Mail sturen (afscheid) ex collega

22-03-2016 09:37 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik vraag me af hoe jullie hierover denken. Ik heb 9 jaar gewerkt bij een super leuk bedrijf en ik heb daar een goeie band gehad met iedereen eigenlijk.

Ik heb ook nog regelmatig contact met een aantal ex collega's, die ook vriendinnen zijn geworden.

Nu is een mannelijke ex collega heel ziek geworden, hij heeft kanker en er is niets meer aan te doen. Ik vind dit echt zo vreselijk

Ik zou hem graag een mailtje willen sturen, maar aan de andere kant denk ik ook......is dat wel goed om te doen? Is dat niet raar, stom of gek of weet ik het?

Wat zouden jullie doen in zo'n geval?
Ik zou een handgeschreven kaart sturen, veel persoonlijker
En zeker niet gek, stom of raar. Het is juist heel fijn om kaartjes e.d te ontvangen. En dan niet nu bij een kaart houden, maar er zo af en toe eentje sturen.
Waarom zou het stom zijn? Juist fijn om te merken dat mensen aan je denken en meeleven.
Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die het niet heel fijn zou vinden als je een mail of kaart zou sturen in zo'n situatie.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 22 maart 2016 @ 09:42:

Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die het niet heel fijn zou vinden als je een mail of kaart zou sturen in zo'n situatie.

Jemig, die zin is lekker duidelijk geworden........

Ik bedoel dus dat iemand het ongetwijfeld op prijs zou stellen.
Oh dear, how sad, never mind.
Altijd doen. En zoals hier al eerder werd aangegeven, laat het niet bij 1 kaartje.

Mijn vriendin heeft ook al heel lang kanker en die vindt het super leuk als ze eens een kaartje krijgt.
Bloem, ja dat mag zeker. Schrijf oprecht, geen cliches en goedbedoelde adviezen en vermijd het woord 'vechten'. Als je het dicht bij jezelf houdt is het eigenlijk altijd goed.
Ik zou gewoon een kaartje schrijven dat je het hebt gehoord en dat je aan hem denkt.

Een mailtje zou ik minder snel doen, omdat ik zelf altijd de neiging heb dat ik op een mailtje moet reageren. Misschien heeft hij daar op dit moment even geen zin in...
Ja leuk joh. Mijn schoonmoeder heeft ontzettend veel kaartjes ontvangen tijdens het gehele ziekteproces. Appjes, kaartjes, mailtjes, kadootjes per post. Zoveel mensen die aan haar dachten. Ze vond het geweldig.
Gewoon doen! Toen ik zelf ziek was vond ik kaartjes en berichtjes altijd leuk, juist ook van mensen van wie je het helemaal niet verwacht.
Tjezus, wat vals
Zeker doen, het is niet stom om je medeleven te tonen. Wel liever een kaartje en geen mail.
mail kan ook hoor. mijn vader kreeg hele mooi mails. is ook makkelijker te beantwoorden vanaf je bed of bank. mijn vader las overigens kaarten nooit. dat vond hij te confronterend.
Inderdaad een handgeschreven kaart.

Ik zou geen cliché-beterschapskaart kiezen, als iemand niet meer beter wordt, maar een gewone gezellige kaart zonder voorgedrukte tekst.

Ik zat kort geleden met dezelfde vraag, ook voor een ernstig zieke collega, en kwam al googlend op deze site terecht.

Gek genoeg, toen ik begon te schrijven dat ik niet wist wat ik moest schrijven, kwam de rest vanzelf. Ik heb geschreven waarom ik haar mis op het werk (wel iets persoonlijks, niet omdat ik nu haar werk erbij moet doen ofzo... ), en dat ik hoop dat ik haar gauw weer zie.

Doen hoor!
Ik moet helemaal niks!
Zware teksten of depressieve kaarten zou ik idd niet doen, dat kan enorm confronterend zijn. Het fijnste om te lezen vond ik gewoon dat er aan me gedacht werd en dat ik gemist werd.
Tjezus, wat vals
quote:Moiren_ schreef op 22 maart 2016 @ 09:39:

Ik zou een handgeschreven kaart sturen, veel persoonlijker + 1
En je kunt eerlijk schrijven dat je niet precies weet wat te zeggen, maar dat je wel aan hem denkt....
Kaartje sturen. Medeleven is nooit gek of raar..
Toen mijn vader ziek werd kregen we een kaartje met alleen maar erop: 'Lieve lieve PapaLux... Verder kom ik even niet. Groetjes Jan'

Het was een van de velen en mijn vader was heel blij met kaartjes, maar van dat kaartje waren we allemaal in tranen en die heb ik ook bewaard toen hij eenmaal overleden was. Was van een heel oude vriend van hem die hij jaren niet gezien of gesproken had, ik had hem zelfs nog nooit gezien. Zo lief, zo oprecht. Verder kwam hij niet. Hoefde ook niet, het was duidelijk. Stuur een kaart. Ook al weet je niets te schrijven, dan schrijf je gewoon dat op.
Bedankt voor het meedenken, ik vind een kaartje zelf misschien ook persoonlijker. Maar ik heb zijn adres niet, dan zou ik dat via via moeten gaan vragen, dat kan zeker, maar dat vind ik dan weer ver gaan ofzo.

Een mail zou ik dan misschien eerder doen. Onpersoonlijk vind ik dat ook eigenlijk niet. Want ik typ het toch zelf.

De reden dat ik het misschien 'stom' vind om te doen is omdat ik normaal geen contact meer heb met deze man. Maar uit het oog betekent niet uit het hart bij mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven