Bezochte landen
vrijdag 18 maart 2016 om 15:58
vrijdag 18 maart 2016 om 18:45
Binnen Europa:
België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Griekenland, Noorwegen, Denemarken, Zweden, Zwitserland, Oostenrijk, Hongarije, Oekraïne, Tsjechië, Engeland, Luxemburg, Polen, Roemenië, Kroatië, Letland, Estland, Litouwen, Cyprus.
Tips: Ik vind zelf, hoewel het niet tropisch is haha, Zwitserland en Oostenrijk heerlijke landen om heen te gaan. Die overweldigende natuur, zo mooi, ook in Noorwegen trouwens. Als je van warmer houdt is Oost Europa in de zomer ook heel leuk. Een land als Kroatië is hartstikke warm en heeft heel veel steden die wij helemaal niet echt kennen hier, maar die prachtig oud zijn, met mooie gebouwen etc.
Buiten Europa:
Turkije, Tunesië, Indonesië, Zuid-Afrika, Maleisië
Tips: Istanbul vind ik een heerlijke stad. Kaapstad in Zuid-Afrika is ook geweldig, überhaupt Zuid-Afrika, ga daar heen! (Ik ga daar binnenkort studeren, whoooo
. Prachtige combinatie van natuur, vriendelijke mensen en interessante geschiedenis/culturele verhoudingen. "Makkelijk" Afrikaans land voor eerste Afrika ervaring.)
Indonesië is ook een echte aanrader. Ik ben op Bali en Java geweest. Bali is prachtig, echt een beetje bounty eiland gevoel. Ook interessant om beide eilanden te zien aangezien het ene Hindoeïstisch (Bali) en de ander Islamitisch is. Java is ook mooi, maar grote steden als Jakarta vond ik (was toen 17 en eerste keer Azië, neem dat mee haha), wel vies en druk en groot. Maar ook prachtige natuur.
Is niet de vraag, maar ik heb als wensenlijstje aan landen voor de komende jaren, Iran en Rusland. Nog veel meer hoor, maar dit is echt wat ik nu de komende tijd concreet wil maken.
Israël en Palestina staat al gepland, ben ik heel benieuwd naar.
JEE, wordt helemaal blij van dit topic. Reizen is zo leuk
België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Griekenland, Noorwegen, Denemarken, Zweden, Zwitserland, Oostenrijk, Hongarije, Oekraïne, Tsjechië, Engeland, Luxemburg, Polen, Roemenië, Kroatië, Letland, Estland, Litouwen, Cyprus.
Tips: Ik vind zelf, hoewel het niet tropisch is haha, Zwitserland en Oostenrijk heerlijke landen om heen te gaan. Die overweldigende natuur, zo mooi, ook in Noorwegen trouwens. Als je van warmer houdt is Oost Europa in de zomer ook heel leuk. Een land als Kroatië is hartstikke warm en heeft heel veel steden die wij helemaal niet echt kennen hier, maar die prachtig oud zijn, met mooie gebouwen etc.
Buiten Europa:
Turkije, Tunesië, Indonesië, Zuid-Afrika, Maleisië
Tips: Istanbul vind ik een heerlijke stad. Kaapstad in Zuid-Afrika is ook geweldig, überhaupt Zuid-Afrika, ga daar heen! (Ik ga daar binnenkort studeren, whoooo
Indonesië is ook een echte aanrader. Ik ben op Bali en Java geweest. Bali is prachtig, echt een beetje bounty eiland gevoel. Ook interessant om beide eilanden te zien aangezien het ene Hindoeïstisch (Bali) en de ander Islamitisch is. Java is ook mooi, maar grote steden als Jakarta vond ik (was toen 17 en eerste keer Azië, neem dat mee haha), wel vies en druk en groot. Maar ook prachtige natuur.
Is niet de vraag, maar ik heb als wensenlijstje aan landen voor de komende jaren, Iran en Rusland. Nog veel meer hoor, maar dit is echt wat ik nu de komende tijd concreet wil maken.
Israël en Palestina staat al gepland, ben ik heel benieuwd naar.
JEE, wordt helemaal blij van dit topic. Reizen is zo leuk
vrijdag 18 maart 2016 om 18:58
Indonesië (Sumatra-Java-Bali) Zuid-Afrika, Lesotho, Swaziland, China, Cambodja, Thailand, Mexico, Cuba, Curaçao, USA (20 staten) Engeland, Ierland, Schotland, Denemarken, België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Tenerife, Italië, Griekenland, Oostenrijk, Zwitserland, Hongarije, Fins Lapland, Turkije, Israël, Egypte, Tunesië, Canada, voormalig Joegoslavië, Laos, Malta.
Met stip op 1: Indonesië.
Met stip op 1: Indonesië.
"Boring conversation anyway"
vrijdag 18 maart 2016 om 22:48
België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Malta, Portugal, Italië, Oostenrijk, Liechtenstein, Zwitserland, Kroatië, Bosnië, Montenegro, Bulgarije, Estland, Letland, Litouwen, Engeland, Ierland, Rusland, Turkije, Hongarije, Polen, Tsjechië, Noorwegen, Finland, VS, Mexico, Martinique, Brazilië, Kaapverdië, Canada, Kazachstan, Zuid-Korea, China, Abu Dhabi, India, Indonesië, Singapore, Maleisië met Borneo, Thailand, Nepal
Favoriet in de categorie ver-en-exotisch: India
Favoriet in de categorie dichtbij-en-heeft-alles: Italië
Dit jaar opnieuw VS in de zomer (en paar dagen Italië over een enkele weken). Hoog op de wish list: Japan. Dat wordt iets voor volgend jaar, gok ik.
Favoriet in de categorie ver-en-exotisch: India
Favoriet in de categorie dichtbij-en-heeft-alles: Italië
Dit jaar opnieuw VS in de zomer (en paar dagen Italië over een enkele weken). Hoog op de wish list: Japan. Dat wordt iets voor volgend jaar, gok ik.
vrijdag 18 maart 2016 om 22:51
Engeland, Duitsland, België, Luxemburg, Oostenrijk, Frankrijk, Portugal, Spanje, Griekenland, Monaco, Italië, Tunesië, Algerije, Niger, Nigeria, Kameroen, Republiek Centraal Afrika, Sudan, Kenia, Tanzania, Zambia, Zimbabwe, Zuid-Afrika.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
zaterdag 19 maart 2016 om 08:08
zaterdag 19 maart 2016 om 11:37
Wat leuk om allemaal te lezen!
Mijn lijstje:
Binnen Europa: België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Luxemburg, Griekenland (Kos en Kreta) Zwitserland, Turkije, Engeland.
Zwitserland is inderdaad een aanrader, lekker bergwandelen en mooie natuur.
Buiten Europa:
Amerika, Cuba, Dominicaanse Republiek, Malediven, Mauritius, Dubai.
Op ons lijstje staat nog: Bali, Dominica, Reunion en Bora Bora. En wie weet wat er nog bij gaat komen
Mijn lijstje:
Binnen Europa: België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Luxemburg, Griekenland (Kos en Kreta) Zwitserland, Turkije, Engeland.
Zwitserland is inderdaad een aanrader, lekker bergwandelen en mooie natuur.
Buiten Europa:
Amerika, Cuba, Dominicaanse Republiek, Malediven, Mauritius, Dubai.
Op ons lijstje staat nog: Bali, Dominica, Reunion en Bora Bora. En wie weet wat er nog bij gaat komen
zaterdag 19 maart 2016 om 12:29
Frankrijk, Corsica en Sardinie in Italië, Zwitserland, Oostenrijk, Noorwegen, Denemarken, Engeland, België, Kroatië, Slovenië, IJsland, Zuid Afrika, Duitsland, Zweden, Monaco, Spanje, polen, Tsjechië, Griekenland, Luxemburg, Tunesië.
Corsica een geweldig eiland mooie natuur, heldere zee, leuke plaatsjes, gaan in mei weer daarheen. Ijsland is een heel mooi land, is een van mijn mooiste reizen geweest. Vorig jaar in Zuid Afrika geweest, wat een mooi land. Echt genoten daar, in september gaan we nog een keertje terug. Kan bijna niet wachten.....
Corsica een geweldig eiland mooie natuur, heldere zee, leuke plaatsjes, gaan in mei weer daarheen. Ijsland is een heel mooi land, is een van mijn mooiste reizen geweest. Vorig jaar in Zuid Afrika geweest, wat een mooi land. Echt genoten daar, in september gaan we nog een keertje terug. Kan bijna niet wachten.....
zaterdag 19 maart 2016 om 12:36
Oké omdat Maldiefje het echt leuk blijkt te vinden...
Europa: Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk (ook gewoond), Spanje, Portugal, Duitsland, Italië, Polen, Oostenrijk, Zweden, Denemarken, Groot Brittannië (ook gewoond), Griekenland, IJsland en misschien vergeet ik nog wat.
Buiten Europa: Indonesië, Laos, Thailand, Australië, VS, Malawi, Zambia, Tanzania, Kenia, Marokko, Chili, Bolivia, Peru, Brazilië, Colombia, Nicaragua.
Nicaragua, Laos en Bolivia zijn favoriet. Maar Bolivia heeft de meeste highlights niet in het tropische stuk. En IJsland vind ik ook supermooi en prettig als vakantieland.
Europa: Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk (ook gewoond), Spanje, Portugal, Duitsland, Italië, Polen, Oostenrijk, Zweden, Denemarken, Groot Brittannië (ook gewoond), Griekenland, IJsland en misschien vergeet ik nog wat.
Buiten Europa: Indonesië, Laos, Thailand, Australië, VS, Malawi, Zambia, Tanzania, Kenia, Marokko, Chili, Bolivia, Peru, Brazilië, Colombia, Nicaragua.
Nicaragua, Laos en Bolivia zijn favoriet. Maar Bolivia heeft de meeste highlights niet in het tropische stuk. En IJsland vind ik ook supermooi en prettig als vakantieland.
You can never have too many hats, gloves and shoes