Leven met acnélittekens, een hel.

03-03-2016 07:03 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt...

Ik heb op beide wangen acnélittekens. Heb er al van alles probeert om ze te verminderen maar helaas. Putjes zijn heel moeilijk te behandelen.

Sinds een jaar voel ik me waardeloos. Depressief denk ik zelfs. Ik voel mezelf tegen een muur staan. Ben bang dat dit gevoel nooit meer weggaat omdat de oorzaak niet weggaat... Vriend heeft er zo langzamerhand ook genoeg van de situatie en heeft me nog 1 kans gegeven.

Ik huil elke dag, voel me mezelf niet meer. Ben zelfs op het punt beland dat ik bang ben om naar buiten te gaan...

Bah.
Heb je ook de peelings gedaan waarvan de vellen daarna aan je gezicht hangen?

Als je alles qua behandelingen heb geprobeerd zou je eens naar goede make-up kunnen kijken, wel de duurdere zoals MAC en Lancôme, dus even naar de Bijenkorf oid voor goed advies en op laten maken.

Ik ken een vrouwtje die het heel erg heeft maar door haar foundation bijna niet ziet, de eerste keer dat ik haar zonder zag schrok ik van haar huid, zo slecht had ik het nog nooit gezien en ik ken er veel met acne littekens.
Even geloept, maar je uiterlijk en depressie spelen wel een hele grote rol in je leven. Wordt het eens tijd om wat aan je zelfbeeld en depressie te gaan doen?

Sommige feiten kan je niet veranderen. Maar hoe je ermee om gaat wel!

Je bent echt heel veel meer dan alleen de acne littekens op je wangen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ook geloept

Zoek hulp. Niet voor de littekens, maar voor je zelfbeeld
Zoek hulp: iedereen heeft iets. Echt:
Lieve ontbijtkoekje,

Wat vervelend om dat zo te horen. Ik heb dat ook, ik ben nu bezig met een (nieuw soort) behandeling bij een huidtherapeut en plastisch chirurg. Het is een laserbehandeling en vermindert de kleur en de putjes. Wordt zelfs vergoed door de zorgverzekering.

En verder: besteed geld aan goede make-up (Chanel!).

En dan nog even alle clichés: echt, ik heb ook lang gezeten met mijn huid, maar heb me daar inmiddels (grotendeels) overheen gezet. Ik ben meer dan mijn huid, maar vooral een goede vriendin, leuke vrouw en collega. Kijk naar wat je wel hebt, mooie ogen, mooie benen? Echt, iedereen heeft wel iets dat ze echt niet mooi vinden aan zichzelf. Laat je leven daardoor niet vergallen

Marietje
Lieve TO, ik heb ook acne en ben daar jarenlang heel ongelukkig mee geweest. Maar ik heb op een dag besloten dat ik mezelf mooi vind. Dat ging niet in één keer, ik heb mezelf steeds weer verteld dat ik mezelf mooi vind, dat ik veel meer ben dan 'het meisje met haar gezicht vol puisten'. (Wat ik helaas nog steeds was op dat moment.)

En ik heb hulp gezocht voor mijn innerlijke onzekerheden en ben naar een goede dermatoloog gegaan. Kortom: doe er vanbinnen iets aan en als je kan ook van buiten. (Ook al is het een dure behandeling.) Maar pak ook wel je achterliggende gevoel aan, want acne of acne littekens zijn hooguit een trigger voor je achterliggende onzekerheid, nooit de complete reden waardoor je jezelf onzeker voelt.
Volgens mij moet je hulp gaan zoeken.... iedereen heeft wel iets, en om met een paar littekens al te roepen dat je in een hel leeft vind ik enorm overdreven... En ik snap je vriend helemaal....
Bedankt voor alle reacties. Heb al vaak makeup geprobeert, maar dat maakt het alleen maar meer zichtbaar. .
Dit is echt zelfbeeld.

Ik ben ouder en had toen ik jonger was toevallig 2 vriendinnen met echt ernstige acne.

Heb daar veel van meegekregen. Deze dames zijn nu mijn leeftijd (richting 50) en hebben nog steeds niet de mooiste huid.

Maar: Ook niet de lelijkste. ZE zien er prachtig uit en dat heeft puur met verzorging, zelfbeeld en zelfvertrouwen te maken.

Een heeft een zeer hoge functie en zo'n 'prachtig huis prachtige kinderen leuke tweede man veel vakanties' leven. Andere is haar hart gevolgd en werkt voor zichzelf.

Die huid ziet niemand meer al klagen ze er onderling nog graag over.

Wat al eerder gezegd is, je bent meer dan je huid. Er is niemand geweest die vriendin 1 ooit niet heeft aangenomen vanwege haar huid. Omdat ze verder prachtig is en een heel goede werknemer en heel grappig.

ZE is 'die lange', ' die grappige'. En haar huid is echt niet je dat en ze is nu ook zover dat ze soms helemaal zonder make up verschijnt. Als ze geen zin heeft verdoezelt ze niks meer.

Terwijl toen ze er zo onzeker over was ze zo vaak rottigheid over haar huid te horen kreeg.

Dus: Doe iets aan je zelfbeeld. Je laat 1 detail waar je niks aan kunt doen je leven vergallen en dat is het niet waard.
Overdrijven is ook een vak. Ik heb ook diverse littekens van acne op mijn gezicht, maar moet daar echt niet van huilen. Ja ik voel me ook weleens onzeker, maar als het ze niet bevalt dan kijken ze maar niet. Ik ben meer dan alleen mijn uiterlijk. Uiterlijk heb ik ook niet nodig bij mijn werk, maar kennis en ervaring..
Een hel?

Misschien even een beetje relativeren?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:ontbijtkoekje schreef op 03 maart 2016 @ 07:48:

Bedankt voor alle reacties. Heb al vaak makeup geprobeert, maar dat maakt het alleen maar meer zichtbaar. .dat komt omdat jw probleem aan de binnenkant zit, niet aan de buitenkant
Misschien heb je hier iets aan.

Cameron Diaz huilt denk ik ook niet de hele dag om haar acne.

http://www.google.nl/sear ... rp..1.13.1954.Gm1uUEpyMuk
Ik heb ook behoorlijk acne-littekens en geen mooie huid. Maar ik denk er zelfs nooit bij na, laatst vroeg mijn oudste dochter (8) wat die putjes op mijn wangen waren en ik snapte eerst niet wat ze bedoelde!

Make-up doe ik niet, dat maakt het niet mooier en ik heb geen zin in het gedoe. En ik vind mezelf mooi genoeg zonder.

Echt, het is niet belangrijk!

Doe iets aan je zelfbeeld,
Ik vind het rot dat je je zo voelt, TO. Dat moet echt heel naar zijn. Ik denk ook dat er mogelijkheden zijn om je beter te gaan voelen. Die liggen op het vlak van je zelfvertrouwen opbouwen en je ontwikkelen, zodat je eigenwaarde uit je kwaliteiten haalt en je gaat realiseren dat je uiterlijk maar heel weinig bijdrage heeft aan jou. Dus ga je focussen op je opleiding, werk, vrijwilligerswerk oid.
Huisarts > psycholoog

Als je de juiste weg neemt, zul je uiteindelijk zonder make up waarschijnlijker nog mooier zijn dan met...
Er zijn veel manieren om acnelittekens minder zichtbaar te maken. Steek je licht eens op bij een goede dermatoloog.

Maar als je leven met acnelittekens een hel noemt kan je beter beginnen met je binnenkant aanpakken. Geen enkele behandeling zal goed genoeg zijn als je je zelfbeeld zo laat afhangen van hoe je eruit ziet.
Probleem is ook een beetje dat ik teveel ben gaan hangen op een forum met lotgenoten. En ja, iedereen vind zichzelf zielig en dan ga je erin mee....

Heb hulp gezocht, maar komt traag op gang. Aanstaande maandag weer een afspraak.
Een hel? Really? En elke dag huilen? Omdat je jezelf niet meer voelt? Meisje, dit ben jij. Ga hulp zoeken voor je zelfbeeld in plaats van je te wentelen in drama en zelfmedelijden. Ga naar een dermatoloog en laat je adviseren. Ik begrijp je vriend heel goed. Iemand die haar leven zo laat verpesten door zoiets basaals als een slechte huid is pas echt onaantrekkelijk. Niet je huid, maar je manier van handelen. En daar kun je wel iets aan doen.
quote:lilalinda schreef op 03 maart 2016 @ 08:12:

[...]

dat komt omdat jw probleem aan de binnenkant zit, niet aan de buitenkantJij wijze vrouw
Het is fijn dat je hulp krijgt, maar uiteindelijk moet je het zelf doen. Als je merkt dat een lotgenotenforum je dieper in de put helpt, stop met daar te schrijven. Als je je slechter voelt door veel in de spiegel te kijken, doe die spiegel dan weg. Als je afleiding nodig hebt, zoek die dan. Andere mensen kunnen je helpen om beter te worden maar de basis heb je zelf in handen. Ga niet zitten wachten tot anderen je problemen voor je oplossen.
Als iemand gewoon leuk is en zichzelf ook waardeert, dan vind ik schoonheidsfoutjes vaak aan dat leuke bijdragen. Als jij niet moeilijk doet over je littekens, doen anderen dat zeker ook niet. Sterkte! En dan bedoel ik letterlijk sterkte, dat je sterk genoeg mag zijn om de dingen te doen die nodig zijn om je zelfbeeld te verbeteren.
Alles wat hierboven gezegd wordt, ga aan jezelf werken. In de tussentijd: youngblood poeder foundation is het allerbeste wat me is overkomen (op make-up gebied dan ;) ). Het hielp me de littekens in mijn gezicht echt weg te werken zonder dat er een grote laag ontstaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven