Geld & Recht alle pijlers

re integratieplan bijstellen ?

24-03-2016 06:07 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs heb ik de bedrijfsarts bezocht. Na een stressvolle periode viel ik uit en zit nu 4 weken thuis. Dit was een prima gesprek alleen meteen erna brak de paniek bij me uit. Er is namelijk afgesproken dat ik binnen een paar dagen weer gedeeltelijk mijn werk ga oppakken maar ik kan het niet. Het is veel te snel, ik zit nog midden in behandelingen , heb nog niets op de rit en ben oververmoeid ( zeggen ook de ha en psychotherapeute). Wat nu ?? Hoe kaart ik dit aan?? Kan een probleemanalyse worden bijgesteld ? Iemand advies ?
Neem weer contact op met de bedrijfsarts en bespreek het.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Terug naar de bedrijfsarts en bespreek dit. Laat hem eventueel kortsluiten met je behandelaars als je je niet gehoord voelt. Ik heb ooit een (langdurig) zieke medewerkster begeleid, en wat ik graag wilde was dat ze contact behield met de organisatie, zodat de drempel om terug te keren niet mijlenhoog zou worden. We zijn ermee begonnen dat ze er na werktijd een kopje koffie met mij kwam drinken, en later kwam ze in de pauze langs zodat ze contact hield met haar collega's. Pas later is ze langzaamaan weer aan de slag gegaan. Dus: wat is het doel van het nu weer aan het werk moeten? Moet je gaan presteren of moet je contact houden met je bedrijf? Alhoewel ik me ook best kan voorstellen dat dat laatste in bepaalde omstandigheden al te veel kan zijn hoor. Nogmaals: ga terug naar de bedrijfsarts.
Bedankt voor jullie reacties !! Heel fijn ! Onze bedrijfsarts is moeilijk bereikbaar. Ik denk niet dat ik haar te spreken krijg voordat ik weer aan het werk moet. ...Het doel is om weer te wennen aan de werkplek. Dat wil ik ook heel graag , begrijp me niet verkeerd , ik wil niets liever. Alleen nu lukt het me niet. Ik voel geen weerzin tegen het werk , totaal niet en er spelen ook geen werkgerelateerde problemen. Het is alleen nu te vroeg. Ik heb 3x in de week therapie en daar gaat al mijn energie naar toe. Ik ben daar pas twee weken geleden mee begonnen. Ik zou zo graag wat meer tijd hebben, al is het maar een week of 3, 4.
Als je niet probeert te bellen dan weet je het niet of je de bedrijfsarts kunt bereiken. Ik heb ook voor een bedrijfsarts gewerkt en die was nooit rechtstreeks te bereiken, alleen via het secretariaat. Ik zou dus zo meteen gelijk even bellen. Als de bedrijfsarts niet beschikbaar is, is er misschien wel iemand anders aanwezig die je advies kan geven. Succes en beterschap.
Misschien kan er worden afgesproken dat je eerst alleen op therapeutische basis gaat werken. De tijd dat mensen met jouw klachten maanden thuis konden zitten, is een eind voorbij. Volgens de huidige inzichten is dat helemaal niet goed.....
Oh dear, how sad, never mind.
Is het echt de bedoeling dat je gaat werken? Of moet je langs gaan voor een kop koffie, om feeling te houden? Is de bedrijfsarts niet te mailen?
Hoe weet je dat het niet gaat als je het niet hebt geprobeerd? Eens met Hayek, lang thuis blijven werkt eerder tegen dan mee aan je herstel. Hoeveel uur moet je mee beginnen ? Ik zou eerst proberen en mocht het tegenvallen kun je altijd nog aankaarten, maar dan heb je wel goodwill getoond door proberen te beginnen. En wie weet doet het je juist goed om weer even aanwezig te zijn.
Toch maar proberen denk ik.
Ga je werken met aanpassingen? Bijvoorbeeld in een rustige ruimte? Vraag een verslag van het gesprek want in je paniek kun je dingen misschien verkeerd begrepen hebben.

Het is tegenwoordig zo dat je snel weer aan het werk moet, ook bij overspannenheid. Maar dan wel aangepast. En dat moet goed omschreven zijn. Het kan aangepast werk zijn, het kan werk in een andere ruimte zijn, het kan ook alleen maar een uurtje koffie drinken zijn. Als je te lang niet naar je werk gaat wordt de drempel steeds hoger om te gaan, vandaar. Maar het is ook niet de bedoeling om je nog meer overspannen te maken.

Vraag dus om dat verslag waarin staat beschreven wat is besproken m.b.t. je werk.

Nog een tip: als je weer zo'n gesprek hebt, neem dan iemand mee. Juist als je overspannen bent kun je dingen verkeerd begrijpen en dan is het prettig als iemand het weer in de juiste proporties kan zetten.
Ik denk niet dat je sneller herstelt door thuis te blijven. Juist door contact te houden met de werkvloer wordt de drempel niet hoger om weer aan de slag te gaan. Dus ik zou het toch maar proberen, niet om te werken, maar in eerste instantie om alleen maar even koffie te drinken. Dat lukt toch wel?
Waarom bel je de bedrijfsarts niet? Ik denk dat een kopje koffie juist goed is en ik spreek uit maandenlange ervaring. Anders raak je echt steeds verder van je werk verwijderd.
Hoe kan het dat je het een 'prima gesprek' noemt maar thuis bedacht dat je toch iets heel anders wou? Wat is er precies afgesproken over 'weer beginnen'?

Probeer zo snel mogelijk de bedrijfsarts te bereiken en bedenk een reeel voorstel wat je hem/haar voor kunt leggen. Drie of vier weken langer full time thuis zitten vind ik wel veel, maar misschien dat je wel kunt zeggen 'nou, op woensdagmiddag een uurtje zal wel lukken, maar iedere dag een uurtje ga ik niet redden', ik noem maar wat.
Wat wordt er nou concreet van je verwacht TO? Daar ben je niet echt duidelijk in? Hervatten van werk of feeling met de werkplek? Dat eerste heeft bij mij maanden geduurd en het tweede, kopje koffie half uur per week, deed ik na twee weken volledige uitval.
Het is opgelost. Ik hoef nog niet aan het werk. Eerst over een week of wat een keer koffie en bespreken wat wel lukt/kan. Mijn manager vond het ook veel te snel en heeft aktie ondernomen. Bedankt allemaal voor de reacties !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven