Stel hier je 'gekke vraag'..

12-12-2015 16:11 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.

Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )

En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.

Nouja, dat soort vragen.

En droomt een blinde in beelden?

En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?

En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?

En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.

Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?

(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )

Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
quote:Hertjehertje schreef op 25 februari 2016 @ 21:45:

Geheel off-topic inderdaad, maar voor mij on-topic want ik zit, net als jij, al een poos na te denken of die schoenengooier en hoe Sidonia geraakt wordt en dat ze daarom op onderzoek uitgaan.

Hertje;

Bij Suske& Wiske hebben zij altijd schoenen aan met; het puntje omhoog. Sidonia weet dat.

Dus;

Wat voor soort schoenen liggen er daadweklich

U bevindt zich wel op een seriuese topic. Wij gaan dieper op deze zaken in.

Vr groet, Jos& het panel
iedereen leest mee
Die eenzame schoen aan de rand van de snelweg. ..Ja, dat werpt wel vragen op ja. Prikkelt de fantasie.

Dat van die foto van je moeder en schoonmoeder, 10 jaar vóór dat ze elkaar leerden kennen..! BIZAR!

Die docu over het puberbrein had ik wel willen zien...! Zal eens kijken of ik hem nog vind bij uitzending gemist. Mss dat ik mijn eigen puberella er veter door zal begrijpen.
quote:cherry_91 schreef op 25 februari 2016 @ 21:56:

nog een hele stomme vraag.. Waarom zou je in hemelsnaam vrijwillig meedoen aan een programma zoals "temtation island" .. denken die mensen gewoon niet verder dan 5 min ofzo?Gratis vakantie en graag op tv willen komen? Ik ken overigens een stel (vaag) dat meegedaan heeft, en die zijn geen echt stel. Ze hebben zich gewoon samen aangemeld en kenden elkaar goed genoeg om door de screening te komen. Maar ze hadden dus in werkelijkheid geen relatie met elkaar.
quote:ikbenik schreef op 25 februari 2016 @ 23:06:

Die docu over het puberbrein had ik wel willen zien...! Zal eens kijken of ik hem nog vind bij uitzending gemist. Mss dat ik mijn eigen puberella er veter door zal begrijpen. Was bij RTL Z, maar vond m eerlijk gezegd wat tegenvallen. Was bij vlagen ook nogal Amerikaans, 'we hebben de neiging om pubers met liefdesverdriet antidepressiva te geven'. Ehhh... nee?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
[quote]ikbenik schreef op 25 februari 2016 @ 23:06:

Die eenzame schoen aan de rand van de snelweg. ..Ja, dat werpt wel vragen op ja. Prikkelt de fantasie.

OK geen triller maar een soap op RTL 4; Die verschwundedte schuwe
iedereen leest mee
als je niet echt een stel bent is het wel makkelijker ja.. maar toch je hele leven ben je dan die persoon van temtation island en voor vrouwen is dat nog erger dan voor de mannen gok ik.
A woman with class is timeless
Ja, meedoen aan dit soort reality shows, is als het nemen van een tattoo.

Je zit levenslang vast aan het plaatje dat ze van je schetsen dmv eenzijdige en manipulatieve montage. Erger nog, want een tattoo kun je meestal nog bedekken met kleding, zodat je nog ENIGE controle hebt over wanneer en aan wie je het laat zien.

Mensen zouden eigenlijk in bescherming genomen moeten worden tegen zichzelf. Verplichte denk tijd, en de controle over de eindmontage. Dat de persoon over wie het gaat nog mag kijken vóór uitzending, hoe iets er op beeld uit komt te zien, en dan nog toestemming moet geven voor uitzending.
quote:streepjessokken schreef op 25 februari 2016 @ 23:56:

[...]

Was bij RTL Z, maar vond m eerlijk gezegd wat tegenvallen. Was bij vlagen ook nogal Amerikaans, 'we hebben de neiging om pubers met liefdesverdriet antidepressiva te geven'. Ehhh... nee?

Idd; ehhh. ..nee!

Mss toch wat te Amerikaans
quote:nausicaa schreef op 25 februari 2016 @ 23:29:

[...]

Gratis vakantie en graag op tv willen komen? Ik ken overigens een stel (vaag) dat meegedaan heeft, en die zijn geen echt stel. Ze hebben zich gewoon samen aangemeld en kenden elkaar goed genoeg om door de screening te komen. Maar ze hadden dus in werkelijkheid geen relatie met elkaar.

ik heb me lang verbaasd hierover ja. Waarom meedoen aan zo'n programma en dan vreemdgaan op tv en weten dat je geliefde dat ziet.

Ondertussen denk ik dat het inderdaad zal gaan om mensen die doen alsof ze een relatie hebben, acteurs die een koppel moeten spelen of stelletjes die afgesproken hebben dat alles okay is.
quote:ikbenik schreef op 26 februari 2016 @ 17:31:

Ja, meedoen aan dit soort reality shows, is als het nemen van een tattoo.

Je zit levenslang vast aan het plaatje dat ze van je schetsen dmv eenzijdige en manipulatieve montage. Erger nog, want een tattoo kun je meestal nog bedekken met kleding, zodat je nog ENIGE controle hebt over wanneer en aan wie je het laat zien.

Mensen zouden eigenlijk in bescherming genomen moeten worden tegen zichzelf. Verplichte denk tijd, en de controle over de eindmontage. Dat de persoon over wie het gaat nog mag kijken vóór uitzending, hoe iets er op beeld uit komt te zien, en dan nog toestemming moet geven voor uitzending.Dan wordt er zoveel geschrapt dat niemand meer kijkt. Kijkers willen moord en doodslag, en bij gebrek daaraan vreemdgaanderij en mensen die op andere manieren voor gek staan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Starshine schreef op 26 februari 2016 @ 17:57:

[...]

ik heb me lang verbaasd hierover ja. Waarom meedoen aan zo'n programma en dan vreemdgaan op tv en weten dat je geliefde dat ziet.

Ondertussen denk ik dat het inderdaad zal gaan om mensen die doen alsof ze een relatie hebben, acteurs die een koppel moeten spelen of stelletjes die afgesproken hebben dat alles okay is.

Denk ik ook.

En verder, wie onthoudt er nou wie er in Temptation Island zat? Weet hier iemand nog de deelnemers van een paar jaar terug, nee toch?

Dus ik denk dat de nasleep wel meevalt.
quote:cherry_91 schreef op 25 februari 2016 @ 21:56:

nog een hele stomme vraag.. Waarom zou je in hemelsnaam vrijwillig meedoen aan een programma zoals "temtation island" .. denken die mensen gewoon niet verder dan 5 min ofzo?

Zo'n stomme vraag vind ik dat niet, ik snap er namelijk ook niks van.

Zit ineens te bedenken, misschien zijn het wel acteurs of opgetrommelde modellen of zo.

Het is tenslotte commerciele tv en die lui zien toch net iets te goed uit.

Mmm daar kunnen ze natuurlijk ook via selectie of zo uit zijn gekozen...
Of wat nu op tv is.. lelijke eendjes. Ze schaamt zich zoooooo voor haar borsten (waar niks mis mee is) dus ik ga ermee op tv.
ik moet eerlijk bekennen dat ik gisteren 5min gekeken heb en eerder ook nooit ..dus hoe echt het is weet ik niet maar, bij die 5 min had ik al 10 ?? boven mijn hoofd
quote:Corona67 schreef op 26 februari 2016 @ 20:05:

Of wat nu op tv is.. lelijke eendjes. Ze schaamt zich zoooooo voor haar borsten (waar niks mis mee is) dus ik ga ermee op tv. Als mensen geen 5000 Euro voor een operatie hebben snap ik dat ergens wel. maar snap jou punt ook..sta je daar met je blote borsten.

Of wat nu op tv is.. lelijke eendjes. Ze schaamt zich zoooooo voor haar borsten (waar niks mis mee is) dus ik ga ermee op tv.

Ja, daar heb ik gisteren ook even naar gekeken. Die man begreep ik nog, die had er last van, maar zij was nogal gemiddeld volgens mij. Ik vond ze eigenlijk gekker na de operatie

En inderdaad, je er zo voor schamen dat je man ze niet mag zien, maar wel voor heel Nederland op tv?

Worden zulke dingen als die ogen van die man niet vergoed trouwens? Dat was toch niet alleen cosmetisch, maar ook wel medisch noodzakelijk.

Of wat nu op tv is.. lelijke eendjes. Ze schaamt zich zoooooo voor haar borsten (waar niks mis mee is) dus ik ga ermee op tv. Voor iemand van 33,had zij behoorlijke hangtieten,het ziet er nu veel beter uit.
Is het heel erg fout dat ik vanmiddag via FB een (mannelijke ) collega

voorgesteld heb om binnenkort na werk een x wat te drinken ?

(Enkel dat he, heb hem niet ten huwelijk gevraagd, of dat hij lid wil worden van

de maffia)
quote:Zelatrice schreef op 26 februari 2016 @ 20:16:

Is het heel erg fout dat ik vanmiddag via FB een (mannelijke ) collega

voorgesteld heb om binnenkort na werk een x wat te drinken ?

(Enkel dat he, heb hem niet ten huwelijk gevraagd, of dat hij lid wil worden van

de maffia)

Zolang hij niet getrouwd is, je leidinggevende is of je hogerop probeert te komen door bepaalde diensten aan te bieden, vind ik het niet zo fout

Heeft hij al ja gezegd?
Nee, nee en nee .

Hij heeft het wel bekeken maar niks gezegd.

(maar goed iemand is wel eens bezig..)

Denk niet dat het erg nuttig is om me er druk om te maken, graag of niet.

(oww... what have I done.. )
Precies, graag of niet! Goede attitude!

And what have you done ja Ik durf zoiets niet hoor!
quote:nlies schreef op 26 februari 2016 @ 18:18:

[...]

Dan wordt er zoveel geschrapt dat niemand meer kijkt. Kijkers willen moord en doodslag, en bij gebrek daaraan vreemdgaanderij en mensen die op andere manieren voor gek staan

Ja, ik denk dat je daar gelijk in hebt..!

Quote van soleil :

"Denk ik ook.

En verder, wie onthoudt er nou wie er in Temptation Island zat? Weet hier iemand nog de deelnemers van een paar jaar terug, nee toch?

Dus ik denk dat de nasleep wel meevalt." (Einde quote)

Ja, dat is eigenlijk ook wel weer waar. Tegenwoordig lijkt het wel of er meer mensen WEL op tv zijn geweest dan niet . Ik weet nog wel dat de allereerste 'big brother' aflevering uitgezonden zou gaan worden. Hele discussies, 'onmenselijk', "een doos van Pandora" want we zouden de psychische gevolgen voor de inwoners van het big brotherhuis niet kunnen overzien..! Wat zouden de gevolgen zijn als ze uit het huis kwamen en voor het 'leven getekend' waren omdat IEDEREEN ze zou herkennen.

Die visie is behoorlijk versoepeld in de afgelopen jaren.
Zelatrice : spannend!!

(We verwachten nu wel een regelmatige update natuurlijk, hè? )
Oeps! Moet je niet een nieuw topic openen na 3000 posts..?
Ja, dat moet. Ik sluit het hek, maak jij een nieuwe? Het is tenslotte jouw topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven