lekkerste groente top 3

28-02-2016 17:13 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
welke groente vind jij het lekkerst? een top 3 graag

bij mij:

1 : sperziebonen

2 : broccoli

3 : sla
quote:Bibi1973 schreef op 28 februari 2016 @ 19:35:

[...]

Hou je ook niet van moussaka?

Niet bijzonder nee.

Maar ook dat eet ik wel als ik het voorgeschoteld krijg en ik vind het zonder aubergine ook prima eetbaar.
quote:Eleonora-1 schreef op 28 februari 2016 @ 19:31:

[...]

Aubergine....

Ik weet nooit wat ik er mee moet.

Ik vind er geen klap aan, net als aan courgette.

Gewoon niks.

En ik heb zó vaak enthousiaste kokers om me heen die dan iets heel erg lekkers van aubergine hebben gemaakt maar of het nou gegrild, gebakken, gefrituurd, gekookt, in een smeerbaar goedje of wat dan ook, ik blijf er niks aan vinden.

Niet in Franse, Italiaanse, Turkse, Irakese, Arabische gerechten, gewoon niet.

Ik eet het wel maar al zou ik het nooit meer eten, ik zou er niet van wakker liggen.

Helemaal mee eens!

Voor courgette ben ik recent overstag gegaan. Een spaghetti van rauwe courgette vind ik wel lekker. Een een recept (wederom van de AH site) voor gevulde courgette smaakte ook wel (met uit mijn hoofd: magere runderworstjes in stukken, blokjes courgette, gesnipperd rood uitje, hazelnoot, thijm, broodkruim en wat boter). Je holt de courgette uit. Snij het vruchtvlees van de courgette in blokjes en snipper de uit, fruit even kort aan met de tijm. Dan de hazelnoten kort roosteren. De worstjes rondom bruin bakken (hoeft niet gaar) en in stukjes snijden. Het geheel husselen met een beetje peper en zout en in de courgette terug proppen. Broodkruim erover, boter in plakjes er overheen, en dan in de oven (ik denk 20 min op 180 graden).
quote:Eleonora-1 schreef op 28 februari 2016 @ 19:39:

[...]

Niet bijzonder nee.

Maar ook dat eet ik wel als ik het voorgeschoteld krijg en ik vind het zonder aubergine ook prima eetbaar.

Misschien eens in plakken snijden, insmeren met olijfolie, zout en peper en dan grillen. Zooo lekker!

Maar smaken verschillen natuurlijk
Rauwe wortelen vind ik ook heerlijk.
En inderdaad aubergine en courgette... Niks aan. Smakeloze plakken gebakken water.

Elke groente die kaas of een saus nodig heeft, heeft ze voor mij gediskwalificeerd
quote:LoiseauCoureur schreef op 28 februari 2016 @ 19:45:

[...]

Misschien eens in plakken snijden, insmeren met olijfolie, zout en peper en dan grillen. Zooo lekker!

Maar smaken verschillen natuurlijk Ja! En dan met gorgonzola erbij, je kan me niet blijer maken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:LoiseauCoureur schreef op 28 februari 2016 @ 19:45:

[...]

Maar smaken verschillen natuurlijk

Bedoel ik.

Heel vaak gegeten, vaak in Turkije geweest, daar krijg je het overal bij.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 28 februari 2016 @ 19:49:

[...]

Ja! En dan met gorgonzola erbij, je kan me niet blijer maken.Maar dan maakt die kaas het lekker, die groente smaakt toch min of meer naar niks?
Courgette is een soort zwart gat, smaaktechnisch gezien. Heel veel dingen zijn heel lekker, maar courgette lijkt de smaak totaal te absorberen, zodat lafheid overblijft.

Mijn schoonvader verbouwt ze, want ze groeien zo makkelijk. Ik hol ze uit, roerbak het vruchtvlees met (vega of biologisch) gehakt, uitje erbij, tomaatjes en rijst, laten pruttelen, courgettes vullen, kaas erover en in de oven. Dan wil het wel. Maar dat ligt dan echt niet aan de courgette. Gepureerd in de soep wil het ook.

Ik lust alle groentes. Het ligt er maar aan hoe ze bereid worden. Maar het lekkerste vind ik vandaag wortels, spercieboontjes en uien.
Als ik nou echt van alle groenten moet kiezen dan zou mijn top drie paprika, aubergine en courgette moeten zijn, gezien dat ik dat sowieso elke week wel gebruik voor een gerecht. Maar ik ben werkelijk gek op alle groenten, behalve venkel, daar kan ik nou werkelijk niks mee. Ik vind groenten van eigen kweek wel veel lekkerder en smaakvoller, mijn eigen courgettes zijn rauw gewoon lekker, kan ik van zo'n supermarktgeval echt niet zeggen.
quote:Eleonora-1 schreef op 28 februari 2016 @ 19:51:

[...]

Maar dan maakt die kaas het lekker, die groente smaakt toch min of meer naar niks?

Ligt eraan waar die aubergines vandaan komen. Supermarktaubergines zijn mooi hoor, maar weinig smaak. Mijn eigen aubergines hebben toch echt smaak. Net zoals mijn tomaten, dat is toch echt een wereld van verschil.

En ik vind gorgonzola toch echt het lekkerst bij aubergine, dus er is gewoon iets aan die groente dat die combinatie zo goed maakt voor mij en dat is toch echt de smaak.
Mais

Paprika

Aubergine

Maar behalve zuurkool en boerenkool eet ik eigenlijk alle groenten graag.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 28 februari 2016 @ 20:01:

[...]

Ligt eraan waar die aubergines vandaan komen. Supermarktaubergines zijn mooi hoor, maar weinig smaak. Mijn eigen aubergines hebben toch echt smaak. Net zoals mijn tomaten, dat is toch echt een wereld van verschil.

En ik vind gorgonzola toch echt het lekkerst bij aubergine, dus er is gewoon iets aan die groente dat die combinatie zo goed maakt voor mij en dat is toch echt de smaak.

Ik heb aubergines zo van het land gegeten in allerlei landen.

Vond er niks aan.

Smaken verschillen altijd zo lekker
Zoete aardappel, bloemkool, paprika
Ik wil ook een motto
quote:Eleonora-1 schreef op 28 februari 2016 @ 20:10:

[...]

Smaken verschillen altijd zo lekker Gelukkig maar.
Ik ben héél blij dat ik niet de enige ben die courgette en aubergine maar niks vind.
Asperges met stip op 1. Daarna pompoen en tomaat.
quote:Merlijne schreef op 28 februari 2016 @ 20:22:

Ik ben héél blij dat ik niet de enige ben die courgette en aubergine maar niks vind.

Courgette heb ik mezelf 2 jaar geleden leren eten omdat mijn partner dat zo geweldig vindt. Liefst verstopt in roomsaus of onder pasta wat mij betreft.

Aubergine krijg ik alleen binnen verpakt in moussaka. Anders pas ik.
quote:Mietrot schreef op 28 februari 2016 @ 20:26:

[...]

Courgette heb ik mezelf 2 jaar geleden leren eten omdat mijn partner dat zo geweldig vindt. Liefst verstopt in roomsaus of onder pasta wat mij betreft.

Aubergine krijg ik alleen binnen verpakt in moussaka. Anders pas ik.

Ik eet het ook wel, maar lekker: neuj.

Jammer ook, lees ik een recept wat me erg aanspreekt, komt er weer zo'n courgette ofzo doorheen fietsen. Is altijd weer een teleurstelling
Paprika

Boerenkool

Bietjes
avocado

artisjokharten (verse, niet uit blik)

warmoes
Tomaat

Paprika

Broccoli

(Maar vind haricotverts, peultjes, worteltjes (rauw), komkommer, paksoi, ui, aardappel ook lekker)
Avocado is volgens mij een vrucht. Wel heerlijk 😍
quote:Merlijne schreef op 28 februari 2016 @ 20:28:

[...]

Ik eet het ook wel, maar lekker: neuj.

Jammer ook, lees ik een recept wat me erg aanspreekt, komt er weer zo'n courgette ofzo doorheen fietsen. Is altijd weer een teleurstelling die kun je ook gewoon weglaten of vervangen he
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Als ik het hartig eet vind ik het een groente: komkommer, tomaat, avocado etc. Allemaal groente wat mij betreft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven