Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Het is weer maandag, ga weer een poging doen om beter op het snoepen te letten. Doel: broek die fijner zit
Hier het weekend redelijk goed doorgekomen. Heb alle frustraties van me afgeschreven door bepaalde mensen een mail te sturen en dat lucht wel op. Ik merk toch dat ik een echte emotie-eter ben en ook vaak uit verveling.

Sneeuwwitje; Je kan het!
Nou ik ben deze week 6 ons lichter geworden. 72,7 was het vanmorgen. Ik vrees dat ik mijn doelstelling deze maand niet ga halen, maar ik hoop wel zo ver mogelijk te komen. Vanavond krijgen we bezoek (moeilijk ) maar ik heb komkommer en augurkjes meegenomen om in stukjes te snijden voor mezelf. Ik hoop dat ik dan van de hapjes af kan blijven. Morgan eten we bij mijn schoonouders. Ik ga mijn best doen.

Hoe is het met jou Sneeuwwitje?
Hier gaat t niet goed.. ik hou teveel van eten, veel eten! Mn vriend is veel weg savonds deze week, en dan wil ik alle kasten doorstruinen opzoek naar iets lekkers. Tv aan, zak m&ms erbij.. jullie kennen het vast.

Pff.. kan mezelf er niet meer toe zetten, probeer t elke dag opnieuw.

Vanmorgen dus ook 69.8. Eigen schuld, ik weet het.

Het is zo zonde, ben zo een eind, en nu ik op gewicht moet blijven ga ik de fout weer in.

Daarkomtbij dat ik weer in ziektewet zit, volgende week maandag weer een maagonderzoek. Voel me er erg rot door, en ben helaas een echte emotie-eter.

Gelukkig schijnt de zon! Vanmorgen even rondje door t dorp gelopen, vanmiddag de bedrijfsarts.. Als ik daar ben geweest geeft dat ook wel weer wat rust hoop ik.

Fijn weekend meiden, en hvm succes met het bezoek vanavond, goed van je dat je voor jezelf gezonde dingetjes hebt gekocht!
Don't look back. You're not going that way.
Hier blijft het matig gaan. In m'n hoofd zo'n strijd elke keer.

Vanochtend nog een kort gesprek erover met m'n vriend. Hij zegt: je weet wat je moet doen. En dat is ook zo, maar de motivatie is weg en ik weet nu niet hoe ik die weer terug moet vinden. Ik week eerder echt nooit van mijn hardloopschema af en nu doe ik dat regelmatig. Komt misschien ook wel, omdat we zo druk zijn met ons nieuwe huis. Dat kost ook veel energie, naast dat het ook heel druk is op m'n werk.

Maar ja, dan blijft nog steeds het gevoel dat ik niet lekker in m'n vel zit. En daar moet ik zelf wat aan doen. Pffffffff....

@ HVM: hoe is je weekend gedaan met het bezoek? Wel weer netjes afgevallen deze week!

@ Allegria: zo herkenbaar, als ik alleen thuis ben maak ik er echt zo'n momentje van voor mezelf met wat lekkers. Helemaal niet goed Vervelend trouwens dat je je niet goed voelt en dat er weer een maagonderzoek aankomt, veel succes.
Het weekend hier was in één woord; Slecht! Verder zal ik er maar niks over zeggen.

Komende dagen maar proberen de schade te beperken. Mijn doelstelling ga ik in ieder geval niet halen helaas. Nou ja we zullen het vrijdag zien.

@ Alegria wat vervelend dat je je zo rot voelt. Ik herken wat je schrijft. Als ik me onrustig voel, heb ik heel erg de neiging teveel te eten.

@Sneeuwwitje; Je vriend heeft helaas gelijk. Je weet wat je moet doen. Maar soms is het zo zwaar om jezelf ertoe te zetten.

Btw; ik heb geen last meer van mijn enkel, dus ik zal deze week weer proberen te wii-en. Ik heb nog wat goed te maken
Helaas weet ik dat mijn vriend gelijk heeft maar het is soms zo zwaar om er weer voor te gaan. Ik ga deze week proberen om mijn motivatie terug te vinden. Doel voor deze week: geen chocolade snoepen en 3x hardlopen!

Fijn dat je geen last meer hebt van je enkel.

Succes allemaal weer deze week!
Dames, hoe gaat het met iedereen?

Hier is volgens mij een knopje om. Heb al 2x hardgelopen, dat ging lekker. En ik ben nog niet in de voorraadkast geweest 😉 Nu volhouden!!
Hier is de knop nog niet om

Afschuwelijk gewoon. Maaruh way to go Sneeuwwitje!
Het is zo lastig, ik weet er alles van HVM....

Volgende week gaan we nog een paar dagen op vakantie, ben ook bang dat ik daarna weer veel moeite heb om de knop om te zetten. Maar ik denk nu even in stapjes: eerst deze week doorkomen (heb zaterdag ook nog een feestje en zondag uit eten).
Nou ik weeg weer hetzelfde als 2 weken geleden.

En ik doe het mezelf aan. Ik saboteer mezelf. Aaaah! Het was dus 73,3 vanmorgen. En het ergste is nog dat ik deze week bij mijn moeder zit. Dus dat wordt helemaal lastig.

Ik hoop dat het bij jullie beter gaat dan bij mij.
Nou ik weeg weer hetzelfde als 2 weken geleden.

En ik doe het mezelf aan. Ik saboteer mezelf. Aaaah! Het was dus 73,3 vanmorgen. En het ergste is nog dat ik deze week bij mijn moeder zit. Dus dat wordt helemaal lastig.

Ik hoop dat het bij jullie beter gaat dan bij mij.
Ooo, frustrerend en zó herkenbaar HVM. En komende week gaat dus lastig worden. Bij mij ook, vakantie en we gaan ook nog weg (naar het land van de apfelstrudel 😬). Heb me iig voorgenomen om na de vakantie weer m'n motivatie op te pakken.

Deze week is het namelijk heel goed gegaan. Ik zie het nog niet terug op de weegschaal, maar voel me wel beter.

Hardlopen gaat ook ineens beter, geen idee hoe dat kan. Misschien wel doordat het nu weer licht is aan het eind van de middag, loopt toch wat ontspannener denk ik.
Ik ben nog in het land van de apfelstrudel en schnitzel dus ik ga voorlopig even niet op de weegschaal
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
O ja, schnitzel... dat gaan wij vast ook een keer eten

Vandaag nog even werken en dan spullen pakken en gaan. Even een paar dagen ontspannen. Ik hoop dat ik alles een beetje los kan laten, ben er zo mee bezig. Dit weekend uit eten geweest en dan zit er meteen meer dan een kilo bij (en moet ook ongesteld worden). Na de vakantie ga ik er weer voor. Schema maken voor het hardlopen en eten, want ik zit bijna op de 70 kilo en ik heb mezelf destijds beloofd dat ik daar nooit meer overheen ga. Dus er moet iets gebeuren, maar eerst even vakantie...
Meld! Heb een heerlijke vakantie gehad, nu weer in het ritme komen....
73,5 hier
De strijd gaat door dus HVM. Hoe was je weekje bij je moeder?

Hier gaat het matig, wel weer terug op gewicht van voor de vakantie. Maar was deze week zo moe, dat ik niet heb hardgelopen. Plan is om dat vanmiddag te gaan doen...
Hoi Sneeuwwitje, de week bij mijn moeder was druk, want ze heeft een ledemaat gebroken. Ze heeft dus Hulp nodig. Ik ga vanmiddag ook weer heen om te helpen. Kom dan morgen weer terug. Het is helaas niet zo dat ze naast de deur woont.

Verder heb ik deze week netjes gesport en voor de wii gerend en ik heb alle lekkere dingen in de supermarkt laten staan. Heb in plaats daarvan komkommer, yoghurt, gedroogd fruit etc gekocht. Ik hoop dat dat helpt om de spirit erin te houden. Als ik lekkere dingen ga snaaien heb ik het toch moeilijk om de maat te houden. En dan denk ik weer; Wat maakt het uit?

Nou het maakt potdikkie 5 kilo uit...pffff
Och, wat vervelend zeg voor je moeder. Kan me voorstellen dat het dan intensief is voor jou om daar te zijn en te helpen.

Goed dat je gezonde snacks hebt gekocht en hebt bewogen! Nu het mooie weer eraan komt wordt het ook allemaal iets makkelijker.

Gisteren heerlijk hardgelopen, vandaag even gewandeld en morgen wil ik ook weer gaan. Heerlijk in de zon 😊

Ben wel bang voor de komende periode, we krijgen straks de sleutel van ons nieuwe huis. Dan gaan we het heel druk krijgen, dus ben benieuwd hoe het dan gaat met eten en sporten...
He Sneeuwwitje, gefeliciteerd met jullie nieuwe huis dan. Ja ik vrees voor je dat klussen en verhuizen niet erg gezond eten met zich meebrengt. Je hebt het dan toch druk, en meestal is het dan snel snel snel iets halen. Misschien kan je vooruit koken en in de diepvries bewaren?

Hier heb ik deze week veel bewogen. En ik heb het deze week zonder calorieën tellen gedaan. Pffff best wel eng vond ik. Misschien dat ik het komende tijd toch weer ga bijhouden, maar het kostte me zoveel tijd dat ik er een beetje moe van werd. Het gaat resultaat was 73,1 .Ik had gehoopt onder de 73 te komen, maar als ik niks opschrijf, eet ik toch meer.

Dilemma dilemma
Plan is inderdaad om ervoor te zorgen dat de diepvries vol zit met maaltijden, om te voorkomen dat we te vaak gaan afhalen...

Hier gelijk gebleven qua gewicht.

Lastig he om die balans te behouden tussen je eten in de gaten houden en alle andere dingen die je moet doen. Jammer dat je niet onder de 73 bent gekomen deze week, maar er is iig weer wat af!
Hallo, was ik weer. Ik heb deze hele week flink gesport. Iedere dag minstens een uur rennen voor de wii en nog 2x naar het zwembad. Ik heb deze week geen calorieën geteld. Dat is echt wennen, maar ging wel gemakkelijker dan vorige week. Ik heb echt het gevoel dat ik daar verslaafd aan was, en dat ik het nu op eigen kracht moet doen. Gelukkig is het goed gegaan. Ik woog vanmorgen 72,2 . Ik ben tevreden, 9 ons eraf. Hoe gaat het bij jou Sneeuwwitje?
Ik heb deze week ook goed gesport, ga straks nog een rondje hardlopen. Hoop alleen wel dat het dan droog is...

Qua eten ging ik goed, alleen gisteren wel uit eten geweest. Vanochtend dus maar even niet op de weegschaal doe ik morgen wel even!

@ HVM: goed bezig met bewegen en netjes dat je nu al laag in de 72 zit!!
De hele week heb ik iedere dag een uur gerend voor de wii. Ben 's avonds nog twee keer gaan sporten en ik heb getracht op de voeding te letten. Resultaat; 72,2

Niks komma nul eraf!

Nou hoop ik maar dat het spieropbouw of vocht is.

Zennnn. ...gewoon doorgaan. ..

Hoe is het bij jou Sneeuwwitje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven