zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
Heb niet alles bijgelezen, maar welkom nieuwe schrijfsters! Leuk om te merken dat het steeds drukker wordt!

En inderdaad voor alle juni starters: nog maar 3 maanden (gaat snel nu, maar wat mij betreft niet snel genoeg)
quote:Apenkoppie schreef op 29 februari 2016 @ 19:53:

Mn vriend weet dat ik in een afvaltopic meeschrijf maar deze weet ie niet. Ff houden zo

Hoe werkt dat temperaturen trouwens?

Zou voor mij wel interessant kunnen zijn gezien onregelmatige menstruatie.

je kan via de appstore op je telefoon of op internet een account maken bij fertilety friend.

Dan doe je elke dag tempen en dan krijg je een tabel. doordat je temperatuur omhooggevallen gaat voor je eisprong krijg je een melding van FF dat je ovulatie is. En zo kan je het dus een beetje bijhouden.
Nou inderdaad niet snel genoeg.

Van het weekend weer een wij zijn zwanger goed nieuws bericht gehad en merk dat ik wel heel erg blij voor ze ben, maar stiekem ook denk ik wil ook. En wel nu!

Toen ik dat gisteren uitsprek tegen vriendlief was het antwoord: nou dan plan je toch een afspraak om je spiraal weg te halen. Volgende week beginnen is ook goed.

Kreeg het toen wel even benauwd hahaha 😂

Uiteindelijk hebben we nu wel gezegd dat september toch best lang is en iets eerder beginnen het nieuwe huis niet in de weg staat. Dus juni it is 😄

Super spannend maar ben er klaar voor!
Ohh het komt indd allemaal super dichtbij. 😁

Mijn vriend weet niet dat ik op dit forum zit maar het is ook geen geheim. Als die vraagt wat ik aan het doen ben zal ik het hem gewoon zeggen.

Ik heb vandaag een app gedownload waar ik in kan zetten wanneer ik ongesteld ben geworden en wanneer dat weer stop. Zo berekend die app m'n cyclus. Hoef ik niet in agenda's te kliederen of te tellen.

Hier ook in het begin niks geks proberen en gewoon de natuur z'n werk laten doen haha

Als ik na een paar maanden de teleurstelling van een negatieve test niet meer aankan miss maar ovulatietest proberen.

Ben benieuwd...
@ Huisjebeestjekindje: dat is ook ons plan van aanpak, eerst de natuur zijn gang laten gaan en lukt dat niet, dan aan de gang met ovulatietesten...
Inderdaad eerst de natuur zijn gang laten gaan.

Ken mezelf daarvoor iets te goed en weet dat als ik al vanaf dag 1 ga temperaturen ed. dat ik hele analyses erop los ga laten en de fun er direct af is 🙈😋
Natas-V: haha, dat klinkt heel herkenbaar!
Oeh 3 maanden! Dat klinkt echt heel erg dichtbij

Natas-V: dat is zo leuk inderdaad als een man zo heerlijk nuchter kan reageren (en heel positief en leuk natuurlijk:))
3 maanden klinkt zeker dicht bij, dat betekent dat de kans best groot is dat minimaal 1 iemand van ons al moeder is over 1 jaar. En hopelijk is de rest dan zwanger!

Vriend weet niet dat ik in dit topic mee schrijf (maar wel dat ik op dit forum zit, en hij vindt het vrouwengedoe), maar dat is vooral omdat als ik zeg dat ik morgen mijn spiraaltje eruit laat halen hij het ook prima vindt. Aangezien ik het verstandig vind om die paar maanden nog te wachten probeer ik mijn kriebels hier te uiten. Als ik ze meer tegen hem uit zal hij of afgeschikt worden, of hij zal zeggen "joh waarom niet nu meteen beginnen". In het laatste geval (en dat acht ik het meest waarschijnlijk) zal ik meteen overgehaald zijn
ben ik dan de enige die 3maanden heel ver weg vind :P

zijn jullie al namen aan het uitzoeken ondertussen? ik ben echt wel extra aan het opletten als ik tv kijk of ik iets leuks voorbij hoor komen.

ik had altijd al een hele leuke meisjes naam in gedachten, nu was mijn broer 2 weken terug vader geworden, en heeft zijn dochter echt bijna hetzelfde genoemd :( nu dus opzoek naar iets nieuws!

ik vind sommige mode namen ook heel leuk, maar wil dat mijn toekomstige kind niet aan doen. wij hadden altijd klassen vol kelly's en anna's. dan was het anna-k of anna-o.

Lijkt me niet erg leuk voor een kind. dus daar wil ik wel echt op gaan letten.
Ik heb zowel voor een jongen als een meisje al namen... Al heel lang eigenlijk. Erg hè?
@ Aanoniemous: 3 maanden is ver weg, maar tegelijkertijd ook heel dichtbij vind ik. Het wordt steeds echter zeg maar…
@ Swirls, ja inderdaad, op die manier ja, dichtbij en ver weg

We hebben ook zeker nagedacht over de namen, meisjesnamen lijken we wel uit te komen, maar jongensnamen.... pfff lastig!
@gecko: inderdaad heerlijk dat hij er zo in staat. Wat dat betreft zijn we er allebei klaar voor 🎉

@teemo: zo herkenbaar! Ik weet dat even wachten beter is. Dus hier schrijven is zelfbescherming anders zit ik volgende week bij de huisarts 😂

Namen zijn wij al heel lang over uit. Althans meisjesnaam want een jongensnaam vind ik super lastig. Voor een jongen ben ik fan van stoere krachtige namen. Maar kan niks vinden waarvan in heel overtuigd ben.

En ergens zegt mijn gevoel dat als ik zwanger ben het toch echt van een jongetje zal zijn 😋
@Apenkoppie: Ik heb zelf een lijstje gemaakt met de belangrijkste dingen die in me op kwamen, zoals kinderwagen, maxi cosi, ledikant, commode, badje, etc. Maar op internet zijn ook genoeg lijstjes te vinden!

Namen, ik vind het zo leuk om namen te bedenken! We hebben nog geen definitieve namen, wel komt er soms een naam voorbij die we allebei leuk vinden. Maar vriend zei laatst dat hij zelf ook namen wil inbrengen en daarom nog niet zo enthousiast is als ik iets zeg. Volgens mij is hij bang dat ik het dan allemaal heb bedacht voor zijn gevoel en hij niets heeft in te brengen of zo. Dus nu houd ik de namen gewoon voor me en houd ze bij in een lijstje en soms noem ik er één.

Vriend weet trouwens wel dat ik in dit topic schrijf. Hij vindt het fijn dat ik ergens mijn verhaal kwijt kan.

En juni komt inderdaad steeds dichterbij! Het voelt ook nog steeds helemaal goed dat we juni hebben afgesproken. M'n eierstokken rammelen soms echt m'n lijf uit lijkt wel haha, maar toch is het goed om nog heel even te wachten. Sowieso gaan we eind april nog skiën en ik wil wel heel graag dit jaar nog gewoon volop mee kunnen doen.
ik las vannacht (nachtdienst) dat je voor je zwanger gaat worden ook een intake kan doen bij een verloskundige.

een gesprek over erfelijke aandoeningen, voeding, medicijngebruik. soort werk wat je doet en de risicofactoren daarvan e.d.

iemand van jullie die zo iets gaat doen?
@aanoniemous: wij hebben dit vorige week gehad. Weinig nieuws gehoord. Wel fijn om je vragen te kunnen stellen vond ik. Daardoor ben ik nu al gestopt met de pil ipv juni.

Ook vertellen je ze alvast als je zwanger bent wanneer/hoe vaak je een gesprek en of echo krijgt.

Ik vond het wel fijn om even geweest te zijn. Heb je ook alvast kennis gemaakt met de verloskundigepraktijk. Tenminste die geven hier zo'n kinderwens spreekuur.
@ Leandro: dat klinkt inderdaad als een fijn gesprek! Prettig om die dingen alvast te weten. Misschien toch een idee om dat zelf ook eens te doen, zo'n intake...
Wat is het heerlijk druk hier! Zal waarschijnlijk niet op alles reageren. Er is zoveel geschreven!

Wat betreft babyuitzet: tweede hands is echt heel veel moois te vinden. Scheelt je een hoop geld. Wij hebben best veel tweedehands gekocht en waren alles bij elkaar toch zo'n 1750 euro kwijt. Uitzet hoef ik nu niet meer te kopen. Daarom ben ik bang dat er straks heel veel kleertjes gekocht worden...

Mijn man weet wel dat ik op dit forum schrijf, maar niet specifiek dit topic.

Zo'n intake klinkt wel fijn vooraf bij verloskundige. Heb namelijk na mijn vorige bevalling een pnd gehad... dus dat maakt het nu wel extra spannend.
hey dames, inderdaad lekker druk hier .

@Choccolientje, spannend zeg, krijg je dan bij een 2e zwangerschap wat meer hulp of aanspreekpunten vanwege de pnd?

@intake: wist helemaal niet dat dat kon! Wel fijn hoor. Maar er zijn hier vooralsnog geen erfelijke ziektes in de familie, geen medicijngebruik, etc. Dus ik denk niet dat ik daar gebruik van zal gaan maken.

@uitzet: daar hebben we nog niets voor en ook nog geen plannen. Ik zou denk ik meer voor 2ehands gaan, wordt anders een dure grap voor spullen die je niet zo heel lang gebruikt. Maar dat moet ik nog eens met man overleggen, hij is iets minder fan van 2ehands ;).

@namen: we hebben ooit een meisjesnaam bedacht, maar daar twijfel ik inmiddels weer over, haha. Wel zou ik graag een 2e/3e naam geven, vernoemen naar onze ouders.
happiness = reality - expectations
Ik denk dat we voor de uitzet ook veel tweedehands gaan kopen, maar misschien dat mijn hormonen tegen die tijd wat anders zeggen

Meisjesnamen komen we er wel uit, we hebben in ieder geval twee namen die we allebei erg mooi vinden en ik denk dat als we serieus gaan zoeken (heb ik stiekem al gedaan), dat we er zo nog een aantal vinden die we beiden leuk vinden. Jongensnamen is wat lastigeren, bij jongensnamen vind ik veel namen wel oke, en maar weinig namen echt leuk. Van die leuke heb ik er een aantal genoemd en die werden meteen afgewezen. Dus tzt zal hij eerst wat namen moeten aandragen en zal ik de nog niet genoemde namen wat subtieler ter sprake brengen. Maar ook daar komen we vast wel uit.

Wij gaan sowieso niet vernoemen en geen 2e naam. Ik heb trouwens in de omgeving een vernoemingsrel meegemaakt. Kind had naam moeder van vader als 3e naam en als 2e naam de naam van de tante van moeder. Dit omdat die tante als een soort 2e moeder voelt, vervolgens vond moeder van moeder het niet kunnen en zij maakte er een drama van.
Wij gaan ook lekker tweedehands snuffelen hoor als het zover is. Ookal vind ik de baby spullen bij Ikea ook superleuk en niet duur!

Intake hoeft hier ook niet zo nodig. Misschien wel even een x langs de huisarts voor m'n ongesteldheid. Ik loop nu al 6 dagen gewoon leeg, maar écht leeg. Heb al ijzertabletten gehaald en nu gaat t wel weer!

Namen hebben we het vaak over maar nog niet echt concreets iets wat we samen leuk vinden. Dus we houden onze ogen en oren goed open haha

En @Teemo ik moest jou laatste gedeelte echt 20x opnieuw lezen.. Hahah

Rare mensen in de wereld, hier ook geen vernoemingen. Vriend vind dit ook niks.

Band met m'n ouders is niet zo sterk. En die met zijn ouders wel oke maar niet dat we elkaars deur plat lopen.

Kindje krijgt denk ik ook maar 1 naam, tenzij het een té mooie/leuke combinatie is.
quote:Teemo schreef op 02 maart 2016 @ 10:07:

Wij gaan sowieso niet vernoemen en geen 2e naam. Ik heb trouwens in de omgeving een vernoemingsrel meegemaakt. Kind had naam moeder van vader als 3e naam en als 2e naam de naam van de tante van moeder. Dit omdat die tante als een soort 2e moeder voelt, vervolgens vond moeder van moeder het niet kunnen en zij maakte er een drama van.Oei, nee dan wordt het inderdaad lastig. We hebben een goede band met allebei onze ouders, dus ik dacht gewoon simpelweg een dochter naar de oma's te vernoemen en een zoon naar de opa's. Alleen nog even denken wat we dan doen bij een eventueel 2e kindje van hetzelfde geslacht .
Whoopsadaisies (een van mijn favoriete films trouwens), je kan eventueel de namen van opa's vrouwelijk maken of namen van oma's mannelijk. Dus Johannes wordt Johanna of omgekeerd. Wat ik me dan afvraag, wat zouden jullie dan bij een eventuele derde doen?
Teemo, dank je . Toevallig hebben mijn ouders dat "probleem" gehad, 3 dochters. Bij de 1e dus naar de oma's, bij de 2e de vrouwelijke versies van opa's namen, en bij de 3e naar de peetouders vernoemd. Het vernoemen stamt dus nog uit katholieke gewoontes (doopnamen), maar daar doet verder niemand in de familie meer iets mee. Het vernoemen wordt wel nog gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven