Wandelnavigatie
woensdag 9 maart 2016 om 10:43
Wij hebben een Garmin Dakota 20. Die is erg makkelijk in gebruik. Let wel op dat je er nog kaarten bij moet kopen als je op een kaart wil lopen en die zijn erg duur. Maar dan zie je wel alle wandelpaden die er zijn. Zonder kan het trouwens ook.
Wij zijn trouwens begonnen met een oud model Garmin van Marktplaats van 25 euro om te zien of we het wat vonden. De bediening van dit toestel was erg ingewikkeld, had geen touchscreen.
Wij zijn trouwens begonnen met een oud model Garmin van Marktplaats van 25 euro om te zien of we het wat vonden. De bediening van dit toestel was erg ingewikkeld, had geen touchscreen.
woensdag 9 maart 2016 om 11:04
woensdag 9 maart 2016 om 11:17
quote:JollyJ schreef op 09 maart 2016 @ 10:43:
iPhone, werkt uitstekendDat gaat via internet toch? Ten eerste is internet in het buitenland nog altijd wat prijzig en ten tweede wandel ik toch in ieder geval regelmatig op plekken waar geen of heel weinig mobiel bereik is......
iPhone, werkt uitstekendDat gaat via internet toch? Ten eerste is internet in het buitenland nog altijd wat prijzig en ten tweede wandel ik toch in ieder geval regelmatig op plekken waar geen of heel weinig mobiel bereik is......
Oh dear, how sad, never mind.
woensdag 9 maart 2016 om 17:17
wij gebruiken viewranger voor de android ( gratis via appstore). is volgens mij ook voor Iphone. Deze is niet via internet dus geen data. Je kan er gratis kaarten in downloaden. Voor betere kaarten kun je kaarten aanschaffen. Op de kaarten kun je vooraf een route downloaden via sites op internet gratis. Maar ook zelf een route plannen. Naderhand kijken welke route je gelopen hebt enz. Erg gebruikers vriendelijk. Je hebt alleen maar GPS nodig. Maar geen data.
woensdag 9 maart 2016 om 17:22
woensdag 9 maart 2016 om 22:03
quote:druifmoppie schreef op 09 maart 2016 @ 20:56:
Weinig mensen die een navigatiesysteem hebben dus. Iedereen gebruikt zijn smart phone lees ik.
Kaarten bijkopen is inderdaad minder, de apparaten zijn al erg kostbaar
Alvast bedanktIk gebruik mijn telefoon in steden, maar als ik minder (vaak) stroom bij de hand heb zeker niet. Ik heb een Garmin, en die doet wat ie moet doen (maar hij maakt geen geluid, zoals een tomtom kan). Maar de bediening is behoorlijk omslachtig, zeker kaarten erop zetten enzo. Ik zou zeker aanraden om een keer zo'n apparaat te huren of lenen voor je er een koopt.
Weinig mensen die een navigatiesysteem hebben dus. Iedereen gebruikt zijn smart phone lees ik.
Kaarten bijkopen is inderdaad minder, de apparaten zijn al erg kostbaar
Alvast bedanktIk gebruik mijn telefoon in steden, maar als ik minder (vaak) stroom bij de hand heb zeker niet. Ik heb een Garmin, en die doet wat ie moet doen (maar hij maakt geen geluid, zoals een tomtom kan). Maar de bediening is behoorlijk omslachtig, zeker kaarten erop zetten enzo. Ik zou zeker aanraden om een keer zo'n apparaat te huren of lenen voor je er een koopt.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
woensdag 9 maart 2016 om 22:11
woensdag 9 maart 2016 om 22:32
https://www.mantel.com/te ... JGE7P7FtMsCFesV0wodjwIG8Q
Deze heb ik geleend van een collega toen wij een dag gingen wandelen in natuurgebied bij de oosterburen. Is een fijn apparaat en kaarten zijn gratis te downloaden.
Deze heb ik geleend van een collega toen wij een dag gingen wandelen in natuurgebied bij de oosterburen. Is een fijn apparaat en kaarten zijn gratis te downloaden.
woensdag 9 maart 2016 om 22:41
Ik heb een gps van Garmin. Ik gebruik hem om te wandelen (tracks zijn vaak te vinden op internet), fietsen en om te geocachen. Ik heb -daarom- nu een dure. Ik wil er meer mee kunnen dan alleen wandelen. Als je er vooral mee wilt wandelen voldoet een Dakota 20 vast heel goed.
Je hoeft geen kaarten te kopen. Via openstreetmaps zijn goede kaarten gratis in de gps te zetten.
Er zijn meer merken, maar bijna alle routes die je vindt zijn het best geschikt voor een Garmin.
Je hoeft geen kaarten te kopen. Via openstreetmaps zijn goede kaarten gratis in de gps te zetten.
Er zijn meer merken, maar bijna alle routes die je vindt zijn het best geschikt voor een Garmin.
woensdag 9 maart 2016 om 22:42
Je kunt ook een energypack meenemen als je telefoon snel leegraakt. Zo'n mobiel dingetje waarmee je je telefoon onderweg kunt opladen. Ik gebruik zelf mijn Nokia, die heeft offline navigatie. Maar voor afgelegen wandelpaden in de natuur, lijkt een apparaat met echte wandelkaarten me toch geschikter.
.