Ik wil sterk worden!

15-03-2016 14:57 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Lees het boek, 'Denk je sterk' van Fred Sterk.
Begin eens met je wiskunde-examen. En dan bedenken wat je verder wil in je leven. Heb je een baan? Heb je specifieke doelen die je wil bereiken? Een bucketlist?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Door jezelf een dagritme aan te meten.

Door aan het werk te gaan, al dan niet als dagbesteding of vrijwilligerswerk en daar elke dag te zijn. Door je daar op te werken en je erin te bekwamen. Door te leren hoe je op jezelf kunt wonen, zodat je je eigen huishouden kan bestieren.

Door je financiën aan te pakken en te leren hoe dat moet.

Door te doen zoals de gewone doorsnee persoon in Nederland leeft.

Stop met dromen, start met leven. Door te doen.
Waarom zou je willen brullen? Wees lief voor jezelf en besteed je energie aan dingen die je fijn vindt, je rustig maken, waar je enthousiast van wordt, waar je met een grote glimlach op terugkijkt (hobby's, interesses, wandeling maken, optrekken met vrienden). Dan krijg je juist een tevreden basis i.p.v. een opgefokte.
Iets minder beeldspraak misschien.
.
quote:Monatala schreef op 15 maart 2016 @ 15:00:

Begin eens met je wiskunde-examen. En dan bedenken wat je verder wil in je leven. Heb je een baan? Heb je specifieke doelen die je wil bereiken? Een bucketlist?

Ik heb mijzelf nu eindelijk door. Ik Maak Niets Af.

Echt niets, niet mijn bord of het opruimen van het huis. Echt Niets.

Wil ik slagen, moet ik iets veranderen aan mijzelf. Heel veel veranderen. Waar begin ik..? Ik dacht dat ik alles wist, maar nu ben ik wakker en weet ik niet meer wat ik moet doen.
Ik weet niet hoe je dagen er nu uitzien, maar kun je niet met een klein doel beginnen? Je hoeft niet gelijk de positie van Turkse-Nederlanders te veranderen, begin eens met je aanrecht op te ruimen, de was in de wasmachine te doen of je cv te maken. Iets kleins waardoor je weer wat meer zelfvertrouwen krijg en weer op op gang komt.
maak realistische doelen. doelen die je wel kunt halen.

blijf niet te veel hangen in het verleden, zaken de schuld geven waar jij niets aan kunt doen.

toen ik 22 was, stond ik ook nog niet sterk in het leven. ik studeerde, had het zeker niet slecht, maar het was ook niet helemaal top. door gewoon hard te werken, energie te steken in opleiding, familie en vrienden is het echt goed gekomen. zoek een leuke hobby, ga lekker sporten.

je hebt een visie, maar die is zo ver weg dat gaat zo veel stappen kosten. ik wordt er al moedeloos van door het alleen te lezen. begin met kleine stappen. geniet van het heden en nu.

wiskunde B examen is een mooie eerste stap
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:Coffinn schreef op 15 maart 2016 @ 15:05:

[...]

Ik ben doelloos, maar woedend. Ik haat mijn leven als Turks-Nederlander en ik krijg kracht uit het verbeteren van de positie van mijn bevolkingsgroep. Ik ben ook gevangen genomen door mijn afkomst, omdat ik mij niet vrij voel om te doen wat ik wil als het niet bijdraagt aan het verbeteren van de strijd die allochtonen moeten voeren om hun plaats op te Eisen.

Ik zou zeggen: first things first. Je zegt dat je niets in je eigen leven afmaakt. Waarom zou je het lot van de hele wereld, in jouw geval de strijd van allochtonen, op je nek halen? Probeer eerst voor jezelf een basis te vinden van waaruit je leeft. Vaste grond onder je voeten. Regelmaat in je leven, vaste dagindeling, kijk naar wat je leuk vindt om te doen en daar plezier uithalen. Als je die levensbasis hebt bereikt, kun je je pas gaan inzetten voor allerlei anderen om je heen die hulp nodighebben.

Als jij niet goed in je vel zit maar alleen maar boos bent, waarmee je volgens mij jezelf alleen maar lam legt (misschien maak je daarom niets af) gaat de wereld om jou heen echt wel door, hoor. Zorg dus in de eerste plaats eens voor jezelf.
quote:Coffinn schreef op 15 maart 2016 @ 15:05:

[...]

Ik ben doelloos, maar woedend. Ik haat mijn leven als Turks-Nederlander en ik krijg kracht uit het verbeteren van de positie van mijn bevolkingsgroep. Ik ben ook gevangen genomen door mijn afkomst, omdat ik mij niet vrij voel om te doen wat ik wil als het niet bijdraagt aan het verbeteren van de strijd die allochtonen moeten voeren om hun plaats op te Eisen.Maak eerst jezelf als individu vrij. Pas dan kun je je hele bevolkingsgroep proberen vrij te maken. Iemand die is opgesloten kan niet strijden voor anderen die wel vrij zijn.
quote:Ivy_Signe schreef op 15 maart 2016 @ 15:16:

[...]

Ik zou zeggen: first things first. Je zegt dat je niets in je eigen leven afmaakt. Waarom zou je het lot van de hele wereld, in jouw geval de strijd van allochtonen, op je nek halen? Probeer eerst voor jezelf een basis te vinden van waaruit je leeft. Vaste grond onder je voeten. Regelmaat in je leven, vaste dagindeling, kijk naar wat je leuk vindt om te doen en daar plezier uithalen. Als je die levensbasis hebt bereikt, kun je je pas gaan inzetten voor allerlei anderen om je heen die hulp nodighebben.

Als jij niet goed in je vel zit maar alleen maar boos bent, waarmee je volgens mij jezelf alleen maar lam legt (misschien maak je daarom niets af) gaat de wereld om jou heen echt wel door, hoor. Zorg dus in de eerste plaats eens voor jezelf.

Ik ben gevoelig, ik voel dingen intenser dan anderen. Zowel positieve en negatieve emoties. Hiermee ging ik om door mijn gevoelens helemaal af te sluiten en mij (en mijn gevoelens) weg te stoppen in het gamen. Ik heb ook Echt veel negatieve invloeden moeten verwerken.

Dit eigenschap heeft ook voordelen, subtiele cues vallen mij eerder op en als mijn gevoel weer open is kan ik ook meer genieten van dingen.

Het punt is, ik Kan geen afstand nemen hiervan. Want dan moet ik mijn emoties en mijzelf afsluiten en verlies ik energie. Het word opgedrongen. En de belangrijkste resource voor mij is energie. Wegstoppen kan niet, plekje geven wel als ik het actief kan verwerken. Door bij te dragen aan het verbeteren van ons bevolkingsgroep. Daar zijn vele manieren voor.
Je moet je gevoelens helemaal niet afsluiten omdat je anders energie zou verliezen. Het gaat erom dat je je emoties leert reguleren en je leert grenzen te stellen en af te schermen. Geen verhaal van alles of niets.

Zo kom je weer bij jezelf, krijg je vaste grond onder je voeten, kom je in balans.

Zware dingen kun je beter verwerken als en terwijl je weet wat je leuk vindt, waar je energie van krijgt. Terwijl je tevreden terugkijkt op je dag omdat je voor je wiskunde-examen hebt geleerd, je een fijne wandeling naar de supermarkt hebt gemaakt, de was hebt gedaan en lekker hebt gegeten, kun je nare dingen ook beter relativeren of een plekje geven.
Ik vind je een beetje wazig praten. Wat doe je nu eigenlijk? Werk je? Studeer je? Of hang je de hele dag vol zelfmedelijden op de bank?
Ik zou je medicijnen maar weer innemen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Monatala schreef op 15 maart 2016 @ 15:32:

Ik vind je een beetje wazig praten. Wat doe je nu eigenlijk? Werk je? Studeer je? Of hang je de hele dag vol zelfmedelijden op de bank?

Ja klopt, ik ben een beetje warrig geworden >..<. Ik heb mijn gedachten niet op orde en ik kan bij Niemand mijn gedachte kwijt.

Niet mis met wat warrig zijn toch..? Niet iedereen is perfect en heeft personen waar die zijn gedachten kwijt kan en ordenen. Het stapelt zich op een gegeven moment op als je dat soort figuren mist in je leven. Dit is dus voor het eerst dat ik ze uit, een hele lading van gedachtes en emoties.

Wat ik nu doe: Niets. En ik ben het Zat.

Zoals je misschien begrepen hebt, ik ben een mess, ongeordend. Dit wil ik veranderen.
Zoals het nu gaat, gaat het overduidelijk niet goed met je. Ga naar de huisarts en leg je situatie voor. Hij/zij kan je doorverwijzen naar iemand die je op weg kan helpen.

Ik lees op dit forum ook wel eens dat er bij veel huisartspraktijken praktijkondersteuners zijn; mensen met wie je een paar gesprekken kunt hebben, bij wie je je hart kunt luchten. Als het nodig is, volgt na die gesprekken een doorverwijzing naar iemand die meer thuis is in jouw hulpvraag.
quote:viva-amber schreef op 15 maart 2016 @ 15:32:

Ik zou je medicijnen maar weer innemen.Jij hebt vast een goed ontwikkeld empathisch vermogen.
Wat ik al schreef, begin bij jezelf en lees het boek 'Denk je sterk' van Fred Sterk.
quote:Wat ik nu doe: Niets. En ik ben het Zat.

Dan is dit het eerste wat je nu gaat doen. Op zoek naar iets om te doen.

22 jaar en voor je uit staren, dat kan niet de bedoeling zijn.
quote:Ivy_Signe schreef op 15 maart 2016 @ 15:40:

Zoals het nu gaat, gaat het overduidelijk niet goed met je. Ga naar de huisarts en leg je situatie voor. Hij/zij kan je doorverwijzen naar iemand die je op weg kan helpen.

Ik lees op dit forum ook wel eens dat er bij veel huisartspraktijken praktijkondersteuners zijn; mensen met wie je een paar gesprekken kunt hebben, bij wie je je hart kunt luchten. Als het nodig is, volgt na die gesprekken een doorverwijzing naar iemand die meer thuis is in jouw hulpvraag.Dit lijkt me een goed plan. Even met iemand praten om je gedachten op een rijtje te zetten en te bepalen waar je nu aan gaat werken.
Misschien kun je op boksen. Dit is geen grap. Lekker er uit slaan en schoppen tegen een object, niet tegen een ander of jou zelf.

En verder eerst idd dat wiskunde examen. Het probleem is met meteen zulke vage en grote doelen te stellen, is dat je die zelden of nooit haalt. Je kunt geen positie verbeteren van een groep, begin nu maar gewoon met je zelf.
volgens mij kan jij veel baad hebben met een goed gesprek met een psycholoog/psychiater/psychotherapeut. begin eens bij de huisarts.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:strikjemetstippels schreef op 15 maart 2016 @ 15:42:

Misschien kun je op boksen. Dit is geen grap. Lekker er uit slaan en schoppen tegen een object, niet tegen een ander of jou zelf.

En verder eerst idd dat wiskunde examen. Het probleem is met meteen zulke vage en grote doelen te stellen, is dat je die zelden of nooit haalt. Je kunt geen positie verbeteren van een groep, begin nu maar gewoon met je zelf.

Dat is het punt, ik moet eerst aan mijzelf werken. Namelijk Sterk worden. Sterk genoeg om dingen af te maken, soms krijg ik een sterke drive, een krachtig impuls waarin ik een korte tijd extreem productief ben. Maar zodra dat uitgewerkt is stop ik en val ik stil, dan moet ik het op kracht doen.

Voor leuke dingen in het leven moet je keihard werken. Dingen als voetbal kan ook leuk zijn, Als je daarnaast iets doet waarbij je voelt dat je met iets bezig bent. Anders is voetbal doelloos en Niet leuk. Dan kan de latijnse taal uit je hoofd leren leuker zijn.

Om te doen wat ik wil, moet ik dus mijn colloquium doctum behalen. Zodat ik voel dat ik aan iets werk, wanneer dat in orde is heb ik vrijheid om leuke dingen te verkennen.

Ik wil niet gelukkig zijn. Geen huisje boompje beestje met veel rust. Ik wil een actief druk en gestressd leven, dat maakt mij gelukkig. Alleen ben ik zwak omdat op dit moment te bereiken. Je kunt niet ontspannen zonder inspanning.

Het belangrijkste wat ontbreekt zijn "feedback mechanismen", de resultaat van je werk kunnen terug zien. (steunende/inspirerende) Vrienden/familie of een simpel geslaagd of niet geslaagd kunnen feedback mechanismen zijn. Hierdoor houd ik dingen niet vol, de dingen die mij gelukkig maken zijn hoog en vereisen veel werk om te bereiken.

Ik moet alles op Eigen kracht doen. Met kracht. Sterk worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven