Lijf & Lijn alle pijlers

15 tot 20 kilo afvallen in 2016! Wie ook?

02-01-2016 09:51 1427 berichten
N.a.v. een topic waar het minimum gelegd werd op 20 kilo, waardoor er een aantal schrijfsters afvielen een topic speciaal voor vrouwen die tussen de 15 en 20 kilo willen afvallen in 2016!

Wijzigingen graag doorgeven in dikgedrukte of gekleurde letters.

Vrijdag weegdag!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenLillah261.68907484-6Malafidemoppie281.62776273.8-3.2Aggie12261.74836879.7-3.3Sombrecito301.68877983-4Schorpioen36 381.8299.88297.2-2.6INFJ?1.74866880-6Giliath311.78958085-10Ontherun271.5576.96073.3-3.2Ilonadenise281.7590.67587.6-3Beverratje461.7688.47084.5-4.1Naatie361.7499.57292.2-7.3Kwejeebo211.76877782.5-4.5pielepallepoentje??957594-1
Alle reacties Link kopieren
Schorpioen: bedankt voor het proberen in ieder geval, volgende week ga ik soep maken

Mm: het is inderdaad alles of niets bij mij.. Het is dus alles geworden. Vandaar dat ik die ene Snickers heel vervelend vond, want ik wist dat dat waarschijnlijk alleen nog maar het begin zou zijn. Erna nog een zak zure matten weggewerkt en rolo. En daarbij nodigde mijn schoonmoeder ons uit om uit eten te gaan: pizza. Maargoed, eigen schuld en morgen weer een dag. Ik zou echt graag hetzelfde als mijn vriend willen. Hij houdt van lekker eten maar kan ook prima helemaal niks snoepen als we allerlei lekkers op tafel hebben staan wanneer we bijv visite hebben. Ik moet gewoon alles opeten. Wel heel duidelijk waar het vandaan komt dat hij dun is en ik niet :p

Fijn dat je vriend wat relaxeder is geworden
Mm: Ik lust wel gezonde dingen maarja slechte dingen zijn lekkerder

Vandaag 1 hartje snoepje nog gegeten. En heb bij diner ook nog 4 stukjes stokbrood met.kruidenboter gegeten. Qua kcal.zit ik elkeer rond de 1200 en 1300 kcal en heb nog niet echt honger gehad. Wel vreemd.

Vegan rijst noodles ken ik niet. En plastic klinkt niet lekker.of valt het mee
Ugh. Hier gaat het niet goed. Druk, alles dat door elkaar loopt, gedonder met instanties die niet doen wat ze horen te doen, en het eerste wat er aangaat is mijn gezonde eetpatroon. Ik sla de weegdag vandaag over, ben zoveel mogelijk puin aan het ruimen in de hoop dat ik het volgende week weer op kan pakken. Bah. Hopelijk niet al het resultaat van de afgelopen weken verpest :(

@naatie: Etentje was geslaagd! We hebben vooraf een bruin stokbroodje met eigengemaakte tapenade geserveerd, als hoofdgerecht pasta met rundstoofvleessaus en geroosterde paprika's ernaast, en als toetje zelfgemaakte tiramisu met aardbeien. Was heerlijk en ontzettend gezellig.
Iedereen die wil afvallen zou verplicht in ieder geval al wandelend mobiel moeten forummen.
Weegdag vandaag, waar is iedereen?

Hier zag het er ok uit vandaag. Op mijn analoge weegschaal is het altijd een beetje gokken, maar gisteren zag ik hetzelfde resultaat dus ik geef mezelf het voordeel van de twijfel:

Start: 87

Huidig: 84

Deze week: - 0.5

Totaal: -3

Ik paste vanochtend een bloesje wat me vanaf het moment dat ik het had gekocht, altijd erg strak zat. En nu ging het zonder problemen dicht en het zit losser rond mijn armen

Vanmiddag nog een paar klusjes en dan eindelijk weekend! Ik hoop op een rustig weekend, want het is de laatste tijd erg druk geweest qua werk en sociaal leven. Moet echt even bijkomen. Wat zijn jullie plannen?
Sombrito: Druk aan het werk geweest en nog geen tijd om te forummen😊

Ik was maandag 98,8 (ja paar dagen weer slecht eten dit er ook zo weer aan) nu ben ik vandaag 97 kilo dus lijkt goed te gaan. Nog steeds 1,6 kilo boven laagste gewicht hier maar hopelijk is dat weer volgende week en dan doorzetten

Vandaag gegeten

O : 2 rijstewafels met kipfilet

T; appel en 2 mandarijne

L: 2 stukjes kipfilet en bak tomatensoep

T: Avocado maar kreeg maar helft op. In guacemile heerlijk maar los word ik er snel misselijk van

A: Kipfilet (te vet gebakken door man😠), spinazie, gefruite uitjes vooor de smaak en 2 happen aardappelpuree.

Nu cakejes aan het bakken met dochter. Is van dat kant en klare spul van Elza. Beslag is gewoon vies dus dat scheelt weer. Morgen gaan we betere cake of boterkoek bakken. Papa had beloofd dat we vandaag gingen doen dus ja dan is zo'n Elza pak wel handig.

Vandaag ook naar kokosmeel op zoek. Jeetje kost gewoon 4 euro voor heel klein beetje. Niet gevonden in de ah. Wilde zelf gemaakte koolhydraatarme tortilla maken voor bij roti.
@sombrerito : wat fijn dat je kleding losser zit, heerlijk!

Ik weeg maar 1x in de maand. Volgende week is mijn weegdag. Maar kijk er niet naar uit. Denk niet dat er veel af is.

Op sportschool zeiden ze dat ik ook centimeters moet gaan meten, omdat ik veel krachttraining doe. Iemand ervaring met het meten hiervan, en hoe bevalt het?

@schorpioen: ik wist niet dat er zoiets bestond als kokosmeel.... Maar uhm.... Biologische winkel misschien?

Gisteren heerlijk gezwommen. Morgen weer naar de sportschool. En nog even naar mijn moeder. Mijn jongste zusje is daar nog, en die vertrekt maandag weer naar Marokko. Morgenavond uit eten (hallo cheatday). Zondag lekker niets doen. Alle aandacht voor mijn zoontje.

Fijn weekend iedereen!
anoniem_263219 wijzigde dit bericht op 26-02-2016 20:46
Reden: stomme auto correctie
% gewijzigd
Giliath: Ik meet ook. Taille, dikste deel van buik, heupen, borst , arm en bovenbeen op dikste gedeelte. Heb dat vandaag vergeten te doen. Maar heeft weinig zin omdat ik zwaarder ben dan laagste.gewicht dan.ik genoteerd heb. Volgende week ga ik weer meten of de week erop.

Ondanks het minderen van koolhydraten wat best goed gaat heb ik wel elke keer een opgeblazen buik. Mijn maag staat zowiezo naar voren en als.die opzet trekt dat de rest van mijn buik mee. Lijk wel zwanger😆

Heb net een donut genomen. Had pas rond 1000 kcal op en koolhydraten ook nog onder 100.
Ik heb vandaag gewogen maar het is na maandag (eerste weegmoment) hetzelfde gebleven. Dit is nu mijn vijfde week en ik heb bedacht om me elke vier weken te wegen. Mijn volgende weegmoment zal dus vrijdag 18 maart zijn.

Kortom;

Startgewicht: 81 kilo

Huidig: 79,5

Afgevallen: 1,5 kilo

Ben nu een weekendje weg en laat de teugels nu wat meer vieren.
Ik ben ook hetzelfde gebleven deze week, nu een weekendje weg dus ik ga niet helemaal los maar wel wat minder strak dan normaal.
Vandaag een minder strenge dag maar lijk nog.onder de 2000 kcal te blijven. Net aan hoor.

O: 2 beschuitjes met vlokken

L: 2,5 tosti

T: Stroopwafel en zakje paprika chips (volgende keer toch even wat lekkers in huis halen wat ik echt lekker vind)

D: Patat met schnitzel, sla ,ei en curry mayo en uien.
Dames, even wat anders. Wie is nou die fucking mol!! Ben er ziek van :-D
ik heb mezelf weer niet gewogen! durf het nog niet aan. Eet op dit moment vrij onregelmatig en slecht ivm vele werken.

@mm

ik ben de enige nederlander die het niet kijkt dussss ik kan het je niet vertellen
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
Ontherun: *schud de hand* ik durf het ook niet aan.. als het getal tegenvalt dan zou dat zo demotiverend werken dat ik het liever niet weet. Tot ik op een punt komt dat ik denk oké nu is er zeker een paar kg vanaf (das weer het andere uiterste denk ik)
Ik wil ook mee doen! Mijn gegevens; 1.63 m en 30 jaar. Mijn startgewicht was 79 kilo en nu 74,8 kilo. Ik wil 65 kilo wegen en daarna door voor de 60.
Gewicht vorige week: 94.1

Gewicht nu: 94.1

Niks dus

@Aquariusje bedankt voor de nuttige bijdrage!

@Sombrerito, fijn dat je kleding losser zit! Heerlijk!

@Giliath, is je zusje naar Marokko geëmigreerd?

@Ilona, balen als het dan zo rot gaat. Hopelijk volgende week beter

@Aggie, is je vriend wel Noors? Omdat je het over je schoonouders daar hebt?

@MM, fijn dat je vriend het ook ziet. Dat scheelt in de discussies denk ik zo

@Kwejeebo, rustig aan! We zien je wel weer verschijnen

Hier gaat het niet zo lekker. Ben ineens weer vanalles aan het snaaien. Dit weekend 2 verjaardagen en ik neem gewoon alles. Grr.. en ik weet hoe het moet en vooral ook hoe het niet moet.

Ik had echt een goede flo, maar die ben ik toch al weer anderhalve week kwijt. Waarschijnlijk door het vele sporten komt er dan niks bij qua kilo's, maar het voelt echt niet goed.

Net ook weer. Lekker ontbijt met mn kinderen. Croissantje met jam, 2 broodjes uit de oven.. Zucht..
MM: Klaas is de mol! Ik zeg het je. Het kan niet anders!

Hier ook nog bagger hoor, bleh. Ik zit aan de Tony's as we speak. Máár... en ja nu wil ik dus zeggen dat ik mórgen écht weer gezond ga eten. En terwijl ik dat lees, denk ik: yeah right, die zin komt me wel heel bekend voor .

Ik merk dat ik niet wil posten als het zo bagger gaat, dat ik dan denk niks te melden te hebben. Terwijl het misschien juist zo kan zijn dat iemand er iets aan heeft, zo van: oh ja ik ben niet de enige die het niet perfect volhoud allemaal.

Wat ik ook zo stom vind, is dat ik me 100.000x beter voel als ik gezond eet. Letterlijk, figuurlijk, geestelijk, op álle vlakken. Des te raarder dat ik dan opeens weer vol aan de chocodingen ga. Ik voel me écht lichamelijk veel minder goed nu, véél minder. Moe, hoofdpijn, allergieën, nergens zin in, zere gewrichten, misselijk, brandend maagzuur, darmkrampen, watten in mijn hoofd, hartkloppingen, eczeem, etc. Het lijkt wel of ik het mezelf niet gun om me goed te voelen. Dat ik de boel wil saboteren als het te lang goed gaat met mij ofzo. Tot deze conclusie ben ik al eerder gekomen, misschien moet ik er maar 's iets mee.

Anyway, vanaf morgen ga ik dus voor de tweede ronde! In ronde 1 ben ik 5,8kg afgevallen, maar ik ben helaas (logisch met hoe ik at) wel weer aangekomen. Ik zal a.s. vrijdag weer een gewicht doorgeven voor in de tabel. Dat zal dan nog steeds wel meer zijn dan de 80,2kg die ik woog, maar jammer dan, ik pak het nu weer op (zei ze tegen zichzelf ).

Succes allemaal!
@INFJ

Voel met je mee! Ik voelde me zo lekker en goed toen ik 3x per week sporte en "maar" 60 kilo woog.. Nu zit ik in m'n puddingfase. Zitten en drillen.. Haha . Schouders er onder en gaan!
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
Ooh INFJ balen... Enige wat ik je echt kan aanraden is om toch te reageren ookal gaat het wat minder. Je hoeft niet altijd de cheerleader te zijn <3 Toen ik me zo rot voelde heeft erover schrijven en wat reacties lezen me echt geholpen. Dat had meerdere facetten, ik gaf toe aan mezelf dat het niet goed ging, ik was bezig met negatieve gevoelens op een andere manier dan ze weg te eten, de reacties motiveerden me om er op een andere manier mee om te gaan en het doorbrak de cyclus.

Het gaat bij iedereen met ups en downs. De dag moet geloof ik nog komen dat ik helemaal vlekkeloos heb gegeten en gesport zoals ik eigenlijk voor ogen had. Je klinkt wel erg streng voor jezelf. Succes met je 2e ronde!

Vallen en... weer opstaan :-)

Naatie: is dat plaatje echt met biljetten gemaakt die op beeld gezien zijn? Ik denk ook dat het klaas is maar de regie stuurt zo op hem af dat ik er wantrouwig van wordt. Dat deden ze vorig jaar namelijk ook met Rik.

En ook voor jou; ga je er weer voor komende week?

Iedereen zal echt wel die snoepmomenten hebben en houden, dus het is denk ik meer de kunst om zo'n periode ook weer af te sluiten en steeds iets korter te laten duren. Niet erin blijven hangen en jezelf kwalijk nemen wat je al gegeten hebt..
Infj ik vroeg me al af waar je was. Balen zeg! Hoe kwam het nu dan ineens dat je weer 'terugviel'? Was het tijdgebrek/gemakzucht of echt enorme trek in ongezond eten?

@naatie lastig hè. Dat schreef ik dus ook van de week. Op verjaardagen enzo. Om dan niet mee te eten. Moet ook nog een goede manier vinden om daarmee om te gaan... Ik ben vandaag zelf jarig en maak het mezelf makkelijk door healthy Brownies en healthy pumpkin pie te gaan bakken. Voor de visite koop ik wel ook nog een echte chocoladetaart dus ik hoop dat mijn baksels te eten zijn. Anders weet ik niet of ik van die chocotaart kan afblijven haha.

Ik ben gelukkig wel afgevallen. Maar weet niet precies hoeveel precies dus pas het niet aan in de tabel. Doe dat als ik weer bij diëtist ga wegen. Maar hij wees echt meer richting de 85kant dan naar de 90 kant haha. En dat was eerst andersom.

Ik denk ook klaas. Al vanaf de eerste weken zoveel duidelijke hints naar hem. Moet wel zeggen dat als hij het is ik dit seizoen wel minst leuke vind van allemaal! Veel te opzichte hints naar klaas. Ik hoop dat het Tim is..
@naatie: nee hoor, zusje gaat niet emigreren. Ze kan overal haar werk en studie doen, en volgt haar vriend die fotograaf is. Ze is nu net 2 weken in NL vanuit Portugal.

Ik heb gisteren voor het eerst hardgelopen, en ook volgehouden. Dus ik wil dat volgens een schema verder op gaan bouwen. Ik haat hardlopen, dus ben extra trots als ik dat volhoud.

@schorpioen: bedankt voor je tips voor het meten. Ik begin er a.s. zaterdag mee. Dan is ook mijn maandelijkse weegdag.
Zo wat een reacties weer

Ontherun: Ik kijk de mol ook niet . Ooit een aflevering gezien maar snap de ophef niet. Wilde dit keer eens van begin kijken of ik.het dan snapte maar vergeten te kijken.

Iedereen waar het niet goed gaat. Ik heb natuurlijk ook die week gehad. Nu sinds maandag opgepakt weer en gaat goed. Gister wat meer gegeten vandaag weer zoals de rest van de week. Het is en blijft vallen en opstaan. Snap zelf ook niet zo goed waardoor het komt. Willen we het niet graag genoeg, saboteren we onzelf of houden we gewoon teveel van hele lekkere dingen. Wat mij betreft is deel emo eten en merk ook wel discussie in mijn hoofd als ik trek krijg krijg in iets lekkers. Vind het ook frustreren dat ik de 95,4 heb gezien en nunal weken tussen de 98,8 en 97 jojo. Hopelijk ga ik dit nu echt wel doorbreken. Ik wil naar die 82.

Dus iedereen zet hem op . Misschien dat het helpt om te zeggen. Ik eet nu ff gewoon zonder op te letten maar maandag begin ik weer. Is bij mij afgelopen week gelukt. Nu doorzetten.
INFOJ, ik heb dat ook, als het niet goed gaat, zie je mij hier niet. Echt heel irritant van mezelf

@Lilah: Gefeliciteerd. Gezellige dag vandaag!

@Giliath, knap hoor dat je gaat hardlopen terwijl je het niet leuk vindt

@MM, dat plaatje heb ik op het WIDM forum gevonden en het schijnt echt zo te zijn. Volgende week weten we alles

@Ontherun, puddingfase Ik moest echt hardop lachen dat mn man vroeg of het erg leuk was, wat ik aan het doen was

Wat een lekker weer zeg! Ik wilde dat ik een hond had. ( onze hond is een jaar geleden overleden en ik wil heel graag een hond, maar man twijfelt nog heel erg)

Nu ga ik dan maar alleen even wandelen denk ik.
Gefeliciteerd lillah!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven