Geld & Recht alle pijlers

Gratis verzenden.

10-03-2016 20:12 13 berichten
In een webshop heb ik 2 producten gekocht. Samen kwamen ze boven het minimale bestedingsbedrag waardoor het verzenden gratis was. 1 product is kapot en deze kan ik bij een filiaal in de buurt inleveren.

Blijft de verzendkosten voor het resterende product dan gratis of veranderd dit dan in verzendkosten?
Jouw totaal bedrag blijft gelijk. Je hoeft niet ineens zendkosten te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben ze toch verstuurd? Je hebt ze toch ontvangen? Natuurlijk krijg je geen rekening.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Het lijkt mij eigenlijk van wel. Of krijg je een vervanging voor het defecte product?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
De verzending is toch al geweest? Waarom zou je achteraf kosten moeten maken als heel de transactie waar het om ging al is geweest?
Als je een van de produkten terugzendt omdat je het gewoon niet wilt hebben, brengen ze de verzendkosten wel in mindering op het retourbedrag. Maar bij een defect produkt is het anders lijkt me. Krijg je geen vervanging?
quote:patchouli_ schreef op 10 maart 2016 @ 20:22:

Als je een van de produkten terugzendt omdat je het gewoon niet wilt hebben, brengen ze de verzendkosten wel in mindering op het retourbedrag. Maar bij een defect produkt is het anders lijkt me. Krijg je geen vervanging?Is ingewikkeld, het is een web only product maar deze mag ik in een filiaal afleveren.
In het filiaal nemen ze het product in krijg jij je geld terug, of kontant of bijboeking bank.
Staat er niets over in de algemene voorwaarden van de webshop?
Je krijgt als het goed is het bedrag van het product terug als je het in de winkel brengt. Ik heb een idee om welke winkel het gaat (B). Maar dan zou je ook via een andere optie moeten kunnen retourneren. Kosteloos.

De verzendkosten hoef je niet te betalen, maar krijg je niet terug.

Zorg dat je de aankoopbon hebt en binnen de termijn retourneert. Neemt de winkel het niet aan, dan moet je contact opnemen met de klantenservice (binnen die termijn).
quote:forumfossiel schreef op 11 maart 2016 @ 16:38:

Staat er niets over in de algemene voorwaarden van de webshop?Nee.
quote:Kickasschick schreef op 12 maart 2016 @ 00:34:

Je krijgt als het goed is het bedrag van het product terug als je het in de winkel brengt. Ik heb een idee om welke winkel het gaat (B). Maar dan zou je ook via een andere optie moeten kunnen retourneren. Kosteloos.

De verzendkosten hoef je niet te betalen, maar krijg je niet terug.

Zorg dat je de aankoopbon hebt en binnen de termijn retourneert. Neemt de winkel het niet aan, dan moet je contact opnemen met de klantenservice (binnen die termijn).Ik denk dat je het goed hebt met de winkel.
quote:patchouli_ schreef op 10 maart 2016 @ 20:22:

Als je een van de produkten terugzendt omdat je het gewoon niet wilt hebben, brengen ze de verzendkosten wel in mindering op het retourbedrag. Maar bij een defect produkt is het anders lijkt me. Krijg je geen vervanging?Bij een bestelling bij bol.com bij mij was het zelfs zo dat toen ik 1 product terugstuurde omdat ik me bedacht had, ik het hele bedrag terugkreeg van dat product. Ze trokken er geen verzendkosten vanaf, hoewel datgene wat ik hield qua prijs flink onder de grens van gratis verzenden lag. Of dat overal zo is weet ik niet, maar ik vond het wel heel netjes. Bij een defect product is het niet je eigen schuld, dus zou je al helemaal geen verzendkosten hoeven te betalen lijkt me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven