warme voeding

10-03-2016 13:03 27 berichten
De natuurarts heeft geconstateerd dat ik slecht reageerd op koude voedingsmiddelen en heeft geadviseerd om vooral veel warm te eten om zo ook mn lichaam weer op te warmen. Wie heeft tips voor ontbijt, lunch en tussendoortjes? over 2 weken een afspraak bij de dietist maar wil alvast aan de slag gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ehhhh als die natuurarts dat adviseert, dan zal hij toch ook wel iets specifieker kunnen zijn dan alleen 'warm'?

En wat is warm? Je yoghurt een half uurtje voor je gaat eten uit de koelkast halen en op kamertemperatuur laten komen zodat je niet die ijskoude kledder in je maag krijgt? Of moet de stoom er vanaf komen?
Wat een onzin.
Huh?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wentelteefjes,

(Boeren)-omelet,

roerei

tosti

Gebakken ei

Brinta
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Mij lijkt het ook onzin maar goed s'morgens pap en s'middags soep of gewoon een restje warm eten ipv brood.
Je lichaam koelt sneller af van rauwkost/salades/tomaat etc. Dat zou ik dan vermijden als lunch, vooral in de winterperiode. In de zomer kan het juist heerlijk zijn. Voor ontbijt kun je bijvoorbeeld pap maken met havermout of boekweitvlokken met fruit erdoor, blauwe bessen, of geraspte appel met op het laatst wat kaneel, of peer.
dubbel
en is die diëtist ook natuurdietist? Anders bereid je maar voor op een heel verbaasd iemand
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Een lichaam dat op 37 graden is, koelt echt niet enorm af van voeding die kouder is dan die 37 graden hoor.

Stel, even een rekensommetje......

Een persoon, 50 kilo zwaar (of beter gezegd licht) is 37,6 graden.

Deze persoon eet een flinke bak yoghurt, 500 gram, recht uit de koelkast op 4 graden (veel yoghurt en erg koud)

Nieuwe temperatuur van de totale 50,5 kilo:

(50 * 37,6 + 0,5 * 4)/50,5 = 37,3 graden.

Een miniem verschil dat je lichaam probleemloos ondervangt door de warmteproductie die er toch al voortdurend plaats vindt.
Ontbijt: brinta, Engels/Iers/Schots ontbijt, pannenkoeken

Lunch: soep, aardappels/groente/vlees, pasta

Tussendoortjes: saucijzenbroodje, tosti, caramel macchiato, versgebakken appelflap

Keuze genoeg lijkt me. Maar het advies van die kwakzalver, eh "natuurarts"....
quote:sassafras schreef op 10 maart 2016 @ 13:24:

Een lichaam dat op 37 graden is, koelt echt niet enorm af van voeding die kouder is dan die 37 graden hoor.

Deze persoon eet een flinke bak yoghurt, 500 gram, recht uit de koelkast op 4 graden (veel yoghurt en erg koud)

Een miniem verschil dat je lichaam probleemloos ondervangt door de warmteproductie die er toch al voortdurend plaats vindt.Ook weer klaar!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ei in welke vorm dan ook

geroosterd brood/tosti

pannenkoeken hartig of zoet

warme (choco)melk

soep of cup-a-soup

saucijzenbroodje/warm ham-kaas broodje/ander snackbroodje

restje warm eten

instant noodelsoepje

En verder, wat al gezegd/gevraagd is: wat voor soort warm, echt of kamertemperatuur? Waarom? En waarom geen tips van hem/haar? Wat moet de dietiste doen/aanvullen?

Op basis waarvan is deze 'diagnose' gesteld?

Je OP bevat wat weinig informatie
is het een ayurvedische natuurarts?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
O, heb ineens wat vraagtekens na even loepen.

In bijna 9 jaar, 25 topics geopend en totaal maar ruim 160 reacties.

Ik betwijfel ten zeerste of er meer informatie komt van deze TO.
en allemaal over voeding en gezondheid en klachten
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
TO, ik denk dat je met behulp van de diëtist beter kunt werken aan je ondergewicht. Koud eten mijden heeft niet zo veel invloed op het weer warm krijgen van je lichaam. Je lichaam heeft het koud omdat het een te kleine (of geen) vetlaag meer heeft door het ondergewicht.
Je kunt ook wat sneetjes brood 10 seconden in de magnetron doen dan zijn ze ook warm. Of drink er een warme kop thee of koffie naast.

Van wat simpele gymoefeningetjes krijg je het ook erg warm: jumping jacks, touwtje springen, kniebuigingen, opdrukken, beetje joggen etc.
Ehm, je weet het verschil tussen warm en koud toch wel? Dan kun je toch ook zelf bedenken wat je kunt eten?
quote:thee schreef op 10 maart 2016 @ 13:30:

O, heb ineens wat vraagtekens na even loepen.

In bijna 9 jaar, 25 topics geopend en totaal maar ruim 160 reacties.

Ik betwijfel ten zeerste of er meer informatie komt van deze TO.Ik vind TO's die alleen maar topics openen en nooit eens reageren in een topic van een ander sowieso asociale zuigers.
quote:sassafras schreef op 10 maart 2016 @ 13:24:

Een miniem verschil dat je lichaam probleemloos ondervangt door de warmteproductie die er toch al voortdurend plaats vindt.en door te kauwen word je eten al lekker warm, lichaamstemperatuur
quote:lilalinda schreef op 10 maart 2016 @ 13:56:

[...]

en door te kauwen word je eten al lekker warm, lichaamstemperatuur

Dat klopt wel, maar die warmte wordt dus onttrokken aan de massa van je lichaam. Niet dat dat een probleem is, want zoals ik al uitreken, met een erg licht lichaam en een hele grote portie erg koud voedsel doet het er al nauwelijks toe. Is dus geen serieus probleem of gevaar.

Natuurlijk kan het wel zo zijn dat zo'n grote koude plons in je buik niet fijn voelt, maar het lijkt me dat iemand geen "natuurarts" nodig heeft om op het idee te komen dat ze liever minder koud eet en wat dan wel te eten. Ik ben zelf ook dol op warm eten, een van de grootste genoegens van een dagje thuiswerken is een kliekje van de avond ervoor opwarmen ipv dat suffe broodtrommeltje van mijn werkdagen, mijn puberzonen verkiezen in de winter een ouderwetsch bordje brinta boven de muesli met yoghurt...... Allemaal zelf bedacht, zonder tussenkomst van een natuur'arts' of diëtist.
Och, die natuurarts is ook niet achterlijk natuurlijk. In warm voedsel zitten door de bereidingswijze doorgaans meer calorieën dan in koud voedsel, dus het lijkt me inderdaad de ideale manier om te zorgen dat TO weer wat warmer wordt
TO gaat hier ongetwijfeld niet meer reageren. Maar TO zou er denk ik goed aan doen om eens met een reguliere arts te gaan praten.......
Oh dear, how sad, never mind.
quote:laura24 schreef op 10 maart 2016 @ 13:17:

Je lichaam koelt sneller af van rauwkost/salades/tomaat etc. Dat zou ik dan vermijden als lunch, vooral in de winterperiode. In de zomer kan het juist heerlijk zijn. Voor ontbijt kun je bijvoorbeeld pap maken met havermout of boekweitvlokken met fruit erdoor, blauwe bessen, of geraspte appel met op het laatst wat kaneel, of peer.

O. My. God.

Zo had ik ooit een collega die zei dat het fruit dat onze werkgever aanbood juist ziektes in de hand werkte. Want fruit (en helemaal tropisch fruit) is bedoelt om je lichaam te verkoelen. En dan werd het ook nog eens vervoerd in wagens met een koelsysteem. Nou, dan koelde je lijf helemaal te snel af en was je vatbaarder voor ziektes.

Mafkaas.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven