De Franse Alpen - tips?
zondag 9 augustus 2026 om 10:13
We kennen eigenlijk alleen de Oostenrijkse Alpen en de Dolomieten maar hebben de bergen helemaal ontdekt en willen eigenlijk niks anders meer.
Volgend jaar of het jaar erop de Franse Alpen ontdekken. Hebben jullie tips voor ons? Camping mag maar nu de kinderen groter zijn vinden we een airbnb of huisje ook fijn!
Zwemmen, liefst in meertje, in de buurt is wel belangrijk. En het liefst op een plek ewwr het niet al te heet is zomers. Nu in Oostenrijk zitten we wat hoger en dat vinden we ideaal..
wat raden jullie aan? Collega had het over Embrun. Geen idee of dit wat is
Volgend jaar of het jaar erop de Franse Alpen ontdekken. Hebben jullie tips voor ons? Camping mag maar nu de kinderen groter zijn vinden we een airbnb of huisje ook fijn!
Zwemmen, liefst in meertje, in de buurt is wel belangrijk. En het liefst op een plek ewwr het niet al te heet is zomers. Nu in Oostenrijk zitten we wat hoger en dat vinden we ideaal..
wat raden jullie aan? Collega had het over Embrun. Geen idee of dit wat is
zondag 9 augustus 2026 om 12:34
Wat vind je leuk in de bergen?
Wij doen graag een canyoning-activiteit en we raften graag, we fietsen, wandelen en zwemmen. Dat kan allemaal in de buurt van Embrun. Het meertje daar is overzichtelijk (afgescheiden van het grotere meer) en er is een opblaasglijbanendrijfding.
Embrun ligt niet echt dicht bij de snelweg, het is wel een gekronkel om er te komen. Wij stonden op camping “la vieille ferme”, die is vooral geschikt voor mensen die bij het krieken van de dag gaan fietsen en om half elf in bed liggen
Verder heb ik geen tips voor de Franse Alpen, we doen die dingen ook in Oostenrijk, Slovenië (Bled), Spanje (Ainsa) en Italië
Wij doen graag een canyoning-activiteit en we raften graag, we fietsen, wandelen en zwemmen. Dat kan allemaal in de buurt van Embrun. Het meertje daar is overzichtelijk (afgescheiden van het grotere meer) en er is een opblaasglijbanendrijfding.
Embrun ligt niet echt dicht bij de snelweg, het is wel een gekronkel om er te komen. Wij stonden op camping “la vieille ferme”, die is vooral geschikt voor mensen die bij het krieken van de dag gaan fietsen en om half elf in bed liggen
Verder heb ik geen tips voor de Franse Alpen, we doen die dingen ook in Oostenrijk, Slovenië (Bled), Spanje (Ainsa) en Italië
zondag 9 augustus 2026 om 13:35
Waar gaan jullie naartoe in Italië? Ik ben op zoek naar fijne plekken om te kunnen wandelen, bergmeertje, fijne camping of camperplek in de Dolomieten.wolkewitje schreef: ↑09-08-2026 12:34Wat vind je leuk in de bergen?
zondag 9 augustus 2026 om 14:31
Vraag het je collega die je die tip gaf.
zondag 9 augustus 2026 om 14:38
Wij zijn dit jaar in de buurt van Embrun op vakantie geweest. Top vakantie gehad! Maar, het was inderdaad wel warm. Ik kan daar normaal slecht tegen maar we hadden gelukkig een plek met veel schaduw, een zwembad op de camping en de nachten waren wel lekker koel waardoor ik het goed te doen vond. De toppen zijn daar niet heel hoog, onder de 3000m over het algemeen. Maar door de combinatie met het meer is er wel heel veel te doen.
zondag 9 augustus 2026 om 15:02
3 Zinnen is de laatste tijd enorm veel in het nieuws omdat het daar enorm druk is door influencers. Wordt nu afgeraden daar heen te gaan, heel jammer.
Si abra la puerta hay lobos.
zondag 9 augustus 2026 om 15:52
Samoëns vind ik erg leuk. Je mag er niet in het meer zwemmen, op de camping is wel een zwembad.
Omgeving portes du soleil, in het meer van montriond kun je zwemmen.
Ben zelf ook fan van de maurienne vallei. Iets rustiger qua toerisme, veel leuke dorpjes en eindeloze wandelmogelijkheden. Zijn meerdere meertjes waar je kun zwemmen.
Omgeving portes du soleil, in het meer van montriond kun je zwemmen.
Ben zelf ook fan van de maurienne vallei. Iets rustiger qua toerisme, veel leuke dorpjes en eindeloze wandelmogelijkheden. Zijn meerdere meertjes waar je kun zwemmen.
zondag 9 augustus 2026 om 16:05
Vond zelf de omgeving van flumet wel tof.
Daar in de buurt in zoiets gezeten. Terras in de schaduw. Zicht vanuit 1 raam op mont blanc. Zwemmeertje niet dichtbij, wel in flumet. Niet geweest. Lees wisselende recensies ook iets over blauwalg
https://www.airbnb.nl/rooms/21842092?so ... uCDMuuxieX
Daar in de buurt in zoiets gezeten. Terras in de schaduw. Zicht vanuit 1 raam op mont blanc. Zwemmeertje niet dichtbij, wel in flumet. Niet geweest. Lees wisselende recensies ook iets over blauwalg
https://www.airbnb.nl/rooms/21842092?so ... uCDMuuxieX
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in