Leven met acnélittekens, een hel.

03-03-2016 07:03 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt...

Ik heb op beide wangen acnélittekens. Heb er al van alles probeert om ze te verminderen maar helaas. Putjes zijn heel moeilijk te behandelen.

Sinds een jaar voel ik me waardeloos. Depressief denk ik zelfs. Ik voel mezelf tegen een muur staan. Ben bang dat dit gevoel nooit meer weggaat omdat de oorzaak niet weggaat... Vriend heeft er zo langzamerhand ook genoeg van de situatie en heeft me nog 1 kans gegeven.

Ik huil elke dag, voel me mezelf niet meer. Ben zelfs op het punt beland dat ik bang ben om naar buiten te gaan...

Bah.
quote:ontbijtkoekje schreef op 03 maart 2016 @ 10:21:

Probleem is ook een beetje dat ik teveel ben gaan hangen op een forum met lotgenoten. En ja, iedereen vind zichzelf zielig en dan ga je erin mee....

Heb hulp gezocht, maar komt traag op gang. Aanstaande maandag weer een afspraak.

Waar je mee omgaat raakt je mee besmet. En alles wat je aandacht geeft dat groeit en bloeit.

Een keerzijde van lotgenoten contact is dat het je in je negativiteit versterkt. En het vaak een wedstrijdje wordt wie het zieligste is.

Goed dat je hulp gezocht hebt!

Nu vooral contact hebben met leuke, positieve en gezellige mensen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik gebruik vichy dermablend compact foundation om de rode bultjes en vlekjes te verstoppen. Deze foundation kan wel wat cakey wanneer je 'm over je hele gezicht aanbrengt. Ik gebruik 'm dus ook vooral als concealer, stip de vlekjes aan en blend het dan met een compact powder. Vichy producten zijn alleen te verkrijgen bij de apotheek. Je kunt daar gerust langs gaan, bij mij gaven ze behoorlijk wat proefverpakkingen foundations in verschillende kleuren mee zodat ik thuis goed kon testen wat het beste was.

Je geeft aan dat make up het alleen maar erger maakt. Smeer je foundation op korstjes? Want dat gaat er inderdaad niet mooi uit zien. Ga anders eens naar een mac store, of naar de winkel van Make up Studio. Laat je daar adviseren en opmaken. Het is ook ontzettend lastig om een goede foundation te vinden die perfect bij je huidskleur past, maar daar zijn deze mensen voor.

En inderdaad wat de rest ook zegt, het is niet oke dat je je leven zo laat leiden door de conditie van je huid. Laat je hierbij helpen!

Ik heb putjes. Dus makeup eroverheen ziet er niet mooi uit. Ik moet me ook gaan richten op wat ik wel heb. Een baan, een huis, een vriend en een prachtig kindje.
quote:ontbijtkoekje schreef op 03 maart 2016 @ 12:24:

Ik heb putjes. Dus makeup eroverheen ziet er niet mooi uit. Ik moet me ook gaan richten op wat ik wel heb. Een baan, een huis, een vriend en een prachtig kindje. en je bent mooi zoals je bent, schoonheid komt in verschillende vormen.
Lief. Het is ook gewoon die onzekerheid. Ik voel me zó onzeker. Als ik in de spiegel kijk, gaat daar een enorme drempel aan vooraf.

Ik had 2 weken geleden een intakegesprek bij een ggz praktijk ondersteuner. Hij had het er al over dat hij me mogelijk doorverwijst. We gaan het zien aanstaande maandag.

Ik heb putjes. Dus makeup eroverheen ziet er niet mooi uit. Ik moet me ook gaan richten op wat ik wel heb. Een baan, een huis, een vriend en een prachtig kindje. Rijkdom dus, veel om van te genieten en ook veel dat je er aan kan helpen herinneren dat je huid maar zo'n klein deel is van jou. Je vriend vindt jou mooi, in al je facetten, innerlijk en uiterlijk, je kind is stapelgek op je en schenkt je de mooiste glimlachen en je werk, daar moet je zelf maar eens nadenken wat ze daar van jou waarderen.

Ik heb putjes. Dus makeup eroverheen ziet er niet mooi uit. Ik moet me ook gaan richten op wat ik wel heb. Een baan, een huis, een vriend en een prachtig kindje. Ik heb wel een egale huid, maar geen baan, geen vriend, geen kind en geen huis.. Tel je zegeningen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven