Mode & Beauty alle pijlers

Statisch haar

27-02-2016 18:56 26 berichten
Ik word er echt simpel van: mijn haar is zo ongelofelijk statisch! Het is dun en fijn en het plakt aan mijn hoofd als het droog en koud is. Heeft iemand tips om hier wat aan te doen?
Ik lees mee, ik word er ook gek van
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werd het veel minder toen ik stopte met mijn haar met shampoo te wassen. Het is nu het kiud en droog is buiten wel droger en slapper maar niet meer zo statisch.
Zonnetje, hoe was je je haar dan?
Ik lees ook mee. Vreselijk irritant. Heb wel gemerkt dat gebruik van conditioner het nog erger maakt, dus ik was alleen met shampoo.

O, en een beetje haarlak op je borstel sprayen voor het kammen wil het geplak en geknetter ook wel in toom houden. Maargoed, de echte gouden tip heb ik ook nog niet gevonden.
Ligt aan de temperatuur en de luchtvochtigheid. Beetje conditioner helpt wel.
verba volant, scripta manent.
Citroensap op je punten heb ik ergens wel eens gelezen, maar nooit geprobeerd. Lijkt me wel het proberen waard.
Een andere haarborstel proberen?
Ik heb het ook in de winter. Het hangt trouwens ook heel erg af van de soort winterjas die je draagt. Als dat materiaal staticiteit (is dat een woord?) promoot is het vele malen erger. Bij mij verschilt het dus echt van jas tot jas.

Wat het beste werkt is gewoon zodra je ergens binnen bent en je jas uit doet, even je handen nat maken en door je haren heendoen. Dit moet je dan wel steeds doen nadat je je jas weer hebt aangehad.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
quote:chirpy schreef op 27 februari 2016 @ 20:27:

Een andere haarborstel proberen?Ik borstel mijn haar helemaal niet nu. Dan staat het echt alle kanten op.
Ik ga de conditioner tip morgen proberen...
Een klein beetje haarolie erin doen. Niet bij de hoofdhuid maar alleen aan de onderkant en je haar is weer glad.
quote:sandra1905 schreef op 27 februari 2016 @ 19:06:

Zonnetje, hoe was je je haar dan?Met warm water
Van warm water wordt het juist pluizig en statisch.

Bij mij helpt het als ik mijn haar uitspoel met koud water. En niet föhnen.
Het komt door vochttekort. Inderdaad niet te heet wassen dus en een vochtinbrengend produkt gebruiken.

Probeer eens Schwarzkopf Anti-Klit Conditioner, dat werkt bij mij altijd heel goed. Gegarandeerd geen gekriebel meer. En ook leuk: het is nog goedkoop ook.

Mijn haar is fijn (maar wel veel) en wordt vrij snel vet (=om de dag wassen). Ik gebruik het alleen als het statisch-haar-weer is (koud en droog). Bij warmer weer is het voor mij te voedend.
Wie veel zwijgt, denkt veel na...
¤ 1,85 bij Kruidvat, zie ik net.
Wie veel zwijgt, denkt veel na...
Op het etiket van de Schwarzkopf Conditioner stond aanvankelijk dat het een anti-statische werking had, die claim staat er nu niet meer op. Desondanks gebruik ik hem nog wel. Het enige afdoende tegen statisch haar is voor mij een vlecht, maar ja, niet iedereen heeft lang haar

Je haar inwrijven met wasverzachter-doekjes wordt ook wel eens aangeraden.
quote:StilleWillie schreef op 27 februari 2016 @ 22:11:

Het komt door vochttekort. Inderdaad niet te heet wassen dus en een vochtinbrengend produkt gebruiken.

Probeer eens Schwarzkopf Anti-Klit Conditioner, dat werkt bij mij altijd heel goed. Gegarandeerd geen gekriebel meer. En ook leuk: het is nog goedkoop ook.

Mijn haar is fijn (maar wel veel) en wordt vrij snel vet (=om de dag wassen). Ik gebruik het alleen als het statisch-haar-weer is (koud en droog). Bij warmer weer is het voor mij te voedend.Ik heb die anti-klit conditioner jaren gebruikt en mijn haar werd ook snel vet, na een dag al. Ben toen gestopt met die conditioner en toen werd mijn haar echt pas na 3 dagen vet!
Mijn kapper vertelde ook dat het vocht tekort was. Door het weer drinken we minder. Zij gaf aan dat ik meer moest drinken.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Dus:

- lauw wassen

- beetje conditioner

- niet fohnen

- anti statische jas kopen

- en geen trui die ik over mijn hoofd moet aantrekken
En tussendoor wanneer nodig wat koud water (eventueel met plantenspuitje) overal beetje op je haar spuiten
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
quote:Ditto schreef op 27 februari 2016 @ 22:31:

Op het etiket van de Schwarzkopf Conditioner stond aanvankelijk dat het een anti-statische werking had, die claim staat er nu niet meer op. Precies, daarna werkte hij bij mij ook niet meer... Ik gebruik nu syoss keratine, werkt top!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
quote:VickyP schreef op 28 februari 2016 @ 11:18:

[...]

Precies, daarna werkte hij bij mij ook niet meer... Ik gebruik nu syoss keratine, werkt top!Vicky, gebruik je de shampoo, de conditioner of de mousse?
quote:zonnetje1080 schreef op 27 februari 2016 @ 21:25:

[...]

Met warm waterMaar dan loop je dus altijd met vet haar rond?
Hallo dames,

Ik heb een fohn gekocht met ionen technologie. Dat zorgt ervoor dat je haar niet statisch wordt.

Verder gebruik ik vochtinbrengende producten voor mijn haar.

Verdere tips (van internet geplukt) :

Gebruik een borstel van nylon en varkenshaar en geen plastic of metalen borstel. Om ervoor te zorgen dat je haar nog minder snel statisch wordt, spuit je eerst wat haarlak op je borstel voordat je je haar kamt.

Wax

Smeer een beetje olie of wax in je haar, dit kan ook helpen om je springerige lokken in bedwang te houden.

Handcrème

Ben je onderweg of op je werk en heb je juist op dat moment last van statisch haar? Handcrème of water is dan handig. Verdeel wat handcrème over je handen, wacht tot het bijna is ingetrokken en ga daarna met je handen door je haar. Of houd je handen onder de kraan en wrijf wat water door je haar.

Droogtrommeldoekjes

De doekjes die je in de droger doet om te zorgen dat je was lekker ruikt en antistatisch wordt, helpen óók voor je haar. Wrijf zo’n doekje over je hoofd van haarwortel tot haarpunten en je zult zien dat je haar antistatisch wordt.
Ik heb geen wespentaille, maar wel een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven