Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)

Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!

Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Meisje, wauw wat een bedrag!
Ik doe de kleine bedragen in een potje en de grote via de bank. Net 29 en 51 euro overgemaakt en 6 euro in het potje gedaan. Er zit nu 71 euro in de spaarpot en er staat 276 op de spaarrekening.
Ik heb 42 overgemaakt. (tel terug). Het gaat goed. Ik merk dat ik minder geld uitgeef.
Net 2 euro overgemaakt. Deze maand gaan de kleine bedragen komen omdat ik nu al weet dat ik het misschien niet eens ga halen deze maand.
Week 52,51,50,49,1,2,3 en 4 afgestreept hier. En mijn eerste spaarzegelboekje van de jumbo vol à 26 euro. Die bewaar ik zo lang mogelijk.

Vanwege een stortvloed aan blauwe brieven ( ik kreeg alles wat ze nog over hadden voor de automatisering ) worden de komende weken wel lage bedragen denk.

Zelfs boodschappen doen wordt even een uitdaging.

Gelukkig zit de voorraadkast en vriezer vol dus gaat dat wel lukken.

En zoon is geslaagd voor zijn rijbewijs dus dat scheelt ook bakken geld.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
quote:lientje69 schreef op 01 maart 2016 @ 19:59:

En zoon is geslaagd voor zijn rijbewijs dus dat scheelt ook bakken geld.Wat fijn, gefelciteerd!
Oh ja, ik loop achter. Morgen even pinnen voor vorige week en deze week. Wel een tegenvaller: vorige week een boete gehad voor in het winkelcentrum fietsen.
Deze week heb ik 19,50 gespaard en zit daarmee op 83 euro. Had vorig jaar recht op huurtoeslag maar niet gekregen. Ben van 2014 juist aan het terugbetalen dus ging er niet van uit. Maar door een paar maanden heftig ziek toch minder gewerkt vorig jaar en afgelopen maandag kreeg ik een paar honderd euro gestort. De nog openstaande schuld van 2014 afbetaald, mijn stedentrip van april volledig betaald (moest voor volgende week, dus kwam mooi oo tijd) en dus 19,50 voor de challenge. Heerlijk, na 2 maanden echt elk dubbeltje omdraaien, spullen die kapot gaan en ik niet kon vervangen, eindelijk weer wat ademruimte! (Het geld is zo goed als uitgegeven maar dit scheelt me dus ook maandelijks een bedrag aan terugbetalen wat niet meer hoeft)
Inmiddels ook bijgehouden op de computer. Ziet er wel positief uit.

@ HappyOwl234,

Fijn dat er nu een betere tijd aanbreekt! Geniet lekker van je vakantie in April

@ lientje69,

Gefeliciteerd met het rijbewijs van je zoon. Jij hebt ook al redelijk wat bedragen afgestreept. Wat nu niet lukt kan je misschien in de toekomst weer inlopen?[img]http://[/img]
wat leuk dit topic. Ik ben hier in januari ook mee begonnen, en kwam vandeweek dit topic tegen. Ik ben gewoon bij week 1 begonnen, maar vind die bingo variant ook leuk en handig. Dus ga nu op die manier verder. Week 1t/m11 heb ik al gespaard, en net week 52 erbij gedaan i.v.m een vol spaarzegelboekje van de ah. Ik heb nu 118 euro in het potje, maar ga verder sparen via de bank. Bij de Rabobank kan je van die handige spaarpotten aanmaken op de spaarrekening, dus hier maar een voor aangemaakt.
quote:ah31 schreef op 04 maart 2016 @ 13:42:

Bij de Rabobank kan je van die handige spaarpotten aanmaken op de spaarrekening, dus hier maar een voor aangemaakt.Hu ? hoe werkt dit dan?
quote:twilight84 schreef op 04 maart 2016 @ 13:54:

[...]

Hu ? hoe werkt dit dan?Onder het kopje extra inzicht.
Het is weer zondag

Vandaag streepte ik week 45 (¤11,00) af. Dat is ¤10,00 van een MP-verkoop en ¤1,00 uit mijn portemonnee

Wij hebben gister weer iets via MP verkocht voor ¤5. Was leuk geweest om dan de ¤5 af te strpeen, maar ik heb met mijn man afgesproken dat we het bedrag delen. Hij wil een spelcomputer kopen. Dus alle bedragen die we verdienen met MP ed worden nu gesplitst... Maargoed, dat geeft mijn man ook weer extra motivatie om dingen op MP te zetten dus wat dat betreft kan het wel goed uitpakken. Alleen jammer dat ik nu de ¤5 niet kan afstrepen.... En ¤2 heb ik al gestreept.
Ah topic weer omhoog, goede herinnering. ¤50 voor mij deze week.
jan. 1 euro

febr. 2 euro

mrt. 3 euro

totaal in spaarvarken 6 euro
Vorige week gewacht tot nieuw salaris, dus 51 in de pot ipv een laag bedrag. Komende week weet ik nog niet wat ik erin wil doen.
Deze maand krijg ik 250 extra vanwege mijn extra werk, dat gaat ook in de pot die eigenlijk gereserveerd is voor de 2 euro munten. Daar was de score afgelopen week ook 14 euro.
Ik heb de weken 46 t/m 52 ook al weg kunnen strepen en voor de rest op schema. Januari is altijd heel altijd heel fijn voor mijn potje, dan vraag ik bij alle clicksites uitbetaling aan en lever wat spaarboekjes in.
"Boring conversation anyway"
Deze maand spaar ik ook niet super veel (kleine bedragen) omdat ik veel hoge kosten heb Volgende maand beter! Misschien houd ik wat over deze maand, dan zet ik dat in april apart!

Nu 3 euro in de pot!

Totaal nu ¤109,- vd ¤702,-

In mijn ''kleingeldpotje zit nu ¤3,75 ;)
Ik vind het trouwens vaak handiger om twee weken in één keer in het potje te doen. Dan kan ik bijvoorbeeld 30 euro in de pot doen en streep daarmee week 13 en week 17 af. Dan hoef ik niet steeds te zorgen voor losse munten maar kan ik het gewoon uit de pinautomaat trekken. Ik heb namelijk eigenlijk nooit kleingeld in mijn portemonnee.
Zojuist week 48 overgemaakt, stand is nu ¤ 265,-

Had eigenlijk een laag bedrag moeten doen zag ik. Maar dat doe ik dan volgende week en die week erop
Rue, dat doe ik ook wel eens. Afgelopen twee weken op die manier week 19 en week 21 afgestreept.
Ik heb EUR 32,00 afgeplakt. Heb nu EUR 282,00 gespaard. Helaas heb ik wel EUR 100 van mijn stagevergoeding die ik ook probeer te sparen, op moeten nemen. Ik heb de laatste twee weken veel reiskosten OV gehad, dagjes uit en voorschieten abonnement voor het werk. Jammer, maar helaas, zolang het geld van de spaarchallenge maar blijft staan.
Euroclix uit laten betalen: ¤25. + ¤2 van MP = ¤27 deze week

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven