Werk & Studie alle pijlers

werken bij nipo

05-03-2016 12:45 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Wie kan me wat vertellen over werken bij nipo? zie tot nu toe alleen maar hele oude topics voorbij komen!

Het zou echt voor erbij en partime zijn!

ik hoor het wel!

groetjes
Bedoel je als enqueteur om telefonisch vragenlijsten af te nemen?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Mijn moeder werkt bij het nipo, zowel telefonisch als face-to-face enquêteur. Ze werkt er al jaren parttime. Wat wil je weten?
Als wat? Hoofdkantoor is wat anders dan enqueteur.
Ooh sorry voor de onduidelijkheid in eerste instantie inderdaad als telefonisch enqueteur. eigenlijk wat meer echt over de werkzaam geheden heb geen idee wat ik me er bij moet voorstellen.
Nu werk ik bij Ipsos en niet bij Nipo, dus niet helemaal hetzelfde, maar bij Ipsos is het zo dat je vanuit het callcenter mensen opbelt om een vragenlijst af te nemen. Die mensen weten doorgaans van niks, en ja, je zult ze ook weleens tijdens het eten bellen. De vragenlijsten gaan doorgaans over huis-, tuin- en keukenonderwerpen als boodschappen doen of gratis folders. Je hoeft mensen niks te verkopen. Volgens mij is dat bij Nipo ook zo, want dat is ook een marktonderzoeksbureau.

Soms bel je naar bedrijven om daar bijvoorbeeld de inkoper van de koffie te vragen naar koffie-ervaringen op de werkplek. Ik geloof dat je een tijdje bij Ipsos gewerkt moet hebben voor je naar bedrijven gaat bellen, want dat is toch iets lastiger. Het werk is op zich vrij simpel: je leest domweg de vragen voor. Maar je krijgt wel een training over hoe je dat het beste doet + omgaan met (boze) mensen + regels omtrent privacy e.d.

Volgens mij bel je bij Nipo vanuit je eigen huis (cati@home). Rijk word je er niet van, maar ik weet van de interviewers bij Ipsos dat ze het werk gezellig vinden: je hebt continu andere mensen aan de telefoon en ook al moet je je aan de vragenlijst houden, je maakt ook wel een praatje. En de sfeer op het callcenter is gezellig, met medewerkers van allerlei soort. Maar dat zul je bij Nipo dan wel niet hebben, een gezellig callcenter.

(Ik heb bij Ipsos trouwens vanuit wat ik doe weinig met het callcenter te maken, maar doordat ik in de OR zit hoor ik nog weleens wat + ik ben ooit in een inmiddels erg grijs verleden als beller begonnen.)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:lichtje12 schreef op 06 maart 2016 @ 08:00:

Ooh sorry voor de onduidelijkheid in eerste instantie inderdaad als telefonisch enqueteur. eigenlijk wat meer echt over de werkzaam geheden heb geen idee wat ik me er bij moet voorstellen.

Het thuis bellen (inderdaad cati@home) komt zoals Tonkje zegt komt neer op particulieren bellen met een vragenlijst over (maatschappelijke) onderwerpen zoals hoe bedrijven er financieel voor staan bijvoorbeeld maar ook klanttevredenheidsonderzoeken. Bij face-to-face ga je bij mensen op bezoek om bij ze thuis enquêtes af te nemen over bijvoorbeeld Europa of ander (wetenschappelijk) onderzoek. De ene keer krijg je lijsten met de mensen die je moet benaderen en de andere keer moet je er zelf achteraan gaan om mensen te zoeken die willen meedoen.

Voor het telefoonwerk moet je je ergens aan het eind van de week opgeven welke dagen en shifts je wil werken. Een shift duurt volgens mij 3 uur waarbij je ongeveer een kwartier of een halfuur (ik denk onbetaald) pauze hebt en je ontvangt een uurloon. Dit doe je vanuit huis, dus je zou dit zelfs in je pyjama kunnen doen Of je ook kan bellen vanuit het hoofdkantoor weet ik niet, maar het hoofdkantoor zit in ieder geval in Amsterdam en hier moet je ook de trainingen volgen. Bij de face to face onderzoeken krijg je de adressen thuis gestuurd en ga je bij mensen langs met een laptop of ipad om te ze interviewen. Heel soms wordt er geloof ik ook nog wel van papieren lijsten gebruik gemaakt. Bij face to face krijg je meestal betaald per geïnterviewde respondent plus reiskostenvergoeding.

Hopelijk heb je nu een beetje een idee hoe het in elkaar zit! Is het een beetje duidelijk zo?
Top bedankt voor de reacties! Heb er nu inderdaad een beter beeld van!
Wil je er gaan werken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven