Stoppen of doorgaan?
dinsdag 4 november 2008 om 17:15
Hoi hoi,
ik ben nu ruim een jaar samen met mijn vriend.
maar zit nu in een periode dat ik twijfel of ik moet stoppen of doorgaan.
we hebben namelijk best wel veel ruzie om niets meestal.
maar als we geen ruzie hebben is het echt super samen en dan hebben we ook allebei zoiets van waarom toch altijd die zinloze ruzies en gekibbel met elkaar?
ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft en hoe je die ruzies het beste kan voorkomen want ik wil hem absoluut niet kwijt maar die ruzies + een nieuwe baan worden me momenteel echt teveel.
p.s. we hebben hier al heel vaak over gepraat samen en willen elkaar ook echt niet kwijt alleen deze situatie moet veranderen
ik ben nu ruim een jaar samen met mijn vriend.
maar zit nu in een periode dat ik twijfel of ik moet stoppen of doorgaan.
we hebben namelijk best wel veel ruzie om niets meestal.
maar als we geen ruzie hebben is het echt super samen en dan hebben we ook allebei zoiets van waarom toch altijd die zinloze ruzies en gekibbel met elkaar?
ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft en hoe je die ruzies het beste kan voorkomen want ik wil hem absoluut niet kwijt maar die ruzies + een nieuwe baan worden me momenteel echt teveel.
p.s. we hebben hier al heel vaak over gepraat samen en willen elkaar ook echt niet kwijt alleen deze situatie moet veranderen

dinsdag 4 november 2008 om 18:42
mijn moeder vertelde ooit dat ze in het begin veel ruzie had met mijn vader, maar ja zei ze: ik hield nou eenmaal van hem....
dat was een eye-opener voor mij, ze zijn nl. de eenheid zelve.
dat dat niet vanzelf is gegaan snapte ik later pas.
en nu ik zelf in de zelfde situatie zit, snap ik het helemaal.
we hebben/hadden vooral in het begin veel ruzie, maar ik wist ook direct dat ik geen seconde zonder hem kan.
en als dat zo is, weet je het zelf al wel.
dat was een eye-opener voor mij, ze zijn nl. de eenheid zelve.
dat dat niet vanzelf is gegaan snapte ik later pas.
en nu ik zelf in de zelfde situatie zit, snap ik het helemaal.
we hebben/hadden vooral in het begin veel ruzie, maar ik wist ook direct dat ik geen seconde zonder hem kan.
en als dat zo is, weet je het zelf al wel.
dinsdag 4 november 2008 om 21:13
Misschien kun je beginnen te zorgen dat je aan het einde van de week vijf ergernissen hebt opgeschreven die je niet hebt uitgesproken. Hou dat vier weken vol, probeer je vervolgens te herinneren wat ook alweer je vijf ergernissen uit de eerste week waren en beoordeel of deze ergernissen het waard waren geweest om met je partner besproken te worden. Bedenk vervolgens dat het leven veel te kort is om je zo intensief bezig te houden met wat er allemaal niet deugt en dat het geheim van een goede relatie er soms in zit dat je weet wanneer je je mond moet houden. Doorgaan dan maar?