Stoppen of doorgaan?

04-11-2008 17:15 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

ik ben nu ruim een jaar samen met mijn vriend.

maar zit nu in een periode dat ik twijfel of ik moet stoppen of doorgaan.

we hebben namelijk best wel veel ruzie om niets meestal.

maar als we geen ruzie hebben is het echt super samen en dan hebben we ook allebei zoiets van waarom toch altijd die zinloze ruzies en gekibbel met elkaar?

ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft en hoe je die ruzies het beste kan voorkomen want ik wil hem absoluut niet kwijt maar die ruzies + een nieuwe baan worden me momenteel echt teveel.

p.s. we hebben hier al heel vaak over gepraat samen en willen elkaar ook echt niet kwijt alleen deze situatie moet veranderen
volgens mij is dat een bepaalde fase..niet druk om maken komt helemaal goed
Doorgaan???
Tja na het eerste jaar fladderen de vlinders langzamerhand weg... En als de roze bril af is dan is het een kwestie van elkaar accepteren zoals je bent. Kun je dat of kun je dat niet? Wil je dat of wil je dat niet?
Toch nog een keer met elkaar praten, jullie willen elkaar niet kwijt. Doorgaan zou ik zeggen.
Waar heb je dan ruzie over?
mijn moeder vertelde ooit dat ze in het begin veel ruzie had met mijn vader, maar ja zei ze: ik hield nou eenmaal van hem....

dat was een eye-opener voor mij, ze zijn nl. de eenheid zelve.

dat dat niet vanzelf is gegaan snapte ik later pas.

en nu ik zelf in de zelfde situatie zit, snap ik het helemaal.

we hebben/hadden vooral in het begin veel ruzie, maar ik wist ook direct dat ik geen seconde zonder hem kan.

en als dat zo is, weet je het zelf al wel.
hoe snel hadden jullie dat al....?

op zich is een jaar al een lange periode...en af en toe woorden hebben, is niet heel vreemd of ongezond..

het is al goed dat jullie er over praten.
Beter communiceren met elkaar! Er zijn genoeg boeken te koop hoe je het beste kunt communiceren in een relatie.
Misschien kun je beginnen te zorgen dat je aan het einde van de week vijf ergernissen hebt opgeschreven die je niet hebt uitgesproken. Hou dat vier weken vol, probeer je vervolgens te herinneren wat ook alweer je vijf ergernissen uit de eerste week waren en beoordeel of deze ergernissen het waard waren geweest om met je partner besproken te worden. Bedenk vervolgens dat het leven veel te kort is om je zo intensief bezig te houden met wat er allemaal niet deugt en dat het geheim van een goede relatie er soms in zit dat je weet wanneer je je mond moet houden. Doorgaan dan maar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven