Algemeen vluchtelingentopic deel 6

12-02-2016 19:34 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Die oosteuropeanezen weten dat ze geen kans maken op een verblijfsvergunning, dus trekken ze gratis in hotel azc en roven ze alles wat los en vast zit, voordat ze zich door een kameraad met een busje weer laten ophalen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:malu3 schreef op 01 maart 2016 @ 18:54:

Ik vond Halbe gisteren bij Pauw heel transparant. Waldemar mag dan ook wat zeggen maar buiten dat het een sympathieke kerel is, heeft hij niet veel inbreng wat bij betreft.

Waldemar moet gewoon in Divorce blijven zitten, en zich vooral niet met de vluchtelingenproblematiek bemoeien, want daar heeft hij echt een heel aparte kijk op.

Maar misschien nemen Sophie en hij straks een mannetje of 4 op.

2 grootverdieners, ruimte zat....... ik zeg Doen !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Snoesje666 schreef op 01 maart 2016 @ 19:17:

Die oosteuropeanezen weten dat ze geen kans maken op een verblijfsvergunning, dus trekken ze gratis in hotel azc en roven ze alles wat los en vast zit, voordat ze zich door een kameraad met een busje weer laten ophalen.

Even de ''oprotpremie'' opstrijken.....

Verschrikkelijk........

Als dank voor je gastvrijheid, belogen en bestolen.................
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 01 maart 2016 @ 19:17:

[...]

Waldemar moet gewoon in Divorce blijven zitten, en zich vooral niet met de vluchtelingenproblematiek bemoeien, want daar heeft hij echt een heel aparte kijk op.

2 grootverdieners, ruimte zat....... ik zeg Doen !In Divorce maakt hij anders ook niet zo'n snuggere indruk.
quote:Pientjexxxx schreef op 01 maart 2016 @ 19:19:

[...]

In Divorce maakt hij anders ook niet zo'n snuggere indruk.

Daar is hij domme kracht, dat staat 'm goed !!
quote:Eindeloos schreef op 01 maart 2016 @ 19:17:

[...]

2 grootverdieners, ruimte zat....... ik zeg Doen ! eensch..
quote:cijfernerd schreef op 01 maart 2016 @ 18:01:

[...]

Pauw zelf is dom of hij deed net of hij Halbe niet wilde snappen.

Pauw wil er nog niet aan................

Althans voor de bühne niet.

Ik zou wel eens in zijn hoofd willen kijken.
quote:MalleBabbe1 schreef op 01 maart 2016 @ 19:22:

[...]

eensch..Mooi
quote:Eindeloos schreef op 01 maart 2016 @ 19:24:

[...]

Pauw wil er nog niet aan................

Althans voor de bühne niet.

Ik zou wel eens in zijn hoofd willen kijken.Wiens brood men eet, wiens passie men spreekt.....of te wel Pauw schijt niet in zijn eigen loonzakje!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 01 maart 2016 @ 19:57:

[...]

Wiens brood men eet, wiens passie men spreekt.....of te wel Pauw schijt niet in zijn eigen loonzakje!Dus dus, hij is een Nepknuffelaar
quote:Eindeloos schreef op 01 maart 2016 @ 19:58:

[...]

Dus dus, hij is een Nepknuffelaar Hij is gewoon een rechtse bal dat kan niet anders. Maar ja, die paar ton op jaarbasis daar moet je wel wat voor overhebben. Zoals je principes overboord zetten.
http://www.westerwoldeact ... eid-in-brief-aan-politie/

Groep bezorgde burgers Ter Apel heeft de politie een brief gestuurd.

Het moet toch een keer stoppen. Maar nee hoor we krijgen er volgend jaar nog een paar bij. Onderhand worden wij hier tweederangsburger en niet serieus genomen.
quote:handigmetgeld schreef op 01 maart 2016 @ 17:48:

Ooit, in een grijs verleden, hadden we een club steenrijke aristocratie en een verzameling plebs. De aristocratie had de macht, het plebs was zielig en mocht hard werken en belasting betalen, als ze geen ruzie maakten met elkaar.

Op een dag verzonnen we dat dat niet eerlijk was. Het plebs bestormde de Bastille, hakte een stel hoofden af, en riep de democratie uit. Eerlijk delen.

Was dat een goed of een slecht idee? Ik weet het niet. Maar onvermijdelijk was het wel.

Nu, in een grijze tijd, hebben we een club steenrijke westerse landen en een verzameling plebs. Het westen heeft de macht, het plebs maakt ruzie en is arm.

Op een dag verzint iemand dat dat niet eerlijk is. Het plebs bestormt Europa en begint hoofden af te hakken.

Van mij mogen jullie dat allemaal best een slecht idee vinden, maar onvermijdelijk is het wel.

Wat denken jullie nou? Dat je Europa kunt blijven verdedigen tot je dood? Omdat je je adelijke leventje niet op wilt geven? Alsof onze rijkdom niet is opgebouwd over de ruggen van de rest van de wereld?

Dat was in het pre atoom tijdperk.

Ik geloof ook dat Afrikanen die menen recht te hebben op welvaart zich op Europa gaan storten tot uiteindelijk iemand naar een atoomwapen grijpt en dat zullen niet de Afrikanen zijn.

Ten tijde van de Franse revolutie was de musket en de hooivork de standaard bewapening die tijd ligt lang achter ons.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:dianavankrimpen schreef op 01 maart 2016 @ 20:29:

http://www.westerwoldeact ... eid-in-brief-aan-politie/

Groep bezorgde burgers Ter Apel heeft de politie een brief gestuurd.

Het moet toch een keer stoppen. Maar nee hoor we krijgen er volgend jaar nog een paar bij. Onderhand worden wij hier tweederangsburger en niet serieus genomen.

Dank je voor het plaatsen , deze brief liegt er niet om.

Het was vanmiddag ook op de radio, met name het onbemande politiebureau (*&^%

Dat is toch van de zotte, voor een gemeente met de meeste asielzoekers van Nederland ivm aanmeld centrum.
‘Angela Merkel is als dat Project X meisje’

Een grandioze uitspraak van Halbe Zijlstra bij Pauw

http://www.joop.nl/nieuws/angela-merkel ... t-x-meisje
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik heb een klein stukje gezien, maar de vraag van Waldemar "hoezo zijn 94.000 er te veel? Lijkt me een klein stadje". Typisch een opmerking van iemand die niet samen met vluchtelingen uit dezelfde poel van middelen hoeft te vissen (denk aan huisvesting bijvoorbeeld). Bijna wereldvreemd.
quote:Timetraveler schreef op 01 maart 2016 @ 21:35:

Ik heb een klein stukje gezien, maar de vraag van Waldemar "hoezo zijn 94.000 er te veel? Lijkt me een klein stadje". Typisch een opmerking van iemand die niet samen met vluchtelingen uit dezelfde poel van middelen hoeft te vissen (denk aan huisvesting bijvoorbeeld). Bijna wereldvreemd.

Halbe opperde nog '' voorzichtig'' hoe dit zou zijn, jaar na jaar.

Maar daar kwam geen antwoord op .

Die gasten roepen ook maar wat.

Net als die Spong in zijn grachtengordel pand met 8 kamers.

Totaal wereldvreemd
In nieuwsuur ,snotneus Klaver wil er 6000 ophalern uit griekenland
quote:cijfernerd schreef op 01 maart 2016 @ 22:24:

In nieuwsuur ,snotneus Klaver wil er 6000 ophalern uit griekenland Prima, maar alleen als ie er 4 in huis neemt en er minimaal 25.000 van degene die hier nu al zijn terugbrengt naar Griekenland,

In nieuwsuur ,snotneus Klaver wil er 6000 ophalern uit griekenland Ik was wel blij met weer een stukje ergernis, ik heb het vragenuurtje vanmiddag ook al gemist dus ik kreeg ontwenningsverschijnselen.
verba volant, scripta manent.
quote:Boomheide schreef op 01 maart 2016 @ 22:32:

[...]

Prima, maar alleen als ie er 4 in huis neemt en er minimaal 25.000 van degene die hier nu al zijn terugbrengt naar Griekenland,Kanniet want hij heeft er pas een kotertje bij.

In nieuwsuur ,snotneus Klaver wil er 6000 ophalern uit griekenland

Ja en die idioot wilde nog meer zogenaamde vluchtelingen ophalen in Turkije

Vond Buma realistischer die wilde helemaal niemand meer ophalen
quote:hollebollegijs schreef op 01 maart 2016 @ 22:44:

[...]

Ja en die idioot wilde nog meer zogenaamde vluchtelingen ophalen in Turkije

Vond Buma realistischer die wilde helemaal niemand meer ophalen Buma wil regeren. Die snapt echt wel dat wat hij wil totaal niet realistisch is zonder Europese samenwerking. En die samenwerking is er niet. Never gonna happen dus...
Moet nog naar Nieuwsuur kijken, ben aan het luchthappen van Pauw. * pakt zenuwpil *.
quote:Eindeloos schreef op 02 maart 2016 @ 00:10:

Moet nog naar Nieuwsuur kijken, ben aan het luchthappen van Pauw. * pakt zenuwpil *.Bereid je dan maar voor op Jesse Klaver.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven