Werk & Studie alle pijlers

Ziekenhuisopname proefperiode

10-03-2016 21:57 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje. Ik heb pas een nieuwe baan en zit op dit moment in mijn proefperiode. Ben heel blij met deze baan! Nu ben ik vandaag gebeld door het ziekenhuis, ik moet een darm onderzoek. Dit duurt 1 dag.

Zouden jullie dit al vertellen of pas na de proefperiode?
Ik zou voor die ene dag verlof aanvragen en verder niks zeggen. Is dat een mogelijkheid binnen jouw werk?
weet je zeker dat het 1 dag duurt

meestal het onderzoek zelf op 1 dag en de dag ervoor laxeren dan kun je ook niet werken dus twee dagen eruit

misschien is verlof geen gek idee. Kan dat?

Het lijkt me overigens geen reden om een overeenkomst te ontbinden na de proefperiode
Ja dat is wel mogelijk denk ik. Maar het voelt vreemd.. Kan ik het ook gewoon bespreken en voorstellen om verlof op te nemen.
tuurlijk kan dat
Ik heb gevraagd of het onderzoek op maandag gepland kan worden zodat ik zondag kan laxeren:).
Als dat onderzoek echt niet kan wachten gewoon vertellen op het werk. Als dit een reden is om de overeenkomst te beëindigen moet je je afvragen of je wel voor zo'n bedrijf wilt werken.
Ben het meest bang dat ze mij ontslaan wanneer ik het vraag.. Maar ze zijn tot nu toe heel tevreden..

Daarnaast natuurlijk bang voor het onderzoek;).
Ik zou er wel eerlijk over zijn. Elke plek is anders natuurlijk maar op mijn werk zou hier nooit een probleem van worden gemaakt en al helemaal niet als iemand er verlof voor op neemt.
quote:vivajaline schreef op 10 maart 2016 @ 22:01:

weet je zeker dat het 1 dag duurt

meestal het onderzoek zelf op 1 dag en de dag ervoor laxeren dan kun je ook niet werken dus twee dagen eruit

misschien is verlof geen gek idee. Kan dat?

Het lijkt me overigens geen reden om een overeenkomst te ontbinden na de proefperiode

Bij ons plannen ze de onderzoeken bijna altijd op maandag zodat de voorbereidingen in het weekend kunnen beginnen.

Zelf ben ik diabeet en ik moet daarom opgenomen worden. Ik heb mijzelf al 3x op zondagmorgen mogen melden in het ziekenhuis om op maandag het onderzoek te hebben.
Niet geschoten is altijd mis
quote:nochoice schreef op 10 maart 2016 @ 22:06:

Daarnaast natuurlijk bang voor het onderzoek;).

Maak je geen zorgen.

Ik heb het onderzoek 3x ondergaan en heb er 3x niets van gemerkt :D
Bedankt!:) ik ben als de dood voor naalden dus het infuus wordt leuk..:p

Het is gewoon rot dat ik nooit iets heb gehad en nu opeens dit in mijn proefperiode..

Ik ga het maandag bespreken met mijn manager ( morgen is hij er niet). Hij weet wel van eerdere onderzoeken, dat heb ik al verteld.
quote:nochoice schreef op 10 maart 2016 @ 23:05:

Bedankt!:) ik ben als de dood voor naalden dus het infuus wordt leuk..:p

Oh maar dat kan ik heel goed begrijpen, het infuusnaaldje vind ik het ergste wat er is, daar heb ik vaak een maand lang last van.

Daarentegen heb ik absoluut geen moeite met bloedprikken.

Maar ik mag ook 4x daags insuline spuiten en tot 7x per dag bloedsuiker prikken, misschien went het
Ik ben ook gewoon niks gewend:). Heb 2 weken geleden voor het eerst bloed geprikt. Verder nooit iets met het ziekenhuis te maken gehad. Nu denken ze aan een ontstekingsziekte aan de darmen.
Ik had verwacht dat het zou gaan om een opname van enkele weken tijdens de proefperiode..

Pfff 1 dag maar, als ze daar een probleem van maken mag je blij zijn dat je daar weg kan.
Het was inderdaad geen probleem. Ik heb me druk gemaakt om niks:).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven