Centraal Moderatortopic

09-11-2015 09:38 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier is het reactie/bugstopic deel 3 terug te vinden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Hier kan je de `plaatjesplak-functie` aanvragen.

Hier kan je hoofdletters aanvragen.

Hier is het vorige deel van het CM topic te vinden.

Hier vind je de terugkoppeling van de feedbackpop-up

Hier vind je het bantopic

Hier vind je de mogelijkheid om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Manlief schreef op 22 februari 2016 @ 16:56:

Vraag aan de moderators,

Wat is het beleid van het Viva forum t.a.v. het amputeren van topics? Is een topic openen, daar vervolgens allerlei mensen in laten reageren. Vaak hele nuttige reacties, welgemeend. En dan vervolgens, als het topic gegroeid is naar vele vele posts, opeens rucksichloss de draad amputeren door de complete tekst in de openingspost te verwijderen! Topic is dan opeens waardeloos geworden. Hier een voorbeeld, maar dit voorbeeld staat niet op zich.

1) Wat vinden jullie hier nou zelf van en wat is het beleid hierin?

2) Is het misschien een plan om dit technisch onmogelijk te maken?

3) Zouden jullie hier anders meer en beter op toe kunnen zien?

Alvast bedankt voor het meedenken en de moeite!

Groet,

#Manlief

Beste Manlief,

We begrijpen de frustratie. Het staat forummers echter vrij om eigen berichten te wijzigen.

Mochten forummers hun OP leeggehaald hebben dan maken we daar een notitie van (mits gestaft). Mocht dezelfde forummer binnen afzienbare tijd ditzelfde nogmaals doen, dan zullen wij een officiële waarschuwing sturen volgens het bansysteem.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Mwah, frustratie is nou ook weer wat overdreven. Heb mijn post aan jullie echter bewust puntsgewijs opgesteld, maar wordt slechts deels beantwoord. Wat is nou het antwoord op vraag 2? Is die functionaliteit er al of zou dat eerst ingebouwd moeten worden?

* Gaat toverstafje bedienen *
.
quote:Manlief schreef op 22 februari 2016 @ 18:52:

Mwah, frustratie is nou ook weer wat overdreven. Heb mijn post aan jullie echter bewust puntsgewijs opgesteld, maar wordt slechts deels beantwoord. Wat is nou het antwoord op vraag 2? Is die functionaliteit er al of zou dat eerst ingebouwd moeten worden?

* Gaat toverstafje bedienen *

Beste Manlief,

Elke forummen kan elke bericht aanpassen, zo ook de OP. Het kan zijn dat je later nog iets wilt toevoegen of verwijderen. Volgens de wet op privacy moet je je eigen bericht aan kunnen passen.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Beste Mods,

Er is iemand het topic over ' vriendin wil abortus' , waar eerder iemand voor geband werd, over aan het nemen op dezelfde manier. Ik heb gestaft. Intussen is diezelfde forummer ook het Napraattopic flink aan het bewerken. Willen jullie ajb even meekijken?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Mods, willen jullie de stafjes bekijken?
Ja gaan we doen. Bedankt.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

quote:ModeratorViva schreef op 22 februari 2016 @ 19:26:

Ja gaan we doen. Bedankt.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Dank jullie. Ik zou het zwaar vervelend vinden als forummers die hier gewoon komen kijken wat er gepost wordt en daarover meepraten, uitgelokt worden door forummers die 'met voorbedachte rade stoken' en dan door een vlieg-even-uit-de-bocht-post wel een waarschuwing of dergelijke krijgen en de uitlokkers die op het randje van de regels blijven -wegens dat was ik dus al van plan -, gewoon door kunnen blijven gaan, keer op keer.

En nu ga ik op mijn handen zitten
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Het topic 'Forummer tegenkomen in het wild' is verwijderd ivm een topic over een medeforummer.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Het topic 'Herinneringen aan.' is verwijderd ivm terugkeren permabanneling.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Ik heb bij het langer-Thuiswonen-topic een artikel geplaatst over acties in de Thuiszorg. Daaronderen stond een twitterredeltje, het tijdstip en adres waar men zou beginnen met het protest. Ik heb dit even weggelaten omdat ik niet weet of ik dat mag plaatsen. Kan het of toch beter van niet?
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 23 februari 2016 @ 09:58:

Ik heb bij het langer-Thuiswonen-topic een artikel geplaatst over acties in de Thuiszorg. Daaronderen stond een twitterredeltje, het tijdstip en adres waar men zou beginnen met het protest. Ik heb dit even weggelaten omdat ik niet weet of ik dat mag plaatsen. Kan het of toch beter van niet?

Beste Missie_m,

Wellicht toch beter om weg te laten, omdat het anders toch meer een oproepje wordt.

Goed dat je het even checkt!

Met vriendelijke groet,

Moderator viva forum

Beste Mods,

Ik heb me ooit aangemeld om een specifieke vraag te stellen (CJIB topic). Deze is echter, in ieder geval voor mensen in mijn omgeving, dusdanig naar mijn persoon te herleiden, dat ik graag een andere nickname zou willen. Ik vind het leuker dan ik dacht om actief mee te doen op het forum, maar vind het niet in alle gevallen fijn ivm herkenbaarheid.

Kan dit en zo ja, wat te doen?
Topic Paardrij-liefhebber in Groningen met auto gezocht is verplaatst naar het Prikbord Contact.

mvg,

Junior.
quote:Mandarijntje484848 schreef op 23 februari 2016 @ 10:23:

Beste Mods,

Ik heb me ooit aangemeld om een specifieke vraag te stellen (CJIB topic). Deze is echter, in ieder geval voor mensen in mijn omgeving, dusdanig naar mijn persoon te herleiden, dat ik graag een andere nickname zou willen. Ik vind het leuker dan ik dacht om actief mee te doen op het forum, maar vind het niet in alle gevallen fijn ivm herkenbaarheid.

Kan dit en zo ja, wat te doen?

Het is helaas niet mogelijk om je gebruikersnaam te veranderen. Je zult dan een nieuw account moeten aanmaken met een ander mailadres. Wij kunnen dan dit account eventueel anonimiseren.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Even een heel klein vraagje:

Kunnen jullie het woord 'osteopatie' veranderen in ' osteopathie' in mijn topictitel: "Is osteopatie kwakzalverij?"

Hallo Mods,

in het kader van af en toe een schone lei, zou ik mijn oude nick willen laten anonimiseren en graag terugkomen onder een nieuwe Nick. Kan dat en hoe werkt dat, gewoon weer via mijn bekende mailadres na anonimisering opnieuw aanmelden, is dat toegestaan?
quote:XXX schreef op 23 februari 2016 @ 16:41:

Hallo Mods,

in het kader van af en toe een schone lei, zou ik mijn oude nick willen laten anonimiseren en graag terugkomen onder een nieuwe Nick. Kan dat en hoe werkt dat, gewoon weer via mijn bekende mailadres na anonimisering opnieuw aanmelden, is dat toegestaan?

Beste XXXX,

het anonimiseren en terugkomen is geen probleem. Echter, je hebt wel een nieuw mailadres nodig om een nieuwe gebruikersnaam aan te maken.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

quote:ModeratorViva schreef op 23 februari 2016 @ 18:00:

[...]

Beste XXX,

het anonimiseren en terugkomen is geen probleem. Echter, je hebt wel een nieuw mailadres nodig om een nieuwe gebruikersnaam aan te maken.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forumDat is geen probleem! Bedankt, graag anonimiseren dan.
Topic Nieuwe mama's Noord Brabant is verplaatst naar het Prikbord Contact.

mvg,

Junior.
Het topic 'Vakantie Na Marokko' is verwijderd ivm troll.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Het topic 'Deze medicijnen tegelijk?' is verwijderd ivm vragen om medisch advies.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Het topic 'Tinder' is verwijderd ivm onderzoekje.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Het topic 'dubbele achternaam Nederland' is verwijderd ivm een oproepje.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Topics van Bente werden verwijderd vanwege het zelfdestructieve gedrag dat ze vertoonde. Met dat in het achterhoofd zouden jullie misschien ook eens naar Veel aangekomen :( moeten kijken.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-02-2016 23:51
Reden: off-topic
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven