Bezochte landen

18-03-2016 15:54 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke landen hebben jullie allemaal bezocht en wat is een echte aanrader? Wij houden echt van tropisch en een beetje luxe
Europa: Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Portugal, Duitsland, Italië, Polen, Oostenrijk, Zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken, Groot Brittannië inclusief Schotland, Griekenland, Tsjechië.

Buiten Europa: Noord Amerika, Canada, Tunesië, Dominicaanse republiek, Dubai, Turkije, China, Rusland (Moskou), India, Maleisie (Borneo).

Op mijn to-do lijstje staat het noorderlicht (noord zweden/finland?) en Afrika. Op het lijstje van mijn kinderen staat Japan met stip op 1.
The past may be in tatters
But today is all that matters
O jee... ik kom dan tot een hele waslijst van landen. Ik heb er ooit 28 geteld. Ik doe een poging:

Afrika (3):

- Lesotho;

- Swaziland;

- Zuid-Afrika***;

Amerika (3):

- Haïti;

- Mexico;

- Verenigde Staten***;

Azië (1):

- Verenigde Arabische Emiraten**;

Europa (21):

- België***;

- Bulgarije;

- DDR**;

- Denemarken**;

- (West-)Duitsland;

- Engeland;

- Finland**;

- Frankrijk;

- Hongarije;

- Italië;

- Kroatië;

- Liechtenstein;

- Luxemburg**;

- Nederland;

- Oost-Berlijn*;

- Oostenrijk;

- Rusland;

- Tsjechië;

- West-Berlijn*;

- Zweden;

- Zwitserland;

*Ik beschouw toenmalig Oost- en West-Berlijn als aparte landen.

**Door deze landen gereisd met trein, bus of auto. Over een land vliegen telt niet, vind ik.

***Als land een aanrader. Voor andere landen is het niet zo zeer het land een aanrader maar wel een aantal zeer bekende steden.

EDIT: Ik heb het laatste land ook gevonden.
World of Warcraft: Legion
quote:prik schreef op 18 maart 2016 @ 16:07:

Dit is het zoveelste topic over 'landen die je bezocht hebt'. Zoek gewoon even terug, dan hoef ik die ellenlange lijst niet opnieuw te typen.Inderdaad. Ik heb hetzelfde "probleem". Ik ben in 27 of 28 landen geweest. Maar ik ben ook te lui geweest om te zoeken ;) , en heb hierboven het lijstje opnieuw getypt.
World of Warcraft: Legion
Wow, zoveel landen die jullie allemaal hebben bezocht! Geweldig! Patsy Stone ; ehm, Peru Marokko, Tanzania, wat gaaf! Echt waar! Die landen staan op mijn verlanglijstje naast nog vele landen, maar heb je die reizen als backpacker gereisd, of was het als georganiseerde reis en welke gebieden ben je bijvoorbeeld in Tanzania geweest en Marokko? En was er een favoriet land bij die je hebt bezocht?

Mijn bezochte landen zijn er maar weinig eigenlijk, tot nu toe , binnen Europa: Nederland, Belgie, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Turkije

Buiten Europa: Alleen India.. ( maar dan wel 3 keer, eigenlijk 4 keer omdat ik er ben geboren, maar 3 keer dat ik me het goed heb herinnerd )

Nog een boel reizen op de planning, mocht ik het financieel wat beter hebben
Je verspilt pas tijd als je er van vergeet te genieten
Ik heb inmiddels meer dan zestig landen bezocht, en er komt dit jaar weer minstens één land bij.
quote:kausalaya76 schreef op 19 maart 2016 @ 16:19:

Patsy Stone ; ehm, Peru Marokko, Tanzania, wat gaaf! Echt waar! Die landen staan op mijn verlanglijstje naast nog vele landen, maar heb je die reizen als backpacker gereisd, of was het als georganiseerde reis en welke gebieden ben je bijvoorbeeld in Tanzania geweest en Marokko? En was er een favoriet land bij die je hebt bezocht?

Door Peru heb ik een keer met een vriendin 3 maanden gereisd als backpacker / met openbaar vervoer enzo (als onderdeel van een reis van 12 maanden), en in die 3 maanden ook 5 weken Engelse les gegeven in Puno. Later nog een keer 3 weken Peru (en 6 weken Brazilië in zelfde vakantie) in mijn eentje, ja ook met de rugzak. Een mooi divers land, maar Bolivia vind ik nóg bijzonderder, de Salar de Uyuni en alles er omheen is nog steeds een van de bizarste, mooiste landschappen die ik ooit ter wereld heb gezien (samen met IJsland).

In Latijns Amerika vind ik het zo leuk dat de steden en dorpen meestal van die mooie pleinen hebben bij de voornaamste kerk(en), met een soort parkje en bankjes. En de natuur en culturen zijn zo divers.

Tanzania was onderdeel van een reis door Kenia en Tanzania (incl Zanzibar) van 5 weken in mijn eentje, ook met openbaar vervoer. Heel mooi, ook Zanzibar is echt interessant. Het reizen daar is wel een beetje afzien soms, vooral buiten de toeristische gebieden (slechte wegen enzo). Ik vind het echt fascinerend om die grote oerdieren in hun eigen habitat te zien.

In Marokko ben ik alleen een weekje in Agadir geweest. Vond ik helemaal niks. Hitsige, opdringerige mannen met echt heel schunnige voorstellen, ondanks dat ik lange kleding en hoofdbedekking droeg. Na een paar dagen proberen op straat, toch alleen maar in het hotelcomplex gebleven.

quote:kausalaya76 schreef op 19 maart 2016 @ 16:19:Buiten Europa: Alleen India.. ( maar dan wel 3 keer, eigenlijk 4 keer omdat ik er ben geboren, maar 3 keer dat ik me het goed heb herinnerd )

Ook bijzonder! Lijkt me een heftig land met veel prachtige én schrijnende dingen.

Veel reisplezier nog!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Mijn lijstje:

België, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Italië (+ San Marino en Vaticaanstad ), Spanje, Griekenland, Turkije, Denemarken, Engeland, Schotland.

Egypte, Gambia.

Thailand.

Verenigde Staten.

Aruba.

Mexico.

Isla Margarita (Venezuela )

Verenigde staten is favoriet en ben ik nog lang niet uitgekeken.
Belgie, Luxemburg,Duitsland,Spanje,Italie,Engeland,Frankrijk,Turkije,Zuid-Afrika,Namibie,Swaziland-Lesotho,Maleisie,Singapore,Borneo,Costa Rica,Panama,Nicaragua,Curacao.

Dit jaar en volgend jaar komen daar deze landen bij:

Thailand,Myanmar, Laos,Vietnam,Cambodja,Australie,Nieuw Zeeland,Taiwan,Japan.
Gelderland.
quote:willem1959 schreef op 20 maart 2016 @ 14:46:

Gelderland.Wel met bus of trein naartoe gereisd, mag ik hopen? Ik meen me te herinneren dat jij van de anti-vliegbrigade bent..
quote:eva-luna schreef op 20 maart 2016 @ 15:10:

[...]

Wel met bus of trein naartoe gereisd, mag ik hopen? Ik meen me te herinneren dat jij van de anti-vliegbrigade bent..Ja. Ik vind die verre vakanties nergens op slaan.
quote:willem1959 schreef op 20 maart 2016 @ 15:12:

[...]

Ja. Ik vind die verre vakanties nergens op slaan.Maar je komt je graag even lekker ergeren in het Reizen forum.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:patsy--stone schreef op 20 maart 2016 @ 15:19:

[...]

Maar je komt je graag even lekker ergeren in het Reizen forum.Er is niks fijner dan je rotergeren.
Volgens mij ergert Willem zich niet zo snel. 't Is meer een oud wijf dat graag meekletst
De Cook Islands (Behorende tot Nieuw Zeeland 'vlakbij' Fiji ed alleen goedkoper.) zijn erg mooi.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Binnen Europa: Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Spanje (Mallorca), Italie, Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland, Polen, Engeland, Griekenland (Kos).

Buiten Europa: Australie, Curacao, Dubai, Maleisie (Borneo).

Dit jaar iig Thailand, hoogstwaarschijnlijk Laos en misschien Cambodja.
quote:willem1959 schreef op 20 maart 2016 @ 15:12:

[...]

Ja. Ik vind die verre vakanties nergens op slaan.Stel dat je in Benin woont, dan is Nigeria niet zo ver toch?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven