zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
@Sfietje89, dat gevoel dat iedereen je aankijkt als je een avond water of wat anders alcoholvrij drinkt dat herken ik wel een beetje. Inderdaad nu al, straks natuurlijk nog meer als je daadwerkelijk begonnen bent.

Ook al zijn vriend en ik nog niet zo lang bij elkaar (1,5 jaar ongeveer) heb ik ook het idee dat mensen om ons heen wel verwachten dat ik snel zwanger zal zijn. We hebben een tijd geleden een grotere auto gekocht waar makkelijk kids inpassen en de bijbehorende kinderwagen(s), we gaan dus verbouwen en we steken in ieder geval niet onder stoelen of banken dat we in de toekomst heel graag kinderen zouden willen
Ja hoor Teemo, ik wil graag in de tabel. Die beren zijn steeds weer anders en tot nu toe lukt het om "om te denken". Dus vooralsnog gaan we er vanaf de zomer voor

Sfietje irritant dat ze je zo in de gaten houden.
@ Sfietje89 Bij ons is het inderdaad ook zo. Of de opmerking wil je geen wijntje. Moet je ons wat vertellen. Merk dat ik het heel irritant vind. Zeker ook ondat je niet weet hoelang het nog duurt. Moet je dadelijk jarenlang het aanhoren van anderen....
Lijkt me inderdaad vervelend als je steeds zulke opmerkingen krijgt over wel of geen wijntje! Ik drink nooit alcohol, dus ik heb er geen last van. Maar kan me voorstellen dat het niet fijn is.

Ik heb gister een lijst gemaakt voor de baby uitzet. Van alles opgezocht qua prijzen en wat ik leuk vind, zoals kinderwagen, box, wipstoeltje, flessen, etc. Vanmorgen vertelde ik het aan m'n vriend en hij zei meteen enthousiast dat hij deze week ook eens zou gaan kijken haha. Misschien iets te snel, maar ach.. We kunnen toch niet in de toekomst kijken, dus dan maar genieten van het nu. En voor nu vind ik het leuk om dat soort dingen uit te zoeken en ga ik er nog heel optimistisch vanuit dat we over een jaar die spulletjes ook gewoon allemaal nodig hebben.
Knotje wat leuk om alvast zo n lijst te maken! Waar haal je die vandaan? Ik ben vast aan t sparen voor evt babyspullen als het ooit zover is. Dan staat een huis kopen ed in ieder geval niet in de weg als excuus :P. Zou goed zijn om een beeld te krijgen wat al die spullen kosten.

Over dat niet drinken maak ik me nog geen zorgen. Ik doe wel eens aan de lijn en das een makkelijk excuus haha. Enn sommige mensen weten dat t bij ons wel even kan duren dus ik kan altijs roepen dat ze t van ons echt nog niet hoeven te vrerwachten. Qua eten lijkt het me lastiger! Zeker als je regelmatig bij schoonpuders eet ofzo haha
Wat hebben jullie lekker gekletst het weekend.

Vriend en ik hebben een heerlijk weekendje gehad. Wel heb ik na 2 jaar voor t eerst (hevig) ongesteld veel last. Op veel pillen ben ik ver gekomen haha

Ik zou dat ook niet zo leuk vinden, alsof ik iemand (of dat t nou je vrienden/familie zijn of niet) een verantwoording verschuldigd ben.

Als ik geen wijntje wil dan wil ik dan niet. Met eten indd wel lastig. Dus dat word gewoon veel ontwijken.

Heb vanmiddag nog even met m'n schoonzusje gekletst. Haar heel eerlijk verteld dat ik nú al ongesteld ben en dat we van de zomer serieus willen gaan beginnen. Pff moeilijk dit hoor.

Ze zei wel dat ze het ons super erg gunt en superblij voor ons zouden zijn, ookal hoorde ik ook wel een teleurstellende ondertoon. Logisch..

Voor mij wel een opluchting..
hallo!

ik zou ook graag in de tabel willen.

mijn vriend heeft vanavond op een hele leuke/lieve manier verteld dat hij er klaar voor is!

wij willen nu nog even wachten tot we verhuisd zijn en dan gaan wij ook echt beFinnen :D

wil iemand mij in de tabel zetten?

mijn leeftijd 24 partner 28 beginnen juni/juli
Wel lief huisje dat je het je schoonzus verteld hebt hoor, logisch ook van de ondertoon maar volgens mij voor haar een stuk fijner als het "opeens" te horen te krijgen waar iedereen bij is.

Welkom weer nieuwe schrijvers

@Juuf, ja klopt hele andere richting. dat was eigenlijk dit jaar al de bedoeling maar wegens de kinderwens kwam de timing daarvan niet bepaald goed uit, dus besloten nog een jaar ermee te wachten om me aan te melden. voelde ook een stuk beter.

@Apenkoppie, wat raar hoor van je vent misschien nog eens een gesprek voeren en dat dat de afspraak was en je wel verwacht dat jullie dat gaan doen en als dat niet zo is hij er heel duidelijk in moet zijn, maar nu weet je dus totaal niet waar je aan toe bent ?

@Alle juni starters..... nog maar 3 maanden
quote:Aanoniemous schreef op 29 februari 2016 @ 01:58:

hallo!

ik zou ook graag in de tabel willen.

mijn vriend heeft vanavond op een hele leuke/lieve manier verteld dat hij er klaar voor is!

wij willen nu nog even wachten tot we verhuisd zijn en dan gaan wij ook echt beFinnen :D

wil iemand mij in de tabel zetten?

mijn leeftijd 24 partner 28 beginnen juni/juliIk ben wel een beetje benieuwd hoe hij dat verteld heeft
zo er is weer heerlijk gekletst afgelopen weekend . En ik ben ook benieuwd naar Aanoniemous' verhaal!

@Apenkoppie: balen zeg. Voor hem was het voorstel om "over zoveel kilo" te beginnen misschien niet serieus bedoeld? Misschien komt het voor hem toch ineens dichtbij. Hopelijk kunnen jullie daar goed over praten en wat duidelijkheid creëren. Maar ik snap dat je 'm ook niet wil pushen.

@beren op de weg. Die zijn er hier ook! Ben heel goed in beertjes zien . Maar ik realiseer me ook dat het gewoon een sprong in het diepe is. En meestal is mijn man er erg nuchter in, dat het allemaal wel goed komt.

@alcohol: drink ik weinig dus dat valt niet zo op. Maar af en toe komt toch de vraag wanneer we aan kinderen beginnen. Het zal vast allemaal goed bedoeld zijn maar inderdaad, wat een bemoeienis eigenlijk. Ik probeer er ook bij anderen niet naar te vragen. Ik had eerst nog wel excuses (b.v. eerst trouwen of zoiets) maar die kan ik ook al niet meer gebruiken, haha.
happiness = reality - expectations
quote:MiAnoo schreef op 29 februari 2016 @ 08:06:

[...]

Ik ben wel een beetje benieuwd hoe hij dat verteld heeft hij had een baby knuffeltje gekocht en op de verpakking geschreven dat hij de rest van zijn leven met meer dan alleen mij samen wil delen <3
quote:Aanoniemous schreef op 29 februari 2016 @ 11:39:

[...]

hij had een baby knuffeltje gekocht en op de verpakking geschreven dat hij de rest van zijn leven met meer dan alleen mij samen wil delen <3

😍😍 schaaaaattig!!!!

Dan zou ik écht niet meer kunnen wachten hoor..
Ik merk aan mezelf dat ik er ook écht heel erg mee bezig ben.. Als er mensen langlopen met een kinderwagen, kleertjes, in winkels, etc.

We zaten van het weekend heerlijk op het terras in het zonnetje toen er een stel voorbij liep en mijn vriend plots zei, Wow das een mooie kinderwagen, die wil ik!!

Ik zat vol verbazing hem aan te kijken aangezien die nog nooit iets uit zichzelf had uitgesproken..

Zegt ie: wat?! Ik vind het stiekem óók heel leuk hoor..

*smelt*

Ook heel veel over kindernamen gesproken..

Nu is ons 'gewone' leven weer begonnen en ben benieuwd of die wolk nog even blijft hangen, vind het maar al te aantrekkelijk als m'n vriend zich zo opsteld 😊
jaa is ook echt te lief.

het wachten komt vanuit mezelf.

bij ons in de familie zijn het zulke drukke maanden december januari en februari.

En wil wel dat het rond mij bevalling echt mijn momentje is. En weet dat dat in de maanden bijna niet mogelijk is. Dus vandaar beetje egoïstisch 😝 maar dat mag wel eens toch haha
Egoïstisch? Helemaal niet.. Je kan het natuurlijk nooit écht plannen maar ik zou ook liever een zomer kindje hebben. Ben zelf in juni jarig en vriend in oktober.

Precies ertussen in zou top zijn haha

In de tabel staat dat wij juni wilde starten maar aangezien we hebben afgesproken op vakantie te beginnen (en we last minute willen boeken) heb ik nog niet een écht idee.. In het hoogseizoen gaan we iig niet. Dus of juni of september.

Nu maar hopen dat m'n ongesteldheid niet weer zo spontaan tevoorschijn komt als afgelopen week 🙈
hahaha dan zou iktoch echt proberen juni te plannen :p september klinkt meteen zo ver weg!
In de zomervakantie jarig zijn is weer onhandig voor het geven van een kinderfeestje . Mij maakt het niet zoveel uit, natuurlijk is rond bijvoorbeeld sinterklaas onhandig, maar als het zo is, dan is het zo. Ik hoor inderdaad weleens dat iemand bijvoorbeeld een maand overslaat zodat de kinderen niet in dezelfde maand jarig zijn (en dan wordt het kind een maand te vroeg geboren...). Sowieso denk ik dat als het wat langer duurt om zwanger te worden, je al lang blij bent met een positieve test. Daarbij is zwanger zijn het perfecte excuus om onder alles uit te komen waar je geen zin in hebt
gaan jullie ook tempen om je cyclus in kaart te brengen?

ik zit ermee dat in onregelmatig werk dus nooit op hetzelfde tijdstip op sta zegmaar. dus heb nooit een meet moment
Ik heb er nooit zo over nagedacht , maar dat komt ook eigenlijk wel omdat het niet echt te plannen valt. meestal is het toch niet meteen raak, je weet niet hoe lang het duurt.

Schoonzus is daar dus schijnbaar wel echt mee bezig, die hebben echt gewacht zodat de andere kinderen niet te dicht bij elkaar zijn.

vond t ook niet leuk dat iemand anders uitgerekend was op haar kindjes verjaardag
Ik wil in ieder geval het eerste half jaar niks doen daaraan, misschien dat ik daarna een maand ovulatie testen oid gebruik om te controleren of er wel een eisprong is. Ik wil sowieso niet seks hebben aan de hand van wat de thermometer zegt, maar gewoon wanneer we zin hebben.
bij mij is het niet zozeer plannen. Maar wachten met beginnen tot die maanden voorbij zijn. als het dan Volgend jaar nog niet gelukt is. Dan zou ik er geen rekening meer mee houden.
hey dames, leuk om alles weer bij te lezen!

@ Aanoniemous, echt zo ontzettend schattig Ja mannen kunnen echt wel lief zijn en al helemaal als ze zo open en eerlijk laten blijken ook helemaal ervoor te willen gaan!

Hier ook geen testen tussendoor het eerste half jaar en lekker veel proberen. Kijken hoe het gaat.. vind het gewoon heel spannend. Houden er natuurlijk rekening mee dat het niet zomaar hoeft te lukken en dat we nog wel even bezig kunnen zijn voor 't raak is. Hoop dat 't zal lukken gewoon, of 't nou even duurt of niet.

We hebben het veel over kindernamen, jammer als er favorieten van jou worden afgekaatst, maar des te leuker ook als je samen een paar erg mooie op je lijstje kunt zetten
Wat ik me trouwens afvroeg toen m'n vriend net even over m'n schouder meekeek en nieuwsgierig vroeg naar wat ik aan 't doen was...

Weten jullie vrienden/mannen dat je hier gezellig aan het keuvelen bent over het zwanger worden?
mijn vriend weet het wel. zit ook op het zwangerschap's forum, dat weet hij ook
Mn vriend weet dat ik in een afvaltopic meeschrijf maar deze weet ie niet. Ff houden zo

Hoe werkt dat temperaturen trouwens?

Zou voor mij wel interessant kunnen zijn gezien onregelmatige menstruatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven