Pijn, verdriet maar ook gelukkig.. help me out!

01-11-2008 19:06 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!

Ik moet mijn verhaal echt even kwijt en sta open voor alle adviezen, positief en negatief!

Ik heb al een paar jaar een vaste vriend maar de laatste maanden gaat het niet meer goed... we leven langs elkaar heen, praten nog maar amper en de seks is ook al weken verdwenen.

De eerste weken dacht ik dat ik ervoor wou vechten, alleen kwam dit van een kant, Ik heb toen langzaam aan de hoop opgegeven.

nu heb ik op mijn werk een nieuwe jongen leren kennen. Hij en ik hebben altijd afstand gehouden omdat we allbei een relatie hebben. Nu heeft hij het uit gemaakt omdat zijn relatie niet goed ging en hij mij leuk vind. Ik wil mijn vriend ook laten gaan. Omdat het niet meer werkt en omdat ik die jongen leuker vind.

Nu is het alleen zo dat ik mijn huidige vriend geen pijn wil doen.

Ik durf het niet uit te maken, bang om hem te kwetsen. Ik weet dat het hem pijn gaat doen., Maar hij heeft het al wel door. Hij zegt vaak als je iemand anders leuker vind heb ik liever dat je het eerlijk zegt enzo...

Wij wonen al ruim 2 jaar samen en ik weet niet hoe ik eraan moet beginnen... ik kan nl niet zomaar ergens heen. Mijn moeder woont honderden kilometers verderop en ik werk in de stad waar ik woon. Dagelijks op en neer reizen is geen goed idee. En ik kom ook niet snel aan een woning. Ik ben druk bezig met een appartementje maar dat is op zijn vroegst vanaf 1 dec.,

Ik weet niet meer wat ik moet. en waarom ben ik zo bang om mijn vriend te kwetsen ?

ik weet het echt niet meer, please help!
quote:Quiana schreef op 01 november 2008 @ 19:06:

Hallo iedereen!

Ik moet mijn verhaal echt even kwijt en sta open voor alle adviezen, positief en negatief!

Ik heb al een paar jaar een vaste vriend maar de laatste maanden gaat het niet meer goed... we leven langs elkaar heen, praten nog maar amper en de seks is ook al weken verdwenen.

De eerste weken dacht ik dat ik ervoor wou vechten, alleen kwam dit van een kant, Ik heb toen langzaam aan de hoop opgegeven.

nu heb ik op mijn werk een nieuwe jongen leren kennen. Hij en ik hebben altijd afstand gehouden omdat we allbei een relatie hebben. Nu heeft hij het uit gemaakt omdat zijn relatie niet goed ging en hij mij leuk vind. Ik wil mijn vriend ook laten gaan. Omdat het niet meer werkt en omdat ik die jongen leuker vind.

Ik durf het niet uit te maken, bang om hem te kwetsen. Ik weet dat het hem pijn gaat doen., Maar hij heeft het al wel door. Hij zegt vaak als je iemand anders leuker vind heb ik liever dat je het eerlijk zegt enzo...

Wij wonen al ruim 2 jaar samen en ik weet niet hoe ik eraan moet beginnen... ik kan nl niet zomaar ergens heen. Mijn moeder woont honderden kilometers verderop en ik werk in de stad waar ik woon. Dagelijks op en neer reizen is geen goed idee. En ik kom ook niet snel aan een woning. Ik ben druk bezig met een appartementje maar dat is op zijn vroegst vanaf 1 dec.,

Ik weet niet meer wat ik moet. en waarom ben ik zo bang om mijn vriend te kwetsen ?

ik weet het echt niet meer, please help!Gezien je doorzettingsvermogen lijkt het me inderdaad beter als je niet té ver bij je werk vandaan gaat wonen.
ik ben er weken voor gegaan! Alleen was vriend lief te druk met werk.. ja dan houdt het op!
Durf je het nou om praktische redenen niet uit te maken met je vriend? Doe datgene wat je ook van iemand anders zou willen, eerlijk zijn!
Begrijp ik goed dat je al een nieuw huis aan het zoeken bent, maar je vriend nog niet weet dat je de relatie wil beeindigen?

En een paar weken vind ik niet echt lang.
niet om praktische reden. Naja een beetje eigenlijk. Ik kan gewoon niet zo makkelijk ergens heen van de een op de andere dag!

Ik ben gewoon bang dat hij er kapot aan gaat.. dat et hem echt pijn gaat doen...............

Ik ben druk bezig met een appartementje maar dat is op zijn vroegst vanaf 1 dec.Da's nog maar 'n maand, dus wat houdt je tegen? Als je nog een heel klein beetje respect hebt voor je soon to be ex, dan is het wel zo beleefd om hem op de hoogte te stellen van 't feit dat jij over 'n maand bij 'm weg gaat.
ik heb tegen hem gezegd dat ik een plekje voor mezelf ga vinden. En hij kijkt ook mee! Alleen weet hij nog niet dat ik helemaal wil stoppen...

bovendien kan ik em toch ook niet zeggen dat het over een maand over is ?
quote:Quiana schreef op 01 november 2008 @ 19:21:

ik heb tegen hem gezegd dat ik een plekje voor mezelf ga vinden. En hij kijkt ook mee! Alleen weet hij nog niet dat ik helemaal wil stoppen...

bovendien kan ik em toch ook niet zeggen dat het over een maand over is ?Hoe zou jij 't vinden als iemand waar jij denkt 'n relatie mee te hebben jou zo aan 't lijntje houdt en op 't moment dat hij 'n ander huis heeft de relatie van de een op de andere dag verbreekt? Vind dat persoonlijk asociaal en getuigt voor nul komma nul respect voor de relatie die je met iemand had. Zeg gewoon dat het over is, dat je een relatie met hem niet meer ziet zitten en daarom op jezelf wil. Dat er al 'n ander in 't spel is hoef je 'm nog niet gelijk onder z'n neus te wrijven.
quote:Quiana schreef op 01 november 2008 @ 19:17:

niet om praktische reden. Naja een beetje eigenlijk. Ik kan gewoon niet zo makkelijk ergens heen van de een op de andere dag!

Ik ben gewoon bang dat hij er kapot aan gaat.. dat et hem echt pijn gaat doen...............Ach, je moet dit soort zaken altijd in het grotere geheel plaatsen. Op termijn zal hij je dankbaar zijn dat je de relatie hebt verbroken en hem in de gelegenheid hebt gesteld een relatie aan te gaan met iemand die wel integer is.
Je bent bang om hem pijn te doen. Hij zal er ongetwijfeld niet blij mee zijn, maar ik ben het met Elninjoo eens dat je op zijn minst hem moet vertellen waar hij straks aan toe is. Het is zoveel meer kwetsend en pijnlijk om dingen voor hem achter te houden, dan neem je hem helemaal niet serieus. Ik zou me in ieder geval erg belazerd voelen.

Hoe zit het met de 'nieuwe jongen'? Heb je daar al iets mee, of wachten jullie braaf tot beide relaties netjes beeindigd zijn?
Het lijkt er akelig op dat je het vechten voor je relatie hebt opgegeven toen je hoorde dat je leuke collega wat met jou wilde beginnen. Dat is niet erg sympathiek.

Je kunt beter eerlijk zijn tegen je vriend. Hij voelt nu ook aan dat er van alles mis is. Het is moeilijk en natuurlijk wordt hij verdrietig, maar dat is niet anders. Je kunt zo'n vervelende boodschap niet op een manier brengen dat hij er niet verdrietig van wordt. Je kunt het wel erger voor hem maken: niks zeggen, alvast wat met je collega beginnen en tegen hem blijven liegen. Lijkt mij geen optie, maar misschien voel je daar meer voor.
Beste Quiana,

Zoals je het allemaal omschrijft komt het bij mij over alsof je je keuze al gemaakt hebt. Vertel dit alsjeblieft nu aan je vriend, want niets is erger dan het gevoel hebben dat je partner niet meer wilt/een ander heeft, maar dat je dat niet 100% zeker weet.

Hou jij zelf van onzekerheid? Verplaats je in hem..

En natuurlijk gaat hij pijn hebben, huilen en zich gekwetst voelen, maar dat hoor erbij. Een troost, alles slijt..en zijn verdriet dus ook. Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar je zult zien dat hij binnen een paar weken alweer gezellig met zijn vrienden in de kroeg staat.

Ik vind echt dat je eerlijk moet zijn en jou praktische redenen om het niet uit te maken, aan de kant moet zetten. Hem langer aan het lijntje houden gaat het namelijk alleen maar pijnlijker voor hem maken..

Succes ermee!
nee met de collega is er nog niets.

Bel en sms contact buiten werk en af en toe wat drinken..

Geen zoenen of iets dergelijks.

Als het uit gaat wil ik eerst alleen zijn... Weer voelen dat ik het alleen ook heel goed red.. Maar hoe kan ik het dan het beste brengen ?

en ik heb het niet opgegeven toen ik het van de collega hoorde.. dit speelt al langere tijd!

Hallo iedereen!

ik weet het echt niet meer, please help!Dat deel over het vechten is mij niet helemaal duidelijk. Dacht je er alleen over om er voor te vechten, of heb je dat ook daadwerkelijk gedaan? En was het je vriend duidelijk genoeg dat je vond dat de relatie niet goed ging? Als hij niet weet dat het wat jou betreft zo slecht gaat dat je weg wil gaan en hij misschien niet de ernst ervan inziet, geef jij hem ook niet echt de kans om te vechten.
ik heb tig gesprekken met mijn vriend gevoerd, dat het niet goed ging, dat we tijd moesten gaan plannen om leuke dingen te gaan doen. Ik heb duidelijk gemaakt wat ik miste en hij wat hij miste..

Ik heb er voor gevochten. Andere dingen afgezegd omdat ik de relatie wou redden.. We zijn nu op het punt waarvan ik denk dat we allebei weten dat de relatie dood bloed.. maar geen van ons nog een woord heeft durven zeggen!

Hij heeft nooit werk of vrienden opgezegd om samen wat leuks te gaan doen. Hij heeft geen poging gedaan om dingen te veranderen. Daarom ben ik het op gaan geven!
Tja, hoe kun je slecht nieuws het beste brengen? Hoe je het ook brengt, het wordt k.u.t. Het gaat je niet lukken hem dit te brengen zonder hem te kwetsen, dat is punt 1.

Punt 2 is: vertel hem alsjeblieft niet over die collega! (ik zou dat tenminste niet doen). Dat kwets hem onnodig nog meer en zoals je zelf al zegt is er nog niets gebeurd tussen jullie.

Ga vanavond naar hem toe en zeg wat je op je hart hebt. Maak het verhaal niet mooier dan het is, wees duidelijk. Is een beetje lullig als je het zo verpakt dat hij denkt dat er nog een kans is dat het goed komt.

Weeszelf ook sterk, en ga dan maar een tijdje heen en weer reizen etc. Uiteindelijk komt alles heus wel weer goed..
quote:Quiana schreef op 01 november 2008 @ 19:44:

ik heb tig gesprekken met mijn vriend gevoerd, dat het niet goed ging, dat we tijd moesten gaan plannen om leuke dingen te gaan doen. Ik heb duidelijk gemaakt wat ik miste en hij wat hij miste..

Ik heb er voor gevochten. Andere dingen afgezegd omdat ik de relatie wou redden.. We zijn nu op het punt waarvan ik denk dat we allebei weten dat de relatie dood bloed.. maar geen van ons nog een woord heeft durven zeggen!

Hij heeft nooit werk of vrienden opgezegd om samen wat leuks te gaan doen. Hij heeft geen poging gedaan om dingen te veranderen. Daarom ben ik het op gaan geven!

Dan zou het ook nog kunnen dat hij met het zelfde probleem zit als jij: het niet uit durven maken omdat hij bang is om je pijn te doen. Misschien is hij juist erg opgelucht dat jij de knoop doorhakt.

Snel met hem praten over waar je nu mee bezig bent en wat je wilt, lijkt mij het beste.
Ik vind dat je niet eerlijk bent nu, en ik snap heus dat het moeilijk is, maar je bent respectvol naar je partner toe júist als je het gewoon opbiecht dat het wat jou betreft over is tussen jullie. Het zal pijnlijk en moeilijk zijn, maar achteraf kun je jezelf wel recht in de spiegel aankijken.

Ik heb zelf ook een soortgelijke ervaring hiermee, alleen ik zat in de positie van je vriend dan. Onze relatie liep niet lekker meer en hij vond al een tijdje iemand anders leuk. Dat wist ik niet, nadat het een paar weken uit was en hij geen contact meer wilde op dat moment, kwam hij er mee aanzetten. Ondertussen heeft hij ook een relatie met haar nu. Ik weet dat ik ontzettend pissig was toen hij dat een aantal weken erna vertelde van dat meisje. Ik was ontzettend gekwetst en nog niet toe aan die info. Hij vond het eerlijk van zichzelf, maar ik vond dat hij dat dan wel eerder aan had kunnen kaarten als hij zo nodig eerlijk wilde zijn. Maarja als ik er later achter was gekomen was ik ook boos geworden waarschijnlijk. Dus ik vind het moeilijk je hierin te adviseren over wel of niet vertellen. Wat ik je wel wil zeggen is, behandel je partner met respect en begrip. Bedenk hoe je zelf behandelt wilt worden in een soortgelijke situatie en benoem het ook. Vertel dat je het moeilijk vind omdat je hem gaat kwetsen , maar dat je ook eerlijk wilt zijn. Hou ook rekening met zijn gevoelens, dat deed mijn ex niet en daar was ik uitermate pissig over sterkte.
quote:wuiles schreef op 01 november 2008 @ 19:25:

[...]

Ach, je moet dit soort zaken altijd in het grotere geheel plaatsen. Op termijn zal hij je dankbaar zijn dat je de relatie hebt verbroken en hem in de gelegenheid hebt gesteld een relatie aan te gaan met iemand die wel integer is.
Bedankt voor jullie reacties..

Ik ben inderdaad erg bang hem te kwetsen en weet ook dat dit gaat gebeuren. Ik herhaal steeds dat ik aan mijn eigen moet denken. Ik zou bijna uit medelijden maar bij hem blijven.

Hij heeft me gister verteld dat hij voelt dat er wat gaat gebeuren wat nadelig is voor hem, maar ik krijg het maar niet uit mijn mond!

Gaan we komend weekend ook nog een weekendje weg..

misschien moet ik het daarna vertellen...
quote:Quiana schreef op 01 november 2008 @ 20:25:

Ik ben inderdaad erg bang hem te kwetsen en weet ook dat dit gaat gebeuren. Ik herhaal steeds dat ik aan mijn eigen moet denken. Ik zou bijna uit medelijden maar bij hem blijven.

Hij heeft me gister verteld dat hij voelt dat er wat gaat gebeuren wat nadelig is voor hem, maar ik krijg het maar niet uit mijn mond!

misschien moet ik het daarna vertellen...En dan het weekend mooi weer spelen terwijl je dat eigenlijk niet zo voelt. Lijkt me lastig, ik zou het niet kunnen.
Kun je dat weekend weg niet laten zitten? Mooi weer spelen is inderdaad waardeloos. En dan bij thuiskomst: trouwens...

Neehoor, wees eerlijk. Misschien gaat hij dat weekend dan liever met iemand anders (een vriend ofzo) weg. Of gaan jullie toch samen om het allemaal goed uit te kunnen spreken met elkaar.
een relatie beeindigen is altijd kloote. Hij zal zich gekwetst voelen, verdrietig zijn en pijn hebben, maar goed, over het algemeen krabbelen mensen echt wel weer uit zo'n dal. Voor jou zal het ook rot worden, ander huisje, weer op jezelf na al die tijd en je ex loslaten, ook dat valt niet mee.

Maar je hebt je keuze al duidelijk gemaakt, dus ga niet nog weken wachten ofzo, er is nooit een goed moment. geef aan dat je inderdaad ergens anders wilt wonen omdat je niet meer verder wilt, blaas komend weekend af om duidelijk te maken dat je het echt serieus meent en zet de nodige stappen. Via iets als direct wonen ofzo kan je best op korte termijn een andere woning vinden, dat zijn maar praktische problemen die goed op te lossen zijn. Bij je vriend blijven uit medelijden is hem echt tekort doen. beetje respectloos vind ik dat. zeker als ik lees dat hij eigenlijk al doorheeft wat er gaat gebeuren. kom op zeg, dan moet je er echt niet langer mee wachten. als je het niet uit je strot kan krijgen moet je maar een brief schrijven en aan hem geven, wel erbij blijven als hij het leest om meteen op vragen ofzo in te gaan.
quote:Quiana schreef op 01 november 2008 @ 20:25:

misschien moet ik het daarna vertellen...Ik zou het intens gemeen vinden als je nu met hem 'n 'romantisch' weekendje weg gaat. De klap komt dan alleen maar veel harder aan. Vertel het hem gewoon nu. Hoe eerder hoe beter. Leuker kun je 't toch niet meer voor hem maken, alleen pijnlijker, hoe langer je dit rekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven