Ben ik zwanger?

30-10-2008 18:48 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pas geleden opende ik een topic dat ik graag een kindje wilde. Mijn vriend wilde nog even wachten.

We hebben hier een goed gesprek overgehad en ik ben het met hem eens. Qua situatie waar we nu in zitten is het beter even te wachten.

Afgelopen maand heb ik de pil niet geslikt. Ik was hem vergeten te halen en kwam daar op een vrijdagavond (toen ik weer moest beginnen) pas achter. Samen met mijn vriend heb ik toen besloten om 1 maand over te slaan. We hebben geen condooms gebruikt, als ik zwanger zou raken, zou het toch wel gewenst zijn.

Nu moet ik (als ik uitga van een ciclus van 28 dagen wat niet zeker is omdat ik na de laatste 'pilmenstruatie' niet meer ongesteld ben geworden) aanstaande zondag mijn menstruatie weer krijgen.

Sinds gisteren ben ik dood en dood moe. Ik had dit al de laatste paar dagen maar gisteren en vandaag is het echt heel erg. Zo heb ik me nog nooit gevoeld. Erge druk op mijn ogen ook.

Het rommelt wel wat in mijn buik maar normaal ben ik dan ook binnen een paar uur ongesteld, maar dat is niet zo.

Mijn afscheiding is wat geler dan normaal. En als ik aan mijn tepels kom zijn deze wat gevoelig, maar niet pijnlijk.

Zouden dit zwangersschapstekenen kunnen zijn?

Ik merk stiekem dat ik het erg hoop en misschien daarom extra op mijn lichaam let.

Maar kan je al zwangersschapsyntomen hebben voordat je eigenlijk ongesteld zou moeten worden?
quote:Mariska79 schreef op 30 oktober 2008 @ 21:05:

Ik vind het trouwens vreem dat jij dat vindt. Misschien kom ik zo over in dit onderwerp.

Maar als mijn vriend en ik het ergens oneens over zijn dan mag ik toch wel mijn mening geven.

Een doordrammer is iemand die zegt. Wat jij vindt moet je zelf weten, maar ik stop lekker met de pil.

Mijn vriend en ik hebben het hier 4 weken geleden heel even overgehad en vanavond 1 minuut. Is het dan teveel gevraagd dat ik een gesprekje met hem wil waarin ik uitleg hoe ik me voel? En niet een gesprek om te zeggen zo doen we het!!!

Iemand die zomaar stopt met de pil terwijl haar vriend het er niet mee eens is, is geen doordrammer. Dat is gewoon een rotwijf. Je dramt door wanneer je er keer op keer opnieuw over begint. Wanneer jij er nog maar 2x over gepraat hebt, ben je geen doordrammer. Pas wel op dat je er niet een wordt.

En verder eens met de vorige mensen. Je weet niet of de situatie over een half jaar beter is. Of jij moet een beruchte glazen bol hebben. Als voor jou een eigen huis een reden is om te wachten met zwanger raken, moet je dat vooral doen. Maar wat nou als er iets mis gaat met de oplevering, waardoor het een periode langer duurt dat je erin kan, of wat nou als er iets op de zaak gebeurt waardoor je het uit moet stellen? Zo is er altijd wel iets.
quote:krokusje schreef op 30 oktober 2008 @ 21:23:

[...]

Iemand die zomaar stopt met de pil terwijl haar vriend het er niet mee eens is, is geen doordrammer. Dat is gewoon een rotwijf.
The time is now
Hallo Mariska,

Je mag mij uiteraard best spreken hierover via de mail. Ik was al aan het zoeken hoe ik je mailadres kon opvragen bij Viva, maar kan er zo gauw niet uitkomen.......... Ben ook nog maar net lid... weet zoiezo nog niet zo goed hoe dit allemaal werkt. Laat me ff weten hoe ik dat doen moet. Dan hoor je van me!!!
Ik word geen doordrammer want zo zit ik niet inelkaar. Ik ben er 2 keer overbegonnen heel kort. Nog niet echt een gesprek.

Je hebt helemaal gelijk over die glazen bol. Wij kunnen ook niet zien hoe we er over 6 maanden voorstaan. Dat is voor mij een reden om het allemaal niet zo te plannen. Maar mijn vriend vindt het beter om er nu nog niet voor te gaan.

Een huis is niet de belangrijkste reden hoor. Als ik een kindje krijg zonder huis, maar in ons appartement vind ik dat ook prima. Het is vooral tijd. Ik werk 6 dagen en ik kan nog niet minder gaan werken. Stel dat ik snel zwanger raak en ik val uit om wat voor reden dan ook, dan hebben we een probleem.

Maar goed dat kan ook gebeuren als ik een ongeluk krijg of wat dan ook.

Ik wil mijn vriend niet pushen met mijn argumenten. Ik wil ze een keer aanhalen en that's it. Ik zou het ook niet leuk vinden als hij zegt stop maar met de pil om mij een plezier te doen. Ik wil er samen voor gaan. En hij is er (waarschijnlijk) nu nog niet klaar voor.

quote:krokusje schreef op 30 oktober 2008 @ 21:23:

[...]

Iemand die zomaar stopt met de pil terwijl haar vriend het er niet mee eens is, is geen doordrammer. Dat is gewoon een rotwijf. Je dramt door wanneer je er keer op keer opnieuw over begint. Wanneer jij er nog maar 2x over gepraat hebt, ben je geen doordrammer. Pas wel op dat je er niet een wordt.

En verder eens met de vorige mensen. Je weet niet of de situatie over een half jaar beter is. Of jij moet een beruchte glazen bol hebben. Als voor jou een eigen huis een reden is om te wachten met zwanger raken, moet je dat vooral doen. Maar wat nou als er iets mis gaat met de oplevering, waardoor het een periode langer duurt dat je erin kan, of wat nou als er iets op de zaak gebeurt waardoor je het uit moet stellen? Zo is er altijd wel iets.
quote:Syllekuh79 schreef op 31 oktober 2008 @ 08:21:

Hallo Mariska,

Je mag mij uiteraard best spreken hierover via de mail. Ik was al aan het zoeken hoe ik je mailadres kon opvragen bij Viva, maar kan er zo gauw niet uitkomen.......... Ben ook nog maar net lid... weet zoiezo nog niet zo goed hoe dit allemaal werkt. Laat me ff weten hoe ik dat doen moet. Dan hoor je van me!!!Dat gaat via de moderator. Ik vraag wel aan haar of ze jou mijn mailadres stuurt. Als jij mij dan mailt dan kan ik je terug mailen!
Heej Mariska,

Ik lees nu net dat we allebei een mailtje moeten sturen naar vivaangel4@gmail.com om elkaars mailadressen te mogen ontvangen...... K had net al een berichtje onder jouw berichtje aan de moderator geplaatst toen ik het ineens zag staan..... Ik zal een mailtje sturen... ben wel beniuwd naar je verhaal namelijk!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven