Wanneer kan ik testen?

22-03-2016 21:55 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben niet zo ervaren als het om dit onderwerp gaat, vandaar dit topic. Ik ben gestopt met de pil en ben daarna ongesteld geworden. Deze menstruatie hield aan tot ongeveer 11 maart. Nu vraag ik me af wanneer ik zou kunnen testen op een eventuele zwangerschap. Ik heb geen idee wat mijn cyclus is. Wat raden jullie aan? Ik zat zelf te denken aan aankomend weekend, maar ik weet niet wat gebruikelijk is.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Het verleden kun je niet veranderen, de toekomst wel. Dat begint bij het heden. Begin dus vandaag!
Dan ben je pas 2 weken verder. Een cyclus duurt ongeveer 4 weken. Hoe kan het dat je dat niet weet?
Je bent toch ongesteld geweest? En eigenlijk

Is het dat dus niet. Het is onttrekkingsbloed na de pil. Daarna komt pas de echte cyclus op gang en dus de echte ongesteldheid.
Ik heb hiervoor de pil een aantal jaren doorgeslikt (in overleg met de huisarts) en daarvoor heb ik het nooit bijgehouden. Dit is zo ook eigenlijk niet gepland..
Het verleden kun je niet veranderen, de toekomst wel. Dat begint bij het heden. Begin dus vandaag!
Dus je wil geen zwangerschap? Dan moet je regelen dat dat voorkomen wordt.
quote:proudmama33 schreef op 22 maart 2016 @ 21:59:

Je bent toch ongesteld geweest? En eigenlijk

Is het dat dus niet. Het is onttrekkingsbloed na de pil. Daarna komt pas de echte cyclus op gang en dus de echte ongesteldheid.Ik kreeg vlak na het stoppen een bloeding van 3 a 4 dagen met roestbruin bloed. Dat was ook echt heel weinig. Dit ging daarna over in een bloeding van 4 a 5 dagen die ik wel echt herkende als zijnde menstrueren.. Vandaar.
quote:Saladebakje schreef op 22 maart 2016 @ 21:59:

Ik heb hiervoor de pil een aantal jaren doorgeslikt (in overleg met de huisarts) en daarvoor heb ik het nooit bijgehouden. Dit is zo ook eigenlijk niet gepland..Je hebt toch wel biologie gehad?
quote:proudmama33 schreef op 22 maart 2016 @ 22:00:

Dus je wil geen zwangerschap? Dan moet je regelen dat dat voorkomen wordt.Het is niet gepland, maar wel welkom.
Het gaat om het begín van je ongesteldheid. Vanaf daar ga je rekenen. 1 april zou kunnen, als je uitgaat van een gemiddelde menstruatie en een gemiddelde cyclus. Dit weekeind is te vroeg. Namelijk rond de 20e en 25e dag van je cyclus.
quote:Saladebakje schreef op 22 maart 2016 @ 22:01:

[...]

Het is niet gepland, maar wel welkom.Ik heb je geloept. Je bent aan het daten sinds januari. Vind je het verstandig om een kind te krijgen met iemand die je nauwelijks kent?
Het is gebruikelijk te testen als je een menstruatie verwacht en deze uitblijft. Omdat het me volstrekt onlogisch lijkt dat je na 2-3 weken weer ongesteld wordt, lijkt het me ook onlogisch nu te gaan testen. Tenzij je een ovulatietest wil doen; dat is (met een langere cyclus) u ongeveer het moment.
quote:Saladebakje schreef op 22 maart 2016 @ 22:01:

[...]

Het is niet gepland, maar wel welkom.Bij hem ook??
quote:proudmama33 schreef op 22 maart 2016 @ 22:02:

[...]

Ik heb je geloept. Je bent aan het daten sinds januari. Vind je het verstandig om een kind te krijgen met iemand die je nauwelijks kent?

Sterker nog:

TO, ben jij helemaal van god los??

Niet doen! je speelt met drie levens
quote:lilalinda schreef op 22 maart 2016 @ 22:34:

[...]

Sterker nog:

TO, ben jij helemaal van god los??

Niet doen! je speelt met drie levens erg toch dit.... ik stop ermee, ik stop met het vivaforum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven