Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Lein ook van mij een dikke knuffel!! Het gevoel dat je tekort schiet naar iedereen (en zeker naar je kleine meid ) is heel erg frustrerend. Gelukkig hebben de andere meiden hier al heel lief en verstandig op gereageerd en ik kan me daar alleen maar volmondig bij aan sluiten.

Ik wil iedereen trouwens veel sterkte wensen waarvoor deze zwangerschap nu wel zwaar wordt. Het duurt nog best lang en je moet die periode toch zo goed mogelijk door zien te komen. Denk lekker aan jezelf want een zwangerschap is toch wel heel erg ingrijpend voor je lijf hoor!!!

Ik heb het afgelopen weekend niet raar gedroomd of rugpijn gehad maar wel heel erg slecht geslapen. Vriend was twee dagen weg en ik kwam maar niet in slaap. Dus in plaats van bijslapen in het weekend heb ik slaaptekort nog wat vergroot....ben benieuwd hoe dat deze week gaat lopen. Ik moet weer veel rijden, lange dagen en nog wat vergaderingen 's avonds. Zie er een beetje tegen op.

Ringel ik zou die Arbo-arts zelf even bellen. Heb je teminste zelf het initiatief
Lieve meiden, dank jullie wel voor de lieve woorden en knuffels. Doet me heel erg goed. Ik heb vandaag gewoon even niet mijn dag.

Frans: Je weet het goed te verwoorden en hebt 100% gelijk. En ik geloof ook echt dat ze weet dat er meer speelt momenteel en dat ze voelt dat het iets tijdelijks is. En toch komen de dip-dagen en -momenten voorbij. En toch kan ik dat schuldgevoel nog niet van me afzetten. Wie weet lukt het me binnenkort.

Ik kan ook niet wachten tot februari, wat mij betreft komt deze kleinen gewoon een weekje (of twee) eerder!

Ik vind dat je het met Milena en je schoonvader heel goed hebt aangepakt. Gewoon eerlijk, kinderen voelen meer dan je denkt. Toen mijn stiefvader overleed tijdens mijn vorige zwangerschap waren mijn neefjes en nichtjes tussen de anderhalf en zes jaar oud. Het is zo bijzonder om te zien hoe verschillend die kinderen ermee omgingen dat hun opa zou sterven en hoe goed ze het daarna hebben verwerkt, allemaal op hun eigen manier.

Ringel: Als het goed is meld je werkgever je bij de arbo-arts, maar je kan natuurlijk altijd zelf even bellen voor de zekerheid.

Sjaanie: ook voor jou dikke knuffels, het klinkt alsof ook jij ze wel kan gebruiken.

Liefs Lein
Lein... hier een dikke knuffel van mij!!! Ik snap je wel hoor, ik ben gister ook weer uit m'n dak gegaan tegen zoon toen hij vervelend was... En dat was eigenlijk omdat ik boos was op vriend. Mén wat een schuldgevoel...

Maar ik kan me niet voorstellen dat je de hele dag nee moet zeggen toch? Probeer ondanks alles toch lekker te genieten van alle knuffelmomenten!!! (en die zijn er denk ik genoeg, toch?!)

Ik heb laatst viltstiften aan zoon gegeven. Hij was helemaal in de gloria dat hij mocht tekenen en hij was weer even zoet. Is dat anders iets voor je dochter? Doe je toch iets leuks wat jou weinig moeite kost!

Sinterklaas doen we dit jaar maar niet. Zoon heeft echt verschrikkelijk veel speelgoed, zou niet weten waar ik nóg meer moet laten! Beneden én boven staan 2 kisten helemaal vol...
hahaha wij zijn juist bezig om sinterklaas en zwarte piet te introduceren hier. Mayte heeft net een kleur en liedje boek van sinterklaas gekregen en de eerste cadeautjes zijn al gekocht (waaronder een babyborn pop, een kleintje, omdat ze de laatste tijd zo poppig is en ook een beetje voorbereiding op de baby die komen gaat) wordt voor ons de 1e sinterklaas met meisje. Vorig jaar hebben we het niet gevierd omdat ze er eigenlijk nog te klein voor was en dit jaar dus wel.......en volgend jaar met z'n 4tjes....blijft nog steeds een beetje ongelooflijk eigenlijk.

En ik ben eigenlijk wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben bij wie het lontje af en toe onredelijk kort is. Kan ook erg tegen wichie uitvallen (als ze weer eens ligt te kontdraaien bij een poepluier en perse wil staan) maar net als gister als ze dan uitzichzelf om een knuffel vraagt (meisje kuffel?) en dan haar armpjes om m'n nek heen slaat, dan komen er toch wel tranen in m'n ogen hoor......(*snif*) mijn meisje.........*zucht*
Hey allemaal

Tsja die reactie van Suzanmama, ach ja ben blij voor dr dat het zo goed met dr gaat. Ik voel me niet geroepen om verantwoording aan een ander af te leggen over waarom ik thuis zit. Ik ben 23, zwanger van de eerste, en ik heb een bekkeninstabiliteit, waar ik veel pijn van heb. Helaas, bij mij mocht het niet makkelijker gaan, jammer dan. Ik kreeg van iedereen de opdracht mee om rustig aan te doen en vooral volop te genieten! En ja dat kan ik, nu ik me niet ook nog eens druk hoef te maken over een baan.... Voor mij is dat genoeg!

Gisteravond weer heel veel buikpijn, kon niet meer overeind of zitten, maar liggen deed ook pijn en toen sprong de kat op mijn buik en toen vloog de kat even door de kamer. Maar even mijn moeder gebeld, die zei bel de verloskundige maar, die weet er meer van af.

Verloskundige stond binnen een half uur op de stoep. Of het was bandenpijn of een blaasontsteking, urine naar de HAP gebracht, maar zag maar een paar cellen....Vanochtend urine naar mijn eigen huisarts, maar het is geen blaasontsteking... Verloskundige nog even gebeld, dat hadden we afgesproken. Omdat dochter erg druk is, heeft ze w.s. beurs getrapt. Rechts is ook duidelijk dikker dan de andere kant. Nu op de bank onder een warm dekbed want als mijn spieren verrekt zijn, dan is warmte goed. En het voelt wat rustiger, nog wel wat beurs. Maar dochter blijft lekker meppen. Geniet er nog wel van, mits het niet te gek wordt. En o dat maagzuur! Blegh ben gewoon beetje misselijk ervan...

Ik heb het probleem van Sint nog niet, maar dochter kreeg van oma al een little baby bjorn Die hebben we nu maar in de wieg gelegd haha. Zelf heb ik een Winnie de Pooh gekocht, met licht en muziek, die leg ik op mijn buik. Krijg wel reactie!
knuffel aan Lein, Rianne en Sjaanie en Bluester en aan iedereen die het nodig heeft!

Ringel: leuk he die voorbereidingen op sinterklaas!

Wij hebben vandaag onze eerste cursusdag: samen bevallen. Kijken of het wat is. Vandaag beetje last van harde buiken maar net lekker gedouchd en dan nog efkes op de bank. Over een half uurtje gaan we weg. Ik vind het erg spannend hoor! Jullie horen hoe het was.
Tegen maagzuur helpt bij melk en vanillevla heel goed. Drink dus liters melk nu. En normaalgesproken lust ik het niet eens . Verder, als het echt erg wordt, slik ik gaviscon. Maar liever slik ik helemaal niks, dus dat is alleen als ik ga overgeven van het maagzuur. Oh en verder, geen kruidig eten en wat ook erg helpt bij mij is geen prik meer drinken. En ook geen sinaasappelsap. Haha ik drink nu water thee en melk. Men wat zal ik dranktechnisch blij zijn als kind eruit is. Bij de eerste de beste gelegenheid zal ik mezelf eens trakteren op een colaatje of een heerlijk glaasje rose *kwijlt*
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Floor, veel plezier bij de cursus!!

Oww en mijn zusje belde net. Zij is ook zwanger, uitgerekend in april. Ze heeft net een pretecho gehad en zij krijgen ook een zoontje! Leuk!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ook van mij een dikke knuffel voor iedereen die het moeilijk heeft en nodig heeft! In het bijzonder Lein en Sjaanie! Lein, ik kan me ook alleen maar aansluiten bij de opmerkingen van de andere dames. Geniet extra van de leuke momenten met je dochtertje!

@ frans Wat leuk dat je zusje ook een zoontje krijgt! Gefeliciteerd he!

@ Ringel Wat fijn dat je je weer wat beter voelt! Maar loop inderdaad niet te hard van stapel, daar heb je alleen jezelf en de kleine mee... Leuk om Sinterklaas te introduceren! Ik heb er nu al zin haha

@ Floortje Ben benieuwd hoe de cursus was!

@ Rianne Zo de eerste pop is in ieder geval op tijd binnen! Ik drink ook heel veel melk tegen het maagzuur. En af en toe een pepermuntje helpt bij mij ook goed.

Even een vraagje. Heeft iemand van jullie ook last van jeuk? Ik heb het nu al een tijdje en het wordt steeds erger. Eerst was het alleen op mijn buik, nu ook op mn armen en rug. Zegt vandaag iemand op mn werk dat dit bij een kennis van haar er toe geleid heeft dat het kindje eerder moest komen. Had te maken met haar leverwaarden. Heb meteen even gegoogled en maak me nu toch wel zorgen... Jeuk is toch ook gewoon een veelvoorkomend kwaaltje? Heb wel mentholzalf om mn huid een beetje te kalmeren en dat werkt wel, maar eventjes maar.
Bedankt voor de lieve berichtjes over mn oma. Het was inderdaad erg fijn om haar nog even echt te hebben gesproken. En het hakt er toch altijd wel in ja. Ze is al een tijdje ernstig ziek en in een aantal maanden tijd de helft van haar gewicht kwijtgeraakt, dus we wisten wel dat het niet goed gaat. Maar toch, het blijft mn oma. En daarnaast is het ook moeilijk om mn vader zo gestresst en verdrietig te zien. Mn opa (zijn vader) gaat namelijk ook helemaal niet goed. Hij heeft dementie en is nu in het stadium dat hij ons soms niet herkent. Al met al een hoop zorgen op het moment.. Heb de laatste dagen ook veel hoofdpijn, zal er wel mee te maken hebben. Vanavond lekker op de bank, voetjes omhoog en tv kijken
Frans, leuk een zwanger zusje. Maar ze weet het dus al superlang en kon het volhouden om het al die tijd niet tegen je te vertellen?? Wow, dat zou ik dus nooit kunnen. En mooi hoor, wat je aan Milena hebt uitgelegd. Krijg er tranen in mijn ogen van. Hmmm, rose. Ik heb vrijdag een glaasje champagne gedronken op ons nieuwe huis.

Trouwens, volgens onderzoek kunnen twee glazen wijn in de week geen aantoonbaar kwaad aanrichten. Die champagne was de eerste alcohol deze zwangerschap. Bij Seppe adviseerde mijn verloskundige op het eind om 's avonds lekker een glaasje rode port te drinken, gewoon voor de ontspanning en het plezier :-)

Lein, ik herken heel veel van wat je zegt, maar ik heb inmiddels ook geleerd dat je aan schuldgevoel helemaal niks hebt. Praat je al met een professioneel iemand? Mij heeft het heel erg geholpen. Je neemt van een ander toch eerder iets aan, ookal had je hetzelfde zelf ook al bedacht.

Floor, hoe was je cursus? Ik heb vorig jaar zwangerschapsyoga gedaan en ik denk dat ik dit jaar maar helemaal niks ga doen. Ik heb me nergens voor ingeschreven vanwege de verhuizing.
Ha wij hebben de vorige keer samen bevallen gedaan en dat is goed bevallen (hahahahaha) voordeel is dat je het helemaal samen doet. Lief zei net nog (nadat ik terug kwam van de cesar therapie) dat hij het eignelijk wel jammer vindt dat we nu niet weer zoiets kunnen doen. Hij mist het toch wel, het "samen zwanger zijn"

Ik ga nu over 2 weken beginnen met de cesar zwangerschaps begeleiding. Heb er veel zin in. Vanavond ook naar de therapie geweest en dat was dus ook wel nodig. meeeen wat heeft ze me een pijn gedaan. is een diepliggende spier die me parten speelt en moet nu de trap achterwaarts op en beter op de stand van m'n voeten letten. Die hebben de neiging om iets naar binnen te gaan staan, moet er dus om denken dat ze meer naar buiten staan (standje a la pinquin) en "m'n ketting laten zien" maar merk nu al dat het meer ontspanning in m'n bekken en rug brengt.

en alcohol......heb er eigenlijk niet zo'n behoefte aan momenteel. Wel in het bakje filet americain wat in de koelkast staat te staan. met kerst ga ik echt wel een glaasje rode wijn drinken hoor. Maar weet ook nog wel van de eerste keer dat ik na een 1/2 glaasje al redelijk op m'n kop sta.
en (bijna) precies 12 uur later weer een berichtje!
Wat leuk Frans dat je zusje twee maanden na jou is uitgerekend!! Ik zie dan direct beelden van twee baby's in de box, twee peuters in de zandbak enzo voor mijn ogen.

Fesa, ik herken de jeuk op de rug wel! Ik vraag mijn vriend ook regelmatig om alle plekjes op mijn rug te krabben want dan word ik er gek van. Ik zag het meer als gevolg van het oprekken van de huid en maakte me er dus niet zo druk over.

De laatste twee jaar hebben we weer sinterklaas gevierd omdat er weer kinderen waren in de familie (vind het toch een kinderfeest) en kan eigenlijk niet wachten tot die van ons ook echt mee kan doen. Lijkt me zo ontzettend leuk. Niet alleen de avond zelf maar ook de aanloop er naartoe.

Hebben jullie ook zo'n last van de mist gehad vanochtend? Reed echt door een witte wereld en van file naar file :( maar hopen dat het straks een stuk beter is.
Dank jullie voor alle knuffels! Dat doet me wel goed, gek he, ken jullie niet eens en toch doet het me goed!

@Lein: Wat herken ik me in jouw verhaaltjes.. Behalve dan dat jij al een kleintje hebt.. Maar dat gevoel van het mag wel eerder komen..

Heb net met de HA/VK gepraat en moet het wat rustiger aan doen. Gelukkig, want ik ben dus echt iemand die dat even nodig heeft dat een ander dat tegen je zegt (zei jij ook geloof ik Ibbel?). Nu dat nog op mijn werk vertellen, daar heb ik wel wat moeite mee..

Gister nog wat buien om zulke kleine dingen.. Echt niet te geloven.. En 's avonds weer met als gevolg dat ik er nu belabberd uitzie van al dat . Ik ben het zwanger zijn nu al ff flink zat.. Maar volgens de VK komt dat snel wel weer terug als ik wat rustiger aan doe..

Verder komen de meubeltjes snel! En de wagen!! Kan niet wachten tot de baby er is.. Verder schopt ze hard en veel..

Frans, wat leuk, gefeliciteerd! Lijkt me echt leuk als de kindjes niet zo veel verschillen. Al zie ik het hier niet gebeuren, zusje/broertje zijn 20 en 18 en nog relatieloos..

Voor de tabel heb ik nog info:

10 nov. VK en 17 nov. 3-4D Pretecho (ja we doen het toch maar wel)

Joepie joepie: Vanaf vrijdag nog 6 weken werken!! Dat klinkt ook wel weer leuk.. Ben nog jarig, Sint komt nog, Pretecho, Kraamzorg intake (jaja ze hebben al gebeld..) Dus veel leuke dingen voor de boeg! Daar moet ik me maar op richten denk ik!!

Oja ik las wat over dromen.. Haha ik heb de baby ook al 3x gehad zonder weeen.. Knap he.. En ik sla en vecht met iedereen in mijn slaap, maar dan lache ze me gewoon keihard uit dat het ze toch neits doet en dan word ik alleen maar bozer.. (Ik ontdek nieuwe kanten van mezelf..)
Oh ja, kan ik de box opzetten als de kerstboom weg is (na 31-12 dus of is dat te laat?)
Lein en Sjaanie dikke knuffel voor jullie.

Vind het allemaal heel herkenbaar.

Lein je hoeft je echt aan niemand te verantwoorden er is niemand die kan bepalen hoe jij je voelt.

Frans gefeliciteerd met je zus, lijkt me erg leuk samen zwanger te zijn.

Floor hoe was de curcus?

Ik heb bij de apotheek wat voor het maagzuur gekregen wat echt super helpt.

En het kan zonder problemen gebruikt worden door zwangervrouwen.

Even spieken hoe het heet........ Antagel Sandoz.

Ik had er geen baat meer bij om pepermunt of melk te nemen dus vandaar dit middeltje.

Daarnaast gister toch ff gyn gebeld met de vraag wat ik met mijn buikpijn moet.

Moest het even aan kijken en als het bleef even bellen.

Gister na het slapen en avond eten nog steeds last en toch even heen geweest.

Waarschijnlijk komt die pijn bij een vroegere navelbreuk weg maar daar kunnen ze nu niks aan doen.

En in samenwerking met mijn bekken geeft dat de pijn elke keer.

Ze hadden ook even bloed geprikt en daar kwam wel uit dat mijn hb nog een stuk lager was dan de vorige keer is nu 5.4.

Dus ipv volgende week donderdag nu donderdag al voor controle en staalpillen.

Tot die tijd proberen veel rust te nemen.

Maar zoals meerdere dames hier al zeggen vind ik dat ook erg moeilijk en moet me er zelf echt op wijzen.

Sinterklaas wordt hier nog niet echt gevierd hebben nog geen kids in de familie.

En weet niet meer wie zei dat de zwangerschap wel vrij lang duurt.

Maar pfff heb zelf ook al gezegd van mij had de zwangerschap maar 5 maand mogen duren ipv 9 maand.

En ik sprak van de week iemand die het liefste nog een keer zwanger wou zijn alleen wou ze geen kinderen meer.

Die vind de zwanger zijn echt het mooiste wat er is.

Namen blijft bij ons ook een lastig punt vriend en ik staan lijn recht tegenover elkaar kwa namen dan.

Nu wel al drie namen die we samen mooi vinden maar daarvan zijn en er al 2 die heel veel gebruikt worden en dat vinden we alle twee weer niet zo leuk.

Dus we blijven nog even zoeken.

Ook zitten we met het vernoemen, mijn vader en mijn schoonouders leven alle drie niet meer.

En we willen wel iets met de namen doen.

Waarschijnlijk zullen we nu de namen van de beide vaders gaan gebruiken als 2e en 3e naam.

Ga nu even lekker proberen een uurtje te slapen.
Hallo Iedereen,

Ben weer helemaal bij gelezen. Ik had er even helemaal geen zin meer in allemaal dus zit nu een tijdje bij mijn ouders te relaxen. Vandaar dat ik een tijdje niet geweest ben.

Wat een gez**k met het werk van sommige daar zou ik snel klaar mee zijn (denk ik dan heel makkelijk). Uiteraard is het allemaal veel lastiger en het lijkt mij enorm vervelend om het gevoel te hebben dat je niet aan de verwachtingen van de rest (lees: werkgever/ collega's) kunt voldoen. Heel veel sterkte iedereen. En Lein maak je niet te druk jouw meisje heeft heus ook wel plezier ook al kun je niet zoveel met haar doen.

Ik ben blij dat ik al die werk stress er niet bij heb. Het enige wat ik moet doen is mijn scriptie afkrijgen (en helaas wil zelfs dat niet echt vlotten).

Sinterklaas.... pff ik ben blij dat ik daar nog niet over na hoef te denken. Ik heb wel aan vriendlief duidelijk gemaakt dat ik geen zin heb dat het volgend jaar door zijn ouders opgedrongen wordt (zoals nu meestal gebeurd). Maar daar heeft hij zelf ook helemaal geen zin in. Misschien vind ik het volgend jaar hartstikke leuk hoor maar momenteel zie ik het nut van sinterklaas voor een kindje van 9 maanden niet echt in. Dat zien we dan dus wel weer.

Ik las ook iets over jeuk. Daar heb ik ook last van op mijn rug vooral. Ik maak mij er voor de rest niet zo heel veel zorgen over aangezien ik van mijzelf al vaak genoeg jeuk heb ivm intolerantie voor bepaalde voedingsmiddelen. Wat zei je VK erover? Misschien kan zij/hij je een beetje geruststellen.

Maar goed ik ga maar weer eens aan het werk aan mn scriptie en ik kom binnenkort nog eens kijken.

Groetjes!
Sjaanie, tuurlijk kun je de box meteen opzetten nadat de kerstboom weg is. Je moet toch érgens heen met je nesteldrang? En ik weet niet of je honden of katten hebt, maar die kunnen dan ook al vast wennen aan het feit dat die box niet voor hun is. Vorig jaar hebben we wekenlang balonnen in de box gelegd om te voorkomen dat de poezebeesten ze confisceerden. Helaas heeft dat niet geholpen bij ons.

Mara, moet je nog veel aan je scriptie doen? Wat is je onderwerp?

B12, wow wat een laag hb heb je zeg. Ik ben twee weken geleden geprikt en ik had een hb van 7.4. Heel netjes dus gelukkig.
Summerbreeze en Biaha, hoe gaat het met jullie? Al een tijdje niet meer gezien...
Mayte heft een nieuw woord geleerd "bama bama" of ze kijkt te veel journaal........

Mara leuk je weer eens te lezen......rustig aan. En alles komt altijd wel weer op z'n pootjes terecht.

is het wellicht tijd om een opschoonactie te houden in het schema? Er staan een aantal namen in die ik al een poosje niet heb gezien.

gaat m'n Lief naar bed sturen, die ligt nu op de bank te slapen snurken
Sjaanie, ik had de box geloof ik 4 weken van te voren neergezet en toen kreeg ik al commentaar van m'n moeder... In haar tijd deed je dat gewoon NA de geboorte... Hahaha, nou dan heb ik wel wat beters te doen!

Bij ons staat hij nog gewoon. Heel handig om speelgoed in te gooien...

Ballonnen hebben bij ons wel geholpen! (en helemaal vol dan he!)

Jammer dat je niet zo kan genieten... Neem idd ff rust en denk even alleen aan jezelf! Straks ben jij niet meer belangrijk, moet je vliegen voor je meissie en heb je spijt dat je je rust niet hebt genomen.

Leuk dat al die dingen nu komen! Wat voor wagen heb je?

Ben net naar zwangerschapszwemmen geweest, lekker!!! Ben echt helemaal rozig en heb ook heel veel zin om m'n bed in te duiken!

Ik heb ook last van jeuk, maar heb meer het idee dat het door het weer komt. Vooral m'n onderrug en bovenbenen. Lekker smeren!!!

b12, gelukkig heb je nog even met de namen! Ik geniet nu echt met volle teugen! Maar heb dan ook bijna geen pijn meer in m'n heupen en slapen gaat ook aardig! Ik zit nu weer heerlijk op een roze wolk en geniet daar dan ook enorm van, weet al dat zodra de eerste wee zich aandient ik er keihard vanaf donder voor de eerste paar weken.

Mara voel je je nu al weer wat beter? Zijn het de hormonen of iets anders? Sterkte met je scriptie!

Frans, leuk dat je zusje ook zwanger is! Ik wil ook zó graag samen met m'n zusje zwanger zijn, lijkt me heel bijzonder!

Ibbeltje, ik drink sowieso geen alcohol, heb altijd enorme hoofdpijn de dag erna... ( zelfs van een halve breezer) En voor de baby... geloof niet zo in die onderzoeken en neem het zekere voor het onzekere!

Ringelding, hopelijk lukt het met die therapie! Zie je al helemaal gaan op de trap!!!

Bluestar, ik heb ook zin in sinterklaas hoor! Het is ook hartstikke leuk, maar zoon heeft al zo ontzettend veel speelgoed en zolang hij er toch nog niks van snapt...

Er was vandaag een vriendje mee van een oppaskindje en hij keek z'n ogen uit naar al het speelgoed. Hij keek echt naar zoon en vroeg 'is dat speelgoed állemaal van hem?!?!?!' eh ja... Was wel leuk om te zien, maar schaam me eigenlijk ook wel!

Ja ik krijg het koud, duik lekker m'n warme bedje in! Had het vanmiddag, lag zó ontzettend lekker, moest ik de kids weer uit school halen, zoon was wakker... Op zo'n moment wil ik wel eens even helemaal lekker alleen zijn en NIKS hoeven te doen.. Maar ja het geld stroomt helaas niet naar binnen en als zoon een keer even aan het spelen is weet ik niet hoe gauw ik hem weer op moet halen omdat ik hem zo mis ;p Haha het is ook nooit goed!

Weltrusten!
Goedemorgen!

Ringel, haha Mayte is nu al met politiek bezig

Je kan de box na de geboorte neerzetten of eerder. Na de kerst is zeker niet te laat hoor, eerder vroeg. Je krijgt vast commentaar van mensen, maar als jij er toch plezier in hebt om de box neer te zetten, moet je het natuurlijk gewoon doen. Ik had hem vorige keer ook iets van 4 weken van tevoren staan. Zo leuk die voorpret, iedere keer als je dan langsloopt denk je: 'strax ligt daar mijn kindje in'.

Wij hebben een paar weken geleden een box gekocht, die staat nu in de woonkamer. OPgeklapt dat wel. Mijn man heeft blijkbaar niet zo'n zin om hem naar boven te sjouwen en ik heb er geen last van

Zo gisteren was de baby aan het draaien. Het leek wel alsof ie rechtop wilde gaan zitten ofzo (ik lag in bad). Ik zag gewoon een halve baby uit mijn buik komen . Dat was niet zo'n fijn gevoel, maar zag er wel heel grappig uit. Deze baby is veel drukker dan Milena was in mijn buik. Haha dat belooft wat!

Gisteren weer gewerkt. Ook al heb ik nu geen vast werk, met invalwerk ben ik toch mijn werkdagen bezig. Dat is wel makkelijk va juf zijn. Gisteren een groep 7. Leuk is dat na al die kleintjes die ik gehad heb.

B12, 5,4 is idd een heel laag hb zeg. Je moet vast ijzertabletten slikken. Tekort aan hemoglobine heeft toch ook te maken met terkort aan vitamine B12

Ik wist al dat mijn zusje zwanger was hoor. Ze heeft me 5 minuten na de test gebeld . Maar nu weten we dus dat zij ook een kereltje krijgt! Leuk is dat! Ik zie ze al helemaal samen voetballen

Mara, ik ben ook benieuwd naar je onderwerp! Ik was tijdens mijn vorige zwangerschap een stageverslag aan het schrijven. KOn me er toen ook echt niet toezetten. Naar school gaan, stage lopen en werken dat ging allemaal wel, maar dat verslag. Er kwam gewoon helemaal niks uit. De praktische dingen kon ik toen blijkbaar nog wel, maar ik kon dus helemaal niks meer verzinnen.

Hier wordt wel Sint gevierd hoor. Milena heeft het nu voor de eerste keer door en ze is al helemaal in de ban van Sinterklaas en zwarte Piet. Ik heb er zelf ook zó'n zin in om het met haar te vieren zo. Liedjes zingen, schoen zetten. Sint op werk en dan 2 keer pakjesavond. Ahum, ik heb er meer zin in dan zij vrees ik

Fijne dag allemaal!

Frans
Hai

Heb nog niet alle berichten kunnen lezen maar in ieder geval bedankt voor het toewensen van een leuke cursusavond. Dat was het ook! Samen met drie andere stellen hebben we gepraat over wat ons te wachten staat en wat we verwachten. De mannen dan vooral aan het woord. Het was enorm leuk om te horen van mijn vent dat ie kan kijken tot de eerste dag en dat het daarna een flard mist is. Geen idee hoe het is met kind. En hij vond het heel leuk dat ik vol trots kon zeggen dat ik echt zeker weet dat hij een hele leuke vader is want hij is met alle kinderen leuk. En verder wat ademhalingstechnieken en houdingtips. Vanaf 30 weken niet meer bukken of iets van de grond pakken. Oeps, dat wordt nog lastig. En ja, de pijnlijke botjes onderaan mijn rug is mijn bekken.

Gisteren voor standaard controle naar de VK. Praten we nog even over de bewegingen van de baby, of ik hem al meer voel. Nee dus, ongeveer 4 keer per 24 uur, meer niet. Moest ik direct naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje van de baby! En een uitgebreide echo om te kijken of alles wel in orde is. Het waren een paar uren waarbij ik het niet leuk vond maar van de andere kant bleef ik wel heel kalm. De uitslag was goed, er mankeert de baby niks, alles wat nagekeken kan worden is nagekeken en ze kunnen niks vinden. Maar niemand begrijpt dat ik de baby al voor de 20e week goed voelde en nu dus haast niet meer. Ik kan er niks aan doen, maar moet morgen weer voor hartfilm naar het ziekenhuis toe. Beetje overdreven, alles is toch oke? Maar goed, de gezondheid van de kleine gaat voor alles.

Vannacht even geteld hoe vaak ik de baby voelde, ik lag toch wakker. Al met al kwam ik op ongeveer 23 keer. Dus ik ben niet ongerust meer maar wat een toestand zeg! Lig ik ineens op een soort verloskamer, daar wil ik met 27 weken en een paar dagen nog niet liggen!!

Pfff, vandaag bijkomen van al dat gedonder.
Floor, dat was schrikken zeg. Het is toch fijn om de baby zo vaal te voelen, want dan weet je tenminste dat ie het doet. Gelukkig voelde je hem vannacht 23 keer. Dat is wel lekker vaak! Aan de ene kant wil je daar tuuk helemaal niet liggen, aan de andere kant is het wel fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt.

Succes vandaag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven