Het grote knutseltopic - deel 3
donderdag 19 december 2013 om 19:54
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.
Iedereen is welkom!
Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!
Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.
Delen is inspirerend.
Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.
Ontopic, offtopic: alles mag.
En met foto's zijn we helemáál blij.
Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:
Iedereen is welkom!
Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!
Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.
Delen is inspirerend.
Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.
Ontopic, offtopic: alles mag.
En met foto's zijn we helemáál blij.
Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zondag 28 februari 2016 om 17:24
quote:Akakia schreef op 27 februari 2016 @ 23:03:
Ik ben ook dol op die combi IBI! Wil eigenlijk de woonkamer nog een keer verven met die kleuren
.
Jaaaaaa, ik dus ook! Haha! We hebben laatst een vijf-zits bank gekocht in precies deze kleur blauw. Die mevrouw vd winkel vond het 'erg gewaagd', en ze herhaalde nèt even een paar keer te vaak dat er niet veel mensen waren die die kleur aandurfden, en dat ze dit zelden meemaakte Tssss; ik vind het een PRACHTIGE kleur.
Ik zit er nu dus aan te denken om de muur erachter ook meteen maar even stevig in de kleur te zetten. Mss terracotta-oranje, (als ik durf), of mss toch een iets mildere/aangelengde versie vd kleur vd bank. (Met wat meer wit erdoor, zeg maar)
Nog maar even verder zoeken op pinterest. ......
Wat goed: al die afgemaakte ufo's van jullie!
Ik kom vandaag niet ver. Ik heb even 5 minuten met een lapje stof zitten prullen, toen geprobeerd wat met speksteen te maken, maar het wilde niet lukken... Ben weer wat depri vandaag helaas.
Nouja, komt welweer. ...
Ik ben ook dol op die combi IBI! Wil eigenlijk de woonkamer nog een keer verven met die kleuren
.
Jaaaaaa, ik dus ook! Haha! We hebben laatst een vijf-zits bank gekocht in precies deze kleur blauw. Die mevrouw vd winkel vond het 'erg gewaagd', en ze herhaalde nèt even een paar keer te vaak dat er niet veel mensen waren die die kleur aandurfden, en dat ze dit zelden meemaakte Tssss; ik vind het een PRACHTIGE kleur.
Ik zit er nu dus aan te denken om de muur erachter ook meteen maar even stevig in de kleur te zetten. Mss terracotta-oranje, (als ik durf), of mss toch een iets mildere/aangelengde versie vd kleur vd bank. (Met wat meer wit erdoor, zeg maar)
Nog maar even verder zoeken op pinterest. ......
Wat goed: al die afgemaakte ufo's van jullie!
Ik kom vandaag niet ver. Ik heb even 5 minuten met een lapje stof zitten prullen, toen geprobeerd wat met speksteen te maken, maar het wilde niet lukken... Ben weer wat depri vandaag helaas.
Nouja, komt welweer. ...
zondag 28 februari 2016 om 18:45
Oh.... Ik word bijna nieuwsgierig naar jouw interieur IBI! hoe vaak ik niet te horen krijg 'ik vind het wel mooi hoor, maar ook gewaagd, meer iets voor jou' van bezoek als ze in ons huis rondlopen. Voor enige visualisatie: denk een blauw-witte gang, terracotta keuken, terracotta-met-rode woonkamer en dan boven nog kamers in verschillende tinten (lavendelblauw, groen, turquoise, paars). En toch vind ik het niet te bont! Want gecombineerd met wit enzo...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
zondag 28 februari 2016 om 19:10
Thanx !
Virtuele tour door ons huis:
Een hele brave neutrale hal, tinten beige en wit. Dan een huiskamer waarbij we nog twijfelen tussen verschillende kleurencombinaties , vloer is wit/licht, hoofdkleuren lichtgroen, geel, licht oranje aan de ene kant, en dan okergeel, blauw, maar ook oudroze details, met een bruine bank en lichte meubels aan de andere kant. Boven knal gekleurde vloeren op de kamers. Rood, oranje en geel op de ene kamer, verschillende blauwtje op een andere kamer. Keuken is oranje en groen. Lekker bont. Maar niet 'te' (vind ik). Idd ook gecombineerd met wit.
Virtuele tour door ons huis:
Een hele brave neutrale hal, tinten beige en wit. Dan een huiskamer waarbij we nog twijfelen tussen verschillende kleurencombinaties , vloer is wit/licht, hoofdkleuren lichtgroen, geel, licht oranje aan de ene kant, en dan okergeel, blauw, maar ook oudroze details, met een bruine bank en lichte meubels aan de andere kant. Boven knal gekleurde vloeren op de kamers. Rood, oranje en geel op de ene kamer, verschillende blauwtje op een andere kamer. Keuken is oranje en groen. Lekker bont. Maar niet 'te' (vind ik). Idd ook gecombineerd met wit.
maandag 29 februari 2016 om 07:45
Wat klinken jullie interieurs gezellig! Hier is het allemaal wat braafjes, manlief is wat dat betreft wat terughoudend. Toen we elkaar leerden kennen had ik een licht mint groene bank, die is zo ongeveer als eerste vervangen haha. Mijn vorige huis was erg kleurrijk en ik heb al wel bedacht dat smarttjes kamer volgend jaar ook meer kleur krijgt.
@Ibi, een welgemeende
@Akakia, als het lukt plak ik hier binnenkort wat foto's.
Nog even een vraagje... voor smarttje staat sinds enkele dagen een wit tafeltje met 2 witte stoeltjes in de woonkamer.
Nu wilde ik de tafel beplakken met schoolbordfolie, maar dat is te smal. Tafeltje is 50 cm breed en de folie 45 cm. Optie is natuurlijk om het te verven (niet zoveel zin in meestal houd mijn zin op na de eerste laag) of toch het folie te plakken. Wat zouden jullie doen?
Ik heb ook nog een tafelzeil liggen can schoolbordverf, dus die op maat knippen is natuurlijk het goedkoopste en makkelijkste maar ja die moet je steeds weer opbergen en de kast is al zo vol...
@Ibi, een welgemeende
@Akakia, als het lukt plak ik hier binnenkort wat foto's.
Nog even een vraagje... voor smarttje staat sinds enkele dagen een wit tafeltje met 2 witte stoeltjes in de woonkamer.
Nu wilde ik de tafel beplakken met schoolbordfolie, maar dat is te smal. Tafeltje is 50 cm breed en de folie 45 cm. Optie is natuurlijk om het te verven (niet zoveel zin in meestal houd mijn zin op na de eerste laag) of toch het folie te plakken. Wat zouden jullie doen?
Ik heb ook nog een tafelzeil liggen can schoolbordverf, dus die op maat knippen is natuurlijk het goedkoopste en makkelijkste maar ja die moet je steeds weer opbergen en de kast is al zo vol...
maandag 29 februari 2016 om 10:25
maandag 29 februari 2016 om 10:38
maandag 29 februari 2016 om 18:46
tafel
Geen glasplaat. Gewoon voegen met voegsel
de doppen blijven verbazingwekkend goed ondanks redelijk intensief gebruik.
De foto is gemaakt net na het schoonwassen.
(waarom lukt het me trouwens niet om de foto als plaatje hier te posten? Dan zie ik alleen de link er naar toe ondanks de [img][/img])
Geen glasplaat. Gewoon voegen met voegsel
De foto is gemaakt net na het schoonwassen.
(waarom lukt het me trouwens niet om de foto als plaatje hier te posten? Dan zie ik alleen de link er naar toe ondanks de [img][/img])
maandag 29 februari 2016 om 19:29
maandag 29 februari 2016 om 20:02
maandag 29 februari 2016 om 23:20
dinsdag 1 maart 2016 om 12:17
Oh gaaaaaaaf, die tafel, Birdieh83 ! Is dat met zwart voegsel opgevuld..? En je glazen enzo blijven er gewoon stevig op staan zonder om te wiebelen? En hoe kom je aan al die kroonkurken, zelf bij elkaar gezopen gespaard..? Beetje veel vragen..!
Echt super gaaf, met dat patroon en die frisse kleuren.
Echt super gaaf, met dat patroon en die frisse kleuren.
woensdag 2 maart 2016 om 10:34
Akakia, voor twee afgemaakte UFO'S. Wat zien zowel de deken als de lamp er mooi uit!!!
Birdieh, mooie tafel zeg. Ën origineel.
Hier is het druk geweest met een collective collecte voor een gedeelte van mijn wijk te organiseren en het gaat gewoon door. Nu nog een aantal collectanten voor de tweede keer benaderen (waarom kwamen ze niet op info-avond??). Nog 17 te gaan.
Ondertussen viel internet eruit en dankzijn Ziggo lagen we er een WEEK uit. Telefoon maar op wifi uit gezet maar ja, dan komt Telfort binnen no-time (terwijl ik alleen de mail las) aan met de waarschuwing dat ik op 80% van mijn internetbundel zat. Is nog nooit voorgekomen. Dus wifi maar weer aan en waar wifi was kon ik mijn mail lezen.......... En de rest met mijn mobieltelefoon want onze vaste telefoon deed het ook niet. Echt drama.
Dus al met al niet veel gehaakt, zou je zeggen je hebt toch tijdgenoeg? Maar stress en haken gaat niet. Wel al 18 takken af, nog 8 te gaan en dan verder. Dadelijk eerst sporten, dan mijn implantaat de een na laaste behandeling.
sorry voor de lange ego post maar het moest er uit. (ik kan nog even haken voordat ik ga sporten, takken komen eraan) FOTO'S KOMEN ER OOK WEL AAN.
woensdag 2 maart 2016 om 19:35
Hé Steph, jij bent inderdaad druk geweest zeg. En nog niet klaar dus... Toch ondertussen wel door gehaakt, goed bezig! Fijn dat je weer aan de WiFi hangt, ik haat apparatuur / elektronica als het niet goed werkt
Ik heb vandaag een paar Clover*-haaknaalden gekocht. Had er hier op het VF al wel eens enthousiaste verhalen over gelezen en inderdaad, wat haakt dat fantastisch!!
Ik was begonnen met een paar borduurdingen, maar heb dat al snel weer weggelegd. Toch echt geen zin in. Ik zit dus weer te haken, deze keer weer een kussentje maar dan met ripplepatroon, in dezelfde kleuren als het vorige kussentje.
Ik heb vandaag een paar Clover*-haaknaalden gekocht. Had er hier op het VF al wel eens enthousiaste verhalen over gelezen en inderdaad, wat haakt dat fantastisch!!
Ik was begonnen met een paar borduurdingen, maar heb dat al snel weer weggelegd. Toch echt geen zin in. Ik zit dus weer te haken, deze keer weer een kussentje maar dan met ripplepatroon, in dezelfde kleuren als het vorige kussentje.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
vrijdag 4 maart 2016 om 19:43
weekend!
Ik heb dit weekend helemaal geen verplichtingen (heerlijk!) Heb de boodschappen ook al gedaan, dus ik denk dat ik maar eens lekker aan de pruts ga!
@ Steph: lekker bezig! En dan geniet je des te meer als je dan wel weer lekker kan haken (ofzo)
@akakia: Clover haaknaalden heb ik ff moeten googlen. Maar ziet eruit als een softgrip naald? (zoiets heb ik hier ook, haakt stuk fijner dan plastic!) Is er nog iets meer bijzonders aan zodat ik ervoor moet gaan sparen?