Hoe lang tot volledige genezing tepelpiercing?
maandag 20 oktober 2008 om 11:25
Hallo iedereen,
Ik heb al best een tijdje twee tepelpiercings, titanium staafjes, maar ze blijven maar 'net niet helemaal genezen'. Ik moet ze echt elke dag wassen met antibacteriele zeep en ze 'losmaken' bij het wakker worden. Omdat ze vast gaan zitten, durf ik niet meer zonder shirt te slapen (straks draai ik me met een ruk om en schieten ze los, waardoor ze gaan bloeden o.i.d.)
Dus mijn vraag: Hoe lang duurde het bij jullie voordat je tepelpiercing volledig genezen was? En eventueel graag tips bij de verzorging.
Bedankt!!
Liefs Droppertje
Ik heb al best een tijdje twee tepelpiercings, titanium staafjes, maar ze blijven maar 'net niet helemaal genezen'. Ik moet ze echt elke dag wassen met antibacteriele zeep en ze 'losmaken' bij het wakker worden. Omdat ze vast gaan zitten, durf ik niet meer zonder shirt te slapen (straks draai ik me met een ruk om en schieten ze los, waardoor ze gaan bloeden o.i.d.)
Dus mijn vraag: Hoe lang duurde het bij jullie voordat je tepelpiercing volledig genezen was? En eventueel graag tips bij de verzorging.
Bedankt!!
Liefs Droppertje

maandag 20 oktober 2008 om 11:31

maandag 20 oktober 2008 om 11:43
dat is inderdaad wel heel erg lang.
ben zelf helemaal niet gevoelig voor ontstekingen, dus ik had bedacht dat het bij mij (al) vier maanden duurde omdat ik nogal flinke en ook harde tepels heb.
het inbrengen was in ieder geval een drama....
wat je nog kunt proberen is echinacea-druppels.
daarmee schoonmaken en zoveel druppels per dag in te nemen.
schijnt goed te zijn voor je afweersysteem.
en biergisttabletten zuiveren je bloed.
ben zelf helemaal niet gevoelig voor ontstekingen, dus ik had bedacht dat het bij mij (al) vier maanden duurde omdat ik nogal flinke en ook harde tepels heb.
het inbrengen was in ieder geval een drama....
wat je nog kunt proberen is echinacea-druppels.
daarmee schoonmaken en zoveel druppels per dag in te nemen.
schijnt goed te zijn voor je afweersysteem.
en biergisttabletten zuiveren je bloed.

dinsdag 21 oktober 2008 om 21:59
Ik heb mijn tepelpiercing twee weken geleden verwijderd. Hij zat er sinds januari in en wilde ook maar nèt niet helemaal genezen. Er bleef een soort van witte troep uitkomen. Twee keer per dag schoonmaken wilde ook niet baten en toen hij echt ging ontsteken was ik het zat! Ik moet zeggen dat ik hem wel mis... Maar ik zal er nooit meer eentje laten zetten!!! Godsamme wat deed dat zeer zeg...!!!
woensdag 22 oktober 2008 om 13:49
Ja ik heb em ook zelf voorzichtig eruit gehaald en meteen weer erin gezet, maar het leek wel of ik hem opnieuw aan het piercen was!!
Pientje030, heb jij persoonlijk ervaring met Bioplast? Want het lijkt me heel goed en mijn piercer kent het ook en heeft er goede ervaringen mee. Alleen zei hij dat het bij mij geen kwestie van genezen meer was, maar dat ik misschien een metaalovergevoeligheid heb. Die antibacteriele zeep helpt ook eigenlijk niet meer, terwijl dat in het begin wel het geval was...
Maar Yvonne, ik hoorde juist dat je de piercing er niet uit mag halen als 'ie ontstoken is, omdat het pus dan niet meer weg kan..is het bij jou allemaal goed gegaan?
Pientje030, heb jij persoonlijk ervaring met Bioplast? Want het lijkt me heel goed en mijn piercer kent het ook en heeft er goede ervaringen mee. Alleen zei hij dat het bij mij geen kwestie van genezen meer was, maar dat ik misschien een metaalovergevoeligheid heb. Die antibacteriele zeep helpt ook eigenlijk niet meer, terwijl dat in het begin wel het geval was...
Maar Yvonne, ik hoorde juist dat je de piercing er niet uit mag halen als 'ie ontstoken is, omdat het pus dan niet meer weg kan..is het bij jou allemaal goed gegaan?
donderdag 23 oktober 2008 om 00:41
Nou droppertje, ik denk dat wanneer ik hem had laten zitten hij over een jaar nog ontstoken zou zijn. Het gaat nu gelukkig goed en er komt nauwelijk nog pus uit. Ik geef mijn tepel 2x per dag een schoonmaakbeurt en denk dat ik bijna "genezen" ben. De tepel blijft erg gevoelig maar de ontsteking is nagenoeg verdwenen. Ik ben geneigd om hem er weer in te doen, omdat ik het echt superjammer vindt dat ie er uit is... maar de pijn houdt me tegen... en ik ben toch echt niet kleinzerig!!! Nee, voor mij helaas geen tepelpiercing meer. Ik heb ook een piercing in mijn tong. Die zit er nu ruim anderhalfjaar in en daar heb ik werkelijk nog geen dag last van gehad. Zelfs het prikken was een "eitje"...
vrijdag 24 oktober 2008 om 23:32
Nee gezondheid gaat toch boven ijdelheid! Daarom laat ik ze er ook uithalen met oud en nieuw als ze nog niet genezen zijn, want dat lijkt me niet echt goed voor m'n tepels!
Enneee....iedereen die tepelpiercings heeft WEET dat je niet kleinzerig hoeft te zijn om pijn te hebben gehad bij het zetten!, haha!
Enneee....iedereen die tepelpiercings heeft WEET dat je niet kleinzerig hoeft te zijn om pijn te hebben gehad bij het zetten!, haha!
woensdag 29 oktober 2008 om 07:53
Ik had vorig jaar in mei mijn tepelpiercing laten zetten (de meest pijnlijke van allemaal) ik wilde een tweede maar pas als ik niet meer gelijk wist hoe pijnlijk het was als ik eraan dacht. Maar ik heb hem er een paar maanden geleden uitgehaald. Ik bleef er maar last van hebben. Elke dag wel wat korstjes, en met se sex zou het toch iets extras moeten geven, maar dat was alleen maar last, bleef te pijnlijk. Eruit dus, jammer maar ik zou hem niet meer terugzetten. Na 2 dagen probeerde ik toch even terug erin te zetten maar dat ging sowieso al niet meer. Maar tot vandaag heb ik (wel minder eindelijk) nog witte prut eruit gehad. Dus zonder staafje duurt het nog eens zo lang tot het helemaal genezen is. Is met andere piercings toch wel soepeler. Om zon reden begin ik ook niet aan een navelpiercing, schijnt ook lang te kunnen duren voor het helemaal genezen is.
I can do anything i want, and so can you....

woensdag 29 oktober 2008 om 11:21
Weg met de antibacteriële zeep, da's alsnog vrij agressief. Haal maar fysiologische zoutoplossing in huis (of maak desnoods eigen zeezout oplossing) 2x daags een badje. (Je kunt er een kopje opzetten) Zorg dat de oplossing trouwens níet te sterk wordt. Ook calendulan wondspray is een wondermiddel trouwens.

woensdag 29 oktober 2008 om 20:37
Hai tangerine, ja ik ben sinds het openen van dit topic gestopt met antibacteriele zeep en het gaat nu echt beter! Ik merk ook dat ik mijn BH's gewoon heel vaak moet wassen (niet dat ik dit maar eens in t jaar deed ofzo, haha), want als ik een wondje heb gehad, dan bijven die bacterien toch in de BH zitten. Maar ik ga ten eerste een Bioplast staafje proberen en ten tweede ga ik ook met zoutoplossing wassen, want ik heb er vaker goede verhalen over gehoord. Bedankt!!
donderdag 30 oktober 2008 om 00:25
Ik heb zelf 2 tepelpiercings in 1 tepel. De eerste was bij mij binnen 2 maanden helemaal genezen. De andere heb ik een jaar laten gezet, nu zo'n 3 jaar geleden en sinds die tijd is het regelmatig mis. Er zit dan witte pus omheen en soms zitten ze beide vast gekleefd. De eerste is ook weer gaan ontsteken sinds ik de 2e heb. De ene keer is het beter als de andere keer. Echt pijn doet het niet, dus ik maak ze gewoon schoon en verder niet. Shoonmaken doe ik met van dat middel wat je ook krijgt als je gaatjes in je oren laat schieten (weet niet precies hoe dat heet)

donderdag 30 oktober 2008 om 08:14
Ja sterilon, moet je vooral doen zeg. Tjonge, heb je dat zelf bedacht of heeft je piercer dat gezegd? Ik heb zelf ook aan allebei de kanten dubbele tepelpiercings maar nergens last van gehad. Sterilon is superslecht voor piercings want het is veel te agressief en zorgt voor een slechte genezing. Dus stop daar mee! Stap over op zeezout oplossing. En gooi die sterilon maar gerust weg!
donderdag 30 oktober 2008 om 15:56
Ik heb piercings gehad en ben dus niet kleinzierig (3 keer clit en tepels en mijn oor, dat kleine stukje bij je gehooringang). Ben 3 keer zwanger geweest en nu dus even niet (moet eerst wat afvallen van mezelf).
Zou graag een tongpiercing willen. Maar dat lijkt me zoooooo pijnlijk (praten eten slikken) etc.
Wat zeggen jullie erover?
En o ja on topic. Bij mij (en mijn man) hielpen 2 a 3 dagen 2 maal daags sterilon wel heel goed. Doet effe pijn, maar daarna wel geen ontstekingen meer.
We hebben/hadden trouwens alles van titanium.
Zou graag een tongpiercing willen. Maar dat lijkt me zoooooo pijnlijk (praten eten slikken) etc.
Wat zeggen jullie erover?
En o ja on topic. Bij mij (en mijn man) hielpen 2 a 3 dagen 2 maal daags sterilon wel heel goed. Doet effe pijn, maar daarna wel geen ontstekingen meer.
We hebben/hadden trouwens alles van titanium.
donderdag 30 oktober 2008 om 16:11
Ik heb ook een tongpiercing (zijn mijn topic over tongpiercing en kanker haha) maar dat is de eerste dagen inderdaad vervelend met praten. Je krijgt een groot staafje in het begin omdat je tong zo opzwelt. Eerste dagen alleen vloeibaar (niet te warm trouwens) en bij alles spoelen met Listerine, tenminste dat was het advies van de piercer. En na een ik geloof een 2 tal weken kun je een iets korter staafje halen en dr na nog eentje als de zwelling dus helemaal weg is en dan kun je ook eentje nemen die zelf gewoon mooi vind maar dat duurt ook al met al 6 weken/ 2 maanden. Het zetten zelf vond ik wel meevallen hoor, het is een een wip erin, prikt effe maar kan niet zeggen dat ik verging van de pijn, wel de tong gelijk zo dik als een goed formaat biefstuk haha.
vrijdag 31 oktober 2008 om 07:37
Sterilon was bij mij door de piercer aanbevolen, omdat het af en toe blijft etteren. Maar mss toch eens zeezout proberen, kijken of ik het daar helemaal goed mee krijg.
Ik heb ook een tongpiercing, maar haast nergens last van gehad. Het zetten voel je even, maar deed bij mij geen pijn. Het duurde bij mij ongeveer een uur voordat het op ging zetten. Ik heb heel veel ipv drinken ijsblokjes gegeten en veel koud drinken ter koeling van de zwelling, en dat hielp erg goed. Daarnaast na het eten idd steeds spoelen met listerine. Heb maar 1 dag last gehad van een echte dikke tong en moeilijk kunnen praten, daarna nog een week van lichte zwelling en daarna ook nergens last meer van gehad. Na 4 weken weer terug naar de piercer voor een ander staafje en toen was mn tong al genezen. Het eten is in het begin wel lastig, zeker omdat je ook zo;n groot staafje in je mond hebt, heb hier de 1e 4 weken regelmatig op gebeten, dat vonden mijn kiezen niet erg fijn. Maar nadat er een kleiner staafje in zat ging dat stukken beter, even wennen dus eten en drinken.
Ik heb ook een tongpiercing, maar haast nergens last van gehad. Het zetten voel je even, maar deed bij mij geen pijn. Het duurde bij mij ongeveer een uur voordat het op ging zetten. Ik heb heel veel ipv drinken ijsblokjes gegeten en veel koud drinken ter koeling van de zwelling, en dat hielp erg goed. Daarnaast na het eten idd steeds spoelen met listerine. Heb maar 1 dag last gehad van een echte dikke tong en moeilijk kunnen praten, daarna nog een week van lichte zwelling en daarna ook nergens last meer van gehad. Na 4 weken weer terug naar de piercer voor een ander staafje en toen was mn tong al genezen. Het eten is in het begin wel lastig, zeker omdat je ook zo;n groot staafje in je mond hebt, heb hier de 1e 4 weken regelmatig op gebeten, dat vonden mijn kiezen niet erg fijn. Maar nadat er een kleiner staafje in zat ging dat stukken beter, even wennen dus eten en drinken.

vrijdag 31 oktober 2008 om 08:48
Tongpiercings, 2 stuks, geen last van gehad. Tong was wel een beetje dikker dan normaal maar heb gewoon gegeten. Hoe eerder ja dat doet des te beter. Na een week een korter staafje erin en hoppatee, dat was dat weer.
Ik heb trouwens na een week plastic bolletjes genomen maar tot heden toe nog nooit op mijn piercings gebeten. Heb liever kapotte piercingballetjes dan kapotte tanden.
Ik heb trouwens na een week plastic bolletjes genomen maar tot heden toe nog nooit op mijn piercings gebeten. Heb liever kapotte piercingballetjes dan kapotte tanden.
woensdag 10 februari 2016 om 19:31
Heb mijn tepelpiercing nu sinds 18 december. Ik had ook problemen met korstjes en de linker deed bij het zetten al meer pijn en bij het "genezen" ook. Ik vroeg een vriendin om raad en die zei dat ik betadine druppels moest gebruiken. Dit doe ik nu al een tijdje en het gaat super! Af en toe kortsjes maar geen wit slijm of dergelijk meer. Ga ze volgend week laten omwisselen voor kortere want blijf af en toe haken :s