Mode & Beauty alle pijlers

No Shampoo

19-03-2016 23:26 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

Sinds twee weken ben ik (tijdelijk) gestopt met shampoo te gebruiken. Het begon als een experimentje nadat uit een allergietest bleek dat ik niet tegen de schuimende elementen uit shampoos kan (cocamipropyl betaine).

Nu ben ik opzoek naar ervaringsdeskundigen.... iemand die langere tijd geen shampoo heeft gebruikt? Hoe zijn de resultaten? En weet iemand hoelang die ''overgangsfase'' duurt???

Ik ben benieuwd,
No Poo topic <<< hier kan je sowieso verder lezen :-)
Ongeveer een week of 3-6 dacht ik. Succes!
Toevallig aan begonnen tijdens mijn zwangerschap. Ik stond in m'n verlof 1 of 2x per dag onder de douche (om te ontspannen) Ik vond het onzin om elke keer shampoo te gebruiken dus ben daar mee gestopt. Toen baby eenmaal geboren was mee verder gegaan, en merk wel wat vettig haar als ik niet elke dag douche. Ik heb nooit zo'n vettige kop gehad waar ik weleens mensen over hoor die ermee gestopt zijn.
Ik gebruik al jaren geen haarproducten meer en heb nooit meer vet haar. De overgangsperiode duurt een maand of twee. Ik 'waste - lees spoelde' in de eerste periode mijn haar elke dag grondig inclusief goed masseren van de hoofdhuid. Na een tijdje kon ik een dagje overslaan en nu spoel ik 2 of 3 keer per week, eigenlijk gewoon om me fris te voelen. Mijn haardos is veel voller geworden en heeft ook 'slag' gekregen waardoor ik de mousse e.d. ook echt niet meer nodig heb.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik ben gestopt met shampoo terwijl ik eerder iedere dag m'n haar waste. Nu spoel ik het alleen uit met water en blijft het net zo schoon (terwijl ik er dagelijks mousse en wac in smeer).

Hoe lang het duurt voordat je hoofdhuid hieraan gewend is weet ik niet. Ik ben kaal geweest door chemotherapie en daarna gestart.
Ik ben ook nieuwsgierig. Mijn dochter kan niet goed tegen zeep etc, dus zij heeft nog nooit shampoo gezien (nu 11 maanden). Haar haren zien er prima en dus uit. Misschien is het ook iets voor mij, maar die overgangsperiode lijkt me wel erg naar.
quote:ZonnigKleintje schreef op 20 maart 2016 @ 10:21:

Ik ben ook nieuwsgierig. Mijn dochter kan niet goed tegen zeep etc, dus zij heeft nog nooit shampoo gezien (nu 11 maanden). Haar haren zien er prima en dus uit. Misschien is het ook iets voor mij, maar die overgangsperiode lijkt me wel erg naar.Dat is bij iedereen anders. Bij mij viel het heel erg mee, zus heeft een paar maanden met een knotje rondgelopen Ik begrijp trouwens nooit zo goed waarom er bij baby's überhaupt begonnen wordt met shampoo.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik ben in juli 2015 begonnen om mijn haar zonder shampoo te wassen. Mijn haar is van nuture heel erg vet dus bij mij heeft de overgangsperiode wel zes maanden geduurd. Ik kan nu mijn haar twee dagen niet wassen voor het weer moet. Het is mij tot op heden nog niet gelukt om mijn haar met alleen water te wassen. Ik was mijn haar eens per week met baking soda en verder met alleen water.

Toen ik met de no poo methode begon werkte ik niet. Thuis was mijn haar heel erg vet, gelukkig hoefde ik de deur niet uit haha. Als ik wel werk had gehad, dan zou het niks voor mij zijn geweest.

In het begin zaten er allemaal grijze vette stukken in mijn borsten na het borsten van mijn haar. Dit is met de tijd minder geworden. Ik ben begonnen met de methode om mijn haar minder snel vet te laten worden en dat is gelukt.
Het is nu stukken beter geworden! Na twee weken schrok ik echt zo vet dat het was. Maar nu is het veel minder! Ook bij de haaraanzet. Ik hou nog even vol om af te wachten hoe het zich ontwikkelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven