Zweten na de bevalling
donderdag 24 maart 2016 om 08:12
Bijna twee weken geleden ben ik bevallen van ons tweede meisje. Nu heb ik alleen last van veel zweten. Dat had ik de vorige keer ook, maar toen was het heerlijk zomers weer en ondervond ik er verder geen last van. Nu is het nog koud, echter, en merk ik dat 's nachts voornamelijk erg. Ik zweet dusdanig - of ik me nu weinig aantrek of veel - dat ik kletsnat wordt en dus kou ga lijden. Voornamelijk mijn borst, hals en nek is een probleem, want dat ligt boven de lakens.
Ik heb dus al geëxperimenteerd met het aantal laagjes kleding, sokken aan in bed, dekens oplaten of afgooien. Ik dacht er vanochtend nog aan de komende nacht een handdoekje mee te nemen naar bed zodat ik tussen de voedingen van dochter door me droog kan deppen. Maar misschien hebben jullie nog goede tips.
En eh... hoe lang duurt het ook alweer voordat dit een beetje over gaat?
Ik heb dus al geëxperimenteerd met het aantal laagjes kleding, sokken aan in bed, dekens oplaten of afgooien. Ik dacht er vanochtend nog aan de komende nacht een handdoekje mee te nemen naar bed zodat ik tussen de voedingen van dochter door me droog kan deppen. Maar misschien hebben jullie nog goede tips.
En eh... hoe lang duurt het ook alweer voordat dit een beetje over gaat?
donderdag 24 maart 2016 om 08:42
Ik heb nooit echt 'plassen' gezweet, maar herken het wel. Ik ben erg kouwelijk en ik vond het wel prettig om enkele maandjes wat warmer te zijn. Zo lang ik borstvoeding gaf was ik veel kleffer en klammer, dus dat heeft maandjes geduurd. Ik denk wel dat het ergste voorbij was na 3 maanden. Ik zou gaan voor ademend beddegoed en bedkleding. Misschien een badlaken onder de hoeslaken?
donderdag 24 maart 2016 om 09:05
Oh ja, vreselijk hè? Ik ben 5 weken geleden bevallen en heb er ook erg past van gehad; nu nog af en toe. Ik heb wel eens midden in de nacht iets droogs aan moeten trekken! Ik doe als ik eruit moet voor de nachtvoeding gelijk een badjas en sokken aan, maar nog hou je dat onbehaaglijke gevoel van een koude hals en schouders. Geen echte tips dus, wel meeleven
donderdag 24 maart 2016 om 09:24
Oh, dit had ik ook! Ik ben een maand geleden bevallen en heb de eerste twee, drie weken meermaals per nacht een droog t-shirt aan moeten doen en zelfs een paar keer midden in de nacht mijn bed staan verschonen. De laatste paar dagen is het gelukkig min of meer over, realiseer ik me door jouw topic.
Am Yisrael Chai!
donderdag 24 maart 2016 om 09:26
Niet echt een tip maar bij mij heeft het een week geduurd. De meeste vrouwen houden vocht vast als ze zwanger zijn, ik begon daar pas mee toen ik al bevallen was en was compleet opgezwollen. Dat moest ik er echt uit zweten. Mijn kraamhulp zei toen wel dat het niet langer dan een week mocht duren en ik anders aan de plas tabletten zou moeten gaan. Ik zou dus eventjes de verloskundige of de huisarts bellen.
donderdag 24 maart 2016 om 14:33
Nou nou, Wortelsoep, ik reageer normaal altijd. Dit keer vergeten nog een keer te reageren, dat kan. Vind het nogal kinderachtig dat je in een ander topic me hierover op de vingers komt tikken.
@ de anderen: bedankt voor de reacties. Ik heb geen idee meer hoe lang het bij mijn oudste heeft geduurd, maar het kan dus nog even duren. Ik zal voor de komende nacht maar een extra pyjama klaarleggen, doe ik die halverwege de nacht aan. Beddengoed heb ik vorige week door de kraamverzorgster een paar keer laten verschonen, nu verschoon ik het zelf om de twee dagen... Normaal ligt het beddengoed er een week op. Gatverdamme, dat gezweet.
@MarMira, thanks.
@ de anderen: bedankt voor de reacties. Ik heb geen idee meer hoe lang het bij mijn oudste heeft geduurd, maar het kan dus nog even duren. Ik zal voor de komende nacht maar een extra pyjama klaarleggen, doe ik die halverwege de nacht aan. Beddengoed heb ik vorige week door de kraamverzorgster een paar keer laten verschonen, nu verschoon ik het zelf om de twee dagen... Normaal ligt het beddengoed er een week op. Gatverdamme, dat gezweet.
@MarMira, thanks.
donderdag 24 maart 2016 om 20:09
Hier na 7 maanden nog steeds last van . T verschilt wel iets per nacht, maar toch wel zeker om de nacht. Vooral mijn oksels, rug en borsten. T is niet kletsnat maar prettig is anders. Zal zeker door de hormonen komen en heb zelf het idee dat het langer aanhoudt doordat ik bv geef. Zweet overdag nu ook wat meer; bijv tijdens het kolven op het werk. Net alsof wanneer de melk eruit komt bij mijn borsten, er ook vocht op andere plekken uitkomt