Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Ha, ik kreeg net weer een kaartje uit de US, die op 17 maart verstuurd is. Met een verhaal over St. Patricksday. Ik sta weer voor op ontvangen.
Later is nu
Bij mij valt net een Russische kaart door de bus met een poststempel van de 16e. Deze kant op is sneller dan daarheen.
Er gaat een Hunebed naar een Chinees in Amerika

Een Snoopy bovenop een wereldbol met 'Goede reis' naar een Portugese in Lille

Een getekende wasbeer naar Polen

een fiets die om een verkeersbord gevouwen is naar Slovenië (hij houdt van fietsen opknappen )

Een stadsgezicht (Winschoterkade geloof ik) naar Taiwan

en een getekend vogelhuisje met 2 vogeltjes erop naar Duitsland

(en een walvis naar m'n zus )
Later is nu
Dat is inderdaad snel Origami!
Later is nu
Ik heb ook wel de ervaring dat Rusland - Nederland sneller gaat dan andersom....

Ik ga maar weer een poging tot wat kaartjes registreren doen, ze blijven binnenkomen.

Mijn energie is ver te zoeken dus na 3 ben ik er wel klaar mee. Maar goed, dit weekend kom ik vast aan alles toe wat nog blijft liggen.

Tussen de stapel kaarten zat een vrolijk gekleurde envelop. Het beloofde veel goeds. De teleurstelling bij openmaken was zeg maar flink aanwezig. Een onbeschreven kaart met een klein onpersoonlijk briefje erbij. Ik vind onbeschreven kaarten al dikke onzin dus doe dat al niet als mensen erom vragen, maar zelf hoef ik ze niet. Nou ja, ik zal een simpele thank you sturen dan....
Daar hou ik ook niet van HappyOwl, van onbeschreven kaarten. Vind ik echt zonde, het is ook absoluut niet mijn idee van Postcrossing.

Maar goed, zo ben je wel snel klaar met een Hurray voor dat kaartje. (Dat wordt een Hurraytje )

Jij bent ook weer lekker bezig geweest Dreamer; das wel lekker, zo vlak voor het weekend nog wat kaartjes op de post.

Oh ik was zo positief gestemd vandaag en ik wist gewoon dat er wel een kaartje in de brievenbus móest liggen. Maar nee dus. Helemaal niets.

Mijn laatste kaartje heb ik ontvangen op 16 maart.

Ik heb voor de zekerheid nog even gecheckt of mijn adres nog wel goed in het systeem stond, maar dat klopt gewoon. De mensen die mij een kaartje hebben gestuurd denken nu vast en zeker dat ik ook op vakantie ben. Maar ik zit gewoon thuis met smart te wachten op de postbode.

Zou ik uit het Postcrossingsysteem gegooid zijn? Heeft iemand mij gestaft en heb ik een permaban op Postcrossing?

Hier dus niets te melden, ook geen Hurrays.

Ik wil dit weekend weer 2 kaartjes versturen. Ik sta nu al te popelen. (Al weet ik zeker dat ze naar Rusland en Duitsland zullen gaan.)

Toch wat te melden. Ik heb nu snel even 2 adressen getrokken: inderdaad Rusland en Duitsland. Twee leuke profielen.

Rusland: wil een nightview. Ik heb nog een paar nightviews en ik twijfel nog, dus het komt goed.

Duitsland: houdt o.a. van fantasy, mystical en uilen. Voor haar heb ik al wel een kaartje uitgezocht:

Wauw! Wat een mooie!
Wow, voor iemand die houdt van fantasy, mystical en uilen heb je echt het perfecte kaartje gevonden, Labellei! Leuk!

Hier verder nog steeds weinig te melden. Mijn laatste ontvangen kaartjes zijn ook alweer van een poosje geleden, toen ik een hele bups in één keer kreeg. Maar omdat ik nog steeds voorsta qua ontvangen zit ik niet zo met smart op nieuwe kaartjes te wachten. Hopelijk voor degenen die dat wel doen vandaag nog een of meerdere kaartjes in de bus!

Verder gister nog wel een hurray. De Russische was blij met de kleurrijke bollenvelden. Ik kon nu weer 3 adressen trekken en heb dat dan ook maar gedaan. En heel verrassend gaan de kaartjes naar Taiwan, Wit-Rusland en Duitsland. Tamelijk standaard profielen, waar dan ook tamelijk standaard kaartjes naartoe gaan.

En ik heb mijn naam veranderd op Postcrossing. Op vakanties in het buitenland gebruik ik meestal een wat meer internationale variant van mijn voornaam. En dan vaak de achternaam van mijn man, die internationaal ook beter bekt dan mijn eigen achternaam. Voor vakanties is dat wel even prima, maar ik merkte dat ik het qua postcrossen eigenlijk steeds minder leuk begon te vinden om kaartjes te ontvangen op naam van een persoon die ik eigenlijk helemaal niet ben. Dus ben ik nu zowel qua voornaam als qua achternaam weer mezelf! Gaat misschien nergens over, maar voelt toch beter.
Ja ik hoop dat de Duitse 'm ook mooi vindt.

De lievelingskleuren van de Duitse zijn oranje en paars. Dus ik heb me heerlijk uitgeleefd met pennen in diverse paarstinten en oranje. Ook schreef ze dat ze écht verslaafd is aan Postcrossing dus ik heb haar ook verteld over mijn kaartjes- en postbode-obsessie en het dwangmatig checken van mijn mail op Hurrays.

De Russische krijgt een "Martinitower by night".

Hier verder nog steeds geen Hurrays. En ik wacht nu met spanning op de postbode.

Goed dat je je naam veranderd hebt Rivka. Ik vind je echte voornaam eigenlijk best wel "internationaal".

Edit: de naam die ik kende uit je profiel is natuurlijk de internationale versie. En nu heb ik je échte echte naam gelezen. Ik snap 'm....
Nou, dat snap ik ook zeker. In het geval van mijn kinderen gebruik ik de naam van mijn man wel eens, maar dat zal nooit als de mijne voelen. Mijn voor én achternaam zijn niet internationaal. Ik weet nog dan men op de Britse Maagdeneilanden er echt een probleem mee hadden en er vaak een t of k tussen zetten.

Mooi kaartje Labellei!
Later is nu
Ja, dat is het. Niets mis met de achternaam van mijn man. En ook niet met die internationale versie van mijn voornaam. Maar ze zullen nooit als de mijne voelen. Ik ben dat gewoon nooit geweest en zal het ook nooit worden. Ik ben ook benieuwd hoe vaak mijn voor- en achternaam nu fout zullen worden geschreven, maar dat neem ik dan maar op de koop toe.

Labellei, heeft het postbode spotten nog iets opgeleverd?
Ja! Ik heb de postbode gespot. En ik ben helemaal blij want ik had 2 hele leuke kaarten!

Uit Tsjechië een hele mooie, bijzondere zwarte-panter-kunstkaart van een Tsjechische kunstenares. Ik vind 'm super! Ze had ook erg veel en leuk geschreven. Ze heeft dan ook een uitgebreide en enthousiaste Hurray teruggekregen.

Uit Duitsland een mooie kattenkaart. Is verstuurd door de nummer 1 van Duitsland, en hij heeft op zijn profiel staan dat hij op dit moment 100 kaartjes onderweg heeft. En hij heeft inmiddels 466 expired kaartjes. Ik snap niet dat die man daar nog een baan en gezin bij kan hebben.

Ik heb mijn profiel net ook nog even aangepast. Ik heb doe nu ander vrijwilligerswerk, ik zit tot mijn grote vreugde weer op mijn ouwe vertrouwde stekkie.
Ik kreeg zojuist een mailtje van een Chinese. Kwam een beetje paniekerig over. Of ik haar kaartje ook gekregen had en of ik "CN-huppeldepup" aub zo snel mogelijk kon registreren.

Nu heb ik heel impulsief het kaartje geregistreerd, heb wel geschreven dat ik haar kaartje niet ontvangen had en dat ik hoop dat ik 'm toch nog ooit een keer zal krijgen.

Maar het voelt toch niet goed, om dit zo te doen.

Ik hoop dat de Chinese zich nu wel iets beter voelt.
Raar idee Labellei, een kaartje registreren dat je nog niet hebt. Had ze nog niet zoveel kaartjes ontvangen/verstuurd? Uiteindelijk gaat zoiets wennen, natuurlijk.

IK keek laatst bij mijn ontvangen kaartjes en zag dat er gewoon 2-3 weken niet gestuurd is. Nu ga ik er dus vanuit dat ál die kaartjes, die toen gestuurd zijn, nog onderweg zijn, maar ik sta ook voor met ontvangen, dus dat zal wel tegenvallen
Later is nu
Yeah, Labellei, eindelijk weer een paar kaartjes!

Die met de zwarte panter is inderdaad gaaf! En ik zag dat de Duitser zelfs de nummer 1 van heel Postcrossing is, met bijna 19.000 verzonden kaarten. Het is maar wat je leuk vindt.

En wat een leuk vrijwilligerswerk doe je nu! Het is dat ik er de tijd niet voor heb, maar anders zou ik zoiets ook graag doen. Kan me voorstellen dat je blij bent er weer terug te zijn.

Vreemd verzoek van de Chinese. Ik zag laatst bij iemand in het profiel ook staan dat je haar een berichtje mocht sturen als je kaartje zou dreigen te expiren. Zij zou het dan registreren, ook al had ze het kaartje dan niet ontvangen. Vond ik toen ook al raar. Ik geloof dat ik twijfels zou hebben of het kaartje wel echt zou zijn verstuurd. Maar misschien ben ik met dit soort dingen ook wel eens te snel argwanend.
Hoera! Ik heb ook een hurray, een van mijn 3 zorgenkindjes. Deze is aangekomen in de USA. Finland en Rusland hebben hem nog niet binnen blijkbaar. Nu mag ik dit paasweekend mijzelf trakteren op een nieuwe adres ;)
quote:-Rivka- schreef op 26 maart 2016 @ 17:51:

Yeah, Labellei, eindelijk weer een paar kaartjes!

Die met de zwarte panter is inderdaad gaaf! En ik zag dat de Duitser zelfs de nummer 1 van heel Postcrossing is, met bijna 19.000 verzonden kaarten. Het is maar wat je leuk vindt.

En wat een leuk vrijwilligerswerk doe je nu! Het is dat ik er de tijd niet voor heb, maar anders zou ik zoiets ook graag doen. Kan me voorstellen dat je blij bent er weer terug te zijn.

Vreemd verzoek van de Chinese. Ik zag laatst bij iemand in het profiel ook staan dat je haar een berichtje mocht sturen als je kaartje zou dreigen te expiren. Zij zou het dan registreren, ook al had ze het kaartje dan niet ontvangen. Vond ik toen ook al raar. Ik geloof dat ik twijfels zou hebben of het kaartje wel echt zou zijn verstuurd. Maar misschien ben ik met dit soort dingen ook wel eens te snel argwanend.

Dat kom ik ook vaker tegen in profielen. Maar ik had dus nog nooit eerder zo'n berichtje gehad.

Het kaartje is (uit mijn hoofd) zo'n 158 dagen onderweg. En ik geloof wel dat ze 'm heeft verstuurd, ik denk dat ie ergens in zo'n beruchte loods is blijven liggen.

Vwb de nummer 1 van Duitsland. Ik vind het gewoon onvoorstelbaar dat iemand 100 kaarten onderweg heeft. Wat zul je dan veel zorgenkindjes hebben!

Yogayup wat super dat één van je zorgenkindjes is aangekomen! Hurray!
Oh, ik dacht dat het nog geen 60 dagen onderweg was. En dat ze het geregistreerd wilde krijgen voordat het expirede. Maar wat zou dan het nut zijn om het alsnog te registeren, als het toch al expired is? Het kaartje is dan toch al verloren? Of komt het dan alsnog in je lijst van verzonden kaartjes en op je postcardwall? Maar wat is dan het nut nog van expiren? Ik snap dat je door het expiren van een kaartje weer een nieuw adres mag treken. Maar dat heeft de Chinese dan toch al lang kunnen doen, ook zonder dat het alsnog geregistreerd wordt?

Vragen, vragen, vragen.

En hurray voor je zorgenkindje, Yogayup!
De Chinese heeft nu een extra kaartje verzonden. Waardoor ze weer een extra kaartje kan ontvangen. Das voor haar dus positief.

Ik daarentegen, heb nu een extra kaartje "ontvangen", wat voor mij dus weer nadeliger is.

Maar ik begreep haar "paniek" ook niet zo. Omdat ze zo aandrong dacht ik dat haar kaartje óf bijna 60 dagen onderweg was, óf bijna een jaar (want dan verdwijnt ie van de lijst en kan ie ook nooit meer geregistreerd worden).
Nee, die "paniek" is dan een beetje vreemd.

Maar de rest is me nu duidelijk. Kan ik vannacht tenminste goed slapen.
Fijne paasdagen allemaal!

Ik had vanochtend alweer 2 Hurrays!

De straaljagers zijn eindelijk geland in Australië.

En Marilyn Monroe heeft de oversteek naar Engeland gemaakt.

Ik heb 2 nieuwe adressen aangevraagd.

Het eerste kaartje gaat meteen weer naar Australië. Hij vindt alle kaartjes prima.

De tweede gaat naar Italië, en de Italiaanse vindt ook alle kaartjes goed.

Ik zal vanavond maar even in m'n collectie duiken.
Ik had zojuist alwéér een Hurray!

Uit Roemenië dit keer. De Roemeen blijkt al zijn ontvangen kaarten op zijn blog te plaatsen, inclusief uitgebreide achtergrondinformatie over de afbeelding op het kaartje én de postzegels!

Wat een werk...! Maar ja, het is overduidelijk zijn hobby.
Vanavond kennis gemaakt met postcrossing. Geregistreerd en 2 adressen opgevraagd. Morgen (als de Bruna open is) 2 leuke kaarten uitzoeken. Ik ben zo enthousiast! Ik heb super veel zin om blijheid en positiviteit in een kaartje te schrijven en op te sturen! Eentje naar Duitsland en eentje naar Rusland.
Ik lees in dit topic steeds "hurray", wat bedoelen jullie daarmee?
quote:miss011 schreef op 28 maart 2016 @ 01:21:

Ik lees in dit topic steeds "hurray", wat bedoelen jullie daarmee?

Welkom miss! Wat leuk dat je ook met Postcrossing begonnen bent.

Wanneer je kaartje aankomt bij de ontvanger wordt ie geregistreerd en dan krijg jij een "Hurray" in jouw mailbox. Vaak (als het goed is) schrijft de ontvanger er dan nog een (bedankt)berichtje bij.

Succes met het uitzoeken van de kaartjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven