Blauw scherm tv, help

25-03-2016 18:40 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik pas vanavond op de hond van mijn ouders, die zijn naar de Matthaeus Passion, dus die zijn wel even weg. De tv stond al aan en ik denk: even Boulevard kijken en druk op de afstandsbediening op 4. Blauw scherm! What did I do? Googlen haalt niet zo veel uit. Ze hebben upc. Ik wil tv kijken! Heb gelukkig mn iPad bij me, dus ik kom de avond wel door, maar toch. Help!
't Is al met al een heel gedoe
Ze hebben ook 2 afstandsbedieningen, grrr. Thuis heb ik Telfort, alles op 1 afstandsbediening. Veel beter!
oohh..

Ja drukken drukken en nog eens drukken zou ik zeggen. Hebben ze ergens een handleiding liggen? En anders gewoon googelen... levert meestal wat op:D
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Ik heb overal al op gedrukt, meer dan goed is volgens mij....
Welk merk tv hebben je ouders? Kan het zijn dat je de afstandsbediening van de tv hebt gebruikt ipv die van de decoder? In dat geval moet je de tv op een bepaald kanaal zetten, kan soms met de toets "source" op de afstandsbediening van de tv. Moet de decoder wel aan staan trouwens, dat zou ik eerst even checken
Ze hebben een Toshiba. Ik heb idd gedrukt met de AB van de tv, dat leek me logisch maar dat is dus juist heel dom? Ik ga even puzzelem.
Je moet hem op HDMI 2 zetten meestal..
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Bloody hell, wat ingewikkeld. Op de AB van de tv staat niets dat op source lijkt....wel Menu, maar dan kom ik in een woud van opties terecht!
Hdmi 2, waar kan ik dat onder vinden dan? Op de AB staan knopjes met Guide, Exit, Menu en Return. Ik voel me echt heel blond nu.
Er is een knopje met int erop?
Nee, geen int....
Ligt inderdaad aan de source! Als je er echt niet uit komt, bel je provider. Klinkt gek maar heb een tijdje bij een provider gewerkt en heb menig oud vrouwtje met dit probleem geholpen haha. Ze hebben vaak plaatjes van alle afstandsbedieningen en kunnen je zo makkelijker op afstand helpen.

Dat knopje rechtsboven, dat pijltje dat dat vakje in wijst zeg maar, zit er zo'n knopje op de afstandsbediening?
Ik ben iets verder maar ook weer niet! Heb het sourceknopje gevonden, via google want het symbooltje van source stond wel op dat knopje. Heb gescrolld naar Hdmi 2, maar scherm zegt nu 'geen signaal'. Maar hij praat nu dus wel tegen me. Dat is iets!
stroomstekkertje van tv box er uit trekken, tot 25 tellen, stekker terug doen, wachten tot de box op nieuw is opgestart, tv aanlaten staan.

Zegt mijn man.
En de upcbox staat gewoon aan...
Ja dat pijltje heb ik gevonden, bijzonder! 'Menig oud vrouwtje haha'.
Staat de decoder wel aan? Dan kan het helpen om, met de ab van de decoder, die op een andere zender te zetten. Mijn tv (samsung) vindt soms ook dat er geen signaal is terwijl alles gewoon goed aan staat, als ik dan de decoder op een andere zender zet komt dat signaal kennelijk "terug" en is het probleem opgelost.
Ik ga het proberen wd40.....
Is het nog een oude upc box of een ziggo? Los modem of alles in een?
Heb je alle opties geprobeerd naast HDMI2?
Check de andere sources ook nog even!
Als ik de boodschap "geen signaal" in beeld krijg moet ik de source op hdmi 1 zetten, vervolgens het tvscherm en het tvkastje uitzetten, paar tellen wachten, tv scherm en tvkastje weer aanzetten en dan doet hij het weer. Maar dat is wel bij kpn niet bij upc....
zeg is het een optie dat je ouders de hond naar jouw komen brengen?

en staan de kanalen wel goed ingesteld waar ze horen te staan?
Ja, andere sources haalden niets uit.....wat een ellende dit, zeg. Los modem? Wat een moeilijke vragen stellen jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven