Binnenhuisarchitectuur opleiding

29-02-2016 13:57 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben op zoek naar ervaringen voor een goede opleiding binnenhuisarchitectuur/interieurarchitectuur die aansluit bij mij situatie. Ik ben moeder van 2 kleine kinderen met een HBO opleiding op zak en een eigen bedrijf. Dit werk (fysiek zwaar) kan ik niet tot mijn 67e blijven doen en waar sommige mensen pas op latere leeftijd over een alternatief nadenken, doe ik dat nu al (35 jaar).

Ik heb in eerste instantie gekeken naar interieurarchitectuur op de kunstacademies, maar buiten het feit dat deze opleidingen voltijd zijn, zijn ze ook voor iemand met een bachelor diploma 5500euro minimaal per jaar (terwijl het collegegeld voor iemand zonder bachelor 1984euro is)

Wat ik zoek is een opleiding voor 1 dag in de week praktijk en daarbij zelfstudie in de week. Waar je zowel met de hand leert tekenen, alsmede op de computer. Waar je leert ontwerpen en waar ik gericht kan werken aan het leren van materiaalkeuzes, kleur keuzes, en stijlen ter herinrichting van hotels, bars, huizen en bedrijven zonder te hoeven verbouwen, zodat ik daarna mijn eigen adviesbureau kan starten.

Ik zie een hoop opleidingen, cursussen en met name slechte ervaringen over opleidingen. Ik hoor graag van iemand uit de branche, welke opleidingen goed staan aangeschreven.

Ik hoop dat iemand mij kan antwoorden.

Gr, An
Ik wil je niet teleurstellen, maar ik heb in mijn naaste omgeving 2 (voltijd studie) afgestudeerd binnenhuis architecten (kunstacademie) die allebei werkloos zijn.

Er is geen droog brood in te verdienen.

Een heeft zich inmiddels omgeschoold, de ander doet allemaal 'opvulbaantjes'.

Ik zou als ik jou was opzoek gaan naar iets anders.
Eens met groene broek. Een vriendin van mij heeft interieur en design gedaan en werkt nu bij een bouwmarkt. Als je echt nadenkt over de toekomst zou ik voor iets anders kiezen.
+1 van bovenstaande reacties.

Ik denk dat er met z'n opleiding geen droog brood te verdienen is. Je wilt een goede toekomst creëren, kies dus voor iets anders. Ook al snap ik dat het voor jou wel aantrekkelijk klinkt om met een paar kussentjes en schilderijtjes in de weer te zijn.
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Als ik lees over dit soort hobby opleidingen ben ik heel erg blij dat de studiefinanciering is afgeschaft en dat het nu een lening is geworden.
Ik heb geen advies qua opleiding maar weet wel dat deze banen je niet komen aanwaaien en je echt moet netwerken, dit gebeurd op school al. Als je hier nog helemaal geen netwerk in hebt word denk ik opdrachten krijgen moeilijk. Een vriendin van mij heeft iets soortgelijks gedaan en ondanks haar echt hele vette stages met veel connecties en netwerken heeft zij nog steeds geen baan gevonden. Van de 100 studenten is er waarschijnlijk maar plek 20.....ik zou kijken of er nog iets anders is waar je ook voor open staat.

Ik zou zo een studie zowieso niet aanraden om via een thuisopleiding te doen, als je hier nog helemaal niet bekend mee bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven