Je suis Kruidvat. Really?

17-03-2016 09:08 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een grappig bedoelde column van ene Fleur, hier op Viva. Die denkt dat het leuk om een quote die herinnerd aan de slachting 7 mensen te gebruiken voor haar eigen schattige crisisje. Te walgelijk.

Wat sta jij mottig voor je uit te staren,” zei de Kameel. Mottig is een Vlaams woord voor, ik citeer: aangevreten, mistig, mal, nevelig, nors, onhelder, onaangenaam, onwel, pokdalig, vuil.

Ik heb het net pas opgezocht, maar had ook op het moment dat hij het zei wel een idee wat hij bedoelde. En hij had gelijk. Ik voelde me inderdaad mottig. Het was zo’n dag dat ik even niet wist wat nu eens aan te vangen met de rest van mijn leven. Dat heb ik soms. Wat in dit geval de schuld was van mijn timeline-bewoners, die, als ze eens níet reizen in tropische oorden, wel bezig zijn met spannende carrièreswitches of nuttige zaken aangaande mens en maatschappij. Nu moet ik natuurlijk niet alles geloven wat ik daar zie of lees, maar toch. Dan vraag ik me ineens af waarom ík nooit eens met een huifkar door Ierland trek, een louterend boek schrijf of orang-oetanweeshuis sticht. Wanneer denk ik me nou eens écht nuttig te gaan maken?

“Ik heb een kleine existentiële crisis geloof ik,” zuchtte ik dan ook tegen de Kameel, terwijl ik me tegen zijn brede borst wierp. Hij lachte vertederd, want hij is bekend met mijn kleine existentiële crisissen. ‘Dat gaat zo wel weer over. Daar hoef je niet zo theatraal voor te doen.’

“Maar ik bén theatraal!” riep ik.

Daar had hij inderdaad niet van terug. “Ga dan in elk geval nu even iets nuttigs doen,” sprak hij vermanend. Iets nuttigs doen, zie je, daar had je het gelazer al.

Maar hij had gelijk. “Ik ga naar het Kruidvat,” zei ik. “De shampoo is óók nog op. En ik heb hielkloven.”

De Kameel wenste mij en m’n hielkloven veel plezier in het Kruidvat. “En vergeet je touw niet!” schaterde hij me na. Mottig stapte ik met m’n molensteen op de fiets. Het Kruidvat. Ook dat nog.

Totdat ik aankwam. En besefte dat het Kruidvat het, net als ik, ook allemaal niet weet. Ze modderen maar wat aan in die chaos van 2+2=2 gratis en 1+1= Ariel Pods, alle combinaties mogelijk en soms weer niet, scheermesjes uitgezonderd of nee, toch gratis scheerschuim en een schattig vogelbadje. Sommige schappen waren leeg, andere puilden uit, er krijste de hele tijd ten minste één kind en het personeel stond óf in de weg óf was nergens te bekennen.

Je suis Kruidvat. Ik werd er rustig van. Ineens was er ruimte voor vrolijkere levensvragen. Wat bijvoorbeeld ‘normaal haar’ was. En of er een kans bestond dat ik dat ook had, zonder dat ik dat ooit geweten heb. Of micellair water het antwoord was op al mijn reinigingsproblematiek, of dat ik juist moest vasthouden aan mijn facewashroutine. Ik peinsde geruime tijd over het feit dat voetproducten bijna altijd van Duitse makelij zijn, of daar een historische verklaring voor is en wat dat zegt over Duitse voeten. Met een zware tas en een licht gemoed trok ik weer huiswaarts.

“Hé, je leeft nog!” zei de Kameel. “Was het leuk in het Kruidvat?”

“Heel leuk,” zei ik. “En nuttig.”

Ik denk dat ik er een louterend boek over ga schrijven.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:juul29 schreef op 17 maart 2016 @ 09:24:

Smakeloos en onbegrijpelijk dat Viva dit zomaar plaatst. Ik weet niet wat ik erger vind, de totale onnozelheid van de schrijfster of het gebrek aan tact van de redactie.+1 en dan te bedenken dat forummers om minder worden geband. Maar dit kan zomaar.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:pimpampum schreef op 17 maart 2016 @ 09:36:

Ik ben het wel met je eens Bree. Humor is juist een hele goede manier om gebeurtenissen die eigenlijk onacceptabel zijn en buiten je controle liggen toch stukje bij beetje acceptabel te maken. Dat heeft alleen wel een soort halfwaardetijd in mijn beleving. En "Je suis" gebruiken in een niks-column over Kruidvat is voor de meeste mensen toch echt nog een beetje te vroeg. Het voegt ook echt niks toe aan deze column, of ik snap het niet dat kan ook Dat. Humor, graag! Maar dan graag een beetje intelligent als het over dit soort zaken gaat.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Je suis Mikadeaux

Ik lees die columns nooit en zo te lezen heb ik ook niks gemist.
Een niemandalletje, deze column. Het "drama" van de schrijfster boeit me helemaal niet. Het enige leuke vind ik haar uitroep: "maar ik ben theatraal!"".
De je suis kruidvat 'grap' stoort mij zelf niet zo erg, heb wel schokkendere dingen gezien of gelezen. Ik verbaas me meer over het feit dat de column totaal inhoudsloos en oninteressant is. Samengevat is het:

Iemand die zichzelf veel te belangrijk vindt gaat naar het Kruidvat.

Ik zou zelf altijd trouwens 'ik ga naar de Kruidvat zeggen' ipv het Kruidvat, maar ik zie op Google dat het beide kan.
quote:hatsetats schreef op 17 maart 2016 @ 10:00:

[...]

Dat. Humor, graag! Maar dan graag een beetje intelligent als het over dit soort zaken gaat.

Waar je je al druk over maakt.. En zelf op elk topic net zo humorloos schrijven of de hele dag melden wat je per uur aan het doen bent..

Ze heeft in elf geval langer over haar tekst nagedacht.

Stuk vrolijker ook!

Wel zelfde niveau ongeveer.

Toch leuk dat viva jonge talenten een kans geeft je hoeft het niet te lezen
Slecht verhaal, nu weet ik weer waarom ik de blogs nooit lees. Vroeger was er nog wel eens een aardige blog, nu nooit meer.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Vind jij dit serieus een talent, Alinea? Waarom dan?
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 17 maart 2016 @ 09:33:

[...]

Ik kan me hier nou niet echt druk om maken. Mogen we nu Je suis nooit meer gebruiken? Ik vind het niet echt schokkend ofzo. Gewoon de zoveelste slechte column op viva. Ik lees ze gewoon niet.Eens.
Wat ik ervan vind is niet relevant maar zo iemand afzeiken en er een heel topic voor openen met teksten als walgelijk?!

Heel veel mensen vinden bert visser weer niks en sommigen zijn er lyrisch van, Freek de jonge, je bent fan of je vind hem verschrikkelijk vaak, mensen mogen dat zelf bepalen maar om er nu een heel topic over te openen over hoe slecht je haar vindt..

Ik hoop dat ze het niet leest.
quote:hatsetats schreef op 17 maart 2016 @ 09:34:

[...]

Het zal gerust, echter gezien de recente gebeurtenissen mag ze wel drie keer nadenken en dan beslissen het toch maar niet te gebruiken.

Mwah vind ik niet, er gebeuren wel 100 slachtpartijen per dag.. Dan moeten we wel met elke zin een herschrijving doen

Wat ik schandalig vind is dat er bij de aanslagen in parijs zoveel media rukbaarheid is zoals live blogs enz

Ik wilde na Ankara van de week even in de ochtend in de krant bijlezen over hoe of wat (AD) en er stond gewoon niks in! Dat vind ik pas asociaal en onbeschoft.
Ik vind het bijzonder dat niemand een reactie onder haar blog heeft gezet.

Misschien is zij zich van geen kwaad bewust?
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:hatsetats schreef op 17 maart 2016 @ 09:13:

[...]

Waarom niet?Dan krijgt dat ontzettend beroerde stuk nog meer aandacht.
quote:calvijn1 schreef op 17 maart 2016 @ 10:43:

Ik vind het bijzonder dat niemand een reactie onder haar blog heeft gezet.

Misschien is zij zich van geen kwaad bewust?En dit ook!
Je suis Mafalda. BASTA!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Enora schreef op 17 maart 2016 @ 09:37:

Volgens mij bedoelt ze helemaal niet te refereren naar de aanslag. Maar ze had er idd nog eens even over na kunnen denken.

Verder is het gewoon een k*tblog. Totaal oninteressant en veulste popijopi geschreven. Ik vond enkel de blogs leuk van *hoeheetzeookalweerdieschreefoverhaardochter*. Sindsdien ist bagger.Elvan B! Ja, die waren leuk.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:GateKeeper schreef op 17 maart 2016 @ 09:30:

[...]

Zijn we toch wel gewend van viva, ken je dat stukje nog over 10 voordelen om een donkere man te daten? Ook zo'n succes Of, hihi haha, een foto van een baby met een opgestoken middelvinger.
quote:alinea schreef op 17 maart 2016 @ 10:41:

Wat ik ervan vind is niet relevant maar zo iemand afzeiken en er een heel topic voor openen met teksten als walgelijk?!

Heel veel mensen vinden bert visser weer niks en sommigen zijn er lyrisch van, Freek de jonge, je bent fan of je vind hem verschrikkelijk vaak, mensen mogen dat zelf bepalen maar om er nu een heel topic over te openen over hoe slecht je haar vindt..

Ik hoop dat ze het niet leest.Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:pimpampum schreef op 17 maart 2016 @ 09:36:

Ik ben het wel met je eens Bree. Humor is juist een hele goede manier om gebeurtenissen die eigenlijk onacceptabel zijn en buiten je controle liggen toch stukje bij beetje acceptabel te maken. Dat heeft alleen wel een soort halfwaardetijd in mijn beleving. En "Je suis" gebruiken in een niks-column over Kruidvat is voor de meeste mensen toch echt nog een beetje te vroeg. Het voegt ook echt niks toe aan deze column, of ik snap het niet dat kan ook Waar?
Bij de eerste zin had dat hele kameel Kruidvat verhaal mijn interesse al verloren....

Wat slecht!

Hoop dat ze er zelf wel om kan lachen ?!
quote:alinea schreef op 17 maart 2016 @ 10:29:

[...]

Waar je je al druk over maakt.. En zelf op elk topic net zo humorloos schrijven of de hele dag melden wat je per uur aan het doen bent..

Ze heeft in elf geval langer over haar tekst nagedacht.

Stuk vrolijker ook!

Wel zelfde niveau ongeveer.

Toch leuk dat viva jonge talenten een kans geeft je hoeft het niet te lezenWaar?
Is er dan meer op de viva-site te lezen dan enkel het forum???
quote:alinea schreef op 17 maart 2016 @ 10:41:

Ik hoop dat ze het niet leest.Eens!
ik denk wel vaker: er zijn veels te veel huppelkutjes die denken schrijfster te kunnen worden.

lastig is dat je ze niet kan verbieden.
quote:Star schreef op 17 maart 2016 @ 10:44:

[...]

Dan krijgt dat ontzettend beroerde stuk nog meer aandacht.

+

Het 'je suis' stoort mij verder niet bijzonder maar het hele stukje zat ik met een pijnlijke grimas op mijn gezicht te lezen.

Niet mijn smaak, qua schrijfstijl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven