een dagje winterberg?

26-02-2016 10:57 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,

We zitten erover te denken deze week een dagje te gaan skien in winterberg. We zijn met zijn vijven en zullen skies moeten huren. Heeft iemandervaring met een dagjes skieen daar?

En zijn er handige tips?

Alvast bedankt ! NL
Voor beginners is het daar hartstikke leuk als er voldoende sneeuw ligt. Mocht je in het weekend of in een schoolvakantie gaan moet je er wel rekening mee houden dat er morgens echt files in het dorp zijn. Als het voor je mogelijk is zou ik er zeker een overnachting bij aan plakken, veel meer rust en het is een gezellig dorpje.

Wij woonden er niet heel ver vandaan dus ik ben er best vaak een dagje of weekend naartoe geweest.
Winterberg is leuk! Wel even kijken of er sneeuw ligt, zodra de temperatuur boven nul komt doen de sneeuwkanonnen het niet meer en dan zit je tussen de groene velden. Ski's zijn overal te huur, als je aan komt rijden zijn er overal winkeltjes die voor 10 euro per dag verhuren, bij de pistes zelf kostte het me 18 eur incl helm. Er zijn verschillende verhuurbedrijven bij de pistes. Skipas kan je bij de pistes of zelfs bij de lifstations kopen, 22 euro voor een halve dag en 32 voor een hele dag (vanaf 9 uur).

Skiën is er leuk, zeker voor beginners/ niet heel gevorderden. Veel blauwe en rode pistes. Niet te lange rijen bij de liften, en leuke afdalingen.

Verder staat alle informatie op https://www.skiliftkarussell.de/nl/
Doen!!

Ik ben gister een dagje geweest, het was heeerlijk. :-) Soms wel wat druk, maar het viel mij reuze mee.

Kosten zijn hierboven al beschreven...

Wij zijn heel vroeg gaan rijden en stonden om 9:30 uur op de piste. Hele dag heerlijk geskied en de dag afgesloten met een drankje bij de Brabander.

Veel plezier!
Be happy... It drives people crazy :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven