Senseo vermoord....

23-02-2016 07:52 74 berichten
Ojee, ik heb mijn senseo vermoord....

Ik dacht hem eens braaf te ontkalken. Met schoonmaakazijn!

Maar nádat ik het gebruikt had, las ik op de fles dat het daar niet geschikt voor was....

Dus toen ik gisteren dacht koffie te zetten liep het water er van onderen uit. Dat had ik niet direkt in de gaten. Toen ik het apparaat aanzette sloeg de stroom uit...

Nou ja, hij is ruim 12 jaar oud geworden, dat is toch mooi he?

En zijn opvolger wordt vanavond thuisbezorgd. En dan dit model :

Daar kan ik me dan weer op verheugen.

Beschouw dit berichtje als een waarschuwing : niet ontkalken met schoonmaak azijn, maar met gewone azijn, heb ik inmiddels begrepen...
Kun je er niet een beetje warme cola in doen? (weet die mok veel)
Alle reacties Link kopieren
quote:hebjehaarookweer schreef op 23 februari 2016 @ 09:49:

Filterkoffie duurt echt niet langer dan Senseo. Echt niet echt niet echt niet. En is zoooooo veel lekkerder!

Inderdaad lekkerder, maar een Senseo is zo handig voor één enkel bakkie. Dat is met filterkoffie moeilijk te doseren.

En om een (veel) duurder apparaat te kopen dan een Senseo ben ik niet een ware koffie-fijnproever.
Ik drink thuis geen koffie meer, maar ik zette vroeger gerust één kopje koffie in mijn koffiezetapparaat. Echt veel lekkerder dan Senseo-koffie en niet echt minder snel klaar. Maar ik ken tegenwoordig best veel mensen die de voorkeur geven aan Senseo.
quote:Pink-Ink schreef op 23 februari 2016 @ 14:07:

Ik drink thuis geen koffie meer, maar ik zette vroeger gerust één kopje koffie in mijn koffiezetapparaat. Echt veel lekkerder dan Senseo-koffie en niet echt minder snel klaar. Maar ik ken tegenwoordig best veel mensen die de voorkeur geven aan Senseo.Het ligt ook aan het merk van de pads. Sommige huismerken zijn niet te zuipen.
quote:amarna schreef op 23 februari 2016 @ 14:11:

[...]

Het ligt ook aan het merk van de pads. Sommige huismerken zijn niet te zuipen.Sommige van Perla gaan dan wel weer. Terwijl de "standaard" DE-pads afschuwelijk zijn.
Oh dear, how sad, never mind.
Die vind ik zelf ook niet lekker nee, dan drink ik eerlijk gezegd nog liever automatenkoffie.
quote:Hayek schreef op 23 februari 2016 @ 14:18:

[...]

Sommige van Perla gaan dan wel weer. Terwijl de "standaard" DE-pads afschuwelijk zijn.Ik vind Perla juist vies (bitter) en DE (de extra sterke-donkerbruine verpakking) lekker.
Balen!

Ik ontkalk mijn senseo trouwens altijd met azijn, die goedkope van AH. Niks aan de hand. Maar misschien heb ik gewoon geluk.
Ja, azijn is op zich niet verkeerd, maar schoonmaakazijn is veel geconcentreerder dan gewone azijn.
(ik lust geen koffie en heb ook geen koffiezetapparaat)

gecondoleerd met je senseo

gefeliciteerd met je toekomstige apparaat

´t is haast een soort zwanger!

(sluipt de coffeelovers enclave weer uit)
Waar en wanneer is de begrafenis ?

En moeten we bloemen meenemen, of volstaat een paar pads?

Geef mij maar een gewone koffiezet.
Ik weet niet wanneer de begrafenis is, het overschot wordt vanavond meegenomen door de bezorgdienst die het nieuwe apparaat komt brengen.... , dat vind ik trouwens een keurig aanbod.

De padhouders houd ik achter, als ze niet passen op het nieuwe apparaat breng ik ze naar de Kringloop. Daar zie ik nogal eens Senseo's zonder padhouders of met maar één padhouder.
hihi goede tip :P

Ik heb zelf een apparaat van néspresso en dan de cupjes van de lidl (die van nespresso vind ik toch te duur). Prima apparaat :D

Schoonmaakazijn 1/3

Water 2/3

Ik heb een Dolce Gusto als reserve wanneer de senseo en de koffiefilterapparaat een onderhoudsbeurt krijgen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik gebruik ook altijd schoonmaakazijn, mijn senseo wordt volgende maand ook 12... Ik hoop dat ie dat nog mee mag maken...

komt uiteindelijk allemaal weer goed
Serveer je vanavond/morgenochtend cake bij de koffie?

Gecondoleerd.

*schrijft ondertussen het script voor De Cock en de Moord op het Senseo-apparaat*
Ja blue eyes!!

Open een topic met die naam, kunnen we allemaal meeschrijven!
Scherven brengen geluk
Ik zag de topictitel en dacht: Mooi, ben je daar lekker van verlost en kun je eindelijk goede koffie gaan drinken!

Blijkt dat je er weer een hebt gekocht
quote:MalleBabbe1 schreef op 23 februari 2016 @ 09:52:

Ik heb beide,én een senseo én een filterapparaat..

Ik ook, en ik lust niet eens koffie. (Vriend wel, maar die drinkt het ook zeker niet dagelijks.) Ik gebruik het filterapparaat vooral op verjaardagen, want dan vind ik Senseo te sloom.

Mijn ouders zijn trouwens de uitzondering die Senseo echt de allerlekkerste koffie vinden.
quote:Glassnijdersuus schreef op 23 februari 2016 @ 21:14:

Ja blue eyes!!

Open een topic met die naam, kunnen we allemaal meeschrijven! Gedaan! De Cock en de Moord op het Senseo-apparaat
quote:amarna schreef op 23 februari 2016 @ 13:37:

[...]

Inderdaad lekkerder, maar een Senseo is zo handig voor één enkel bakkie. Dat is met filterkoffie moeilijk te doseren.

En om een (veel) duurder apparaat te kopen dan een Senseo ben ik niet een ware koffie-fijnproever.Ik heb een Philips campingkoffiezettertje. Kleinste filter, 1 schep koffie en giet een beker water in t apparaat en zet de beker eronder. Tegen de tijd dat die Senseo is opgewarmd is mijn koffie allang doorgelopen.
Ik heb niet eens een senseo, maar nog gecondoleerd To
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven