Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.

Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.

Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.

Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
in mijn flat is een halletje weggehaald. Dat maakt kamer en keuken veel groter dus prima. Alleen zit ik zo op de wc en badkamerdeur te kijken. Dus kralengordijn gemaakt. Kleine kraaltjes van glas, 110 strengetjes van 2.40m. En nu is ie af, ik baal als een stekker. Vond het juist zo lekker om 's avonds kraaltjes te rijgen, word ik heel zen van.

En hij is leuk geworden, helemaal trots op. Zal eens kijken of ik er een foto van kan maken.
quote:pokkewijf schreef op 21 februari 2016 @ 17:28:

in mijn flat is een halletje weggehaald. Dat maakt kamer en keuken veel groter dus prima. Alleen zit ik zo op de wc en badkamerdeur te kijken. Dus kralengordijn gemaakt. Kleine kraaltjes van glas, 110 strengetjes van 2.40m. En nu is ie af, ik baal als een stekker. Vond het juist zo lekker om 's avonds kraaltjes te rijgen, word ik heel zen van.

En hij is leuk geworden, helemaal trots op. Zal eens kijken of ik er een foto van kan maken.Heb je ook een balkondeur of zoiets waar je er nog 1 voor kan maken. Is gelijk een handige hor.
quote:pokkewijf schreef op 21 februari 2016 @ 17:28:

En hij is leuk geworden, helemaal trots op. Zal eens kijken of ik er een foto van kan maken.

Ik heb nog wel een gewillige deur?

Ben wel benieuwd hoe hij eruit ziet!

Thanks allemaal. Ben zelf ook wel trots op mijn jasje! Op naar een chiffonbloesje (oh ik weet nu al dat ik heel wat minuten ga zitten schelden op de stof, maar hij is zo mooi!)
quote:smart79 schreef op 21 februari 2016 @ 16:45:

Hahaha jullie hebben gelijk hoor, een hobby is juist ook om dingen te doen waar je op dat moment zin in hebt.

Steph wat ga je snel met de takken!

Birdie wat een mooi jasje!

De afgelopen avonden amper thuis geweest, vanavond weer verder breien en wie is de mol kijken.

Wie is de mol was gisteren of heb je het opgenomen? En anders heerlijk breien.

Nu nog 14 takken te gaan............. Gaat idd lekker, alleen vind mijn vinger waar de naald tegenaan komt het niet zo leuk.
*heeft stiekem wol zitten uitzoeken tijdens De Mol voor nieuw project*
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
(Maar heb wel sinds tijden weer eens geverfd in huis, en die klus lag er ook al maanden. Die UFO is af dus).
Ben benieuwd naar je gordijn Pokkewijf! Foto's?
Birdie, heb je naailes (gehad)? Wat voor blouse ga je maken?

Akakia, wat gaat je nieuwe wol project worden? Goed dat je de verfklus af hebt!

Steph, kan je geen vingercondoom om doen? *weet de officiële benaming niet* dat is een vingerhoedje van rubber, wordt ook wel gebruikt bij veel papier bladeren. Doordat het van plastic is het flexibel.

Widm inderdaad gekeken via uitzending gemist. Ben wel blij dat de kranten niet meer heel groot melden wie er uit ligt.

Gister nog weer wat touren gebreid. Zit nu op 94 van de 240. Merk wel dat ik wat last krijg van mijn pols maar goed af en toe een dagje niet breien doet het goed.

Ik heb nog een ufo in de vorm van een jurkje van smarttje. Moet ik nodig afmaken. Is niet veel werk meer maar vind momenteel breien leuker.
Vingercondoom is dus echt het officiële woord!!!! Ik heb ze in huis gehad voor eczeem van de jongste!

Nieuwe wolproject wordt wellicht een tweede kussen in kruissteek, je weet wel, van die ouderwetsche, licht kitscherige kussens waar je vaak honden en kattenplaatjes op ziet. Heb ik met bloemen, heb er vorig jaar al een gemaakt met rozen. Moet wel

zeggen dat het goed helpt als hier gevraagd wordt naar de granny's... Ik ga er vandaag mee verder!!
@Steph: ik zit nog steeds op naailes. Doe het al zo'n 10 jaar en ga er nog steeds met plezier heen en leer ook nog steeds bij! Hoewel het ook meer een ouwehoerwathebjijdezeweekmeegemaakt groepje is geworden ;)

Blouse wordt een wijdvallende met lange pofmouwen met daarin een hempje genaaid (omdat hij anders wel heel sexy wordt haha)
Heb bij Kruidvat een soort van siliconen (met daaromheen een soort gaas)pleister gekocht. Dadelijk eens kijken voor een plaatje.

Birdieh, gaaf naailes. Leer je nog eens wat en het is ook gezellig.
Gelbeschermer (ik heb thuismerk van Kruidvat gekocht maar is hetzelfde). Kun je op maat knippen.

Slim Steph om je vingers te beschermen!

Akakia, grappig ik wist niet dat het een officieel woord was. Weer wat geleerd.

Birdie, naailes is leuk. Ik heb het ook 3 maanden gedaan maar wegens financiële redenen gestopt. Ik hoop het wel weer een keer op te pakken want het is leuk om te doen.

Ik heb nu ongeveer 1/3 van de streepjesdeken af. De komende avonden ben ik niet thuis dus kan ik van het weekend pas verder.

En... we hebben nog steeds geen vakantie gepland. We komen er niet uit. Blegh. Wat zijn jullie (zomer)vakantie plannen?
Jeeeeh, ik heb gisteren de laatste 1,5 granny's met tegenzin afgehaakt, vandaag aan elkaar gehaakt. Nu lekker op de bank met mijn lievelingsfilm op verder rondom haken, en dan kan ik zeer spoedig voor- en achterkant aan elkaar gaan zetten. Jippie, dit wordt geen UFO! Zal morgen weer eens wat foto's posten, want we zien veel te weinig leuke plaatjes hier de laatste tijd (maw: waar blijven de plaatjes van de gehaakte takken, de kralenkettingen en de streepjesdeken )?
En jawel:

En de andere kant:

Ik ben heel tevreden met het eindresultaat. Jullie allemaal dank voor de stok achter de deur (want omdat hier gevraagd werd hoe ver ik was met de laatste granny's, heb ik ze eerst afgemaakt!!).

En ga nu weer eerst een UFO afmaken voor ik met het volgende start.
akakia: wat leuk!! Die roosjes zijn ook supergezellig !

Hoe haak je zoiets aan elkaar? Ik ben daar tot dusver nog niet in geslaagd en doe het meestal met naald en draad
Wat een leuk kussen! Leuke kleurtjes, lekker vrolijk.

Het lukt me niet om een foto te plaatsen. Ga het van het weekend nog een keer proberen.
Ooh, MOOI, Ak!

Hoeveel uurtjes zitten hier wel niet in..? Ziet er arbeidsintensief uit. Maar dus wel prachtig!

Ik hou vd combinatie van die kleur blauw met dat terracotta/oranje.
Ik ben ook dol op die combi IBI! Wil eigenlijk de woonkamer nog een keer verven met die kleuren

Er zitten best wat uren in ja, maar omdat het steeds kleine stukjes zijn, valt dat niet zo op.

@ birdieh, het aan elkaar haken is heel simpel: beide delen met de goede kant op elkaar leggen, en dan de buitenste randen aan elkaar haken met vasten. Je steekt dus steeds je haaknaald in de twee lusjes van de ene granny, dan door de lusjes van de andere granny en haakt dan een vaste.
En dan: nog een keer Jeuh want een langlopende UFO is weer af: een lamp. Bloemetjes had ik al lang af voor dit doel, vond recent deze lamp voor weinig en heb het geheel vanmiddag aan elkaar gemaakt. Bloemetjes verhard met mengsel van houtlijm en water en erop geplakt met een lijmpistool.

Gezien het feit dat ik nu twee UFO's af heb gemaakt in korte tijd, ben ik van weeromstuit maar weer twee nieuwe projecten begonnen
quote:@ birdieh, het aan elkaar haken is heel simpel: beide delen met de goede kant op elkaar leggen, en dan de buitenste randen aan elkaar haken met vasten. Je steekt dus steeds je haaknaald in de twee lusjes van de ene granny, dan door de lusjes van de andere granny en haakt dan een vaste.

Ja zo klinkt het heel makkelijk Ik ga het uitproberen!

Mag ik trouwens je idee voor de lamp jatten? (beter goed gejat, dan slecht verzonnen) Erg leuk!

Ik vind het een goed excuus hoor, om met 2 nieuwe projecten te beginnen! Jezelf belonen is goed.

Ik ga zo eerst met mijn grote lieve paard het bos onveilig maken en ik voel aankomen dat ik daarna zo vernikkeld ben dat ik de rest van de dag binnen ga spenderen ( met haken waarschijnlijk en ff patroon tekenen) Bedenk me nu dat ik morgen ook moet trakteren, dus er zal ook ff een appeltaart gebakken moeten worden

Tjonge, wat druk voor een zondag
quote:@ birdieh, het aan elkaar haken is heel simpel: beide delen met de goede kant op elkaar leggen, en dan de buitenste randen aan elkaar haken met vasten. Je steekt dus steeds je haaknaald in de twee lusjes van de ene granny, dan door de lusjes van de andere granny en haakt dan een vaste.

Ja zo klinkt het heel makkelijk Ik ga het uitproberen!

Mag ik trouwens je idee voor de lamp jatten? (beter goed gejat, dan slecht verzonnen) Erg leuk!

Ik vind het een goed excuus hoor, om met 2 nieuwe projecten te beginnen! Jezelf belonen is goed.

Ik ga zo eerst met mijn grote lieve paard het bos onveilig maken en ik voel aankomen dat ik daarna zo vernikkeld ben dat ik de rest van de dag binnen ga spenderen ( met haken waarschijnlijk en ff patroon tekenen) Bedenk me nu dat ik morgen ook moet trakteren, dus er zal ook ff een appeltaart gebakken moeten worden

Tjonge, wat druk voor een zondag
en waarom wordt mijn bericht nu 2x gepost?

Ik klikte toch echt maar 1x op plaatsen.... zucht.... het forum heeft ook last van de zondagmorgen denk ik......
Mooi die lampenkap. Het zou ook een leuke puzzel kunnen worden als je van afwisseling houdt.

Kan je er allerlei rondjes en andere vormen op doen met variabele dikte.

(Ook korte projecten inpassen in een groter project. Met idee voor detail en snel klaar met heel veel sub- UFO. )

Verder niets bij gelezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven