Geen geld voor verhuizing

27-03-2016 18:03 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva-dames,

Ik zit met een probleem en ik zie geen uitweg.

Ik schrijf dit dus om 1) van mij af te schrijven en 2) hopelijk hebben jullie wat wijze raad.

Zoals de topic titel al zegt ik heb geen geld voor de verhuizing.

Ik zal proberen een lang verhaal kort te houden:

Ik woon in het buitenland in een "onbewoonbaar" huurhuis, aanvankelijk was mijn plan om door te bikkelen en te sparen maar door omstandigheden zag ik dat niet echt meer als een optie.

Er is ongelooflijk veel mis met dit huis en bijvoorbeeld de toiletten werken al sinds December niet meer, met als gevolg dat wij elke dag naar de publieke toiletten moeten wat erg genant/beschamend is.

Ik werk full time vanuit huis en ben afhankelijk van het internet en de telefoon - eind Januari ging het internet en mijn telefoon down - vervolgens bleek het een intermittend probleem te zijn dus het internet komt en gaat weer weg en zo ook de telefoon. Gedurende Februari heb ik twee weken werk gemist en kreeg ik dus ook niet uitbetaald. Ik heb al een laag inkomen, dus dit hakt er enorm erg in. Met gevolg dat ik bepaalde rekeningen ook niet heb kunnen betalen en bijna werd ontslagen. Mijn internet provider is useless en het heeft meer dan 1 maand geduurd voordat het probleem opgelost werd (en na dat dit officieel opgelost werd, ging mijn internet en telefoon weer uit paar dagen terug!)

Ik ben dus tot de conclusie gekomen dat ik zo snel mogelijk moet verhuizen want anders ben ik mijn baan kwijt, en sta ik nog verder van huis. (Er zijn geen andere banen in de buurt waar ik woon, omdat het OV heel slecht is en ik niet auto kan rijden is het ook geen optie om in dichtbijzijnde steden werk te zoeken.)

Vanaf Februari geprobeerd een lening te krijgen maar werd continu afgewezen (te laag inkomen, nog te kort voor hetzelfde bedrijf gewerkt, en te vaak verhuisd etc) uiteindelijk maar mijn vader gesmeekt om geld te lenen :( Met de afspraak dat ik x bedrag elke maand afbetaal. Ik had toen dus in Februari genoeg geld voor huur, borg, administratie kosten en verhuizing.

Met mijn "geluk" drie tripjes gemaakt om huizen te bezichtigen, agencies komen niet opdagen of cancellen afspraak, of er zijn 10 andere geinteresseerden met hoger inkomen bla bla bla. Gevolg, tot 2 x toe honderden uitgegeven aan OV, hotel (Geen ID dus kon niet in hostel verblijven) en thuis komen zonder huisje te scoren. Derde trip kregen we eindelijk een huis (yay) maar, nu is al dat geld wat voor de verhuizing was bedoeld opgegaan aan OV en hotels etc.

Er staat dus een huisje op ons te wachten. Telefoon & internet zal vrijdag geinstalleerd worden, we kunnen de sleutels ophalen wanneer wij maar willen, maar we hebben gewoon geen geld meer om er naartoe te reizen, of om de verhuizing zelf te bekostigen.

Wij kunnen geen auto rijden, dus we kunnen geen busje huren, hebben ook geen vrienden die ons zouden kunnen of willen helpen. 1 vriendin had het aangeboden, maar omdat het zolang duurde voordat wij een huis vonden, kan zij nu niet meer helpen omdat ze 3 weken naar het buitenland is vanwege werk. Goedkoopste offerte die wij hebben gekregen is toch 9 x zoveel als dat ik nu in mijn bankrekening heb. Ik word op donderdag uitbetaald, maar als ik 3/4e van mijn salaris uit geef aan de verhuizing, dan kan ik de huur niet meer betalen (volgende huur voor nieuwe huis is 24/04). Ik moet hier per 2/04 uit anders moet ik hier weer huur betalen. Het is dus geen optie om af te wachten aangezien ik niet dubbele huur en dubbele belasting kan betalen van mijn salaris.

Ik ben ten einde raad maar ik zie dat het toch een lange post geworden is :(
Voor een hotel heb je toch ook altijd een ID nodig?

Denk inderdaad TO dat jullie alles moeten verkopen wat je niet zelf in het OV kunt meenemen, en dan weer tweedehands aanschaffen in de nieuwe woonplaats
Toen wij hier naartoe verhuisde was het eigenlijk de bedoeling dat we hier langere tijd zouden blijven. (5 jaar dacht ik nog)

Wij hadden het huis niet bezichtigd, de foto's zagen er goed uit, (bleek outdated te zijn)

.

Aanvankelijk zou dit het perfecte huisje zijn geweest? Enorme tuin, vlakbij het strand, perfect voor de hond. 80mbit/s internet, meer dan genoeg voor mijn werk (minimum vereiste is dus 5mbit ). Ik beelde mij in dat ik meteen rijlessen zou gaan nemen. Zijn moeder verhuisde naar een huisje hier in de buurt wat een pluspunt was voor mijn vriend omdat hij haar dan nog wel vaak kon zien.

Ik wist toen niet dat het huis vol zit met asbest, dat de riolering f****d is, dat de landlord er niets aan doet, dat de voordeur wegrot en de regen naar binnen komt, dat het dak lekt, er damp/dry rot overal zit (wat tijdens de wintermaanden is verergerd), het badkamer raam is ook kapot en kan niet dicht, de landlord heeft niets van dit gefixed. Ik heb toen met Shelter gesproken die zegt dat dit huis uninhabitable is, ik zou dus via de gemeente een ander huis (lees flat) kunnen krijgen, maar die geven je gewoon whatever available is, en die kijken niet naar of ik daar internet kan hebben etc (voor mijn werk). Dus zoals ik al zei, plan was om door te bikkelen tot ik genoeg geld had gespaard om weg te kunnen.

Maarja, toen ging het internet en telefoon dus uit, continue, ik heb sinds januari de ene na de andere engineer aan huis gehad, en elke keer was het probleem niet opgelost, en zoals ik al zei, het was intermittend, eerste x ging het 4 dagen uit, soms was het een halve dag, soms werkte het snachts en sochtends ineens niet meer. Elke keer zat ik te werken en zakt mijn hart in mijn schoenen als die klant ineens weg is en ik check en oh mijn telefoon is dood. (overigens geen probleem met mijn equipment) alle engineers bevestigden dat er ergens buiten een underground fault was. Mja goed meerdere malen is mij verteld dat het probleem was opgelost, en meerdere malen kwam het ineens weer terug.

Ja nu op dit moment werkt het, maar 3 dagen terug ofzo, lag alles ineens weer plat. Mijn provider is echt hopeloos in het fixen, en ze hebben mij £30 vergoeding gegeven wat in het niet valt vergeleken de uren dat ik niet kon werken. En dat was dus echt niet lekker vakantie voor mij, maar gewoon stress stress stress. Dusja toen had ik besloten OK, nu moet ik wel verhuizen want als dit zo langer doorgaat ben ik mijn baan kwijt. Ook meerdere malen met werk gesproken die erg unhappy met mij waren :(

Die tripjes, ja: Ik wilde niet weer dezelfde fout maken door een huis te huren die we alleen via foto's hebben gezien.

Dus elke keer, eerst bellen, zijn honden toegestaan? Ik heb laag inkomen is dat OK? Partner is werkeloos maar op zoek naar nieuwe baan, is dat OK? Wij komen vanuit schotland, is er veel interesse in het huis? Heel veel haken hier al af.

Toen viewings boeken, zoveel mogelijk viewings in 1-2 dagen geboekt - dan goedkoopste bus/treinkaartjes etc.

Je moet je ID laten zien bij hostels, hij had wel zijn birth certificate met zich mee, dat werd niet geaccepteerd. Dus dan maar goedkoopste hotel.

Eerste keer hadden wij echt high hopes, tot dat ie daar aankomt en niemand op komt dagen, en dan de agency opbelt die het vervolgens cancelled of agency heeft wel de decency om te bellen en te cancellen, maar dan sta je daar al, of er zijn 10 andere geinteresseerden die hoger inkomen hebben etc. Ergste agency was nog degene die een blik naar mijn vriend toewerpt en zegt dat ze geen honden willen en geen mensen met laag inkomen (en dit is dus nadat wij van tevoren al gevraagd hadden of laag inkomen OK was en honden toegestaan waren). Ik kan dus niet sociaal huren omdat ik een Nederlands paspoort heb en jong ben en geen kinderen heb en een baan heb, kom ik daar niet voor in aanmerking. Dus we moeten wel prive huren maar dan krijg je te maken met zulke agencies. Tweede trip, prachtig huisje, de agency geeft al bijna groen licht, zal morgen terug e-mailen, wij helemaal blij, krijgen we de volgende dag e-mail met dat de landlord besloten heeft het aan iemand anders te verhuren.

Derde trip hadden we dan eindelijk een huis, toen moesten we nog door de applicatie ronde heen, credit checks etc, dat soort dingen, toen zei mijn vriendin die aanvankelijk zou helpen met verhuizen: Wanneer krijg je dat huis dan, want ik ga drie weken naar de US voor werk.
En ga Niet naar Wales, daar is absoluut geen werk.
Dan ga jij alleen naar het nieuwe huis en je vriend zolang naar zijn moeder tot hij geld heeft om te komen.
Oké, dan weten we nog steeds niet waarom je vriend geen ID/paspoort heeft en niet werkt, is hij een illegaal? Jouw werk is ook niet duidelijk maar je zal er een reden voor hebben om dit niet te willen vertellen.

En waarom ben je dan allebei gaan kijken naar die andere huizen? Het had je heel veel kosten gescheeld als jouw vriend (die toch alle tijd heeft) daar naar toe was gegaan. Had jij nog kunnen werken en inkomsten kunnen genereren. Nu moest je 2 treinkaartjes betalen, voor 2 mensen hotel plus voor 2 mensen uit eten.
Aan je taalgebruik te zien zou je er al een jaar of dertig moeten wonen, maar goed, dat neem ik maar met een korrel zout.

Nogmaals, vriend heeft geen enkel familielid wat in staat is jullie te helpen?

En waarom moet je perse thuis werken en kan je niet op een kantoor/bieb/internetcafe gaan zitten?
Dus de verhuurder heeft je een huis aangeboden en daar ben je niet mee akkoord gegaan?

Nog een stomme beslissing dus.

En ik mis nog steeds een uitleg over je werk, waarom dat per se in een speciale kamer en vanaf een speciale computer gedaan moet worden.
Oh veel reacties in tussentijd.

Ik kan zelf eigenlijk alleen callcentre baantjes of administratief werk enzo wat sowieso niet goed betaald krijgen.

In steden krijg je ietwat hoger salaris maar dan heb je hogere huur, hogere council tax en boodschappen zijn duurder. Eigenlijk kom ik nu dus beter uit dan bij mijn vroegere baan, omdat ik mij daar blauw betaalde aan onkosten.

Mijn vriend is Welsh, hij heeft nooit een ID of paspoort gehad, hij is nooit buiten the UK geweest. Het staat wel hoog op ons lijstje om er een aan te vragen.

Terug naar Nederland is niet echt een optie, ik heb daar geen huis of ouderlijk huis om naar terug te keren, geen baan etc. Mijn vader heeft aangeboden dat ik bij hem kom wonen, maar daar spreek ik de taal niet, kan daar ook geen baan vinden, en het zal een nachtmerrie worden om mijn hond mee te nemen + als ik het geld had om naar NL or Azie te verhuizen, dan zou Wales toch moeten lukken denk ik.

Mijn vriend moet ook gewoon een baan vinden in Wales hoor, we wonen dan dichtbij een stad met goede OV verbinding, als hij daar een baan heeft en de helft van de rekeningen betaald dan zou ik ondanks mijn lage salaris, toch redelijk wat per maand kunnen sparen - dan kan ik ook mijn rijbewijs halen, en ook geld sparen voor studie.

Alles achterlaten en opnieuw beginnen... Daar dacht ik dus ook wel aan, ik ben alleen enorm gehecht aan mijn prul :(, die bank of stoel kan mij niets schelen maar heb veel dingen waar ik een emotionele waarde aan hecht zeg maar, ook van toen ik klein was, dingen die niet vervangbaar zijn.. PFFFFF moeilijk :(
Als je verhuist bent, beginnen solliciteren in je nieuwe buurt, zowel jij als je vriend. Zolang je vriend niet kan bijdragen, moet hij maar terug thuis gaan wonen.
quote:meelezer222 schreef op 27 maart 2016 @ 19:52:

Oh veel reacties in tussentijd.

Ik kan zelf eigenlijk alleen callcentre baantjes of administratief werk enzo wat sowieso niet goed betaald krijgen.

In steden krijg je ietwat hoger salaris maar dan heb je hogere huur, hogere council tax en boodschappen zijn duurder. Eigenlijk kom ik nu dus beter uit dan bij mijn vroegere baan, omdat ik mij daar blauw betaalde aan onkosten.

Mijn vriend is Welsh, hij heeft nooit een ID of paspoort gehad, hij is nooit buiten the UK geweest. Het staat wel hoog op ons lijstje om er een aan te vragen.

Terug naar Nederland is niet echt een optie, ik heb daar geen huis of ouderlijk huis om naar terug te keren, geen baan etc. Mijn vader heeft aangeboden dat ik bij hem kom wonen, maar daar spreek ik de taal niet, kan daar ook geen baan vinden, en het zal een nachtmerrie worden om mijn hond mee te nemen + als ik het geld had om naar NL or Azie te verhuizen, dan zou Wales toch moeten lukken denk ik.

Mijn vriend moet ook gewoon een baan vinden in Wales hoor, we wonen dan dichtbij een stad met goede OV verbinding, als hij daar een baan heeft en de helft van de rekeningen betaald dan zou ik ondanks mijn lage salaris, toch redelijk wat per maand kunnen sparen - dan kan ik ook mijn rijbewijs halen, en ook geld sparen voor studie.

Alles achterlaten en opnieuw beginnen... Daar dacht ik dus ook wel aan, ik ben alleen enorm gehecht aan mijn prul :(, die bank of stoel kan mij niets schelen maar heb veel dingen waar ik een emotionele waarde aan hecht zeg maar, ook van toen ik klein was, dingen die niet vervangbaar zijn.. PFFFFF moeilijk :(

Nou ken ik de UK redelijk, maar hoe heeft hij dan een rijbewijs aan kunnen vragen? Een huurwoning kunnen huren (moet je een bankrekening voor hebben, hoe heeft hij die afgesloten?), stemmen, social security aan gevraagd, etc?

In Wales, als je in The Valleys zit, zijn de baankansen ruk. Ga richting Cardiff, daar moet je toch wel wat kunnen vinden? Of toch over de grens, richting Bristol bijvoorbeeld, heb je meteen ook een leuke stad. Ik heb (in de buurt van) Wales gewoond. Mijn -overigens totaal berooide- huisgenootje verhuisde gewoon met een taxi (geen hackney carriage). Een bedrag afgesproken voor een X aantal uur, en is 3-4x op en neer gependeld. Ging prima.

Overigens; 100den uitgeven aan hotel is natuurlijk gewoon overdreven. Zeker in die buurt zijn er tal van (goedkope B&B's, hostels etc, waar je ook terecht kan.

Nog een vraag trouwens; nooit bij CAB (Citizens Advice Bureau) geweest? Om je te laten informeren over de huurwet en jouw rechten? Die is/zijn daar ook gewoon hoor. Bij in gebreke blijven van de huisbaas heb je gewoon rechten, en kan er ook een financiële consequentie voor hem/haar inzitten. Is je borg bijvoorbeeld wel in het deposit scheme gestort?
Ik denk dat je gewoon wat moet verkopen voor de verhuizing. Smartphone, ring, tv, koelkast, gewoon iets wat maar wat geld opbrengt. En dan koop je dan weer als je weer genoeg geld hebt gespaard. Ik zou dit huis niet laten gaan. Je hebt er al zoveel in gestoken en in je huidige huis blijven is geen optie.

Kan je vriend wel autorijden? Misschien mag je van iemand een auto lenen en kun je een trailer huren. Dan rijdt je vriend naar het nieuwe huis en weer terug en komt hij dan liftend weer naar jou toe?

Misschien kun je spullen met emotionele waarde bij iemand stallen en die ophalen als je geld hebt, of als je vriendin terug is uit Amerika?
Je vriend kan misschien gewoon zwart werk doen. Dag en nacht indien nodig. Auto wassen, tuinieren, oppassen, schoonmaken, ramen wassen, honden uitlaten, etc. etc.

Wie weet kan hij net genoeg bij elkaar krijgen voor de verhuizing en dan later voor de huur van de eerste maanden.
quote:lime222 schreef op 27 maart 2016 @ 20:05:

Je vriend kan misschien gewoon zwart werk doen. Dag en nacht indien nodig. Auto wassen, tuinieren, oppassen, schoonmaken, ramen wassen, honden uitlaten, etc. etc.

Wie weet kan hij net genoeg bij elkaar krijgen voor de verhuizing en dan later voor de huur van de eerste maanden.

Goeie.

In de UK zijn zat mensen die op zondagen huis-aan-huis aanbellen voor klusjes. Dakgoten schoonmaken etc. En dan spreek je aan de deur een bedrag af, en dat krijg je dan handje-contantje mee.
Oh nee mijn werk is dus Customer Service voor een krant, maar ipv dat dit op een kantoor in London gebeurd bv. werken wij allemaal thuis. Onze teamleaders enzo werken ook thuis. We moeten dus 1 kamer hebben waar je een bureau en desktop pc hebt (geen laptop) en die niet voor andere doeleinde gebruikt word(zoals slaapkamer of woonkamer), bv wanneer ik werk mag mijn vriend niet naar binnen komen, en de hond natuurlijk ook niet. Via de webcam hebben we om de zoveel tijd house checks, en soms komen ze ook langs in person, om te controleren dat alles aan de veligheidsmaatregelen voldoet.

Je kan moeilijk telefoontjes van klanten aannemen in een coffeeshop (niet professioneel) mja het mag gewoon niet van mijn werk, ik heb de regels niet bedacht verder.

Mijn vriends moeder kan autorijden, maar zij wilt niet zo'n lange afstand rijden in een busje, en kan haar niet forceren, vind het erg jammer, maar zij houdt niet van autorijden en sich. Zijn vader en diens familie is niet in beeld, vanuit moeders kant is er 1 oom die mentaal gehandicapped is, grootouders zijn overleden.

Nee ik woon hier nu 4 jaar, maar spreek bijna nooit Nederlands meer, ik lees wel altijd mee op Viva

Nee ik bleef thuis om te werken maar wordt natuurlijk maar 1 x per maand uitbetaald, vriend is 3 x naar Wales gegaan. Ik had willen gaan want ik kan in hostel blijven, en houd van reizen, maar kon geen vrij krijgen van werk.

Wij hebben 1 huis bijna aangeboden gekregen, die ging naar iemand anders, andere huis hebben we meteen geaccepteerd.
Moet even afwassen, zie nl veel goede reacties waar ik op wil reageren - thanks all dusverre
quote:meelezer222 schreef op 27 maart 2016 @ 19:30:

Toen wij hier naartoe verhuisde was het eigenlijk de bedoeling dat we hier langere tijd zouden blijven. (5 jaar dacht ik nog)

Wij hadden het huis niet bezichtigd, de foto's zagen er goed uit, (bleek outdated te zijn)

.

Aanvankelijk zou dit het perfecte huisje zijn geweest? Enorme tuin, vlakbij het strand, perfect voor de hond. 80mbit/s internet, meer dan genoeg voor mijn werk (minimum vereiste is dus 5mbit ). Ik beelde mij in dat ik meteen rijlessen zou gaan nemen. Zijn moeder verhuisde naar een huisje hier in de buurt wat een pluspunt was voor mijn vriend omdat hij haar dan nog wel vaak kon zien.

Ik wist toen niet dat het huis vol zit met asbest, dat de riolering f****d is, dat de landlord er niets aan doet, dat de voordeur wegrot en de regen naar binnen komt, dat het dak lekt, er damp/dry rot overal zit (wat tijdens de wintermaanden is verergerd), het badkamer raam is ook kapot en kan niet dicht, de landlord heeft niets van dit gefixed. Ik heb toen met Shelter gesproken die zegt dat dit huis uninhabitable is, ik zou dus via de gemeente een ander huis (lees flat) kunnen krijgen, maar die geven je gewoon whatever available is, en die kijken niet naar of ik daar internet kan hebben etc (voor mijn werk). Dus zoals ik al zei, plan was om door te bikkelen tot ik genoeg geld had gespaard om weg te kunnen.

Maarja, toen ging het internet en telefoon dus uit, continue, ik heb sinds januari de ene na de andere engineer aan huis gehad, en elke keer was het probleem niet opgelost, en zoals ik al zei, het was intermittend, eerste x ging het 4 dagen uit, soms was het een halve dag, soms werkte het snachts en sochtends ineens niet meer. Elke keer zat ik te werken en zakt mijn hart in mijn schoenen als die klant ineens weg is en ik check en oh mijn telefoon is dood. (overigens geen probleem met mijn equipment) alle engineers bevestigden dat er ergens buiten een underground fault was. Mja goed meerdere malen is mij verteld dat het probleem was opgelost, en meerdere malen kwam het ineens weer terug.

Ja nu op dit moment werkt het, maar 3 dagen terug ofzo, lag alles ineens weer plat. Mijn provider is echt hopeloos in het fixen, en ze hebben mij £30 vergoeding gegeven wat in het niet valt vergeleken de uren dat ik niet kon werken. En dat was dus echt niet lekker vakantie voor mij, maar gewoon stress stress stress. Dusja toen had ik besloten OK, nu moet ik wel verhuizen want als dit zo langer doorgaat ben ik mijn baan kwijt. Ook meerdere malen met werk gesproken die erg unhappy met mij waren :(

Die tripjes, ja: Ik wilde niet weer dezelfde fout maken door een huis te huren die we alleen via foto's hebben gezien.

Dus elke keer, eerst bellen, zijn honden toegestaan? Ik heb laag inkomen is dat OK? Partner is werkeloos maar op zoek naar nieuwe baan, is dat OK? Wij komen vanuit schotland, is er veel interesse in het huis? Heel veel haken hier al af.

Toen viewings boeken, zoveel mogelijk viewings in 1-2 dagen geboekt - dan goedkoopste bus/treinkaartjes etc.

Je moet je ID laten zien bij hostels, hij had wel zijn birth certificate met zich mee, dat werd niet geaccepteerd. Dus dan maar goedkoopste hotel.

Eerste keer hadden wij echt high hopes, tot dat ie daar aankomt en niemand op komt dagen, en dan de agency opbelt die het vervolgens cancelled of agency heeft wel de decency om te bellen en te cancellen, maar dan sta je daar al, of er zijn 10 andere geinteresseerden die hoger inkomen hebben etc. Ergste agency was nog degene die een blik naar mijn vriend toewerpt en zegt dat ze geen honden willen en geen mensen met laag inkomen (en dit is dus nadat wij van tevoren al gevraagd hadden of laag inkomen OK was en honden toegestaan waren). Ik kan dus niet sociaal huren omdat ik een Nederlands paspoort heb en jong ben en geen kinderen heb en een baan heb, kom ik daar niet voor in aanmerking. Dus we moeten wel prive huren maar dan krijg je te maken met zulke agencies. Tweede trip, prachtig huisje, de agency geeft al bijna groen licht, zal morgen terug e-mailen, wij helemaal blij, krijgen we de volgende dag e-mail met dat de landlord besloten heeft het aan iemand anders te verhuren.

Derde trip hadden we dan eindelijk een huis, toen moesten we nog door de applicatie ronde heen, credit checks etc, dat soort dingen, toen zei mijn vriendin die aanvankelijk zou helpen met verhuizen: Wanneer krijg je dat huis dan, want ik ga drie weken naar de US voor werk.

Dit klopt niet. Met een NL paspoort mag je in Engeland wonen (EU member), en dus kan je in aanmerking komen voor council housing.

You are usually eligible to apply for council housing if you are a British citizen or a citizen who has the right to stay in the UK for an unlimited time.

Bron: http://england.shelter.or ... /who_is_eligible_to_apply

Vanwege de postcode-lottery kan het zijn dat jouw council er niet aan meewerkt, maar dan vraag je in nabijgelegen councils en daar kunnen de regels geheel verschillen. In elk geval; afgewezen worden vanwege je Nederlanderschap kan niet.
Maar waarom kan, wil, mag, je vriend niet werken?
geneet van 't laeve
Ik zie ook als enige mogelijkheid; meubels verkopen, kleine spulletjes waar je erg aan gehecht bent tijdelijk in één doos bij je schoonmoeder parkeren (die woont toch in de buurt?), praktische kleine spullen meenemen en daar opnieuw beginnen. Zodra je partner daar een baan heeft, kan hij de doos met jeugdspulletjes ophalen of zijn moeder een keer uitnodigen mét doos.
Is er een Schotse forum waar je een oproepje kunt plaatsen? Ben niet zo bekend met Schotland behalve als toerist en vond de mensen reuze aardig en ook hulpvaardig. Heb je collega's gevraagd of ze kunnen helpen?
Hoeveel ids kan je kopen voor het geld dat je nu extra aan hotels hebt uitgegeven? Arme mensen nemen domme beslissingen, dat blijkt maar weer.
Dat heet dweilen met de kraan open. Heb ook in zulke situaties gezeten waarin ik de ene onhandige keuze na de ander maakte. Op het moment zelf zag ik geen andere uitweg dan "domme" keuzes te maken. Alles gericht om uit een situatie te stappen die ik door een eerdere onhandige keuze had gecreëerd.
quote:meelezer222 schreef op 27 maart 2016 @ 19:30:

.

Derde trip hadden we dan eindelijk een huis, toen moesten we nog door de applicatie ronde heen, credit checks etc, dat soort dingen, toen zei mijn vriendin die aanvankelijk zou helpen met verhuizen: Wanneer krijg je dat huis dan, want ik ga drie weken naar de US voor werk.Ik ben niet goed in Engels kunnen er geen Nederlands woorden gebruikt worden
Maar wat kost een ID daar, dat kan toch geen stukken van mensen kosten?

Verkoop wat kleding, boeken, en sla een week de lunch over, dan moet je toch een ID kunnen kopen?
Kun je niet voor een dag of wat een busje of aanhanger huren (of lenen) en je vriend aan het werk zetten?

Als je echt niets meer hebt, zou ik je vriend daar maar voor een week of wat achterlaten totdat je weer wat gespaard hebt.
Grote spullen verkopen, kleine spullen waar je aan gehecht bent in doos bij schoonma, rest in backpacks: klaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven