Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Voor Dreamer:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Omdat het vandaag een postbodeloze dag is, maar ik je toch wil verblijden met een kaartje:

Gefeliciteerd dreamer....
quote:labellei schreef op 28 maart 2016 @ 07:57:

[...]

Welkom miss! Wat leuk dat je ook met Postcrossing begonnen bent.

Wanneer je kaartje aankomt bij de ontvanger wordt ie geregistreerd en dan krijg jij een "Hurray" in jouw mailbox. Vaak (als het goed is) schrijft de ontvanger er dan nog een (bedankt)berichtje bij.

Succes met het uitzoeken van de kaartjes.Thanks!
Van harte Dreamer!

En welkom miss, veel plezier met PC.

En iedereen vrolijk Pasen

Ik heb eindelijk een beetje bijgelezen op dit topic. Ik heb nog niet naar rivkas profiel gezocht, maar ben nu wel nieuwsgierig. Verder mooie kaartjes verzonden en ontvangen, alleen jammer van de lege kaart.

Ik heb gisteren een kaartje naar een Duitse dame geschreven met een muur met streetart. Ze houdt daarvan schreef ze in haar profiel. Verder is het erg rustig. Van mijn 6 kaartjes die ik max mag versturen, zijn er nog 3 zorgenkindjes.

Als die kaartjes expireren, vervallen ze dan zodat ze niet meer meetellen in de max 6 onderweg?
quote:miss011 schreef op 28 maart 2016 @ 01:18:

Vanavond kennis gemaakt met postcrossing. Geregistreerd en 2 adressen opgevraagd. Morgen (als de Bruna open is) 2 leuke kaarten uitzoeken. Ik ben zo enthousiast! Ik heb super veel zin om blijheid en positiviteit in een kaartje te schrijven en op te sturen! Eentje naar Duitsland en eentje naar Rusland.

Leuk dat je begonnen bent. De eerste weken/maanden staan helaas vooral in het teken van het grote wachten, maar daarná.. leuk leuk leuk
Later is nu
Jarig op een postloze maandag :-'( Gelukkig is het Pasen

Bedankt voor de felicitaties!

Ja, Yogayup, zodra je kaartje expired, mag je weer een adres aanvragen. Het kaartje zelf kan tot een jaar na zenden geregistreerd worden.
Later is nu
Van harte gefeliciteerd Dreamer! Ik hoop dat je brievenbus morgen goed gevuld is ter compensatie van vandaag!

Welkom Miss, leuk dat je ook begonnen bent. Succes met het wachten in het begin,dat vond ik zo frustrerend maar het is ook een echt leuke spanning hoor in het begin, hoe lang alles duurt en wanneer je eerste kaartje komt....

Een van mijn 3 zorgenkaartje is expired gegaan. Het leuk gekleurde paraplu kaartje naar Rusland. Vind het jammer omdat ik het een leuk kaartje vond. Belgie gaat met 43 dagen ook wel die richting op en Oekraïne belooft ook weinig goeds.... Jammer dat er zoveel zorgenkindjes in een keer onderweg zijn. Die van belgie heeft in de reistijd van mijn kaartje nog niets geregistreerd, geloof dat ze gestopt is. Uit haar profiel kan ik halen dat ze af en toe eens actief is, maar de rest van het jaar niet..... Oekraïne zelfde verhaal....

Ik heb nu nog maar 7 kaartjes onderweg en verwacht dat het deze week aankomt of dat ze dus uiteindelijk expired raken. Het is dus hoog tijd dat ik wat ga schrijven en ga dat zo doen!

Ik kreeg trouwens laatst ook het verzoek om een kaartje te registreren dat ik niet gehad had. Het was expired en als ik hem zou registreren zou ik zien wat ze gestuurd had. Vond het maar een raar verzoek en ben er niet op ingegaan. Bij mij gaan er helaas ook kaartjes expired, risico van t vak zullen we maar denken. Ik zou nog eerder een nieuw kaartje sturen in de hoop dat die aankomt dan er een smeekbede achteraan sturen.

Ik zal eens kijken aan hoeveel adressen ik zo ga komen, zou wel fijn zijn als alles weer onderweg is!
Ik heb geen haast met kaartjes krijgen, ik vind het nu al leuk om te bedenken wat ik ga sturen. Ik ga bij de Hema een waxstempel kopen om de envelop dicht te doen. Die vind ik al heel lang leuk maar ja, wat moet je ermee?! Helaas is de Hema vandaag dicht :(

Dat soort hebbe dingetjes als stempels etc kan ik nu gebruiken, net als mooie stiften. Super leuk!

Moet ik ook een melding maken van wanneer ik de kaart daadwerkelijk op de bus doe?

Is het gebruikelijk bij buitenlandse post om op achterkant je eigen adres te zetten? Bij binnenlands zet ik altijd postcode en huisnummer, is dat ook gebruikelijk (+ NETHERLANDS) bij internationale post?
Oh wat jammer van jouw expired kaartje naar Rusland HappyOwl. Bij mij is een kaartje naar Rusland wel eens na 61 dagen aangekomen. Ik hoop dat dat bij jou ook gebeurt.

En die mensen die af en toe actief zijn die tref ik ook wel eens helaas. Mijn vorige kaartje naar de USA had ik ook naar zo'n gelegenheidsPostcrosser gestuurd en is dus ook expired.

Ik ben trouwens blij én opgelucht want mijn zorgenkindje is aangekomen in Oekraïne! Dat was mijn leuke kringloopvondst. De Oekraïense is een jong meisje en ze schreef "thenk you" en "heppy Postcrossing", daarentegen maakte ze van de "e" in mijn naam weer een "a". Ik vind dat wel weer schattig.

Verder heb ik net weer een aantal kaarten op de bus gedaan (toen het nog droog was).

Italië krijgt een kaartje met 3 jonge eendjes in het water. Is een foto van Paul Huf.

Australië krijgt een mooie apenkaart, ook een kringloopvondst trouwens.

En naar de nummer 1 van Zweden gaat een cityview.
Hey Miss.. Welkom!

Bij postcrossing is het de bedoeling dat je ansichtkaarten verstuurd en geen wenskaarten/Dubbele kaarten.

Soms vragen ze wel of je ze in een envelop wil sturen omdat ze postzegels ook graag willen.

Hopelijk heb je al niet teveel dubbele kaarten gekocht.

Je hoeft geen melding te doen als je hem post en de kaart versieren met kleur en stickers e.d is erg leuk..
@miss:

Ja het is altijd héérlijk om je kaartje op te leuken met stickers, washitape, stempels, pennen in allerlei kleurtjes.

Het is bij Postcrossing trouwens wel de bedoeling om ansichtkaarten te versturen en dus geen envelop te gebruiken. Al zijn er wel Postcrossers die hun kaartje júist in een envelop willen ontvangen, maar dat zetten ze dan wel expliciet in hun profiel.

Edit:

Hahaha moonlightdreamer was mij voor.
anoniem_175496 wijzigde dit bericht op 28-03-2016 13:52
Reden: mosterd
% gewijzigd
Hahaha labellei.. Beter 2 dan geen! Hoop erg dat ze al geen stapel kaarten heeft gekocht..

Mn schoonouders kwamen van de week met een stapel ansichtkaarten aan. Zaten erge leuke tussen. Mn dochter had een profiel met iemand met drie wensen en andere hoor . Kunst, volgels en de kleuren rood, oranje geel en groen. Zat er in de stapel een kaart met die kleuren. Met een abstracte vogel erop.. Dochter helemaal blij..
Slim plan om de kaartjes voor de storm te posten Labellei ik ben net klaar met schrijven, ik geloof dat het redelijk droog is, maar heb toch geen zin om er door heen te gaan. Straks word ik door een vriendin gehaald voor een hungergamesmarathon. Vanwege het weer haalt ze me even met de auto op, wie weet komen we onderweg nog een brievenbus tegen.

Onderweg gaan:

2 kaartjes naar Duitsland: een kaartje met inkt en veer naar een vrouw die van lezen houdt en zelf ook schrijft, en een paar vrolijke eendjes in jurkjes naar een grootverzendster.

Naar Rusland, een hondenliefhebster gaat een meisje met hond

Naar Dubai (leuk, leuk!) gaat een konijnenkaartje.

En met 4 geschreven kaartjes is alles weer onderweg. Ik verwacht deze week wel wat hurrays en hoop met dit setje kaarten dat ik de 150 bereik (zit aan 144 nu)

Ik loop wel veel voor (151) met ontvangen dus verwacht van de week wat minder post.

Ja de attributen voor het versieren vind ik ook zo leuk. Ik heb echt heel veel washitape in alle kleuren en formaten sinds ik aan postcrossing doe!

En het verzenden vind ik ook leuker dan het ontvangen, een passend kaartje zoeken en dat mooi maken, het wachten tot die de wereld over gereisd is en te horen hoe het ontvangen wordt.

Natuurlijk vind ik kaartjes krijgen ook leuk, maar ik krijg ze soms heel lang niet en soms met stapels tegelijk waardoor het iets minder speciaal is.
Oh dat is een leuke verrassing voor jou en je dochter. Ik kwam zaterdag bij t kopen voor een verjaardagskaart en een geboortekaartje weer een leuk rek tegen in een winkel waar ik normaal niet veel kom. Meteen paar kaartjes gekocht. De beroemde boekenkast zat er ook bij (de vorige had ik in belgie gekocht), ik heb hem niet meegenomen maar weet nu dat die hier ook te krijgen is.

Ik zoek alleen wat mooie kaartjes van de stad nog, misschien weet yogayup ze te vinden? Heb nu alleen multiviews, vaak ook wel prima hoor, maar vind singleviews mooier en ben die nog niet tegengekomen.

En nu nog even snel langs pmk voor nieuwe zegels, en dan klaarmaken voor de marathon!
quote:HappyOwl234 schreef op 28 maart 2016 @ 14:02:

Slim plan om de kaartjes voor de storm te posten Labellei ik ben net klaar met schrijven, ik geloof dat het redelijk droog is, maar heb toch geen zin om er door heen te gaan. Straks word ik door een vriendin gehaald voor een hungergamesmarathon. Vanwege het weer haalt ze me even met de auto op, wie weet komen we onderweg nog een brievenbus tegen.

Onderweg gaan:

2 kaartjes naar Duitsland: een kaartje met inkt en veer naar een vrouw die van lezen houdt en zelf ook schrijft, en een paar vrolijke eendjes in jurkjes naar een grootverzendster.

Naar Rusland, een hondenliefhebster gaat een meisje met hond

Naar Dubai (leuk, leuk!) gaat een konijnenkaartje.

En met 4 geschreven kaartjes is alles weer onderweg. Ik verwacht deze week wel wat hurrays en hoop met dit setje kaarten dat ik de 150 bereik (zit aan 144 nu)

Ik loop wel veel voor (151) met ontvangen dus verwacht van de week wat minder post.

Ja de attributen voor het versieren vind ik ook zo leuk. Ik heb echt heel veel washitape in alle kleuren en formaten sinds ik aan postcrossing doe!

En het verzenden vind ik ook leuker dan het ontvangen, een passend kaartje zoeken en dat mooi maken, het wachten tot die de wereld over gereisd is en te horen hoe het ontvangen wordt.

Natuurlijk vind ik kaartjes krijgen ook leuk, maar ik krijg ze soms heel lang niet en soms met stapels tegelijk waardoor het iets minder speciaal is .

Herkenning, herkenning!

Maar ik vind het ook altijd erg spannend om mijn brievenbus te openen...

Leuk trouwens: Dubai!

Is het gelukt met de kaartjes miss?

Mijn postzegels zijn nu ook bijna op. Heb zojuist alweer een adres opgevraagd en ik kon nog wat postzegels bij elkaar schrapen.

Ik trok een adres in Engeland. Een vrouw die van kunst (fine art) houdt, en kleding/mode en ballet/tango. Nu heb ik een mooi kaartje voor haar uitgezocht van een schilderij van Renoir van een dansend paar. De vrouw draagt een mooie jurk met een bijzondere achterkant. Volgens mij zal de Engelse het kaartje wel mooi vinden, ook al danst het paar niet de tango.
Ik kan het helemaal niet bijhouden hier;)

Dreamer gefeliciteerd! Wat een leuke dag om jarig te zijn.

Meestal leuk ik m'n kaarten ook op met tape of stickers. Behalve als het een man is met een heel saai profiel;) Het kost wel veel ruimte, en aangezien ik graag lange verhalen schrijf is dat weer een beetje jammer.

Labellei wat een mooie kaart! Ik heb in m'n profiel gezet dat ik graag roze kaarten wil, mijn mooiste ontvangen kaart is dan ook een roze met een elfje.

De vlokken zijn inmiddels blij ontvangen. Meteen maar weer een nieuw kaartje op de post gedaan. Ik zag alleen dat de brievenbus dichtbij al om 8.00 's morgens geleegd wordt. Dus voortaan moet man maar iets eerder naar z'n werk vertrekken, anders kost het weer een extra dag

Nog 1 hurray en dan sta ik weer gelijk met verzenden/ontvangen! Ik ben benieuwd, heb er helaas een heel aantal richting Rusland/China/Taiwan etc. Dat gaat wel even duren.
Ik heb nog geen kaarten, Bruna was helaas dicht!

Alleen de supermarkt is hier open.

Goed dat jullie het zeiden van die ansichtkaarten, dat had ik niet begrepen! Hebben ze nog wel ansichtkaarten bij het postkantoor?
Ik koop ansichtkaarten bij de hema, bij xenos, in de kringloopwinkel, bij souvenirwinkels en online. De eerste twee zijn vrij duur dus dat doe ik niet zo vaak. En deze week heb ik het kaartenboekje van 'waar is wally' gekocht bij bol.com. Erg leuk!
Voor je het weet Miss loop je in iedere winkel, kringloopzaakje, musuem oid te speuren naar kaartjes haha
Feliza, waar woon jij dat de brievenbussen om 8 uur 's morgens geleegd worden?? Hier is het 's avonds. Volgens een opschrift rond 5 uur, maar ik weet inmiddels dat het na 6 uur is

Ik kreeg een email van postcrossing:

>>A little bird told us it's your birthday today...

Happy birthday!

We hope you have a great day, full of smiles, and that the year ahead is one of the best ever.

Have fun!<<

Leuk he
Later is nu
Wat een leuke email dreamer! Het een Duitse brievenbus. Weer een bewijs dat ze toch echt wel een klein beetje raar zijn;)

Zonet weer een hurray, uit Wit-Rusland. Dat is echt snel, na 7 dagen al!
Het kan nog net. Dreamer, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

En Miss011, welkom! Veel plezier met postcrossen!
Hartelijk gefeliciteerd Dreamer!
Zo, ik kom mij ook weer even melden! Afgelopen week waanzinnig druk geweest met werk. Voor het Paasweekend stond een tripje naar Brussel gepland, maar dat hebben we maar geschrapt... Toen nog last minute twee nachtjes weg geweest in eigen land.

Ik lees dat Dreamer vandaag jarig was, op de valreep nog gefeliciteerd!!

Verder weinig te melden hier op PC-gebied. Ik liep een beetje achter met het schrijven van kaarten, maar inmiddels heb ik alle 12 kaarten weer onderweg. Ook wat kaartjes ontvangen afgelopen week, maar niets heel bijzonders. Hopelijk komende week wat meer bijzondere kaarten en / of hurrays!
@miss: bij boekwinkels (grote en kleinere) kun je ook vaak leuke ansichtkaarten scoren. En cadeauwinkeltjes. En bij Dille en Kamille hebben ze ook kaartjes. Je zult er vanzelf "een neus" voor krijgen.

@neliba: fijn je weer te lezen. Hopelijk wordt dit een week vol Hurrays en leuke kaarten.

Ik had zojuist een Hurray uit Taiwan waar mijn Engelse bulldogs zijn aangekomen. Het is haar eerste kaartje, en ze had een super-enthousiaste Hurray. Zo leuk!

Ik heb nog geen nieuw adres aangevraagd. Maar ik heb zojuist wel een nieuw velletje postzegels gekocht. Het zijn speciale Postcrossing-postzegels en ze zien er wel fleurig uit. Ze zijn vanaf vandaag verkrijgbaar bij de Bruna (1 velletje = 10 stuks voor 12,50) dus wellicht is het ook een tip voor anderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven