Gezondheid alle pijlers

Kuiltje borst

10-03-2016 14:42 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed, vanochtend na het douchen zag ik het dus. Een kuiltje, deukje aan de onderkant van mijn borst. Als je heel goed kijkt, vooral zichtbaar op de foto die ik ervan heb gemaakt, zie je er twee naast elkaar. Eentje van zo'n halve centimeter in doorsnede en de andere iets kleiner... Geen knobbel in mijn borst te voelen wél een verdikte lymfeklier.

Normaal zou ik zeker de huisarts bellen voor een afspraak maar voor volgende week heb ik al een date bij de internist. Daar kan ik toch wel opwachten neem ik aan?

Ben geen paniekzaaier en wil ook niet als een zeurkous weer naar de h.a. gaan.

Wat zouden jullie doen?
Geen ervaringen, maar wil zeggen dat het goed is dat je bent geweest en ik hoop dat het niets is uiteindelijk. Sterkte met het komende afwachten!
Geen persoonlijke ervaring met het Alexander Monro ziekenhuis, maar heb er wel goede verhalen over gehoord. Is het een beetje bij je in de buurt ?

http://www.de-amazones.nl ... 9a669b70ebb0a3a2&start=30
Gelukkig wordt er in elk geval serieus naar gekeken. Goed dat je bent gegaan!
Zou kijken naar een ziekenhuis waar ze een mammapoli hebben. Poli speciaal voor borstonderzoek alles is dan gepland op 1 dag en vaak weet je aan einde vd dag al waar je aan toe bent. Bijv je komt om 8 uur maken ze eerst foto, vervolgens bij twijfel echo daarna gesprek arts zn daarna punctie. In gelderse vallei in ede hebben ze dit, zullen vast meer zkh zijn
quote:bali-girl schreef op 14 maart 2016 @ 18:30:

Huisarts vertrouwt het ook niet helemaal dus op naar de mammapoli. Nu twijfel ik of ik naar ons streekziekenhuis moet gaan, heb daar niet de beste ervaring.

Kent iemand hier het Alexander Monro zkhs in Bilthoven?Alexander Monro zkhs ken ik niet. Ben wel benieuwd hoe het nu met je gaat...
Enjoy the little things in life
Bali, kijk vooral naar waar je het snelste terecht kunt. Zolamg je zorgverzekering niet zo'n beperkte budgetpolis is, kun je altijd overstappen naar een ander ziekenhuis als het niet bevalt. Heb ik gedaan en voor een vervolgtraject ook zelf een ziekenhuis uitgezocht (verder van huis, maar paste beter bij wat ik wilde). Artsen vergeten weleens dat het om jou draait en niet om protocollen. Maar je hebt alle recht om hen daaraan te helpen herinneren

Je hebt trouwens ook altijd wettelijk recht (linkje) op inzage van je eigen gegevens en recht op uitleg als je iets niet goed snapt.
Meiden, morgenmiddag de mammo én echo... Begin hem een beetje te knijpen. Het kuiltje (of eigenlijk kuiltjes) zit er nog. Ik kan dat kreng wel wegkijken nu. Het helpt niet vrees ik.

Heb me verder nog niet verdiept in ander zkhs dan dat streekziekenhuis hier, mocht het nodig zijn dan ga ik daar later mee aan de slag. Ik laat het jullie morgen weten.
Heel veel succes morgen! Ik hoop voor je dat het niks ernstigs is!
Succes Bali!
Succes morgen! Hoop dat het niks akeligs is. Zal voor je duimen.
Heel veel succes vandaag Bali!
Ik duim voor je!
Sterkte, Bali, met de onderzoeken vandaag. Ik hoop dat je volledig gerustgesteld terug naar huis kunt en dat het loos alarm is.
Toch niet zo goed nieuws. DCIS (2) ductaal carcinoma in situ...

Nog geen borstkanker maar het kleine, niet voelbare plekje moet wel weg. Eerst nog een MRI en dan worden de vervolgstappen besproken.

Vreemd, maar ik wist dat het niet helemaal jofel zou zijn dus deze uitslag kwam niet als een verrassing.
sterkte meid !
Sterkte en veel geluk!
Sterkte Bali-girl
Enjoy the little things in life
Wat goed dat je gegaan bent zodat het kan weggenomen worden voor het zich verder ontwikkelde.

Sterkte meid!
He bah, ik had je beter gegund. Sterkte!
Sterkte zeg, ondanks dat het nu slecht nieuws is, ben ik blij voor je dat je er zo vroeg bij bent. Zal duimen dat de vervolgonderzoeken goed uitpakken.
He bah, veel sterkte gewenst!
Sterkte, ik hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten
Ach meid. Hoop dat de rest van het traject snel is en met goed gezond resultaat.

Sterkte!
Sterkte!

Hopelijk wordt alles snel in gang gezet.
Sterkte!
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen. T.Lau

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven