Napraattopic 57

16-03-2016 21:52 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Nouschi schreef op 24 maart 2016 @ 09:24:

[...]

Doen we toch ook? Ja, klopt, daarom snap ik niet dat er op één persoon zo gereageerd wordt.
Do something nice for someone today. Leave them alone.
Week 18 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 24 maart 2016 @ 09:12:

[...]

Tegenwoordig mag het allebei.

Yes!

Meestal ben ik niet zo van de opvatting 'taal is levend, dus iets wat vroeger fout was kan nu goed zijn' maar in het geval van handvaten, yes
quote:Solomio schreef op 24 maart 2016 @ 09:20:

[...]

Nou, ik heb het gelezen hoor. En ik zei niet dat je haar niet goed genoeg kent, ik zei dat ik haar mss een beetje anders lees omdat ik haar beter ken (of denk te kennen).

Ik ken de BD van vroeger dan weer niet, maar die van nu wel en die ken ik als vooral eerlijk.Ik denk niet dat ik haar slechter ken, en ik lees sneren zo af en toe, en ik vind het tof dat ze dat zelf ook toegaf vanmorgen. Bewonderaars was echter geen sneer, imo. Dat was iets met iedere slak en zout door Neesje.
Ik heb het allebei in huis maar als het een maaltijd is heb ik geen lunch dus dan moet ik nog boodschappen doen.
geneet van 't laeve
quote:Solomio schreef op 24 maart 2016 @ 09:23:

[...]

Dus BD sneert omdat ze een ongelukkige jeugd heeft gehad?

Nou, dan kunnen we allemaal wel losgaan hè.

En dan zijn er heel veel forumsters die blijkbaar een ongelukkige jeugd hebben gehad.Ik ga niet door over wat ze toen heeft verteld, ze heeft niet voor niets een nickchange gedaan. Ik vind het heel knap dat ze staat waar ze nu staat. En gelukkig heb ik niet zo'n achtergrond.
quote:Baankje1 schreef op 24 maart 2016 @ 09:28:

Ik heb het allebei in huis maar als het een maaltijd is heb ik geen lunch dus dan moet ik nog boodschappen doen.

Ik snap het eigenlijk nog steeds niet.

Een maaltijdsalade is een maaltijd, het woord zegt het al.

Een kaassouffle is geen maaltijd, maar ja, als je em eet en je hebt er genoeg aan dan is het voor jou wel een maaltijd.

Kun je wat met dit antwoord?
Do something nice for someone today. Leave them alone.
Week 18 van de Extremely Demotivational Calendar
Overigens had ik mijn post gewoon laten staan als Marana niet gezegd had hem te willen verwijderen. Iedereen mag weten wat er stond.

Ik maak er geen geheim van dat ik onder een andere nick, jaren geleden, het fijn vond om mijn verhaal te doen en feedback te krijgen. Misschien had ik dat niet moeten doen, maar ik heb er veel aan gehad. Ik vind het forum leuk en lees de meesten ook met veel plezier. Ik wilde alleen al die oude bagger van me afgooien, omdat ik er klaar mee was en ben. Dus besloten een nieuwe nick te nemen .
quote:Nouschi schreef op 24 maart 2016 @ 09:24:

[...]

Wel de nieuwe dan hè.Als er wat brood bij wordt geserveerd, en de salade wordt opgeleukt met ham of zo, dan is ie compleet volgens mij
quote:Marana_ schreef op 24 maart 2016 @ 09:27:

[...]

Yes!

Meestal ben ik niet zo van de opvatting 'taal is levend, dus iets wat vroeger fout was kan nu goed zijn' maar in het geval van handvaten, yes
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Solomio schreef op 24 maart 2016 @ 09:30:

[...]

Ik snap het eigenlijk nog steeds niet.

Een maaltijdsalade is een maaltijd, het woord zegt het al.

Een kaassouffle is geen maaltijd, maar ja, als je em eet en je hebt er genoeg aan dan is het voor jou wel een maaltijd.

Kun je wat met dit antwoord? Volgens mij heeft ze maar 1 maaltijd in huis, dus voor lunch of diner. Al snap ik dan niet dat ze blijkbaar geen boodschappen hoeft te doen als dit geen maaltijd is, want dan moeten er wel 2 maaltijden komen denk ik? Hmm nou weet ik het ook niet meer...
Ik eet vanavond aardappeltjes, spareribs en salade.

Mijn witte was zit nu in de wasmachine en moet straks in de droger.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Nouschi schreef op 24 maart 2016 @ 08:38:

[...]

Chic / chique, chiquer, chicst

Wanneer gebruik je chic en wanneer chique? En is het chiquer of chiccer? En chiquest of chicst?

Chic gebruik je als het woord als [sjiek] moet klinken: een chic pak, een chic hotel. De verbogen vorm, die als [sjieke] klinkt, wordt gespeld als chique: een chique jurk, een chique tent. De vergrotende trap is chiquer en de overtreffende trap is chicst.Het Frans kent alleen de vorm chic. In het Nederlands wordt die vorm ook gebruikt als onverbogen vorm in bijvoorbeeld een chic pak, een chic dinertje, een chic hotel, die jurk staat chic. Maar als je er een e achter moet zetten, zoals in een [sjieke] jurk, levert chice de verkeerde uitspraak [sjiese] op. Daarom heeft men er in het Nederlands de Frans aandoende verbogen vorm chique bij verzonnen: een chique jurk, chique hotels, een chique meneer, dat chique jasje.
quote:Marana_ schreef op 24 maart 2016 @ 09:31:

[...]

Als er wat brood bij wordt geserveerd, en de salade wordt opgeleukt met ham of zo, dan is ie compleet volgens mij Doe een eitje, zit je altijd goed
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Er is een man gearresteerd in de zaak Koen Everink.

http://www.nu.nl/algemeen ... ek-dood-koen-everink.html
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Dadel_ schreef op 24 maart 2016 @ 09:34:

[...]

Het Frans kent alleen de vorm chic. In het Nederlands wordt die vorm ook gebruikt als onverbogen vorm in bijvoorbeeld een chic pak, een chic dinertje, een chic hotel, die jurk staat chic. Maar als je er een e achter moet zetten, zoals in een [sjieke] jurk, levert chice de verkeerde uitspraak [sjiese] op. Daarom heeft men er in het Nederlands de Frans aandoende verbogen vorm chique bij verzonnen: een chique jurk, chique hotels, een chique meneer, dat chique jasje.Je punt is?
quote:Enn schreef op 24 maart 2016 @ 09:01:

[...]

Nee, ik wil erg graag nog wat meer pagina's lezen.
Whahahahhahaha waarschuwing te pakken gottegottegot zeg
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik zou de soufflé in tweeën snijden: halfje lunch, halfje avondeten. Kun jij op de bank blijven zitten!
quote:Nouschi schreef op 24 maart 2016 @ 09:36:

[...]

Je punt is?Le point.
quote:Marana_ schreef op 24 maart 2016 @ 09:14:

Vroeger op school had je de populaire meisjes, de impopulaire meisjes en een groep daartussen. Van die laatste groep waren sommigen onverschillig over hun positie, ze sloten dan bij de ene groep aan, dan weer bij de andere maar waren meestal op zichzelf. Een enkeling van die groep wou echter het liefst bij de populaire groep horen, en zij hingen daar dan wat bij rond. Ze vonden vaak leuk wat de populaire meisjes leuk vonden, en stom wat de impopulaire meisjes leuk vonden. Om de populaire meisjes te laten zien dat ze daar bij zouden horen, maakten ze af en toe wat opmerkingen over anderen. Ze genoten ervan als de populaire meisjes moesten lachen om die opmerkingen, en dan ging er soms nog een schepje bovenop, ten koste van de anderen. Aan de andere kant zagen de impopulaire meisjes in deze wannabe-popi's makkelijke slachtoffers, en lieten ze ook geen kans onbenut om deze meisjes zwart te maken, om hun positie bij de populaire meisjes te verzwakken.

Daar doet me dit gewoon aan denken. Eigenlijk zijn we allemaal nog van die schoolmeisjes.Nou vertel wie hoort in welk rijtje thuis.
quote:hatsetats schreef op 24 maart 2016 @ 09:38:

Whahahahhahaha waarschuwing te pakken gottegottegot zeg Voor wat in vredesnaam?
quote:Dadel_ schreef op 24 maart 2016 @ 09:42:

[...]

Nou vertel wie hoort in welk rijtje thuis.Gut ja, je zal eens niet in een hokje moeten.
quote:Hunniebunnie schreef op 24 maart 2016 @ 09:42:

[...]

Le point.
quote:Nouschi schreef op 24 maart 2016 @ 09:42:

[...]

Voor wat in vredesnaam?als ik dat ga vertellen heb ik n ban denk ik lol.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Enn schreef op 24 maart 2016 @ 09:35:

Er is een man gearresteerd in de zaak Koen Everink.

http://www.nu.nl/algemeen ... ek-dood-koen-everink.html

De politie heeft iemand opgepakt èn de politie weet niet wat zijn betrokkenheid is.

Huh? Ze weten toch wel waarom ze iemand oppakken?
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven