Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
Hahahahaha heeeeeellll herkenbaar.
quote:ChuckTaylor schreef op 22 februari 2016 @ 11:35:

Hahahahaha heeeeeellll herkenbaar.Pffff gelukkig
Ik heb dat nu mensen het weten er een soort sluis geopend lijkt qua bevallings en kinder verhalen. Ik krijg foto's van pasgeboren babies van een vriendin van de kennis van de tandarts alsof ik nu spontaan in ieders baby geïnteresseerd moet zijn. En mensen doen onwijs zoetsappig tegen je. Laat mij lekker lullen over mijn hobbies of nerd dingen svp.
Fijn dat alles goed was Chuck!

Herkenbaar Meme. Ik probeer het maar te negeren. 😁

Mensen zeggen rare dingen. Waarom he?

Mijn zwager zei dat ik geen borstvoeding ga geven. Zó egoïstisch voor mijn man. Want dan kan hij geen flesje geven. En tegenwoordig is flesvoeding net zo goed.

Euhhhh excuse me?
Ik word juist simpel van het gezeik over borstvoeding en ben er absoluut nog niet uit wat ik ga doen. Dan zit ik op tv de Hero reclame voor flesvoeding te kijken en dan zie je in de onderste hoek van je scherm een disclaimer 'borstvoeding is de beste voeding voor je kindje' o.i.d. En dan word ik boos over het betuttel want ik maak $@/@^@@%##! zelf wel uit of ik de borst of de fles ga geven.
Haha dat opstandige dat meteen in je boven komt haha. Ik moet er ook nog definitief een ei over leggen hoor of het bv of fv wordt. Maar laat mij dat aub even ZELLUF BEPALEN.

Maar goed ik merk dat hier opschrijven ook wel helpt om enigszins te relativeren.

Maar ik vind het nog steeds verbijsterend dat de hele wereld het recht meent te mogen hebben om met je te bemoeien en je van ongewilde adviezen te voorzien.
Haha idd. Ik voel me ook wat sterker nu ik zwanger ben. Ik ben ook snel klaar met dit soort opmerkingen/"tips". Kap het gewoon af of reageer er niet op. Probeer me er niet te druk on te maken, het kost allemaal al genoeg energie. Ik ben ergens ook wel bang voor ná de bevalling, dan krijg je waarschijnlijk nóg meer onbedoeld "goede adviezen"😬
Haha, herkenbaar allemaal. Alleen merk ik dat ik me er niet zo druk om maak.

Ik vond en vind het tijdens de zwangerschap nog wel meevallen, weet ook precies wat ik wel en niet wil, maar daarna.....

Echt iedereen gaat zich met de opvoeding bemoeien (nog steeds overigens) en dat is irritant! Vooral ook omdat ik met regelmaat onzeker kan zijn of we het allemaal wel goed doen en dan ga ik vergelijken.

Maar het houdt niet op, niet vanzelf!
quote:Meme86 schreef op 22 februari 2016 @ 12:53:

Haha dat opstandige dat meteen in je boven komt haha. Ik moet er ook nog definitief een ei over leggen hoor of het bv of fv wordt. Maar laat mij dat aub even ZELLUF BEPALEN.

Maar goed ik merk dat hier opschrijven ook wel helpt om enigszins te relativeren.

Maar ik vind het nog steeds verbijsterend dat de hele wereld het recht meent te mogen hebben om met je te bemoeien en je van ongewilde adviezen te voorzien.Ja ik schiet ervan in mijn tweede peuter/kleuter puberteit IKKE SELLLUFFF DOEN!!!! En rot op met de adviezen als ik wat wil weten vráág ik het wel of anders heb ik google. Ik ga het toch niet doen zoals wat anderen van me verwachten dus bespaar je de moeite.
Eenhoorn, neemt deze bemoeizucht wel af na de eerste zwangerschap. Kan me voorstellen dat men dan denkt bij een opvolgend kind, ach nu weet ze het wel (hoop ik echt heel diep van binnen).

Voelt wel fijn dat er meer dames zijn met hetzelfde gevoel. Ik voelde me hier zo eenzaam met mijn verwarde zwangere brein. En manlief zag het probleem ook niet zo (ziet sowieso niet snel een probleem, wel handig op zich). Maar hij komt woensdag weer ff thuis. Ik hoop dat hij dan ook inziet hoe vervelend het is. En tegen m'n moeder heb ik het al vrij duidelijk gezegd dat de goedbedoelde adviezen achterwege kunnen blijven. Maar bij m'n schoonmoeder vind ik dat weer wat lastiger.
Mijn moeder vindt vooral dat ik zeur want zelf had ze nergens last van en stond ze hoogzwanger nog fluitend ramen te zemen tijdens een hittegolf of zoiets. Oftewel die heeft alle nare kanten gewoon verdrongen
Ja maar dat is ook om en nabij de 30 jaar geleden gok ik maar zo haha. Maar wel fijn dat jullie dezelfde gevoelens herkennen😁
Inderdaad erg herkenbaar allemaal... Maar gelukkig geen mensen die dit doen in mijn directe omgeving.

Vandaag naar de verloskundige geweest. Alles was goed en we hebben het hartje gehoord

22 maart weer naar de verloskundige
Alles komt goed, het kan alleen even duren
Weer terug van de nekplooimeting. Het zag er goed uit volgens de dame. 1,5 (mm denk ik?) was het. Dit viel binnen de marge en ik krijg waarschijnlijk eind vd week de uitslag.

Wel hebben ze in het zkh veel mooiere apparatuur. Kindje was erg goed te zien en hij wou absoluut niet stil liggen haha. Met moeite drie goede poses in 15 minuten haha. Ik vond het niet zo erg. Lekker kunnen spieken.
Fijn meme!
Alles komt goed, het kan alleen even duren
Goede berichten Zjuulz en Meme! Fijn om te horen!
Fijn om jullie goede berichten te lezen, Zjuulz en Meme!
Fijn Zjuulz en Meme!

Jullie vroegen vorige week nog hoe het op mijn werk was afgelopen. Ik ben eigenlijk een beetje bang voor herkenning, dus ik schrijf hier liever geen details. Maar laat ik het zo zeggen...De strijd is nog niet klaar helaas.

Ik voel me er wel een stuk rustiger onder, morgen een telefonische afspraak met de bedrijfsarts en maandag een gesprek, ik ben daar erg benieuwd naar.

Verder ben ik afgelopen vrijdag voor extra controle geweest. Ik voelde me erg onzeker of mijn baarmoederhals wel dicht bleef (die angst begint nu te komen bij mij), maar die was mooi lang en dicht en de kleine lag druk te spartelen.

Helaas ligt mijn placenta op de voorwand, dat vind ik wel jammer. Bij mijn dochter voelde ik al goed leven bij 16 weken en daar kon ik nu niet op wachten. Zij was echt heel bewegelijk en dat is het enige waar ik echt van genoten heb.. Hopelijk voel ik deze baby toch goed ondanks de placenta.

Morgen heb ik weer controle en volgende week woensdag is dan mijn operatie, erg spannend weer!

Helaas heb ik er volgens mij ook nog een buikgriep bij gehad, koorts en waterdunne diarree. Daarnaast gebruik ik nu ook een kuur antibiotica, daar kun je natuurlijk ook diarree van krijgen.

O ja, vanmiddag ga ik langs de gastouder waar onze dochter 4 jaar naar toe is gegaan, ze heeft plaats voor onze baby. Zo fijn! Al die jaren was dat zo vertrouwd, had afgelopen zomer echt moeite met afscheid nemen. Maar nu mogen we er weer 4 jaar naar toe, jippie!

Zo, dat was het wel weer. Hoe is het verder met iedereen?
Fijn dat je er wel rustiger onder bent Eenhoorn, maar jammer dat het nog niet voorbij is. Ik hoop dat het gesprek maandag mee valt.

Wat fijn dat de gastouder plek heeft voor jullie kindje. Dat moet zo goed voelen, dat je je kind zonder zorgen bij iemand achter laat. Super!

Fijn dat alles er nog goed uit ziet bij je. Ik hoop dat je de kleine snel zult voelen zodat je er echt wat meer van kan gaan genieten.

Ben je inmiddels hersteld van de buikgriep?

Hier alles goed, sinds twee dagen niet meer hoeven overgeven 's ochtends. Fijn. Ben alleen soms na het eten nog erg misselijk. maar dat is wel te overzien.

Ik mag vanmiddag het hartje komen luisteren omdat ik me toch wat onzeker voelde. Fijn dat het dan zo snel kan, had gister gemaild! Volgende week woensdagavond een wat uitgebreidere controle. Helaas geen echo meer, maar als ik het hartje hoor ben ik al blij
Vanmiddag konden ze het hartje zo snel niet vinden, dus kreeg onverwachts een snelle echo (jeeh).

Het kindje was zo aan het bewegen dat het hartje lastig te vinden was met zo'n geluidsding. Maar de echo liet een mooi hartje zien en een kindje dat alweer een stuk groter was dan 3 weken terug. Weer gerustgesteld nu
Oh dat had ik vorige week ook suze en toch maak je je dan even zorgen he? 😉

Pfff wat een gedoe eenhoorn. Kan je er ook nog wel bij hebben. Hopelijk komen jullie er toch nog goed uit met z'n allen! Wel fijn dat so far alles nog goed gaat met jou. Je hebt al heel wat te verstouwen gekregen.

En vanaf wanneer kan je je kindje normaal dan ongeveer voelen? Dacht dat dat nog wel even duurde
Fijn Suze!

Meme, gemiddeld wordt zo'n beetje 20 weken gezegd, maar het wisselt heel erg.

De 1e voelde ik bij 17 weken en dochter bij 16 weken, maar beide keren placenta op de achterwand.

Ik weet nog dat ik bij ruim 19 weken een pen op mijn buik had gelegd en die trapte ze er gewoon af! Ondanks mijn flinke speklaag.

Ben erg benieuwd hoe dat nu gaat verlopen.
Ik heb vannacht mijn eerste babydroom gehad... De baby werd ineens geboren, het was een meisje en we hadden nog helemaal geen naam, dus daar zat ik flink over in. Mijn man belde mijn familie om het nieuws te vertellen, maar kwam er nog niet aan toe om zijn eigen familie te bellen. Vervolgens zette mijn zus op Facebook dat ze weer tante was geworden, want de zussen van mijn man lazen en die waren natuurlijk boos dat ze het bericht op die manier moesten krijgen. Dus toen iedereen op kraamvisite kwam, werd het een grote ruzie en zat ik alleen maar gestrest te denken aan babynamen.

Wat je al niet dromen kan he.
Ahhh Bubje wat een ellende! Het kan je flink bezig houden he? Haha!

Eenhoorn, ik kan echt niet wachten totdat je iets gaat voelen.. Geduld! (Niet mijn sterkste kant)

Meme, ja zeker even slikken, vooral omdat de hem laatst wel vond! Maar een extra echo is dan wel weer leuk!

Ik word steeds nieuwsgieriger naar het geslacht! Willen jullie het weten of blijft het een verrassing?
Oh herkenbaar Bubje. Ik droom ook zo raar sinds ik zwanger ben en het zijn altijd vervelende dromen in situaties die an sich (kunnen) bestaan... Raar hahaha

Wij willen het graag weten. Als we terug komen van vakantie doen we een pretecho. Dan ben ik ongeveer 18 weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven