lekkerste groente top 3

28-02-2016 17:13 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
welke groente vind jij het lekkerst? een top 3 graag

bij mij:

1 : sperziebonen

2 : broccoli

3 : sla
Bloemkool

Peterselie ( mag dat want ik ben knettergek op peterselie )

Paprika's

en als peterselie niet mag; bietjes
Tomaat

Komkommer

Paprika
Ja, zuurkool vind ik eigenlijk ook wel heerlijk

Spitskool eet ik ook geregeld.

Met tomaat kan je alle kanten op, ook met paprika trouwens, maar die zijn waterig tegenwoordig. Vroeger waren ze zoet.
Mijn lijstje van groenten die ik niet zo geweldig vind is korter:

Prei

Dieprvries spinazie

Spruiten
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Boerenkool

Peultjes

Sla

Lekker groen allemaal
Tralalalala
Jum, ik krijg trek van dit topic.

Mijn favorieten:

1. Sperziebonen

2. Broccoli

3. Courgette (uit eigen tuin)

Verder zeg ik tegen sla, snijbonen, spinazie, asperges, witlof, gewokte spruiten, pomoen en rode kool ook geen nee.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Champignons

Asperges wit en groen

Sla (alle soorten)
Spinazie

Chinese kool

Spitskool

Paksoi

Witlof

Prei

Asperges

Spruitjes

Oeps, te veel.
quote:Eleonora-1 schreef op 28 februari 2016 @ 18:49:

Champignons

Asperges wit en groen

Sla (alle soorten)Oh ja, sla
Asperges

Aubergine

Artisjok

Maar ik hou ook enorm van venkel, witlof, prei, tuinboontjes mits dubbel gedopt, wortel (geroosterd), pastinaak (idem), paprika, zuurkool, bloemkool, spruitjes, slasoorten etc. En bovenal begint alles met ui (en knoflook en citroen)
*) asperge

*) venkel

* peulen

Maar ik lust wel heel veel groenten graag. Rode kool, komkommer, paksoi, witte kool, paprika, prei, snijbonen, sperziebonen, spinazie, witte bonen in tomatensaus, suger snaps, boerenkool, wortelen, ui, sla, witlof, andijvie, aubergine, courgette en uiteraard pastinaak.

Alleen champignons, spruiten, koolraap en artisjok vind ik dus echt echt niet lekker.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Moeilijk, moeilijk, want ik vind alle groenten lekker en ze zijn allemaal zo veelzijdig.

1) venkel: rauw en dun geschaafd als salade met oa. avocado en sinaasappel, ruccola en noten

2) ui/wortel/bleekselderij (ik cheat want reken dit als 1) omdat het de ultieme Italiaanse basis is voor geweldige soepen en sauzen.

3) tomaten, omdat ze zo enorm veelzijdig zijn.
Ooh zoveel nog meer idd. En het leuke is dat het allemaal gezond is!

- rode kool met appeltjes naast stoofvlees met aardappelpuree

- rode bietjes met geitenkaas door de salade

- sperzieboontjes in de massala voor naast de roti

- gegrilde aubergines in een klassieke melanzane

- kleine mini trostomaatjes met olijfolie en balsamico in een hete oven voor bij een chique diner

- bloemkool als basis van een soep met veel kerrie en garnalen

- witte kool voor in de Amerikaanse cole-slaw

en zo kan ik nog wel even door.
Asperges

Tauge

Sla/mais/zuurkool
1. Artisjok

2. Boerenkool

3. Rode kool

Ik zie heel veel tomaat staan, maar dat is toch een vrucht? Pompoen volgens mij ook...

Champignons zijn schimmels
Doperwten met mayo.

Gekookte maiskolven met boter.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:itsme1973 schreef op 28 februari 2016 @ 18:02:

eigenlijk alles wel: spruiten, witlof, paprika, sla, sperziebonen, boerenkool

ik ben minder gek op witte kool, spitskool, prei, venkel, paksoi enzo, omdat ik dat niet lekker kan klaarmaken

Prei vind ik lekker door de soep (prei in bouillon koken, pureren, Boursin naar smaak toevoegen. Eventueel met wat uitgebakken spek, maar voeg dat apart toe want anders wordt de soep erg zout. Heel simpel en heel erg lekker! Maar prei is ook lekker in een quiche (met uitgebakken spekjes en veel kerrie). Of door de risotto, ook weer met uitgebakken spekjes. Mijn man lust geen prei en vist het zelfs uit de nasi van de Chinees, maar op de soep na lust hij dit allemaal.

Venkel vindt ik het lekkerst dungeschaafd als salade met een dressing van frambozenazijn. Maar ook een simpele overschotel (van AH recepten) met venkel in dunne, magere worstjes, opbakbroodjes, en daaroverheen verkruimeld wat gorgonzola is ook heerlijk!
1. peultjes/snijbonen/sugarsnaps/sojabonen/sperziebonen (die lijken zo erg op elkaar dat ik die wel als 1 mag tellen toch? )

2. spinazie

3. prei

Verder lust ik alleen paprika echt niet. En ik ben niet echt dol op spruitjes en bruine/witte bonen.

Oh bedenkt nu dat ik ook niet van knolselderij en bleekselderij houd al met al dus nog best wel wat.

Maarrr ter compensatie hou ik wel van: rode kool, bloemkool, broccoli, asperges, andijvie, boerenkool, champignons, tomaat en ui.
Brune bonen

Capucijners

Zo opgewarmd, honger en ik eet er heel wat van op, en heus wel van harte.

Met grote lepels piccalilly, gebakken of rauwe uitjes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Lady_Voldemort schreef op 28 februari 2016 @ 18:50:

Spinazie

Chinese kool

Spitskool

Paksoi

Witlof

Prei

Asperges

Spruitjes

Oeps, te veel.

Je mag er maar drie he.

Lé-zen.

Dus haal maar weg....
Wat een leuk topic. Ik ben helemaal niet zo van de groenten, en dacht altijd dat ik zo weinig lustte, maar het meeste op dit topic eet ik wel en veel zelfs met smaak. Alleen aubergine en zuurkool zijn voor mij echte no-go's.
quote:-NummerZoveel- schreef op 28 februari 2016 @ 19:26:

Wat een leuk topic. Ik ben helemaal niet zo van de groenten, en dacht altijd dat ik zo weinig lustte, maar het meeste op dit topic eet ik wel en veel zelfs met smaak. Alleen aubergine en zuurkool zijn voor mij echte no-go's.

Aubergine....

Ik weet nooit wat ik er mee moet.

Ik vind er geen klap aan, net als aan courgette.

Gewoon niks.

En ik heb zó vaak enthousiaste kokers om me heen die dan iets heel erg lekkers van aubergine hebben gemaakt maar of het nou gegrild, gebakken, gefrituurd, gekookt, in een smeerbaar goedje of wat dan ook, ik blijf er niks aan vinden.

Niet in Franse, Italiaanse, Turkse, Irakese, Arabische gerechten, gewoon niet.

Ik eet het wel maar al zou ik het nooit meer eten, ik zou er niet van wakker liggen.
ik kan niet kiezen

Ik hou alleen niet van tuinbonen en spinazie a la bloeb, nou ja eigenlijk alle groente a la bloeb

nummer 1 staan toch wel asperges, maar verder.....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:retrostar schreef op 28 februari 2016 @ 19:25:

Brune bonen

Capucijners

Zo opgewarmd, honger en ik eet er heel wat van op, en heus wel van harte.

Met grote lepels piccalilly, gebakken of rauwe uitjes.Pffffffffffrrrrrrrrttttttt
quote:Eleonora-1 schreef op 28 februari 2016 @ 19:31:

[...]

Aubergine....

Ik weet nooit wat ik er mee moet.

Ik vind er geen klap aan, net als aan courgette.

Gewoon niks.

En ik heb zó vaak enthousiaste kokers om me heen die dan iets heel erg lekkers van aubergine hebben gemaakt maar of het nou gegrild, gebakken, gefrituurd, gekookt, in een smeerbaar goedje of wat dan ook, ik blijf er niks aan vinden.

Niet in Franse, Italiaanse, Turkse, Irakese, Arabische gerechten, gewoon niet.

Ik eet het wel maar al zou ik het nooit meer eten, ik zou er niet van wakker liggen.Hou je ook niet van moussaka?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven