

Ik ben dol op kleintjes,maar mijn kinderen zijn pubers/volwassen.

Ik voel me daar ook heel onzeker en misplaatst,want ik kom er niet tussen,heb geen gesprekspartners.

Net wat MarianneDavids..laat erheen..en na uurtje weer weg.

Ik moet van mezelf er maar even doorheen.Heb geen keus.Dit is heel herkenbaar, alleen dan ben ik samen met mijn vriend de enige zonder kinderen en voel ik me echt een jonkie tussen al dat kindergeweld... Eeh studeert er hier ook nog iemand.... Nee? Okeee dan ga ik wel even taart halen
You have to go on and be crazy, craziness is like heaven.
Ik ben ook de enige zonder kids
Lijkt me heerlijk om even met iemand te praten die niet over hun kinderen wil praten, al heb ik ze zelf.
quote:Goede-Fee schreef op 22 februari 2016 @ 15:36:

Lijkt me heerlijk om even met iemand te praten die niet over hun kinderen wil praten, al heb ik ze zelf.

Dan ben je een uitzondering 😋

Een vriendin van mij zei tegen mij,dat ze het juist leuk vond dat ik ouder kinderen had,om zo niet telkens over haar eigen kleintje te hoeven praten. Dat heeft ze tot de geboorte volgehouden,hahaha!
quote:dropje1979 schreef op 22 februari 2016 @ 15:26:

Ik ben ook de enige zonder kids

Tja,en dat is toch heel anders in groepsverband.

Ook al heb je dezelfde leeftijd.

Mensen met kleintjes zijn vaak alleen met de kleintjes bezig,je kunt vaak geen gesprek voeren.

En vaak praten ze ook alleen met de andere moeders,zo van:" Heeft die van jou..kan die van jou...".

Ik kan proberen wat ik wil,ik kom er niet tussen.

Ik kan me voorstellen dat je daar heel onzeker van word.

Dus maar even uitzitten en gaan🏃
quote:Joni_de_tweede schreef op 22 februari 2016 @ 14:29:

[...]

Kun je dit toelichten? Want als zij zenuwachtig binnenkomt en de kringt roept "haaaaaaai hoe is 't?!" kan ze slecht antwoorden dat ze zo zenuwachtig is. Je probeert dan toch om ook gezellig en vrolijk over te komen.

Misschien roept er bij to wel helemaal niemand dat.

Komt ze binnen en niemand merkt haar op,omdat iedereen in gesprek is.

En word ze nerveus omdat ze niet kan inhaken.

Klopt dit,to?

Of zie ik het verkeerd?🤐

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven