Italie in augustus
vrijdag 4 maart 2016 om 20:16
Hallo,
Wij (2 meiden van 24) willen in augustus voor 2,5 week een rondreis maken door Toscane.
Het lijkt ons een avontuur om niets van te voren te boeken en ter plekke accommodaties te boeken.
Nu weten wij dat het in augustus erg druk is. Is het mogelijk om niks van te voren te boeken, zonder de hoofdprijs te betalen?
Verder zijn tips natuurlijk erg welkom!
Alvast bedankt!
Wij (2 meiden van 24) willen in augustus voor 2,5 week een rondreis maken door Toscane.
Het lijkt ons een avontuur om niets van te voren te boeken en ter plekke accommodaties te boeken.
Nu weten wij dat het in augustus erg druk is. Is het mogelijk om niks van te voren te boeken, zonder de hoofdprijs te betalen?
Verder zijn tips natuurlijk erg welkom!
Alvast bedankt!
vrijdag 4 maart 2016 om 20:27
Lijkt me erg riskant, risico dat alles hartstikke vol zit is groot.
Daarbij is augustus nou niet echt de ideale maand om rond te trekken door Toscane, reken op temperaturen van 35 graden zeker.
Wij waren afgelopen zomer in Italië, ook augustus, en het was gewoon echt te heet om iets te kunnen doen laat staan dat ik zin had gehad om met mijn rugzakje rond te trekken.
Daarbij is augustus nou niet echt de ideale maand om rond te trekken door Toscane, reken op temperaturen van 35 graden zeker.
Wij waren afgelopen zomer in Italië, ook augustus, en het was gewoon echt te heet om iets te kunnen doen laat staan dat ik zin had gehad om met mijn rugzakje rond te trekken.
668, the neighbour of the Beast
vrijdag 4 maart 2016 om 21:21
Alles kan maar je neemt in augustus wel een behoorlijk risico. Verder is rondreizen niet echt nodig, als je 1 week in de buurt van Florence gaat zitten en een week onder sienna in de richting vsn Umbrië. En dan de laatste dagen langs de kust, dan heb je Toscane redelijk gezien. Vanuit die logeerpunten kun je prima alles bezoeken wat je wilt.
Wij gaan dit jaar ook in augustus maar wel accomodaties geboekt.
Wij gaan dit jaar ook in augustus maar wel accomodaties geboekt.
vrijdag 4 maart 2016 om 21:23
Ik ga altijd op de bonnefooi. Nog nooit - nouja nog nooit onvrijwillig - een nacht onder de sterren doorgebracht hoor.
In Toscane ben ik toevallig nooit op de bonnefooi geweest, maar zou zo gaan hoor, me nergens druk om maken. Wat wil je aandoen? Florence, Siena, Pisa, Lucca? Daar hebben ze heus wel hostels, daar hebben ze vaak ook kamers voor 2 personen als je niet op een slaapzaal wil. Als je meer op het platteland wil zitten is het misschien gemakkelijker om een huisje te nemen, zeker als je niet gewend bent om te vragen of er ergens een bed over is. Is misschien ook een drempeltje dat je over moet en het lokale Engels is niet altijd je van het.
In Toscane ben ik toevallig nooit op de bonnefooi geweest, maar zou zo gaan hoor, me nergens druk om maken. Wat wil je aandoen? Florence, Siena, Pisa, Lucca? Daar hebben ze heus wel hostels, daar hebben ze vaak ook kamers voor 2 personen als je niet op een slaapzaal wil. Als je meer op het platteland wil zitten is het misschien gemakkelijker om een huisje te nemen, zeker als je niet gewend bent om te vragen of er ergens een bed over is. Is misschien ook een drempeltje dat je over moet en het lokale Engels is niet altijd je van het.
vrijdag 4 maart 2016 om 22:50
Herstel, naar Toscane of Rome
Ook niet helemaal waar hoor, Italianen zijn ook erg van het familiebezoek, dus ze gaan overal en nergens heen. Maar half Italie is in augustus op drift in Italie, dus reken er maar op dat het overal druk is ja. Qua hitte hangt het er erg vanaf hoe goed je daar tegen kan, ik was in augustus in Rome en ja, dat was heet. Maar ik heb me geweldig vermaakt, gewoon do as the locals do, vroeg op (moest ook wel, want ik sliep in een tentje, daar fikte je om 8.00u echt wel uit) dan lekker wat gaan doen, siesta in de schaduw van een boom, en tegen de avond weer op pad. Heerlijk hoor.
Ook niet helemaal waar hoor, Italianen zijn ook erg van het familiebezoek, dus ze gaan overal en nergens heen. Maar half Italie is in augustus op drift in Italie, dus reken er maar op dat het overal druk is ja. Qua hitte hangt het er erg vanaf hoe goed je daar tegen kan, ik was in augustus in Rome en ja, dat was heet. Maar ik heb me geweldig vermaakt, gewoon do as the locals do, vroeg op (moest ook wel, want ik sliep in een tentje, daar fikte je om 8.00u echt wel uit) dan lekker wat gaan doen, siesta in de schaduw van een boom, en tegen de avond weer op pad. Heerlijk hoor.
vrijdag 4 maart 2016 om 23:04
Hoewel ik graag op de bonnefooi reis, raad ik je dat niet aan in Toscane. Anderhalf jaar geleden daar zelf heen geweest in augustus en overnachtingen wel van tevoren geboekt. Alle hotels zaten helemaal vol. Bij 1 hotel kon ik, in tegenstelling tot de gemaakte afspraak, de auto niet parkeren. Ben toen verder gereden en heb meerdere hotels geprobeerd. Pas in de vierde of vijfde kon ik terecht, daar wordt je niet vrolijk van bij 30+ graden.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode
vrijdag 4 maart 2016 om 23:37
In 2014 en 2015 zijn wij met de camper in o.m. Toscane geweest, in augustus. Het eerste jaar was de temperatuur erg aangenaam (ik denk steeds zo'n 27°C overdag), de afgelopen zomer was het bloedheet.
Wij hebben vooral op camperplekken gestaan, maar soms ook op campings. Zowel in Toscane (Volterra) als in Rome was dit geen enkel probleem. Vooral in Rome was er plek zat. Dus als kamperen een optie voor je is zou ik het gewoon doen.
Wij hebben vooral op camperplekken gestaan, maar soms ook op campings. Zowel in Toscane (Volterra) als in Rome was dit geen enkel probleem. Vooral in Rome was er plek zat. Dus als kamperen een optie voor je is zou ik het gewoon doen.
Ik moet helemaal niks!
vrijdag 18 maart 2016 om 15:58
Wij hadden 2 huisjes geboekt vorig jaar in augustus en de laatste week wat hotelletjes gepakt.. gewoon kijken welke kant we opwilde en via booking een hotel geboekt.. ging prima.. Ik moet zeggen dat ik het niet als extreem druk heb ervaren vorig jaar op florence en pisa na dan. En 3 weken tussen de 30-40 graden gehad
dit jaar gaan we in juli 3 weken.
dit jaar gaan we in juli 3 weken.