Lijf & Lijn alle pijlers

15 tot 20 kilo afvallen in 2016! Wie ook?

02-01-2016 09:51 1427 berichten
N.a.v. een topic waar het minimum gelegd werd op 20 kilo, waardoor er een aantal schrijfsters afvielen een topic speciaal voor vrouwen die tussen de 15 en 20 kilo willen afvallen in 2016!

Wijzigingen graag doorgeven in dikgedrukte of gekleurde letters.

Vrijdag weegdag!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenLillah261.68907484-6Malafidemoppie281.62776273.8-3.2Aggie12261.74836879.7-3.3Sombrecito301.68877983-4Schorpioen36 381.8299.88297.2-2.6INFJ?1.74866880-6Giliath311.78958085-10Ontherun271.5576.96073.3-3.2Ilonadenise281.7590.67587.6-3Beverratje461.7688.47084.5-4.1Naatie361.7499.57292.2-7.3Kwejeebo211.76877782.5-4.5pielepallepoentje??957594-1
Alle reacties Link kopieren
@Naatie, krachttraining doe ik ook hoor, ik doe een combi
aan het typen...
@INFJ Wauw jij bent altijd zo positief! Je hebt echt helemaal gelijk dat je zei dat uitslapen lekker is en dat is het nodig gehad zal hebben. Weer een les die ik meeneem uit de helweek: minder kritisch zijn op mezelf!

@ilonadenise Een boterham met ham en een boterham met kaas voelt voor mij wel evenveel als een tosti. Maar voelt beide als weinig lunch voor mij (of ik eet gewoon veel als lunch). Ik had er nog een stuk fruit bij genomen!

@naatie Dat vraag ik me ook af als de wekker 's ochtends gaat... maar zoals @rozea slaap ik normaal ook 9 uur (en als ik kan uitslapen soms wel 12 uur) en merk dat je daar zó snel aan gewend raakt en dat ik echt niet productief ben overdag. Zoals vandaag kwam ik om 10 uur mijn nest uit en voel ik me lui en heb ik nog geen drol gedaan. Maandag was ik er om 5 uur uit en ben ik de hele dag energiek en productief geweest.
@Kwejeebo: je lichaam zal het inderdaad wel nodig gehad hebben om bij te rusten. Ik zou zelf de helweek ook echt niet doen als ik ongesteld was. Tijdens mijn periode heb ik altijd veel meer slaap nodig, anders schakelt m'n lichaam op een gegeven moment zelf uit en dan krijg ik ook rare slaapdingen, niet wakker kunnen worden en rare dromen enzo.

Ik lees nu miracle morning en vind het erg inspirerend. Het is echt iets wat ik in mijn leven wil, ik lig nu vaak tot het laatste moment in bed en ga er dan uit, vaak nog tijd voor 20 minuten yoga/cardio en dan haasten om me klaar te maken en te gaan werken. Denk dat het veel kan opleveren om wat eerder op te staan en echt de tijd te nemen voor mezelf. 's Avonds ben ik toch wat minder scherp en wat luier om echt nog belangrijke dingen te doen. Maar ik ben dan ook weer zo'n autist dat ik nu eerst het boek wil uitlezen en dan pas beginnen

@rozea: ik heb dat ook gehad, best vaak met (kracht)training. Dan had ik getraind + 20 minuten cardio en dacht ik nu moet het er echt af smelten, want het is al meer beweging dan ik kreeg. Maar ik ging mezelf ook belonen met wat meer eten. Wat me trouwens ook steeds weer opvalt dat ik dan 2-3 weken volledig stil kan staan qua gewicht en dan ineens is er 1,5 kg af in 1 week daarna lijkt het.

Vanochtend trouwens ook lekker gesport, na 2 super gedisciplineerde dagen en dan krijg ik toch even een soort binge moment en werk ik een stuk chocola (flink stuk, 40 g ofzo) naar binnen, wat nootjes, 2 crackers met pindakaas en een halve banaan met pindakaas. En dan voel ik niet eens emoties ofzo, ben gewoon prima in balans, niets aan het handje en zelfs best vrolijk en toch prop ik me dan ineens uit het niets weer helemaal vol... en nu ik het zo lekker confronterend typ vraag ik me echt af of ik wel helemaal spoor

@ilona: lekker gezonde eetlijstjes van gister en maandag en gefeliciteerd met de 87 kg Dat heb ik ook met een tosti, toevallig vandaag 1 op en ik vond het ook zo weinig lijken. Terwijl ik daarna geen honger ofzo meer had. Daarna kwam trouwens bovenstaande binge dus helemaal verwerkt had ik het niet.. Volgende keer neem ik er een stuk fruit bij zoals @Kwejeebo zei.

@INFJ: gek he dat het eigenlijk veel beter voelt, lichamelijk en geestelijk, om gezond te eten en dat we toch elke keer weer kunnen vervallen in zo'n periode van slecht eten. Terwijl het eigenlijk niets oplevert! Rare wezens zijn mensen toch eigenlijk. Goed om te zien dat jouw eetlijstjes weer terug zijn :-D inspirerend, al moet ik nog wel een drempeltje over om te lunchen met gestoomde bloemkool haha.

@naatie: goed dat je je weer hebt herpakt door te gaan sporten
Hier nog steeds last van rug. Stapte Vannochtend uit auto en toen schoot er nog een pijnscheut door been. Leek wel of spier omgedraaid werd. En een pijn. Niet normaal. Ging bijna van mij stokje en werd helemaal misselijk. Gelukkig heb ik.diclofinac en dat helpt iets. Kan niet te lang blijven staan of zitten maar liggen gaat prima

Ik probeer vast te houden aan gezond eten maar gaat moeilijk nu ik zo'n pijn heb. Heb inmiddels een chocolade koekje, klein zakje chips en dropsleutel op. Daarnaast 13 beschuiten met chocolade vlokken , bak salade met kipfilet en groente aardappelen en vlees.

Sporten kan nu ook niet en daar baal ik ook van.
Even snel, hoop morgen weer bij te kunnen lezen, maar: ik wil heel graag mee blijven schrijven en in de tabel blijven Al gaat het nu heel slecht, heb veel last van mijn buik omdat ik ineens weer brood enzo ben gaan eten. Ben nog steeds niet uit mijn dip. Ga de sportschool opzeggen en weer beginnen met hardlopen want het is nu warm genoeg. Fase 2. Hopelijk gaat het beter dan de afgelopen 2 weken

Ontherun: haha wat een verhaal weer

Kweejebo: echt heel naar van die foto, en dan ook nog op een website.. Maar bedenk inderdaad dat zij hem maakte omdat ze het jurkje zo mooi vond staan!

Infj: goede tip van die zoethout
Ik ben ook nog aanwezig, maar sta de komende tijd even in leesstand. Ik moet mijn moeder meehelpen. Zij krijgt waarschijnlijk volgende week een huidtransplantatie (brandwonden), dus ik spring bij waar nodig voor haar. Wel een langdurig proces etc... Wist ik niet, dus onder de indruk nog...

En mijn oma is opgenomen in het ziekenhuis. Is ook nog lang niet ok (IC). Dus die krijgt ook een dagelijks bezoekje van mij.

Ik denk dat het goed afloopt, maar ja... Ze is al wel 90 jaar...

Kortom: tijd te kort en duidelijk andere prioriteiten.

Ik meld mij als ik zin/puf heb. lees nog wel gewoon mee zo goed mogelijk.
Sterkte de komende tijd Giliath
[img]http://www.burrellesluce.com/freshideas ... 31x300.jpg[/img]
Kan iemand mij uitleggen waarom het mij telkens niet lukt om een plaatje te posten.
@malafidemoppie Ik zit echt met mijn mond open jouw zinnen te lezen over je menstruatie. Ik ben jarenlang aan de mirena spiraal geweest en daardoor jarenlang niet ongesteld geweest... en nu langzamerhand krijg ik een beetje spotting (kan het geen menstruatie noemen eigenlijk, is ook heel onregelmatig). En ik merk dus de afgelopen tijd ook dat ik zoveel zwaarder ben als ik die spotting heb. Nu heb ik vannacht heel raar geslapen. Ik was dóódmoe en heb echt nare dromen gehad. Ik kon ook voor geen meter wakker worden. Ik had er nog helemaal niet bij stilgestaan dat dit met m'n menstruatie te maken had! En de hele dag moe en licht in m'n hoofd. Misschien is het dan inderdaad niet het beste moment voor een helweek... Had sowieso al besloten dat ik er morgen niet om 5 uur uit ga, dat ga ik niet trekken.

Dat boek klinkt echt geweldig! Zelf ben ik een enorm avondmens en kan 's ochtends ook echt niet m'n bed uitkomen. Maar vind het niet leuk dat ik er dan op het laatste moment uitkom en dan de dag gehaast moet beginnen. Juist slim hoor, dat je het boek eerst uitleest! Dat heb ik met Helweek niet gedaan en vind dat nu best jammer, had me beter kunnen voorbereiden.

Ontopic doet het trouwens ook veel met mijn eetgewoontes! Bewust leven = bewust eten.

@aggie12 Heb ik iets gemist, waarom at je een tijdje geen brood en nu wel weer? En is het niet beter om brood te laten staan als het je buikpijn geeft? Weet niet waarom je er mee gestopt bent, maar zou wel goed naar mijn lijf blijven luisteren!

@giliath Jeetje, sterkte!

Ik ga snel slapen, hoop dat iedereen een goede dag heeft gehad en zich positief voelt over de weegdag vrijdag?
ik ben er ook nog!

Ik heb me gewogen van de week en het was 75,3.

Uit frustratie heb ik toen m'n net opgevouwde was omgegooit... Ja lekker dom!

Ik zit nu weer strak in het gareel.

Succes iedereen! Ik lees het weekend even helemaal bij!
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
@Kwejeebo: Ik kwam er een paar jaar geleden al achter dat ik na het eten van brood altijd heel erg moe word en dat mijn buik opzet (echt alsof ik zwanger ben). Maar ik heb geen zin om glutenvrij te worden ofzo, ook omdat ik het irritant vind als andere mensen daar dan rekening mee moeten gaan houden. Op mijn werk eten we met z'n allen lunch, met crackers en brood. Ik eet normaal een cracker en een banaan bijvoorbeeld en dat gaat prima als ik 's ochtends en 's avonds (meestal) glutenvrij eet. (Ik weet niet echt of het per se aan de gluten ligt, maar in ieder geval gaat bijvoorbeeld havermout wel goed en muesli niet.) Maar de laatste week heb ik me helemaal laten gaan tijdens de lunches omdat ik me heel rot voel en een vol gevoel nodig heb om alles een beetje te vergeten (hoezo emotie-eter ;) dus steeds drie of vier boterhammen gegeten en dat voelt dus niet goed. En 's avonds ook pizza, wraps of pasta helpt ook niet echt mee. En veel suiker, dat kan ook met het moeie gevoel en opgezette buik te maken hebben. Al met al niet lekker bezig dus. En doordat ik me slecht voel heb ik ook geen zin om te sporten en daardoor geen zin om goed te eten, kortom, ik zit weer lekker in mn neerwaartse spiraal.

@Giliath: sterkte!

@Schorpioen: sterkte met je rugpijn, heel vervelend!
@ontherun Ach je kunt je beter op de was afreageren dan iets stukmaken of op jezelf of iemand anders.

@aggie Heb je weleens laten testen op allergieën? Dan weet je in elk geval zeker waar het aan ligt! Snap dat het moeilijk is... we zijn ook echt een broodland en het is zo lekker! Maar als je er zoveel last van hebt dan zou ik het vervangen voor andere dingen die je lekker vind! Pannenkoeken zijn ook lekker voor de lunch. Of kun je daar ook niet goed tegen?
Ik heb een oorontsteking. Huisarts gebeld en moet het even aankijken. Ik voel me niet lekker, maar ook weer niet zo dat ik helemaal niks meer kan doen. Ben rillerig maar geen koorts. Heel frustrerend, want nu twijfel ik of ik moet gaan sporten of niet en of ik afspraken moet afzeggen. Maar heb het liefste zin om met een flinke dosis pijnstilling op de bank te gaan lummelen tot het over is. Kennen jullie dat? Wat doen jullie dan?
Ja, klinkt bekend Kwejeebo. Ik zeg dan af, maar dat komt ook omdat ik weet dat ik anders gegarandeerd de volgende paar dagen plat blijf liggen. Qua gezondheid kan ik dan wel weer goed naar mijn lichaam luisteren, qua eten is een ander verhaal. Wat mij soms helpt bij die rillerigheid, is om even onder een warme douche te gaan staan. Mogelijk dat je je dan iets beter voelt en dat je beter een beslissing kunt maken? Beterschap in ieder geval.
Ik zeg inderdaad ook af. Heb dat wel moeten leren maar als ik een dag rust pak is het veleven malen sneller over dan maar door blijven jagen en dan ook maar door sukkelen met m'n zieke lijf. Ik ga meestal toch wel even sporten, het zweten en daarna douchen doet me dan wel goed, alsof ik het eruit "zweet". Maar verderer activiteiten liever niet.
@Kwejeebo: pannekoeken is ook met meel dus dat helpt ook niet. Ik vind het normaal ook helemaal niet erg want ik hou ook niet van brood, vind het maar saai. En pasta ook. Maar op mijn werk is het zo'n gedoe om iets anders te eten en ik vind het niet fijn als ik weer iets speciaals moet en niet gewoon mee kan eten met wat er op tafel staat. Ik heb ook echt geen zin om in de allergietestmolen te gaan.. Hoef er niet per se een stickertje op te plakken, ik weet al hoe ik mijn buikpijn kan voorkomen Ik moet alleen op een of andere manier zorgen dat ik stop met emotie-eten en weer terug gaan naar 'lekker bezig'

Sorry voor al mijn gezeur hoor haha. Ik zal me nu even koest houden tot er weer wat leuks te vertellen is ;) En natuurlijk al jullie motiverende verhalen blijven lezen.
@Aggie: Kan het ook zijn dat je specifiek last van tarwe hebt? Dat hoeven niet per se gluten te zijn. Krijg je ook last van roggebrood of gerstepap bijvoorbeeld? Is misschien nog het proberen waard, tarwevrij eten is een stuk makkelijker dan glutenvrij. Beroepsdeformatie, ik was voor mijn werk onderzoek naar gluten en glutenvrije voeding aan het doen
@Brusselsprout, omdat je minimaal, geloof ik, 100 reacties geplaatst moet hebben. Maar bedankt voor je plaatje

@Schorpioen, wat balen van je rug joh! Weet je al hoe je daar aan komt?

@Giliath, dat zijn geen leuke dingen Succes

@Aggie, goed dat je gaat hardlopen. Loop je dan veel km al?

@Ontherun, balen dat er weer wat bij is en dat je dan ook nog die stomme was weer moet doen

@Kwejeebo, sterkte met je oorontsteking. Ik vind dat ook wel een geldige reden om niet te gaan sporten hoor!
Hier gaat het weer goed, alleen de weegschaal zal niet positief zijn morgen. Ik heb er echt teveel aan gegeten die dagen. Eigen schuld morgen dus.

Maar goed, het gaat nu wel weer de goede kant op. Morgen en zaterdag sporten. En zaterdagavond ga ik uit eten en volgende week nog een keer. Ik probeer dan echt op te letten wat ik ga eten. Niet teveel patat enzo ( maar dat vind ik echt zo lekker, als het goed gebakken is) We zien het wel weer
O: 2 gepocheerde eieren, olijfolie, zout, 1 kiwi, glas kefir (soort karnemelk, van rauwe melk gemaakt)

T: snackschaaltje (noten, pitten, blokje 92% choco, 1 gedroogde vijg, rozijnen)

L: salade van gestoomde broccoli, komkommer, wortel, gerookte zalm (appelazijn, zout, olijfolie, dille)

T: appel, kaas, leverworst

A: twee borden goed gevulde zelfgemaakte kippensoep

T: blokje 92% choco, 1 vijg, glaasje kefir

Ik mis mijn cappuccino en warme chocomelk best wel een beetje . Ik ben niet meer ongesteld en heb een goede eetweek gehad. Ik ben dus heel benieuwd wat de weegschaal morgenochtend zegt!
Sterkte Giliath!
Herkenbaar die buikpijn van brood Aggie. Ik kan er ook niet tegen, vandaar dat ik zoveel mogelijk in Paleo-stijl eet. Wel maak ik soms iets van boekweitmeel of een ander glutenvrij (pseudo)graan of ik eet soms een roggecracker. Ik krijg van granen heel erg brandend maagzuur, het lijkt dan of mijn eten niet wil zakken en later in het verteringsproces stink ik een uur in de wind van alle scheten die ik laat .

Jaren geleden heb ik een camera in mijn slokdarm gehad en toen bleek dat ik helemaal onder de zweertjes zat vanbinnen, door het brandend maagzuur. Ik kreeg pillen, maar die nam ik niet, ik ben Paleo gaan eten en 22kg afgevallen. Na twee jaar heb ik nogmaals met een camera laten kijken en toen waren alle zweertjes weg. En meteen ook allerlei andere ongemakken, zoals hooikoorts, eczeem, allergieën voor 1000 dingen, chronische verkoudheid, moeheid, etc.

Beterschap Kwejeboo!
@ilonadenise: Ik zal er eens naar googlen, mijn moeder heeft inderdaad ook vooral last van tarwe en een beetje van gluten. Dat zou het ook wel kunnen zijn.

@naatie: ik ga weer opnieuw beginnen want ik heb een winterstop gehad Dus opnieuw met Runkeeper voor de 5km trainen. Vind ik een leuke training want hij is heel afwisselend. De ene keer afwisselend lopen en rennen, de andere keer zo lang mogelijk langzaam rennen enz.

@INFJ: ja dat maagzuur heb ik ook! Ik ga eens Paleo opzoeken. Ik heb ook eczeem en hooikoorts en allergie voor stof en vanalles en nog wat dus wie weet helpt het daar dan ook nog voor. Op zich heb ik al een heleboel gluten/tarwe/meel-vrije recepten maar het is altijd leuk om er weer wat bij te leren. En ik heb nu een Spirelli (yay!) dus ga van het weekend lekker courgetti maken. Bedankt voor die inspiratie!

Morgen ben ik dit van plan:

O: smoothie van wortel, sinaasappel, gember en water

L: quinoa met appel, rozijnen en kaneel (toch maar eens me eroverheen zetten dat ik het stom vind om iets speciaals mee naar werk te nemen. Toen ik dat hier opschreef zag ik ineens hoe belachelijk het eigenlijk is dat ik dat vervelend vind om te doen. Het gaat toch om mijn gezondheid uiteindelijk.)

T: zelfgemaakte appelmoes (appel+water+kaneel)

D: glutenvrije kipnuggets met komkommer, tomaat en paprika met groene pesto
Oké ik moet officieel OF een nieuwe weegschaal OF een nieuw lichaam.

Vorige week 92.7

Woensdag 93.7 (hele slechte dagen gehad)

Donderdag 93.4

Vandaag 92.4

Huh???? Ik heb wel echt mn best gedaan maar dit vind ik echt raar. 1 kilo sinds gister?

Nou ja ik zie volgende week wel weer hoe de weegschaal gestemd is

Gewicht vorige week: 92.7

Gewicht deze week: 92.4

Eraf: -0.3

Totaal 7.1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven