Disney 2-sterrenhotels

24-02-2016 19:48 13 berichten
Zijn hier mensen die wel eens in Santa Fe of Cheyenne zijn geweest in Disneyland Parijs? Hoe zijn die hotels in vergelijking met Sequoia Lodge of Newport Bay? Het scheelt in prijs, maar wat merk je van mindere kwaliteit?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in santa fe geweest en niet in die andere. Vond het super netjes binnen, gewoon echt een aanrader.. Je bent eigenlijk ook de hele dag in het park, maar het hotel en de kamers zijn gewoon goed en het restaurant ook.
Santa fe geweest en ik vond het prima! Gewoon netjes en schoon. Alleen wat minder Disney vond ik. Maar veel slechter dan newport bay is het niet hoor alle hotels van Disney zijn wat mij betreft gewoon goed.
Het scheelt in prijs, afstand en faciliteiten. Zowel Santa Fe als Cheyenne zijn basis hotels, Cheyenne ziet er nog enigszins leuk uit als indianendorp, maar Santa Fe bestaat gewoon uit betonnen blokken. Het is voor ons alweer wat jaartjes geleden maar ik vond het echt wel goed te doen qua prijs-kwaliteit verhouding. De kamers zijn niet groot maar met 2 king size bedden slaap je prima. Er is verder niks te doen. In een minuut of 20 loop je binnendoor langs de andere hotels naar het park. Hoe dichter bij het park hoe duurder en luxer de hotels worden, je hebt dan een zwembad en een ruimere kamer. En je hoeft natuurlijk minder ver te lopen....
chrissiefur wijzigde dit bericht op 24-02-2016 20:05
Reden: spelfoutje
% gewijzigd
Ik ben in hotel Cheyenne geweest een paar jaar geleden. Was prima, je bent waarschijnlijk toch weinig in het hotel.
Klinkt wel als een serieus alternatief dan. Mijn kinderen zijn al zo groot dat je niet meer op heel korte loopafstand van het park hoeft te zitten, en er gaat natuurlijk ook een busje. We hebben vorige keer idd weinig in de hotelkamer gezeten, en toen we er waren vielen we als een blok in slaap
Hier ook Santa Fe. Restaurant en kamer waren prima. Alles was schoon. Dat vonden wij het belangrijkst. Want je bent toch heel de dag op het park.
Je zou dan ook nog Davey Crockett kunnen overwegen. Niet aan te lopen, maar 7 minuten rijden van het park (je krijgt een parkeerkaart voor de centrale parking) Wij vonden het er super! Mooie ruime blokhutten, lekker zwembad voor de afwisseling en een winkeltje voor wat versnaperingen.
Qua hotel waren wij tevreden over Santa Fé.

Helaas zaten wij net in een periode dat er voornamelijk Zuid-Europeanen waren. Laten we het er op houden dat onze normen en waarden nogal uiteen liepen.

Bescheiden een broodjes halen 's morgens zat er niet in. Dienbladen vol ( nee geen bordjes erop, dienbladen vol! ) broodjes werden naar de tafels gesleept. 1 pakje boter? 25 per keer ofzo! Zelfde geldt voor beleg e.d.

Ik dacht dat die mensen nooit te eten kregen.

Wat bleek? Het ontbijt werd geplunderd zodat het meegenomen kon worden in het park.

De rest van de ochtenden hebben wij ons ontbijt in Santé Fé gelaten voor wat het was. We zijn naar Mickey's café gegaan in disney village om te ontbijten. Daar lieten de gasten wel wat liggen voor een ander.
Santa fe ben ik als kind geweest, was prima.

Cheyenne ben ik twee 1,5 jaar geleden geweest, prima. Gezelliger dan het santa fe, vond ik. Ontbijt is all you can eat, met croissantjes en kleine broodjes en cornflakes.

Davey crockett was ik afgelopen zomer. Prima huisje, en de mogelijkheid om dingen in een koelkast te doen vonden wij ook erg fijn. Vanaf daad moet je wel alles met de auto doen, dus je kunt minder makkelijk tussendoor even terug.
Meermaals in zowel Santa Fé als in Cheyenne geweest en laatst voor het eerst in Sequoia Lodge.

De kamers in Sequoia Lodge zijn iets ruimer en de faciliteiten in het hotel wat beter.

Maar zeker als je toch vooral in het hotel bent om te slapen, zijn zowel Sanra Fé als Cheyenne prima.
Santa Fé is sfeerloos. Grote betonnen blokken. Kleine hokkerige kamers (met vieze vlekken in de vloer). En die rijen voor dat ontbijt...

Sequoia Lodge was al veel beter, wat dat betreft. Er zit wat mij betreft best wat verschil in.

Maar omdat je er alleen slaapt en ontbijt kan je het er best op gokken hoor.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
ik ben in santa fe geweest en newport bay..

weet je.. je slaapt er alleen maar.. dus ik vond het prijsverschil onzinnig.... het is prima te doen in santa fe.. Ik merkte er weinig van.. maar ja.. zoals gezegd.. we sliiepen er alleen maar.. dus nauwelijks gebruik gemaakt van de facilieiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven