Algemeen vluchtelingentopic deel 6

12-02-2016 19:34 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Pientjexxxx schreef op 01 maart 2016 @ 15:53:

[...]

Je schreef net anders dat die mensen die niets bijdroegen dan zelf weer weg moesten gaan.Ja, net zoals ik vind dat mensen beter met het OV kunnen als met de auto. Maar dat wil toch niet zeggen dat ik morgen alle auto's wil verbieden en iedereen de toch al veel te volle trein injagen? Echt, hoe moeilijk is het om een oplossingrichting en ideaal te onderscheiden van een lijst actiepunten?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:handigmetgeld schreef op 01 maart 2016 @ 16:12:

[...]

Ja, net zoals ik vind dat mensen beter met het OV kunnen als met de auto. Maar dat wil toch niet zeggen dat ik morgen alle auto's wil verbieden en iedereen de toch al veel te volle trein injagen? Echt, hoe moeilijk is het om een oplossingrichting en ideaal te onderscheiden van een lijst actiepunten?
Ik hoop zo dat Frau Merkel snel dr liefde heeft gevonden, zodat die grenzen daar eindelijk dicht kunnen.
quote:MalleBabbe1 schreef op 01 maart 2016 @ 16:19:

[...]

quote:handigmetgeld schreef op 01 maart 2016 @ 15:26:

[...]

Er is echt een enorm verschil tussen persoonlijk bezit en het soort 'eigendom' dat natiestaten claimen op een stuk land dat ze 'ons land' noemen en waarvan ze menen te mogen bepalen wie er wel en niet mogen wonen.Als je het zo stelt, kan ik het eigenlijk wel met je eens zijn, alleen…mensen van nu, de groep waar we het hier in dit topic dus over hebben, komt hier alleen voor de huizen en de uitkeringen, niemand komt omdat hij voor zijn leven moet vrezen, en ik heb geen zin om voor deze mensen te betalen
De integratie verloopt voorspoedig:

http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... risten-asielzoekers.dhtml
quote:handigmetgeld schreef op 01 maart 2016 @ 15:49:

[...]

Nee.

Ik zal mezelf herhalen:

[...]

Dus als je nu 100.000 mensen in je land hebt die je afhankelijk van je hebt gemaakt, dan kun je die niet zomaar aan hun lot overlaten. Dat is toch logisch?

Bed, bad, brood, tent

Opvang model Heumensoord en een enkeltje terug.

Er is een wapenstilstand in Syrië
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Pientjexxxx schreef op 01 maart 2016 @ 15:52:

[...]

Dat zou een goed begin zijn. We moeten in ieder geval af van het recht op uitkeringen en sociale huurwoningen. Sowieso nooit een permanente verblijfsvergunning voor mensen die niet in staat zijn om hun eigen broek op te houden.

Waarom?

Niks mis met ons systeem. Alleen stort het in elkaar als er een te groot beroep op wordt gedaan. Maar dan stort sowieso de samenleving in.
quote:Ikbenanoniem schreef op 01 maart 2016 @ 15:23:

Alleen als migranten direct terug gestuurd worden naar Turkije en zich daar moeten registreren om een asielaanvraag te doen, gaat de stroom stoppen. Iedere andere methode zal falen.

Pas als illegaal binnen lopen of varen niet meer wordt beloond met verder mogen reizen gaat het stoppen. Dat is de enige manier om dit nog enigzins te kunnnen beheersen.

Je vergeet er een.paar.

Einde aan de oorlogen

Opvang in SA, VAE in ieder geval in de rijke regio daar
Ierland wil meer vluchtelingen opnemen

Ierland is bereid meer vluchtelingen vanuit Griekenland en Italië te huisvesten.

De EU-lidstaten hebben zichzelf vorig jaar opgelegd 160.000 mensen op te nemen vanuit de 'frontlijnstaten’ van de vluchtelingencrisis, maar Ierland hoefde daar vanwege een speciale clausule niet aan mee te doen.

De Ieren gaven vorig jaar oktober al aan hun deel op te nemen van de eerste 40.000 mensen die over Europa worden herplaatst. Het gaat om 590 mensen. Inmiddels is één Syrisch gezin van tien mensen overgebracht van Griekenland naar Ierland.

Ierland wil nu ook meedoen met het hervestigingsprogramma voor de overige 120.000. De Europese Commissie sprak dinsdag van ''goed nieuws’’.

Het herplaatsingssysteem verloopt overigens verre van soepel. Het totale aantal herverdeelde vluchtelingen lag medio februari rond de vijfhonderd.

Pas 500 van de 120.000 zijn herverdeeld.

Gaat prima
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:tvandattum schreef op 01 maart 2016 @ 16:39:

[...]

Waarom?

Niks mis met ons systeem. Alleen stort het in elkaar als er een te groot beroep op wordt gedaan. Maar dan stort sowieso de samenleving in.Misschien heb je de context van mijn post gemist, maar ik wil niet alle uitkeringen afschaffen alleen die voor asielzoekers. Die uitkeringen hebben een aanzuigende werking, want niet voor niets wil iedereen naar noord-west Europa. Dat is niet omdat het weer hier zo mooi is, zoals sommigen nog durven te beweren.
Stel dat het volgende week vrede zou zijn in Syrië. Hoeveel van de vluchtelingen zouden dan terug gaan?
quote:Pientjexxxx schreef op 01 maart 2016 @ 16:44:

Stel dat het volgende week vrede zou zijn in Syrië. Hoeveel van de vluchtelingen zouden dan terug gaan?

In ieder geval niet 100%, want een deel dat zegt Syrier te zijn is geen Syrier en een deel zal zn paspoort hebben weggegooid om uitzetting te voorkomen.

En nu een eerlijk antwoord: ik denk dat een heel klein percentage zelf terug zal gaan. Hetgeen ik kan begrijpen, want als je geen woning hebt meer daar omdat die platgegooid is, waar moet je dan terecht?

Nee, die mensen vertrekken niet snel meer vermoed ik als ze hier eenmaal gesettled zijn en een huisje hebben.
quote:Pientjexxxx schreef op 01 maart 2016 @ 16:43:

[...]

Misschien heb je de context van mijn post gemist, maar ik wil niet alle uitkeringen afschaffen alleen die voor asielzoekers. Die uitkeringen hebben een aanzuigende werking, want niet voor niets wil iedereen naar noord-west Europa. Dat is niet omdat het weer hier zo mooi is, zoals sommigen nog durven te beweren.Ik was er echt van overtuigd dat half donker Afrka naar Zweden wilde vanwege het heerlijke warme weer! Niet dus? Hmm, vreemd!
quote:Boomheide schreef op 01 maart 2016 @ 17:03:

[...]

Ik was er echt van overtuigd dat half donker Afrka naar Zweden wilde vanwege het heerlijke warme weer! Niet dus? Hmm, vreemd!
quote:Gisselle schreef op 01 maart 2016 @ 14:38:

[...]

En wie betaald de huizen en de uitkeringen voor iedereen dan?

Dat wordt betaald van geld wat van ons allemaal is

Hoe moeilijk kan het zijn laat vanaf nu autosleutels in auto zitten, neem maar mee. Mijn auto is van Iedereen
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
In Ter Apel geldt ook geen '' mijn en dijn''.

De winkel diefstallen zijn in 1 maand tijd van jaarlijks 62 naar maandelijks 251 gegaan.

Het werkt !!!!!!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:malu3 schreef op 01 maart 2016 @ 15:09:

[...]

De agressie die we aan de Macedonische grens hebben kunnen zien, is nog helemaal niks:

https://www.youtube.com/watch?v=44vzMNG2fZcIk word doodsbang van die video
quote:Pientjexxxx schreef op 01 maart 2016 @ 16:43:

[...]

Misschien heb je de context van mijn post gemist, maar ik wil niet alle uitkeringen afschaffen alleen die voor asielzoekers. Die uitkeringen hebben een aanzuigende werking, want niet voor niets wil iedereen naar noord-west Europa. Dat is niet omdat het weer hier zo mooi is, zoals sommigen nog durven te beweren.

Asielzoekers krijgen geen uitkering.

Statushouders wel. En het is juridisch onmogelijk om eea aan te passen.
quote:Ikbenanoniem schreef op 01 maart 2016 @ 15:16:

Er zijn in Griekenland de eerste 2 maanden van dit jaar al ongeveer 100.000 migranten meer binnen gekomen dan in de eerste maanden van 2015. En het is nu laagseizoen. Als de zee straks rustiger wordt komen ze weer met minimaal 10.000 mensen per dag binnen, net als in september vorig jaar. Of het worden er, waar ik voor vrees, ook nog veel meer.

Het is de waanzin ten top dat ze niet op de veerboot terug gezet worden. Dit is een onhoudbare situatie, deze aantallen migranten zijn ongekend en dit kan Europa gewoon niet aan. Zeker niet omdat de meeste mensen naar noord Europa willen. Vluchtelingenverdragen uit de jaren '50 van de vorige eeuw zijn allemaal leuk en aardig maar niet gebaseerd en niet toepasbaar op totale volksverhuizingen, waarvan een groot deel van de migranten economische motieven heeft.

De toenemende agressie baart mij ook grote zorgen. We mogen blij zijn dat ze in Macedonië hun mannetje staan. Wat mij betreft mogen daar extra Europese ordetroepen heen om de enorme groepen mensen tegen te houden.

Het leger is te hulp geschoten, de vraag is voor hoelang.

Rutte vindt de situatie niet humaan, en gaat op de volgende theekrans, praatgroepje TOP overleggen hoe Nederland als 1ste natuurlijk de Grieken kunnen ondersteunen......
quote:Pientjexxxx schreef op 01 maart 2016 @ 16:44:

Stel dat het volgende week vrede zou zijn in Syrië. Hoeveel van de vluchtelingen zouden dan terug gaan?Weinig Pien weinig..
quote:handigmetgeld schreef op 01 maart 2016 @ 14:32:

[...]

Ik geloof dat de wereld van iedereen is. Ik geloof niet in het idee dat je een stuk land zou mogen afbakenen en anderen daarbuiten houden. Nederland is altijd een land geweest waarin allerlei culturen samenkwamen, en juist die houding heeft ons groot gemaakt. Als je iets toe te voegen hebt, voeg vooral wat toe, als je dat niet hebt, ga lekker weg. Maar die regel geldt wat mij betreft voor iedereen, of je wieg nu in drente of syrie stond doet er wat mij betreft niet toe.
quote:cijfernerd schreef op 01 maart 2016 @ 17:29:

[...]

quote:Pientjexxxx schreef op 01 maart 2016 @ 15:35:

[...]

Ik denk dat je dan eerst aan geboortebeperking op grote schaal moet denken. Eerlijk delen betekent met de huidige wereldbevolking: iedereen arm.

We zullen wel iets anders moeten gaan doen, want als het zo doorgaat als nu dan stevenen we op een grote ramp af. Je kunt niet ongestraft grote groepen nieuwkomers uit culturen die haaks op de onze staan hier binnen laten en levenslang gaan onderhouden. Dat is een sociale en economische ramp.

+100
quote:Eindeloos schreef op 01 maart 2016 @ 17:25:

[...]

Het leger is te hulp geschoten, de vraag is voor hoelang.

Rutte vindt de situatie niet humaan, en gaat op de volgende theekrans, praatgroepje TOP overleggen hoe Nederland als 1ste natuurlijk de Grieken kunnen ondersteunen......

Nou, Nederland heeft een redelijke oorlogsvloot die uitstekend ingezet kan worden voor het onderscheppen en lekschieten van rubberen bootjes. Hoef je maar een paar keer te doen en de mensen durven niet meer op zo'n bootje te stappen. Einde bootovertochten.

Keerzijde: onschuldige mensen zullen omkomen, al dan niet door verdrinking. Maar de vluchtelingenstroom zal afnemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven